Dialogi się nie wyświetlają [G2: NK] 3359 4

O temacie

Autor Magier

Zaczęty 26.08.2010 roku

Wyświetleń 3359

Odpowiedzi 4

Magier

Magier

White&Red
posty112
Propsy240
ProfesjaTłumacz
  • White&Red

Magier
White&Red

Dialogi się nie wyświetlają [G2: NK]
2010-08-26, 11:20(Ostatnia zmiana: 2010-08-26, 16:43)
Witam!
Chciałem stworzyć mini-moda na podstawie poradnika wideo Czipa17, Tworzenie modów od A do Z, dostępnego na otwartym serwisie Youtube.com pod tym linkiem, a więc robiłem wszystko tak:
1. Wgranie G2MDK i spolszczenia do niego.
2. Stworzenie skryptu broni, postaci oraz dialogu z prostym questem.
3. Usunięcie plików ou.bin i ou.csl.
4. Zreparsowanie (naprawienie) skryptów w Spacerze 2.6.1 PL.
5. Zaktualizowanie i zapisanie dialogów.
6. Zrobienie w programie GothicVDFS paczki z modem, która zawiera plik gothic.dat i plik ou.bin.
7. Stworzenie pliku, dzięki któremu mod będzie mógł być włączany z poziomu GothicStartera.

Czip17 pisał na swoim profilu, że tworząc moda w ten sposób, nie będzie można zobaczyć dialogów stworzonych przez siebie postaci, a dialogi innych postaci będą po niemiecku. Zniwelowałem problem z niemieckimi dialogami przez wgranie plików, do których linki są zamieszczone w tym temacie, stworzonym przez Adanosa. Nadal jednak męczę się z pierwszym problemem, a polega on na tym, że widać same opcje dialogowe, a samych dialogów - już nie. Po wybraniu jakiejś opcji dialogowej program przewija od razu do następnej opcji, lecz żadnych okienek z kwestiami postaci nie pokazuje. Natomiast poprawnie dodaje i modyfikuje wszystkie wpisy w dzienniku związane z questem, który działa w całości poprawnie.

Szukając rozwiązania tego problemu, przewertowałem wszystkie tutoriale oraz tematy w dziale Problematyka, które są związane z tą sprawą, lecz niczego pomocnego nie znalazłem.

Spotkałem się z sugestią, że należy dodać postać do pliku Startup.d, lecz dodanie tam postaci nic nie rozwiązało.

To skrypt postaci:
instance SLD_888_Wiechu (Npc_Default) //
{
// ------ NSC ------
name = "Wiechu";
guild = GIL_SLD;
id = 888;
voice = 5;
flags       = 0; //NPC_FLAG_IMMORTAL oder 0
npctype = NPCTYPE_FRIEND;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 5); //setzt Attribute und LEVEL entsprechend dem angegebenen Kapitel (1-6)

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER; // MASTER / STRONG / NORMAL / COWARD

// ------ Equippte Waffen ------ //Munition wird automatisch generiert, darf aber angegeben werden
EquipItem (self, ItMw_addon_naszakosa);
EquipItem (self, ItRw_Sld_Bow);
CreateInvItems (self, ItRw_Arrow, 10);
CreateInvItems (self, ItRi_prot_fire_01, 1);
// ------ Inventory ------
B_CreateAmbientInv (self);

// ------ visuals ------ //Muss NACH Attributen kommen, weil in B_SetNpcVisual die Breite abh. v. STR skaliert wird
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Pony", Face_N_Lee, BodyTex_N, ITAR_DJG_Crawler);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds"); // Tired / Militia / Mage / Arrogance / Relaxed

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------ //Der enthaltene B_AddFightSkill setzt Talent-Ani abhängig von TrefferChance% - alle Kampftalente werden gleichhoch gesetzt
B_SetFightSkills (self, 70); //Grenzen für Talent-Level liegen bei 30 und 60

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_888;
};

FUNC VOID Rtn_Start_888 ()
{
TA_Stand_Eating (07,00,21,00,"NW_TAVERNE_04");
TA_Stand_ArmsCrossed (21,00,07,00,"NW_TAVERNE_04");
};

To skrypt dialogu:
//*********************************************************************
// Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Wiechu;
nr          = 999;
condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info;
permanent   = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
// Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_siema   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Wiechu;
nr          = 1;
condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_siema_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_siema_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Co słychać?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_siema_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_siema_Info()
{
AI_Output (other,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_siema_15_00"); //Co słychać?
AI_Output (self,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_siema_55_01"); //Umieram...

};

//*********************************************************************
// Zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Wiechu;
nr          = 1;
condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Umierasz?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_SLD_888_Wiechu_siema))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info()
{
AI_Output (other,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_02"); //Jak to umierasz?
AI_Output (self,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_55_03"); //Umieram, bo od jakichś 10 minut nie piłem żadnego browara i nie mam wystarczająco dużo sił, by dojść do tawerny, a w okolicy nie ma żadnego teszczaka czy stonki, gdzie mógłbym kupić jakiegoś browca.
AI_Output (self,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_55_04"); //Jeżeli mógłbyś mi przynieść jakieś piwo, byłbym ci dozgonnie wdzięczny.

Log_CreateTopic (TOPIC_piwko, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus (TOPIC_piwko, LOG_RUNNING);
B_LogEntry (TOPIC_piwko,"Wiesław potrzebuje piwa.");
};

//*********************************************************************
// Koniec zadania
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_browar   (C_INFO)
{
npc         = SLD_888_Wiechu;
nr          = 1;
condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Info;
permanent   = FALSE;
description = "Mam browara";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie))
&& (npc_hasitems (other, itfo_beer) >= 1)
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_browar_Info()
{
AI_Output (other,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_browar_15_05"); //Proszę, oto twój browar.
AI_Output (self,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_browar_55_06"); //Wielkie dzięki, stary.
AI_Output (self,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_browar_55_07"); //Masz tu parę złociszy w nagrodę.

B_giveinvitems (other, self, itfo_beer, 1);
Createinvitems (self, itmi_gold, 50);
B_giveinvitems (self, other, itmi_gold, 50);
B_LogEntry (TOPIC_piwko,"Dałem wiechowi piwo.");
Log_SetTopicStatus (TOPIC_piwko, LOG_SUCCESS);
};

A to kod, który dodałem do pliku Startup.d:
Wld_InsertNpc (SLD_888_Wiechu, "NW_TAVERNE_04");
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
6. Zrobienie w programie GothicVDFS paczki z modem, która zawiera plik gothic.ini i plik ou.bin.
W paczce zrobionej przy użycie GothicVDFS należy również dodać plik gothic.dat.

Magier

Magier

White&Red
posty112
Propsy240
ProfesjaTłumacz
  • White&Red
Cytat: Adanos link=topic=11266.msg108929#msg108929#msg108929#msg108929 date=1282830152
W paczce zrobionej przy użycie GothicVDFS należy również dodać plik gothic.dat.

W pierwszym poście chodziło mi o to, że wgrywałem gothic.dat, tylko pomyliłem rozszerzenia. :)  Przepraszam za tę pomyłkę. Dzięki za próbę pomocy.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
To dziwne że ci nie działają. Spróbuj jeszcze raz naprawić i skompilować skrypty w Spacerze i dodać pliki gothic.dat, ou.bin i ou.csl.

Magier

Magier

White&Red
posty112
Propsy240
ProfesjaTłumacz
  • White&Red

Magier
White&Red

Dialogi się nie wyświetlają [G2: NK]
#4 2010-08-27, 10:26(Ostatnia zmiana: 2010-08-27, 12:20)
Cytat: Adanos link=topic=11266.msg109003#msg109003#msg109003#msg109003 date=1282844809
Spróbuj jeszcze raz naprawić i skompilować skrypty w Spacerze i dodać pliki gothic.dat, ou.bin i ou.csl.
Spróbowałem i niestety nadal dialogi nie działają poprawnie.

//EDIT:
Już wszystko działa poprawnie. :)  Nie wiem, co dokładnie pomogło. Zreinstalowałem Gothica, ściągnąłem wszystkie rzeczy od nowa, wyłączyłem antywirusa oraz firewalla i wszystko zrobiłem od początku i jakimś cudem zadziałało. Dziękuję Adanosowi za zainteresowanie moim problemem. Temat do zamknięcia.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry