Normal i specular 4950 11

O temacie

Autor Radek

Zaczęty 16.01.2010 roku

Wyświetleń 4950

Odpowiedzi 11

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Normal i specular
#1 2010-01-17, 00:57(Ostatnia zmiana: 2010-01-17, 00:59)
Jak nie umiesz robić modeli high poly na podstawie low poly to lepiej się nie bierz na razie za robienie normali w blenderze. Zacznij od CrazyBumpa. Poza tym w blenderze wypala się jedynie ogólny kształt normalki, tzw. podkład. Resztę wypala się z diffuse np. w wymienionym już CrazyBump-ie.
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Niestety mało rozumiem :P  Można jaśniej o tym CrazyBumpie-co mam nim zrobić??
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
crazy bump to gówno. lepiej nauczyć się normalnego programu typu x normal.
 

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Konserwa

Normal i specular
#4 2010-01-17, 11:56(Ostatnia zmiana: 2010-01-17, 11:58)
Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc

Jest różnica między #msgote author=Radek link=topic=8557.msg78655#msg78655 date=1263725780]Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc[/quote]

Jest różnica między zrobić normala#msgote author=Radek link=topic=8557.msg78655#msg78655 date=1263725780]Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc[/quote]

Jest różnica między , a #msgote author=Radek link=topic=8557.msg78655#msg78655 date=1263725780]Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc[/quote]

Jest różnica między wrzucić normala na model#msgote author=Radek link=topic=8557.msg78655#msg78655 date=1263725780]Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc[/quote]

Jest różnica między . #msgote author=Radek link=topic=8557.msg78655#msg78655 date=1263725780]Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc[/quote]

Jest różnica między Robienie#msgote author=Radek link=topic=8557.msg78655#msg78655 date=1263725780]Jak zrobić tekstury normal i specular w Blenderze, to znaczy jak je ustawić?? Bardzo proszę o pomoc[/quote]

Jest różnica między  normali w blenderze jest, z tego co wiem, możliwe jedynie na siatce sześcianu.
Chcesz po prostu nałożyć już gotową normalkę na model?
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Otóż to :D
 

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Konserwa

Normal i specular
#6 2010-01-17, 20:54(Ostatnia zmiana: 2010-01-17, 20:55)
F6 - zaznaczasz 'Normal Map'.
F5/Map To - odznaczasz 'Col', zaznaczasz 'Nor'.

Pomyłka, sorry za dwa posty.

Jeden skasowałem
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Tylko mi chodzi o to, jak dać jednocześnie teksturę diffuse, normal i specular (tak jak w Maxie), o ile to możliwe.
 

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Konserwa

Normal i specular
#8 2010-01-18, 17:21(Ostatnia zmiana: 2010-01-18, 17:21)
F6\texture i zaznaczasz nowy slot na teksturę.
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Ale jak dodaje nową teksturę, daję obraz, przeglądaj, wczytuje go (jest czarno-biały), to na renderze jest tylko szary?? Czy mam coś zmienić w opcjach tekstury??
 

Konserwa

Konserwa

Użytkownicy
posty63
Propsy23
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Napisz dokładnie co robisz i na jaki model nakładasz, bo na chwilę obecną nie mam pojęcia jak pomóc.
Jeżeli dałeś normalną teksturę image bez zmieniania jakichkolwiek opcji, to wszystko powinno być dobrze.
Jeżeli ma nadawać kolor to w F5\Map To musi być zaznaczone 'col' (domyślnie jest).
 

Radek

Radek

Użytkownicy
posty96
  • Użytkownicy
Znalazłem tą opcję, ale nawet jak dam speciala, to na renderze nie widzę różnicy :P  Może dlatego, że mam okulary :P
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry