Własne tekstury 4080 2

O temacie

Autor emace

Zaczęty 6.05.2010 roku

Wyświetleń 4080

Odpowiedzi 2

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Własne tekstury
2010-05-07, 00:52(Ostatnia zmiana: 2010-05-07, 22:26)
Witam. zależy mi na stworzeniu własnych tekstur. Bo jaki sens zmieniać istniejące, skoro w oryginalnej grze gothica również bym zobaczył te zmiany ? Właśnie skończyłem testy ale niestety, nie przyniosły one oczekiwanych rezultatów.

Jak to robię ? Stworzyłem BMP, zapisałem w odpowiednim rozmiarze (odpowiednia potęga) zaimportowałem do GoMana, i tutaj wyeksportowałem do tga i dlla testów do tex.

tga zapisałem w _Work/data/Textures/Desktop/nomip/ a tex w ...Textures/_compiled. Po zrestartowaniu goMana nie widzę w drzewku katalogow z teksturami ani mojego pliku tga ani tex. Sprawdzam w spacerze, w okienku "Dane objektu" nie idzie niby ładować plików tex, ale tga już idzie (tego też w ogole nie ogarniam). Po stworzeniu... jakimś tam sposobem tekstury (okienko "Dane objektu") - podgląd tekstury jest jakiś rozwalony, reprezentuje go rozpikselowany kolorowy kwadrat, a nie rzeczywisty podgląd. Próba oteksturowania tą teksturą, o dziwo już się powiodła, rzeczywiście na swoim świecie zobaczyłem stworzoną teksturę, ale... po zrestartowaniu spacera, chcąc się przekonać, że owa teksturka może już inaczej się wyświetli w podglądzie i też tym, że będzie ona tam na stałe już dostepna, co się okazało ? że nie ładuje się mesh, bo brakuje mu materiału na poly, widocznie pluje się o tą teksturę, ponieważ przed ta operacją mesh się otworzył.

1) po pierwsze, bardzo proszę o instrukcję jak skutecznie otworzyć w spacerze zestaw własnych tekstur
2) co mnie interesuje tga czy tex ?
3) narysować umiem, ale pod jakim rozszerzeniem zapisywać, eksportować i jakimi programami i gdzie ?
4) co z tym rozwalonym podglądem tekstury ?
5) skąd nagle ten komunikat o braku materiału na poly ?


dziękują za ewentualną pomoc, bo wszędzie, dosłownie WSZĘDZIE same tutoriale na temat podmiany tesktur, an przykładzie zbroi, do ożygania :lol:
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

Kudlik

Kudlik

Użytkownicy
Les Paul
posty364
Propsy55
  • Użytkownicy
  • Les Paul
czy prawidłowo nałożyłeś teksturę na model? I czy na pewno nazwa jest prawidłowa i nie za długa?
 

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

Własne tekstury
#2 2010-05-07, 15:34(Ostatnia zmiana: 2010-05-30, 20:47)
czy prawidłowo nałożyłeś teksturę na model? I czy na pewno nazwa jest prawidłowa i nie za długa?


heh :P  ja właśnie potrzebuję teraz instrukcji, ewentualnie odpowiedzi na względnie wszystkie pytania. bo przyznam, że się wymęczyłem wczorajszymi testami, co mogłem zrobić to zrobiłem (dzisiaj mocno przycisnę temat, bo mamy weekend :( , może coś z tego wyjdzie) co do Twojego pytania, wybacz, ale nie wiem o co pytasz z tymi nazwami :P  a czy nałozyłem prawidłowo ? myślałem, że to dosyć dobrze opisałem już ;)  w spacerze - normalnie nałożyłem

dziekuję i na prawdę czekam na odpowiedzi, bo nie chciałbym zawalić całego mojego wolnego czasu w ten week na domysły :(

rozwiązanie:

wrzuć teksturę w formacie obrazek.tga do katalogu  GOTHIC II\_Work\data\Textures. Otwórz ZENA i dodaj teksturę w okienku dane objektu, obrazek.TGA znajdzie się automatycznie jako obrazek-C.TEX w katalogu _compiled. TEX możesz usunąć. Tekstura gotowa do użycia w projekcie
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry