Hmm masz kilka opcji, w każdym razie:
1. Jeśli chciałbyś zrobić ten model do Gothica, nie wiem czy nie lepiej byłoby teksturować w Spacerze. Sam nigdy nie teksturowałem w maxie niczego "dużego" i nawet nie umiem powiedzieć, jak najlepiej byłoby to zrobić.
2. Mógłbyś zrobić unwrap UVW, nadać poszczególnym polygonom ID (np. wszystkie, które będą z teksturą kamienia - ID 1, z teksturą drewna - ID 2, z jeszcze inną - ID 3, 4, itd.), a w Material Editorze zrobić Multi/Sub Object (klikając tam, gdzie jest Standard). Ale naprawdę nie wiem czy to jest najlepsza opcja dla tego typu modeli.
3. A żeby po prostu nałożyć jakąkolwiek teksturę (lub, jak chciałeś - wrzucić ją do Material Editora), musisz kliknąć w przycisk obok Diffuse w Standard (albo tam u góry, gdzie jest okienko koloru, domyślnie szare, i obok przycisk, albo u dołu, w Maps) i wybrać Bitmap.