Gothic VDFS pytanie 6976 14

O temacie

Autor Akald

Zaczęty 26.11.2011 roku

Wyświetleń 6976

Odpowiedzi 14

Akald

Akald

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Witam!
Jestem początkującym jeśli chodzi o moding gry gothic więc proszę o wyrozumiałość... Mam mały problem z ogarnięciem postów które widnieją na różnych stronach, które dotyczą gothic VDFS i pliku .ini . proszę o pomoc! Co tam w filname trzeba dać? I po co jest ten plik .ini? I jak to wszystko zastosować aby w gothic starter powstał mod?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ

eto

Gothic VDFS pytanie
#1 2011-11-26, 11:28(Ostatnia zmiana: 2011-11-26, 11:28)
Cytuj
The INI file format is a standard for configuration files for some platforms or software. INI files are simple text files with a basic structure composed of "sections" and "properties".
They are deprecated standard on the Windows operating system. The use of the "INI file" has been changed in Windows in favor of the registry, and deprecated in .NET in favor of XML .config files. The name "INI file" comes from the filename extension usually used, ".INI", that stands for "initialization". Sometimes a different file extension will be used instead of .ini, such as ".CFG", ".conf", or ".TXT".

http://en.wikipedia.org/wiki/INI_file
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Akald

Akald

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
No dobra ale... jak to zastosować i co z tym VDFS? :P
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Poczytaj trochę postów na forum oraz parę tutoriali a wszystkiego się dowiesz.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Tak swoją drogą to stringi w bibliotece vdfs32g.dll (sterownik VFS) wskazują na to, że stworzyła go zewnętrzna firma, w dodatku w Delphi... Nicode napisał tylko narzędzia ułatwiające prace.
 

Akald

Akald

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Co do tego linku: http://themodders.or...uga-gothicvdfs/

Wiedziałem to wcześniej ale nie do końca rozumiem, znaczy rozumiem, ale... Zrobiłem wszystko tak jak tam pisze i wyskakiwał jakiś błąd na końcu. A o pliku.ini z stamtąd wogóle nie rozumiem. Poco on jest?
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
"Jakiś błąd" to cholernie opisowe. Pomyśl logicznie, podejrzyj pliki innych modów i wyciągnij wnioski. Plik <mod>.ini zawiera różne informacje na temat nazwy moda, wykorzystywanych przez niego archiwów i inne pierdoły.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel

Sawik
Moderator działu

Gothic VDFS pytanie
#8 2011-11-27, 14:27(Ostatnia zmiana: 2011-11-27, 14:27)
Plik <mod>.ini zawiera różne informacje na temat nazwy moda, wykorzystywanych przez niego archiwów i inne pierdoły.
A ja myślałem że plik ini do ogólnie plik konfiguracyjny. Nie tylko mody mają pliki ini więc nie wiem czemu podawane informacje ograniczane są tylko do modów.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Oczywiście - są różne formaty. Dlatego sprecyzowałem:
Cytuj
Plik <mod>.ini
W końcu o to autor wątku pyta...
 

misiekgrabo

misiekgrabo

Użytkownicy
posty179
Propsy106
  • Użytkownicy

misiekgrabo

Gothic VDFS pytanie
#10 2011-11-28, 08:12(Ostatnia zmiana: 2011-11-28, 08:17)
Plik .ini precyzuję różne informację o modzie/grze - np. w jakim świecie nasz bohater zaczyna, JAKA POSTAĆ grę zaczyna, jak nazywa się owa paczka z modem moda ( dziwnie to brzmi ) itp. popatrz sobie na tenże plik. Tutaj zastosuję plik z mojego ostatniego moda, Laguny:

Title=Laguna

Oznacza to tytuł moda. Wpisz tytuł moda.

Version=1.0b

Wersja moda ...

Authors=Huntik2009&adana4&Sawik

Autorzy.

Webpage=www.themodders.org

strona internetowa

Description=!<symlink>Laguna.rtf

Opis, oczywiście - możesz stworzyć oddzielny opis w Microsoft Word, zapisać go w formacie .rtf i wsadzić do System, wtedy zapisz taki 'link' do tegoż pliku i zamiast 'Laguna' zapisz tu tak - jak nazwałeś tamten plik .rtf.

Icon=LG.ico

Ikona ... należy zamienić LG, bo wiesz, .ico - to format ikony.

Dalej - [FILES]

VDF=Laguna100.mod

oznacza to jaką masz paczkę z modem, musi się ona znajdować w Data/modvdf i po prostu zmień Laguna100 na swoją paczkę z modem.

Game=Content\Gothic
FightAI=Content\Fight
Menu=System\Menu
Camera=System\Camera
Music=System\Music
SoundEffects=System\SFX
ParticleEffects=System\ParticleFX
VisualEffects=System\VisualFX

Tego nie zmieniaj, określa to gdzie są pliki np. MENU.DAT itp.

OutputUnits=OU

Tego także nie zmieniaj, jest to plik OU.BIN, który odpowiada za dialogi czy tam skrypty.

World=Laguna.zen

Tutaj jest nazwa worlda, w którym zaczyna nasza postać.

Player=PC_Hero

Postać, którą zaczynamy grę.

I dalej już nie zmieniaj...

... i widzisz, to nie jest takie trudne, wystarczy tylko 'trochę' popatrzeć...

PS. Odpowiedziałem tylko na pytanie kolegi ( autora tematu ) - 'Po co jest ten plik .ini?'

EDIT: A wy, wyżej - nie krytykujcie, on dopiero się uczy - podajcie mu link do tutorialu i upomnijcie, że na przyszłość ma używać wyszukiwarki. Aha, i podaj, kolego, screen'a z tego 'błęda'. Wystarczy klawisz 'PrtScr', wsadzasz następnie do painta, zapisujesz 'jako' w formacie .JPG, uploadujesz na jakiś server, np. na www.fotofotki.pl i podajesz link do tejże grafiki błędu. Ja też kiedyś nic nie umiałem, nie martw się :P
 
Ale tam, gdzie stanął Adanos, ani Innos, ani Beliar nie mieli żadnej władzy. W miejscu tym ład i chaos współistniały w harmonii. Tak oto powstało morze.



Zapomnij... o wszystkim, co się działo w przeszłości.

Akald

Akald

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy

Akald

Gothic VDFS pytanie
#11 2011-11-30, 21:32(Ostatnia zmiana: 2011-11-30, 22:42)
Dzięki. Czyli mam stworzyć plik tekstowy o takiej treści (znalazłem na necie przykładowe pliki ini) i mam go wkleić do Gothic/data/ModVDF (tu ten folder mam stworzyć?) i co teraz ? Powiedzmy ze mam ten plik... Zrobiłem w spacer chatkę koło starej kopalni - zapisałem to jako World01 - to jak to zapisać w Gothic VDFS aby powstał mod w starterze??

*Coś nie moge zrozumieć wypowiedzi na forach, ale z góry dzięki ;)

A ten błąd - coś mi się klawiatura psuje i PrtScr mi nie działa (w sensie nie robi fotek :P) Ale wyskakuje coś typu - "brak pliku" (w języku niemieckim)
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
O ile Cię dobrze zrozumiałem... Jeśli chcesz, żeby chatka była widoczna w grze, to usuwasz world.zen , a nazwę tego world01.zen zmieniasz na world.zen. Potem wchodzisz w Gothic/data i zmieniasz rozszerzenie worlds.vds(czy jakos tak) na np world.disabled. A jeśli chcesz stworzyć plik ini, to polecam To.
 

Akald

Akald

Użytkownicy
posty26
  • Użytkownicy
Jak mam tam "pobieranie" to tam w spoilerze jest pare linków. Wszystkie mam pobrać zeby to działało??

A i co do tego world... No ale jak zmienię to World02.zen na Worlf.zen tym samym kasując orginał to będe mial to w głównym gothicu chyba? A ja chce to w modzie...
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Widzę, że nikt mu nie odpisuje więc... Jest pewien sposób, ale nie ma gwarancji, że będzie działać - możesz w pliku ini moda(Gothic/system) zmienić z:

Cytuj
[SETTINGS]
world=world.zen
player=PC_HERO

na
[SETTINGS]
Cytuj
world=Nazwaswiata.zen
player=PC_HERO


I postępuj zgodnie z tym tutorialem.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry