Obsługa GothicVDFS 37370 0

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 30.04.2008 roku

Wyświetleń 37370

Odpowiedzi 0

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu

Buła

Obsługa GothicVDFS
2008-04-30, 20:43(Ostatnia zmiana: 2013-08-17, 11:15)
Tutorial został napisany przez orcwarriora i został przeniesiony (za zgodą Fenixa) ze starego forum, ponieważ wielu nowych modderów nie umie jeszcze obsługiwać się tym programem.

Cytat: orcwarrior post=37 date=Jul 30 2006, 17:28
Program gothicVDFS jest jednym z "produktów" NicoDE służy on do budowania "paczek" z modem w rozszerzeniach
-.mod czyli aby uruchomić te zmodyfikowane pliki trzeba stworzyć odpowiedni plik konfiguracyjny w Gothic/System
-.vdf jest to pewnego rodzaju patch taki plik uruchamia się automatycznie, ale wcale nie jest lepszy od .mod ponieważ .vdf ma taką wadę że często miesza coś w plikach i jak było zresztą widać na screenach(z naszego moda)zamiast bariery była np. tekstura mikstur :lol:
[Builder]
aby przejsc do tego okna klikamy w górnym pasku na (Builder)
Teraz o tym co do czego służy
-(1)Filename: -służy do określania miejsca zapisania pliku, aby zapisać jako .vdf trzeba z Gothic Mod(.mod) zmienić na all files, a plik nazwać twojanazwamoda.vdf Pliki zapisujemy w folderze Gothic/Data/ModVdf

-(2)Root Path: -Tu zawsze dajemy katalog główny naszego gothica

-(3)Comment -czyli komentarz do moda wyświetlany, kiedy korzystamy z opcji viewera

-(4)Tutaj wprowadzamy same foldery lub pliki

-(5)po naciśnięciu przycisku a adres z pola 4 wprowadzi się tutaj, dzięki czemu zostanie uwzględniony przy buildowaniu moda

-(6)Tutaj podajemy (maski)nazwy i rozszerzenia plików które nie zostaną dodane, bardzo przydatne kiedy dodajemy tekstury możemy odjąć wszystkie inne formaty niż .tex (dla folderu _compiled)

-(7)Podobna sytuacja jak w przypadku pk. 5 i 4 tutaj zostają wprowadzone "maski" które nie będą uwzględnione przy "buildowaniu" (pojawiają się po naciśnięciu przycisku a przy polu (6))

-(8)Tutaj podajemy maski(nazwy i rozszerzenia) które zostaną dodane do archiwum, automatycznie inne nie zostaną dodane

-(9)Maski które zostaną uwzględnione przy buidowaniu (pojawiają się po naciśnięciu przycisku a przy polu (8))

-(10)-Otworzenie skryptu który zawiera informacje zawarte w poprzednich punktach (czyli miejsce gothica, folderu do dodania, maski dodawane itd.)
-(11)-Zapisanie skryptu z informacjami o buildowaniu, można otworzyć za pomocą przycisku (10)

-(12)-Rozpoczęcie budowania paczki .mod czyli po prostu start :D
[Foldery jakie można dodać]
//Skrypty
_work\data\Scripts\_compiled\Gothic.dat
jeżeli dodajemy również inne skrypty (menu, efektów, dźwięków itp.) lepiej użyć
_work\data\Scripts\_compiled\*.dat
co oznacza że do archiwum z plikami doda wszystkie pliki z rozszerzeniem .dat
//Dialogi
Jeżeli dodajemy nowe skompilowane dialogi
musimy w GothicVDFS dodać taki adres
_work\data\Scripts\content\cutscene\ou.bin
Lepiej jeżeli dodamy właśnie ou.bin gdyż jest on skompilowany w przeciwieństwie do ou.csl(zajmuje mniej miejsca)
//Tekstury
oto adres plików
_work\data\Textures\_Compiled \*.tex
dzięki temu dodamy wszystkie potrzebne nam tekstury
//Światy
oto adres:
_work\data\Worlds\TWOJANAZWAŚWIATA.zen
//Animacje
oto adres do folderu z animacjami
_work\data\Anims\_compiled\*
* lub początek nazwy potwora który chcesz dodać np. dla Aligatora
_work\data\Anims\_compiled\ALL*
i
_work\data\Anims\_compiled\KRO*
//Bryły
oto adres:
_work\data\Meshes\_compiled\*.MRM
//Dźwięki
oto adres:
_work\data\Sounds\SFX\*.wav
//Mowa
_work\data\Sounds\Speech\*.wav
//Czcionki
oto adres:
_work\data\testures\font\nomip\*.tga

[Viewer]
//Otwieranie plików .vdf i .mod
Klikamy przycisk przy polu 1 dzięki czemu możemy wybrać plik
//Wypakowywanie całych paczek
Klikamy przycisk Extract Volume
//Wypakowywanie katalogów
Można też wypakować poszczególny katalog pliku .mod czy .vdf
wystarczy np. otworzyć plik Textures.vdf kliknąć na folder NOMIP po czym wcisnąć Extract Volume
//Wypakowywanie zaznaczonych plików
zaznaczamy pliki które chcemy i klikamy na Exctract Selected

//Folder do którego wypakowują się pliki

Najpierw musisz zlokalizować folder programu GothicVDFS którego właśnie używasz
zwykle jest to Gothic Mod Development Kit\VDFS lub Gothic Mod Development Kit\VDFS-TOOL
W folderze głównym programu znajduje się folder _WORK (jeżeli coś wypakowywałeś za jego pomocą) a w nim można znaleźć wypakowywane pliki (wg. drzewa plików gothica)

http://img104.imageshack.us/img104/4132/gothicvdfs4sj.jpg

Wszelkie prawa zastrzeżone, zabrania się kopiować części lub całości bez zgody właściciela
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry