Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - zkajo

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Oferty pracy i pomocy / Graficy poszukiwani (3D / 2D)
« dnia: 2019-06-11, 00:09 »
Jeszcze żyjemy. Kilka updatów:

Walka bazowana na skillach. Gracz musi znać daną umiejętność + mieć odpowiednią broń. Mamy Aury, czary, buffy, debuffy, kilka rodzajów obrażeń (typu ogień, magia itp) jak i odporności na dane typy.

Używanie animowanych przedmiotów typu ławki, łóżka (z możliwością przesunięcia czasu) itp. zarówno przez gracza jak i NPC.

Dialogi oraz handel z NPC. Dialogi oraz handel bazowane na Gothicu. Handel poprawiony by był wygodniejszy.

NPC mają przypisane 24 godzinne rutyny, które mogą dynamicznie zmieniać. Mamy Skillboka, oraz dziennik do zapisywania questów.

2
Oferty pracy i pomocy / Graficy poszukiwani (3D / 2D)
« dnia: 2018-08-05, 20:07 »
Strasznie dziwne podejście. Skoro obaj jesteście programistami i tworzycie dopiero framework gry to po co wam tak na prawde grafik? Wątpie by ktoś sie zgłosił a jak już to jakiś frajer, który będzie robił coś za darmo do tego z wizją że w przyszłości jego robota pójdzie się paść bo zaczniecie już poważnie myśleć o grze i to co dotychczas uważaliście za dobre stanie sie bezsensowne.

To co zaznaczyłem w ogóle w twojej uwadze nie rozumiem. Jeśli znajdzie się ktoś, kto będzie chciał dołączyc to nie dostanie na pewno do roboty czegoś co później będzie wyrzucone. Modele takie jak postacie czy elementy otoczenia (drzewa, krzewy, czy nawet meble) mogą zostać wykorzystane praktycznie wszędzie. Nie powiemy mu czegoś w rodzaju "idź zrób szaty maga", bo rzeczywiście jest to bezsensowne.

Szukamy kogoś takiego jak my: osoby która jest w stanie poświęcić na ten projekt trochę swojego czasu, w nadzeji że stanie się to kiedyś czymś poważniejszym. Rozumiem że wielu może takie podejście nie odpowiadać, ale cóż, inaczej nie mamy jak się za to zabrać.

Możemy oczywiście czekać aż wszystkie skrypty będą gotowe, ale potem ile zajmie praca nad samym contentem? Uważamy że lepiej by i programowanie i grafika szły razem.

Ja sam też tworzę trochę grafiki na nasze potrzeby, ale po prostu nie mam czasu na to i na to. Wykonałem już kilka modeli oraz animacje, ale nie jestem w stanie zrobić czegoś bardziej "realistycznego" bez wiekszego nakładu czasu, a niestety ficzersy są na ten moment ważniejsze.

3
Oferty pracy i pomocy / Graficy poszukiwani (3D / 2D)
« dnia: 2018-08-05, 19:25 »
Od razu mówię że nie jest to oferta płatna. Nie wiemy czy projekt zamieni się w coś większego (chociaż mamy takie nadzieje), i robimy go dla nauki i zabawy.

Trochę o nas: Goth i Ja jesteśmy na tym forum od dłuższego czasu; modowaliśmy Gothica wiele lat temu dla własnej przyjemności. Od tamtej pory minęło wiele wiosen. Jesteśmy po studiach (Goth kończy właśnie zaocznie informatykę, a ja skończyłem Games Development w Wielkiej Brytani). Pracujemy w ciągu dnia, więc na projekt zostają tylko wieczory i weekendy. Dodam że pracuje jako programista w firmię Vero, więc coś tam chyba jednak umiem :)

Trochę o projekcie: Projekt jest czymś w rodzaju grupy narzędzi która ma pozwolić nam w przyszłości stworzyć własnego RPG. Nie tworzymy na ten moment żadnej fabuły, a jedynie mechaniki gry. Mamy już systemy takie jak ekwipunek, podstawowa walka (można zranić i zabić wroga), interakcja z obiektami (wykonywanie animacji jak siadanie na krześle) czy zalążki rutyn dla NPC. Wszystko zahostowane jest na prywatnym serwerze Perforce, który jest zintegrowany z Unity.

Grafika obecnie jest typowo "low-poly", ale jest to robione z tego względu że ani ja, ani Gothim nie jesteśmy dobrymi grafikami; chcielibśmy od tego odejść, i pójśc w coś bardziej realistycznego. O ile radzę sobie z animacjami, i podstawowymi modelami, wolałbym skupić się na programowaniu funkcjonalności.

Potrzebujemy grafików którzy dadzą radę poświęcić kilka godzin tygodniowo na tworzenie modeli takich jak postacie, zwierzęta, zbroje, przedmioty. Zapytacie się dlaczego potrzebujemy grafików skoro nie mamy koncepcji świata? No, postacie ludzi w grze na pewno potrzebne będą, jak na RPG przystało. Chcielibyśmy zacząć też budować jakieś momentum na Twitchu / YT gdzie gamedev jest popularny, a ładna grafika za pewne w tym by pomogła.

Krótki filmik pokazujący podstawowe elementy:
https://www.youtube.com/watch?v=LUDLtRLeiYQ


Zainteresowanych proszę o wiadomość prywatną.

4
Gry / stare gry które wciąż inspirują
« dnia: 2017-09-02, 02:36 »
Jeszcze nikt nie wspomniał o Twierdzy. Nieładnie!

Twierdza ostatnio dostała swój remake (crusader 2). Wyszło jak wyszło, trochę średnio. Problem w tym że wiele gier pamiętamy przez różowe okulary; tak naprawdę wiele z nich nie zestarzało się tak dobrze, jakby się to wydawało.

5
Gry / stare gry które wciąż inspirują
« dnia: 2017-08-31, 23:28 »
Poza tym bardzo chętnie zobaczyłbym powrót gier RPG typu Neverwinter, czy Baldur - mamy edycję HD oraz Paradox z Obsidianem coś kombinują ostatnimi czasy. Uważam że ten styl ma w sobie jeszcze perełki które mogłyby ujrzeć świat.

Nie jestem pewny, ale Beamdog odpowiedzialny ze te reedycje Baldura miał w planach zrobić Baldur's Gate 3. Czy dalej te plany są aktualne - nie wiadomo.

Wiem że zrobili dodatek do BG2 - Siege of Dragonspear. Nie wiem czy jest dobry, nie grałem. Tyranity i Pillars jednak jest miodzio.

6
Gry / stare gry które wciąż inspirują
« dnia: 2017-08-31, 22:43 »
Tzar: Ciężar Korony pomimo swojego wieku ciągle jest miłym tytułem który zasługował by na jakiś remake, chociażby HD. Gra jest niesamowicie grywalna, nawet dziś. Nie wiem czy oni to programowali w Assemblerze, czy jaki kij, ale na żadnym systemie z tą grą nigdy nie było problemu.

Settlersy (III - IV) oraz Cultures miały też zawszę specjalne miejsce w moim sercu. Bardzo chętnie zobaczyłbym remake tego drugiego, bo Settlersy, pomimo że są starsze, to mam wrażenie że są bardziej grywalne.

Poza tym bardzo chętnie zobaczyłbym powrót gier RPG typu Neverwinter, czy Baldur - mamy edycję HD oraz Paradox z Obsidianem coś kombinują ostatnimi czasy. Uważam że ten styl ma w sobie jeszcze perełki które mogłyby ujrzeć świat.

7
Dyskusje i problemy / Mod jako pełnoprawna gra?
« dnia: 2017-08-31, 18:06 »
Lepiej zainstaluj sobie unreala, cryengine lub (tfu) unity.

Unity IMO o wiele lepsze od UE, chociaż sam kiedyś na nie plułem :D Teraz odkryłem jak jest magiczne.

Jak już wcześniej wspominali, coś takiego nie przejdzie. Poza tym ten silnik dzisiaj jest już tak stary, że naprawdę nie warto nic na nim robić. Lepiej by ci było wyrżnąć z niego animacje i tym podobne rzeczy, i po prostu zrobić na ich podstawie nowe. To już część drogi do sukcesu. Reszta to skrypty. Kolega np. zrobił cały system dialogowy, podobny do tego w Gothicu w jakieś pół dnia. To naprawdę nie jest takie trudne... Dialogi + walka = masz już podstawę do pełnoprawnej gry.

Polecam to Unity ;)

8
Game Art / Nowinki ze świata Game-Artu
« dnia: 2017-08-31, 15:35 »

CD Projekt warty 10 mld zł? Analitycy DM BOŚ podwyższyli cenę docelową dla akcji producenta „Wiedźmina” do 103,4 zł z 80,3 zł, podtrzymując rekomendację „kupuj”.

http://www.parkiet.com/Technologie-i-IT/307319973-CD-Projekt-warty-10-mld-zl.html

Ostatnio kiedy odwiedziłem ojca pokazywał mi swoje akcje. Kupił kiedyś akcje CDPR za 600 złotych. Dziś te akcje warte są 50k.

9
Offtopic / Gothic Sequel - wydzielony spam
« dnia: 2017-08-31, 14:17 »
@zkajo
Jak ci sie nie podoba to wypad z baru a nie sie tłumaczysz i obrażasz community. Najwidoczniej nie dorosłeś jeszcze do pewnych rzeczy skoro uważasz że każdy bedzie sie tu po dupach lizał bo jakiś pajac nielegalnie udostępnił gierke na którą, większość ma wyjebane jajca.

MaGoth to udostępnił? Z tego co czytałem w jego poście, to właśnie nie, i ma żal że ktoś zaufany to zrobił.

10
Offtopic / Gothic Sequel - wydzielony spam
« dnia: 2017-08-31, 01:55 »
Co do tego czy im się chce ciągać po sądach czy nie: oczywiście że nie.

Niby nie, ale dlaczego PB groziło MaGothowi sądem, skoro nie robi to im różnicy?

Source? Napisał to czy pokazał jakiegoś maila czy cuś? Nie chce mi się wierzyć. Nawet jeśli, mógł to być blef imo.

11
Offtopic / Gothic Sequel - wydzielony spam
« dnia: 2017-08-30, 19:41 »
Miałby ktoś linka na priva mi podesłać do wersji 1.01? Dorwałem tylko ten Sequel.

12
Spacer / Kolonia Karna z G1 w innym formacie
« dnia: 2014-11-25, 11:05 »
Dzięki wielkie. Wydobyłem model i wings załatwił sprawę ;)

13
Spacer / Kolonia Karna z G1 w innym formacie
« dnia: 2014-11-24, 22:48 »
Witam! Mam taką prośbę, i w sumie ciężko mi znaleźć odpowiednie podforum do skierowania jej (lata na TM nie zaglądałem :) ).

Potrzebny mi model kolonii karnej z Gothica I, albo samego starego obozu. Fajnie by było, gdyby był z teksturami w osobnych plikach ale aż o tyle to nie będę prosił :)

Wyciągnąłbym go sam, ale jednak nie posiadam starego maksa, a naprawdę nie chce go instalować ponownie, a nie da rady odpalić tego formatu na nowszych wersjach programu (mam maksa 15)

Więc jeśli ktoś ma model pod ręką, bardzo bym prosił o upload, będę wdzięczny.

Pozdrawiam, stary druch, zkajo.

14
Pytania i problemy / JEDNORAZOWY MESH
« dnia: 2010-06-22, 10:43 »
Kiedy eksportujesz model, automatycznie zostaje on podzielony na trójkąty, nie zostaje w poligonach. Ponieważ tak jest, model przekracza ilość 65 355 trisów.

Taka jest moja teoria, czyli proponuję zmniejszyć ilość poly, lub podzielić to wszystko na 3 częśći :lol:

15
Pytania i problemy / Pytanie o Ograniczenie 3D
« dnia: 2010-06-21, 22:41 »
Dzięki kolego wojaku :]  Wielce przydatne informacje.
A co do twojego pytania, to kerrax chyba importuje pliki zen, ale czy z vobami to nie wiem...

A ten, jeszcze jedno pytanie. Ile maksymalnie trójkątów/poli może mieć vob?

16
Pytania i problemy / Pomoc dla zielonych
« dnia: 2010-06-20, 22:06 »
Dobrze, to zacznijmy...

Klikasz na Start (o ile masz XP) i idziesz tak:

Start > Wszystkie programy > Akcesoria > Notatnik

Tam kolejno wpisujesz literki - jedno uderzenie literki na klawiaturze to zwykle ten sam wpis wciśniętej literki/cyfry w notatniku. Czyli klikaj kolejno te klawisze:

A
B
C

Wtedy zobaczysz na ekranie coś takiego:




Teraz możesz zabrać się za pisanie skryptu.


Kiedy skrypt będzie gotowy wciśnij "PLIK", a następnie pojawi się mała lista. Teraz wybierz "Zapisz jako" i zapisz plik, oczywiście zapisując go jako .d o ile to skrypt. Voila, gotowe! ;)

A tak na serio... Na forum jest bardzo dużo poradników. Ten post to pół-żart, a pół-prawda, jako że wielu używa notatnika lub pokrewnych programów do edycji skryptów gry (bo to edytuje większość). Gothic sourcer czy notepad++ to alternatywa. Nie gadaj głupot że na forum nie ma poradników, jako że są (np. spacer). Weź wejdź w tutoriale i "Programy niezbędne do edycji gry"...

Naprawdę, spędź dzień patrząc na wszystko zanim napiszesz coś takiego, ale że jesteś nowy to mam nadzieję że forum ci wybaczy (ale ja bym już zrobił nowe konto xD)

17
Pytania i problemy / Pytanie o Ograniczenie 3D
« dnia: 2010-06-20, 21:41 »
No dobrze, a mogę mieć np. 10 części po 60k każda?

Dzięki za odpowiedź ;)

18
Pytania i problemy / Pytanie o Ograniczenie 3D
« dnia: 2010-06-20, 19:24 »
Otóż mam pewne pytanie. Czy Gothic 2 ma ograniczenie co do ilości poly w świecie? Rozumiem że jeden zen na pewno, ale jeśli te zeny zostałyby podzielone i potem połączone w jeden świat (macro jeśli dobrze rozumiem). Chodzi mi o ogólny limit dla jednego świata (Czyli np. wyspa khorinis).

19
Skrypty / monolog po użyciu przedmiotu
« dnia: 2010-06-19, 22:25 »
Mam mały problem. Próbuję zrobić monolog po użyciu przedmiotu. Nie jestem pewien jednak jak to zainicjować. Wiem że trzeba użyć "on_state", ale nie wiem czy stamtąd ma nas przekierowywać do pliku z monologiem, czy raczej kontynuować to w pliku items.

Monolog do G2 ale dużej różnicy pewnie nie będzie. Dzięki za pomoc.

Jakby ktoś mógł napisać szybki monolog po użyciu przedmiotu z jedną funkcją byłoby to bardzo pomocne :lol:

Wielkie dzięki.

20
Spacer / Przeciekający dom
« dnia: 2010-06-19, 21:38 »
Jono ma racje, przez voby przechodzi deszcz. Jest jeszcze jeden sposob, dodaj nad vobem (w pliku swiata 3ds) niewidzialny plane. Wtedy deszcz w niego nie udezy (tak mi sie wydaje). Jednak musisz wyliczyc co gdzie i jak jest. Taka mala alternatywa :lol:

Strony: [1] 2 3 ... 5
Do góry