Przygotowywanie Level Editor, prosta edycja mapy, wstawianie do gry 3344 0

O temacie

Autor Zkirtaem

Zaczęty 7.03.2010 roku

Wyświetleń 3344

Odpowiedzi 0

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2177
Propsy1684
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Na początek należy zapoznać się z tutorialem utak3ra z stalker.pl:
http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=68&t=6522
...i wykonać go dokładnie tak, jak jest opisane, z paroma wyjątkami:

1. W fsconverter.ltx należy zmienić na swoją ścieżkę "$sdk_root$";
2. Polecam używać dysku X:, który tworzymy uruchamiając z pasku startu X-ray SDK --> Map X Drive;
3. Przy używaniu konwertera koniecznie dopiszcie w BAT (bądź poleceniu, jak kto wpisuje) converter -level l01_escape -mode le -with_lods.

PS: Dla posiadaczy Windows Seven: Aby otworzyć mapę, otwieramy level_editor/level.ini i zamieniamy "recent_files_0" na własną ścieżkę do mapy, u mnie to wygląda tak:
Cytuj
recent_files_0                   = "x:\maps\bar2.level"
Potem tylko otwieramy mapę przez file --> Open recent --> pierwsze od góry.


No, to zabieramy się za edycję. Ja używam mapy Bar:

1. Skoro otworzyliśmy mapę, klikamy Scene --> vaildate w prawej górnej części ekranu. Jeśli wywali Vaildation FAILED, to źle - napisz do mnie na PW i rozwiążemy to razem, dopiszę do tutka, i będzie lepszy - tylko upewnij się, że jak dotąd wszystko zrobiłeś dobrze. Jeśli OK, idziemy dalej.
2. Wybieramy sobie miejsce i klikamy w Tools na prawo "visibility" - wybieramy unhide all;
3.
Klikamy dwukrotnie na obiekt wybrany w okienku i przechodzimy do następnego sshota:
4.
Po wybraniu czajniczka klikamy gdzieś na mapę, aby wstawić obiekt. Potem klikamy Sector, gdzieś na zakolorowaną część mapy <jeśli nie jest zakolorowana, to visibility --> unhide all, jak dalej nie jest, to klik gdzieś na ziemię> i Capture Volume.
5. Scene --> Options --> Quality --> Draft. No, chyba, że komuś się uśmiecha całonocne kompilowanie mapy.

 
Ok, teraz Vaildate, jeśli jest OK, to zapisujemy, wchodzimy w x:\gamedata\levels i usuwamy lub zmieniamy nazwę folderowi z mapą, którą edytowaliśmy, w moim przypadku jest to bar, więc usuwam l05_bar. w Level editorze dla pewności jeszcze raz Vaildate, a potem Compile --> Build. Jak wyjdzie "build OK", to dobrze, jak nie, to wysyłacie mi loga, a ja pomagam i poprawiam tutka.

Czas na wsadzenie tej mapy do gry.
To akurat jak kto woli, ale ja robię w dysku X: plik bat, w którym wpisuję "CMD". Jak się chce, to można włączyć linię komend normalnie i wejść w dysk X.
Teraz wpisujemy komendę: "bins\xrLC.exe -fl05_bar". UWAGA - "-f" i "l05_bar" są pisane razem, nie ma spacji!

Program będzie prosił o biblioteki, ściągamy je z pierwszego linku z googli po wpisaniu i wklejamy w bins. Nie jestem tego pewien, więc jak nie pójdzie, proszę popróbować z innymi miejscami, jak bezpośrednio na X albo - mniej prawdopodobne - w bins\compiler. Jak wszystko się zrobi dobrze, powinno się pojawić takie okienko:

Okienko będzie sobie trochę tu stać, a z racji, że wybraliśmy jakość "draft", nie będziemy mieli przeźroczystości na siatkach ani ulic, zostanie piasek - przynajmniej w barze. Ale to się zmieni przy ustawieniu wyższych jakości - uwaga, ustawiać ręcznie, bo będzie długo przy "fabrycznej" jakości.

Skoro już wywaliło okienko, że jest dobrze i wyskoczył błąd "bugtrap", to dobrze. Błąd nic złego nie zrobił, okienko mówi, że jest ok, więc wchodzimy w "X:\gamedata\levels\l05_bar" i kopiujemy zawartość do swojego folderu ze stalkerem, na przykład "D:\SHOC\gamedata\levels\l05_bar". Uruchamiamy grę i cieszymy się z efektu.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry