Dziwny błąd w skrypcie rozmowy 2002 4

O temacie

Autor Khazar

Zaczęty 25.02.2010 roku

Wyświetleń 2002

Odpowiedzi 4

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Witam, mam problem z moim pierwszym skryptem rozmowy. Konkretnie jest to taki błąd ( wyciągnąłem go z Zspy, pojawia się oczywiście przy naprawianiu skryptów via Spacer ):

Fatal:-1 U:PAR: \_WORK\DATA\SCRIPTS\CONTENT\STORY\DIALOGE\DIA_NONE_10000_PATRICK.D: Unknown identifier :  .... <zParser.cpp,#599>

W oknie Spacera wszystko kończy się za ":", więc myślałem, że po prostu okienko komunikatu o błędzie mi przycina. Daję oczywiście cały skrypt:

//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Patrick_EXIT(C_INFO)
{
npc = None_10000_Patrick;
nr = 999;
condition = DIA_Patrick_EXIT_Condition;
information = DIA_Patrick_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Patrick_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC INT DIA_Patrick_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Patrick_HELLO1(C_INFO)
{
   npc = None_10000_Patrick;
   nr = 1;
   condition = DIA_Patrick_HELLO1_Condition;
   information = DIA_Patrick_HELLO1_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Witaj.";
};

FUNC INT DIA_Patrick_HELLO1_Condition()
{
return TRUE;
};

func VOID DIA_Patrick_HELLO1_Info()
{

AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick__15_01"); //Witaj. Kim jesteś ?
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick__03_02"); //Nazywam się Patrick. Jestem strażnikiem Xardasa.

};

//========================================
//-----------------> ROBOTA1
//========================================

INSTANCE DIA_Patrick_ROBOTA1(C_INFO)
{
   npc = None_10000_Patrick;
   nr = 2;
   condition = DIA_Patrick_ROBOTA1_Condition;
   information = DIA_Patrick_ROBOTA1_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Potrzeba ci czegoś ? ";
};

FUNC INT DIA_Patrick_ROBOTA1_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Patrick_HELLO1))
{
return TRUE;
};
};


func VOID DIA_Patrick_ROBOTA1_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_ROBOTA1_15_01"); //Potrzeba ci czegoś ?
AI_PlayAni (self, "T_SEARCH");  
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_ROBOTA1_03_02"); //W sumie... przed wieżą kręci się jakaś zbłądzona owieczka... Xardas daje mi tutaj do jedzenia jakieś zielsko, ileż tak można żyć ? Zabij tą owcę i przynieś mi jej mięso.
var int MIS_Patrick_Meat;
MIS_Patrick_Meat = LOG_RUNNING;

Log_CreateTopic (TOPIC_Patrick_Meat,LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus   (TOPIC_Patrick_Meat,LOG_RUNNING);
B_LogEntry (TOPIC_Patrick_Meat,"Patrick, strażnik Xardasa, poprosił mnie o zabicie owcy i przyniesienie mu jej mięsa..");

};

//========================================
//-----------------> ROBOTA2
//========================================

INSTANCE DIA_Patrick_HELLO2(C_INFO)
{
   npc = None_10000_Patrick;
   nr = 3;
   condition = DIA_Patrick_HELLO2_Condition;
   information = DIA_Patrick_HELLO2_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Co do owcy...";
};

FUNC INT DIA_Patrick_HELLO2_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Patrick_ROBOTA1))
{
return TRUE;
};
};

func VOID DIA_Patrick_HELLO2_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_HELLO2_15_01"); //Co do tej owcy...
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_HELLO2_03_02"); //Co z nią?

Info_ClearChoices (DIA_Patrick_HELLO2);

Info_AddChoice (DIA_Patrick_HELLO2, "Sam idź ją zabij. ", DIA_Patrick_HELLO2_SAM_SE_ZABIJ);
Info_AddChoice (DIA_Patrick_HELLO2, "NEVERMIND", DIA_Patrick_HELLO2_Nieważne.);
};

func void DIA_Patrick_HELLO2_SAM_SE_ZABIJ()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_HELLO2_HELLO2_SAM_SE_ZABIJ_15_01"); //Sam idź ją zabij.
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_HELLO2_HELLO2_SAM_SE_ZABIJ_03_02"); //A co, ty się boisz? Toż to tylko owieczka...
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_HELLO2_HELLO2_SAM_SE_ZABIJ_15_03"); //Cóż, nawet jeśli się boję, to nie siedzę na dupie i nie czekam na śmiałka, który zrobi to za mnie.
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_HELLO2_HELLO2_SAM_SE_ZABIJ_03_04"); //Co?! Pożałujesz tych słów, chłopcze...
AI_StopProcessInfos (self);
B_Attack (self, other, AR_NONE,1);
};

func void DIA_Patrick_HELLO2_NEVERMIND()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_HELLO2_HELLO2_NEVERMIND_15_01"); //Nie, nic. Zapomnij.
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_HELLO2_HELLO2_NEVERMIND_03_02"); //Już zapomniałem... zawsze chciałem tak powiedzieć!
AI_StopProcessInfos (self);
};



//========================================
//-----------------> ROBOTA3
//========================================

INSTANCE DIA_Patrick_ROBOTA3(C_INFO)
{
   npc = None_10000_Patrick;
   nr = 4;
   condition = DIA_Patrick_ROBOTA3_Condition;
   information = DIA_Patrick_ROBOTA3_Info;
   permanent = FALSE;
   Important   = TRUE;
};

FUNC INT DIA_Patrick_ROBOTA3_Condition()
{  
if (Npc_HasItems (other, ItFoMuttonRaw) >=1)
{
return TRUE;
};
};


func VOID DIA_Patrick_ROBOTA3_Info()
{
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_ROBOTA3_03_01"); //I co? Masz moje mięsko?
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_ROBOTA3_15_02"); //To było prostsze, niż sądziłem... Mimo to, mam nadzieję, że docenisz wysiłek.
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_ROBOTA3_03_03"); //A żebyś wiedział. Nareszcie jej nie ma! Możesz iść do mojego kufra i wziąć, co tylko zechcesz.
AI_Output (other, self ,"DIA_Patrick_ROBOTA3_15_04"); //Czekaj. Jak to "wreszcie jej nie ma"?
AI_Output (self, other ,"DIA_Patrick_ROBOTA3_03_05"); //IDŹ!
B_LogEntry (TOPIC_Patrick_Meat,"Zaniosłem mięso Patrickowi. Po tej epickiej wyprawie czuję się prawdziwie spełniony.");
var int MIS_Patrick_Meat;
MIS_Patrick_Meat = LOG_SUCCESS;
B_GivePlayerXP (150);

};
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Fatal:-1 U:PAR: \_WORK\DATA\SCRIPTS\CONTENT\STORY\DIALOGE\DIA_NONE_10000_PATRICK.D: Unknown identifier : .... <zParser.cpp,#599>
Coś więcej? Na razie to wiemy, że jest nieznany identyfikator. A o który chodzi, to nie wiemy.

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Właśnie o to chodzi, że... ja też nie wiem. Nie ma jak się dobrać do tego, który to. W Spacerze okienko z błędem jest za małe, jedynie Zspy daje nieco więcej informacji, ale jak widać - kluczowej nadal brak.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie da się przesunąć tego okienka? To znaczy jakoś "rozsunąć" log w Zspy? Zspy chyba tworzy plik *.log chyba w folderze ze Zspy. Otwórz ten plik notatnikiem i zobacz co tam pisze,

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
W folderze z Zspy nic nie ma. Ale to, co wkleiłem wcześniej, to właśnie wyjąłem z loga Zspy, którego sam zapisałem. I zrobiłem to w istocie notatnikiem. Czy tam WordPadem. Okienko Zspy owszem, da się rozciągać. Okienka w Spacerze - nie. Tak czy owak, wydaje mi się, iż to cały tekst, nic więcej nie ma. Ale jako że to w sumie mój pierwszy skrypt poważniejszy niż jakiegoś przedmiotu - zapewne tylko mi się wydaje.

Problem rozwiązany. Metodą prób i błędów w sumie. Najważniejsze, że działa.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry