Jeżeli to ma być NPC z którym akurat teraz rozmawiasz to wystarczy dać po dialogu:
Npc_ExchangeRoutine (NON_6057_Kowal, "siedzsobie");
Jeżeli gadasz z innym a on ma po tym zmienić rutynę to ja doradzam wstawić po dialogu kombinację:
B_FullStop (NON_6046_Kowal);
B_ExchangeRoutine (NON_6056_Kowal, "siedzsobie");
Jeśli chcesz by to stało się nagle, czyli kowal zniknął i pojawił się tam gdzie chcesz od razu to na koniec powinieneś mu jeszcze dodać funkcję AI_Teleport (coś tu jest ale nie pamiętam co, zajrzyj do skryptów teleportów);
Tylko pamiętaj dodać przed tą funkcją AI_StopProcesInfoss (self); i AI_StopProcesInfoss (other); (jakoś tak to szło, zajrzyj do dialogu exit) bo inaczej NPC teleportnie ci się zaraz po rozpoczęciu dialogu a nie po jego zakończeniu.
W moim modzie to działa bardzo dobrze, oczywiście ty musisz pozamieniać nazwy rutyn i instance NPC które tu podałem.
Mam nadzieję że pomogłem i pozdrawiam.