Bardzo uciążliwy problem z dialogiem w G2NK 3795 8

O temacie

Autor Askar

Zaczęty 2.02.2010 roku

Wyświetleń 3795

Odpowiedzi 8

Askar

Askar

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Witam, mam problem. Zrobiłem mojemu NPC dialog, w pełni poprawny, zreparsowałem skrypty Spacerem i zapisałem nowe pliki OU. Odpalam grę, wpisuję instance NPCa, zagaduję do niego i... opcje dialogowe pojawiają się normalnie. Ale wybieram jedną z nich, a zamiast pojawić się napisy (sprawdzałem, że opcja ich wyświetlania jest włączona), a NPC tylko gapi się na gracza, stojąc nieruchomo i po ok. 2 sekundach z powrotem widzę wybieranie dialogów. Biorę następny, ale jest to samo, z tą tylko różnicą, że pojawia się wpis w dzienniku, który zaplanowałem, na szczęście poprawny. Ale nie ma w ogóle gestykulacji i tekstów w dialogu. Czy ktoś ma pomysł co z tym zrobić???
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Najprościej to zrobić paczkę z modem.

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie zupełnie. JEżeli wszystko robisz na GothicGame to odpal normalnie gothica. Nie przez mod startera czy inne tam tylko normalnie. Tak jak masz oryginał na pulpicie tak odpal ale dopiero po zapisaniu plików OU. Sam to wczoraj odkryłem xD

Pozdrawiam

Askar

Askar

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Zrobiłem wtedy oczywiście paczkę z modem, robię wszystko w moim pliku .ini i jak już pisałem, reparsuje skrypty w Spacerze, zapisuję pliki OU, aha i jeszcze jedno o czym nie napisałem wcześniej. Zauważyłem, że jak gadam z innym NPC, np. Zuris, to wybieranie opcji dialogowych jest normalnie po polsku, ale jak wybiorę któryś dialog, to napisy są w większości po niemiecku, a nieliczne po polsku.
 


Gruben

Gruben

Użytkownicy
posty31
  • Użytkownicy
Odnośnie pierwszego problemu. Masz źle zreparsowane pliki OU.

Drugi problem to wina tego że przed zabawą ze skryptami nie zainstalowałeś spolszczenia do GMDK.
 

Askar

Askar

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Odnośnie pierwszego problemu. Masz źle zreparsowane pliki OU.

Drugi problem to wina tego że przed zabawą ze skryptami nie zainstalowałeś spolszczenia do GMDK.

Nie do końca masz rację, gdyż spolszczenie zainstalowałem i zanim dodałem tego feralnego NPCa z dialogiem wszystko działało bardzo dobrze, a co do złego zreparsowania... Możliwe, że to dlatego, ale nie tylko ja reparsowałem te skrypty, bo komuś też je wysłałem do przetestowania i mimo że Spacer błędów nie wykrył, to jest identyczny problem.
 

Goran

Goran

Użytkownicy
posty168
Propsy39
  • Użytkownicy
Ja mam problem. Spakowałem paczkę z modem, dodałem w nim 2 NPC i jedno zadanie.
Właczam moda i idę do tych npc'ów. Gadam do nich a ich dialogów nie widac tylko dialogi beziego
a reszta innych dialogów z npc'ami jest po niemiecku i menu też. Może ktoś wyjaśnić?
Chodzi mi o to dlaczego nie ma dialogów tych npc'ów których stworzyłem...
 

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
spacer nie wykrył błędów? pokażcie skrypty... aha dodane są pliki dialogów npc do Story\Dialoge oraz w wpis w Gothic.src  np. Story\Dialoge\DIA_VLK_150_Zenek.d ?


edit: przypomniało mi się miałem ten sam problerm http://themodders.org/index.php?showtopic=8333&hl= , a mianowicie chodzi o oznaczenia AI_Output ; ja miałem
func void dia_jarek_arbeit_info()
{
AI_Output(other,self,"DIA_Jarek_Arbeit_15_00"); //Jakie jest Twoje zadanie tu w klasztorze? //15_00 jest dobrze
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_00"); //Studiuję święte pisma Innosa. //10_00 jest źle
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_01"); //-->>Nadal pomagam sługom Innosa, rozwinąć lepszą koncentrację.<<-- ta linijka
AI_Output(other,self,"DIA_Jarek_Arbeit_10_02"); //Do czego potrzebuję lepszej koncentracji?
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_03"); //Z przysięgą ognia i pierwszą runą spoczywa jeszcze daleka droga przed początkującym magiem.
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_04"); //Kto wykorzystuje swoje runy prosto bez planu, nie musi dziwić się, kiedy ma po dwóch kulach ognistych bóle głowy i dopiero po spokojnej nocy może znowu czarować.
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_05"); //Zachowuje się wprawdzie ze wzrastającym doświadczeniem, jednak wybadam możliwości uniknięcia nadmiernego wysiłku już przy czarowaniu.
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_06"); //Osiągnie się to, przez lepszą koncentrację na stosowanej runie.
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_07"); //Kiedy sobie zażyczysz, mogę pokazać Ci kilka podstaw.
a winno być:
func void dia_jarek_arbeit_info()
{
AI_Output(other,self,"DIA_Jarek_Arbeit_15_00"); //Jakie jest Twoje zadanie tu w klasztorze? //15_00 lub 10_00 ale musi być 00 1wsze a w drugiej linijce już 01
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_01"); //Studiuję święte pisma Innosa. //10_01 już prawidłowo
AI_Output(self,other,"DIA_Jarek_Arbeit_10_02"); //-->>Nadal pomagam sługom Innosa, rozwinąć lepszą koncentrację.<<-- ta linijka(...)
jak mi wtedy słusznie doradził  luszczak i podziałało, dialogi się wyświetlały ; skoro nie wyświetlają się u Was, to nie powinno ich także być w ou.bin (przejrzyjcie ten plik, jeśli nie ma linijek dialogu, to jest to ten problem, który opisuję)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry