Podstawy, nowa broń, handlarz 4977 7

O temacie

Autor Zkirtaem

Zaczęty 23.01.2010 roku

Wyświetleń 4977

Odpowiedzi 7

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2175
Propsy1681
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Podstawy, nowa broń, handlarz
2010-01-23, 21:23(Ostatnia zmiana: 2010-03-12, 17:43)
Niezbędne programy:

Notatnik;
Stalker DB Extractor

Plugin DDS do GIMP

Mniejzbędne programy:

X-Ray SDK - Ma jakiś edytor map i - to ciekawe - pluginy 3d do mayi. Dzięki temu można by było robić modele. W tym tutku jednak się nie przyda.

Przydatne strony (niektóre zostaną użyte przeze mnie w tutku):P /b]

Jakieś wiki o moddingu

Tutorial na MODDB

Obrazek motywujący - jak się znudzisz moddingiem, to wchodzisz, i patrzysz, aż się zechce spowrotem



No, to zaczynamy.

DB Extractorem wypakowujemy pliki gamedata.db0, db1, itepe. W zasadzie chyba tylko te dwa wystarczą na początek, ale lepiej mieć, a nie potrzebować, niż na odwrót. Więc wypakowujemy wszystkie, uprzednio sprawdzając, czy ma się dużo wolnego miejsca na dysku. Najlepiej to wypakować w główny katalog stalkera/folder o nazwie innej, niż GAMEDATA, na moim przykładzie był to folderek PLYKY.

Skoro już wypakowaliśmy, wchodzimy w ten swój folder z wypakowanym gamedata, następnie CONFIG/WEAPONS.

D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\PLYKY\config\weapons

I kopiujemy stąd weapons.ltx i w_fn2000.ltx. Wklejamy te dwa pliki do nowo utworzonego przez siebie folderu:

D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\weapons

Teraz wchodzimy w:

D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\PLYKY\config\misc

I kopiujemy wszystko. W zasadzie będziemy edytować tylko jeden plik, ale bez reszty jakoś dziwnie działa.

Wklejamy do oczywiście do:

D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\misc



Dobra, teraz zabieramy się za właściwe tworzenie broni. Od razu tłumaczę, że jak w stalkerze nie ma wypakowanych do gamedata wszystkich skryptów, to on sobie je bierze z spakowanych sam - dlatego przejrzyściej wklejać tam tylko to, co się zedytowało.


W gamedata/config/weapons zmieniamy nazwę pliku w_fn2000.ltx na - na przykład - w_pist.ltx.
Otwieramy plik notatnikiem. Na sam początek zamieniamy:

Cytuj
[wpn_fn2000]:identity_immunities
na:
Cytuj
[wpn_pist]:identity_immunities
Oraz:
Cytuj
[wpn_fn2000_hud]
na:
Cytuj
[wpn_pist_hud]

Polecam od czasu do czasu uruchamiać grę i sprawdzać, czy działa. Zawsze włączamy nową grę, stare save nie działają. Na przykład teraz jest dobry moment.

Dobra, dalej. W gamedata otwieramy weapons.d. Pod linią:
#include "w_g36.ltx"

Doklejamy:

#include "w_pist.ltx"

Teraz kolejny raz można sprawdzić, czy działa.


Dobra, teraz handlarz (żeby nie było, broń będzie modyfikowana - tylko nieco dalej). Wchodzimy w D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\misc, i szukamy trade_trader.ltx. Otwieramy go i szukamy:
Cytuj
[supplies_start]
;Ŕěěóíčöč˙
ammo_5.45x39_fmj        = 1,    0.1

;Îđóćčĺ

Skoro już mamy, to pod tym ";Îđóćčĺ" wklejamy:
Cytuj
wpn_pist            = 5,    0.6

Zapisujemy, włączamy nową grę, i sprawdzamy, czy handlarz ma to w swoim okienku handlu. Jak ma, to jazda dalej. Czas na modyfikowanie broni. To, co tu pokażę, będzie wartościami raczej nie do przyjęcia w normalnej grze, ale przecież każdy może wstawić jak komu wola.

Najsampierw koszt. Potrzebujemy tu jak najmniejszego, żeby móc po każdej nowej grze od razu kupić i testować, więc:

Cytuj
cost                     = 1


Dalej - podpis w oknie ekwipunku. Na początku trzeba dać znak: ", bo inaczej nie będzie spacji. Następna linia to \n.
Cytuj
description                = "Bron, co ma 999 naboi w magazynku i impet od ktorego robi sie salta. \nZasilana zwyklymi 9x18.

Dalej jest amunicja. Nie ma co sobie żałować.
Cytuj
ammo_limit                 = 999
ammo_current             = 999
ammo_elapsed             = 99

ammo_mag_size             = 999

Cytuj
hand_dependence             = 0
single_handed             = 1
Nie jestem do końca pewien, ale takie ustawienie może być konieczne do zrobienia tego, co będzie dalej - czyli do wsadzenia karabinku w slot na pistolety.

Cytuj
ammo_class
Typ amunicji. W standardzie jest jaka jest, ja wybrałem tę najtańszą i najogólniejdostępną - od pistoletu:

Cytuj
ammo_class                     = ammo_9x18_fmj, ammo_9x18_pmm

Cytuj
fire_modes                    = 1, -1

Tryby strzału.
-1 = automat;
1 = strzał pojedyńczy;
2 = strzał podwójny;
3 = strzał potrójny.

Cytuj
slot
To właśnie tu wstawia się, gdzie powinna leżeć broń (slot na karabiny/slot na pistolety). Wybieram pistolety, w standardzie są karabiny:
Cytuj
slot                      = 1        ; // secondary


Cytuj
inv_name
inv_name_short

Nazwa broni. Ustawiajcie jaką chcecie, piszcie bez żadnych nawiasów, cudzysłowiów, czy innych przecinków, na przykład
Cytuj
inv_name                 = PISTOLET
inv_name_short             = PISTOLET


Cytuj
inv_weight                 = 4.6
Waga.


Cytuj
inv_grid_width                = 3
inv_grid_height                = 2
inv_grid_x                    = 9
inv_grid_y                    = 31

To się omówi dalej.

Cytuj
hit_power
hit_impulse

Power = ilość zabranych punktów życia, impulse = to, jak mocno - na przykład po śmierci - odrzuca ragdoll, jak mocno odlatuje p strzale beczka, itepe. Prawdopodobnie przecinki w power to miejsca, w jakie się trafia, ale nie mam pewności. Dajmy duże dane, szczególnie w impulse - śmieszne rzeczy się z tego robią:
Cytuj
hit_power          = 1.60, 1.64, 1.67, 1.70
hit_impulse           = 9999

No, na razie tyle wystarczy. Teraz, co to było te inv_grid? Ano, to jest "logo" broni, które widać w ekwipunku, w handlu, itepe. Zróbmy własne. Wchodzimy w:
Cytuj
D:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\PLYKY\textures\ui

I szukamy ui_icon_equipment.dds. Jak nie mamy, to znaczy, że wypakowaliście tylko pierwsze .db. Spoko, wszystko jest w paczce, do której link dam na końcu tutka.

Otwieramy to gimpem, do którego wcześniej wrzuciliśmy plugin .DDS (Wrzucamy go do ŚCIEŻKADOGIMPA\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins). Teraz widzimy dużo różnych obrazków broni, artefaktów, itepe. Kopiujemy na przykład Vintara, ucinamy mu kolbę, pół lufy, i lunete, i wklejamy go obok granatnika (PRZYDATNY RYSUNEK: http://sdk.stalker-game.com/en/images/b/bb/Equipment_dds.jpg) - wzorując się na rysunku, powinien miescić się w klatkach od 27,9 do 28,11. Zapisujemy <spłaszczamy obraz, nie może być warstw!> i edytujemy (o ile wkleiliście tak, jak pisałem, to po prostu kopiujemy koordynanty stąd, ale jak nie, to rysuneczek pomaga):
inv_grid_width  = ile klatek na długość zajmuje obrazek broni;
  inv_grid_height = ile na wysokość;
  inv_grid_x        = odkąd się obrazek zaczyna na długość;
  inv_grid_y        = odkąd na wysokość.

Cytuj
inv_grid_width                = 3
  inv_grid_height                = 2
  inv_grid_x                    = 9
  inv_grid_y                    = 31


Efekt? Broń, która wywala stalowe beczki na kilkaset metrów, zabija jednym - dwoma strzałami, chociażby w nogę, i odrzuca ragdolle tak, że robią salta.





Na koniec paczka zrobiona z mojego folderu Gamedata:

http://www.speedyshare.com/files/20515026/gamedata.rar
http://hotfile.com/dl/25477738/4d8462c/gamedata.rar.html

Ewentualne błędy lub pytania proszę kierować na PW.


UWAGA: Stalker wbrew pozorom daje bardzo wyraźne komunikaty błędów. Po tym, jak gra padnie, wystarczy włączyć notatnik i wcisnąć ctrl+v, tam się zapisują komunikaty o błędach. Wszystko jest zazwyczaj ładnie opisane.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty707
Propsy654
  • Użytkownicy
Zik a był byś tak miły i do Zewu Prypeci znalazł? Ja odkryłem tylko po rosyjsku info i jakoś nie zrozumiałem więcej niż nazwa programu : p
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2175
Propsy1681
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Nie jestem pewien, ale na moje powinno być podobnie. Czyli wypakowujesz te duże pliki, i czytasz ich skrypty. Nie mam zewu prypeci, więc nie mogę sprawdzić, a i znaleźć jakiekolwiek info jakoś mi średnio idzie. Ale jak przypadkiem trafię, to podrzucę.
 

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty142
Propsy1
  • Użytkownicy
Czyli jak coś tworzymy i chcemy to zobaczyć w grze to do GAMEDATA i automatycznie będą efekty w grze, a jak usuniemy/zmienimy nazwę folderu to gra będzie normalna? To postaram się w najbliższym czasie coś pomajstrować.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2175
Propsy1681
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso

Zkirtaem
Moderator

Podstawy, nowa broń, handlarz
#4 2010-01-24, 00:16(Ostatnia zmiana: 2010-01-24, 00:21)
Dokładnie. Gamedata to folder z plikami, które czyta stalker - wrzucasz tam te, które zedytowałeś (później dzięki temu łatwiej coś wysłać przez internet, mniej mb, no, i czytelniej) - i gotowe.


Coś tam więcej:

\config\gameplay\character_desc_escape.xml - tu można wsadzić swoją broń dla innego npca, przykładowo odratowanego kolesia, któremu na początku można dać apteczkę, czy innym tego typu. Znajduje się takie linie i pomiędzy nimi dodaje się "wpn_pist \n" :
Cytuj
<supplies>


</supplies>

Oczywiscie ...escape.xml to nazwa mapy - na innych plikach, typu ...garbage.xml, itepe są postaci z innych map.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3331
Propsy3556
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Dokładnie. Gamedata to folder z plikami, które czyta stalker - wrzucasz tam te, które zedytowałeś (później dzięki temu łatwiej coś wysłać przez internet, mniej mb, no, i czytelniej) - i gotowe.

Najlepiej od razu pobrać unpackera i wypakować wszystkie treści do folderu gamedata a wtedy wszystkie zmiany i ich pogląd w grze jest bajecznie poste. Ja tak zawsze w stalkerach customizowałem sobie broń poprawiając nazwy na oryginalne, zmieniając siatki celowników (bo te z gry to radosna twórczość) oraz zmieniając ich tekstury na bardziej koszerne.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2175
Propsy1681
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Ale jak potem zajdzie potrzeba pokazania czegoś w Internecie, to prościej po prostu spakować gamedata i upnąć, niż wycinać to, co się zmieniło.
 

LordSmarkula

LordSmarkula

Użytkownicy
posty142
Propsy1
  • Użytkownicy
W czwartek wyjeżdżam na ferie, więc w najbliższym czasie pewnie nic nie obczaję, ale postaram się po powrocie.
 
Ludzie zamienili religię na telewizję. Teraz telewizja daje lepsze efekty w manipulowaniu ludźmi.



Znakiem bogatej młodzieży nie wiedzącej co zrobić z pieniędzmi nie powinien być banan, a nadgryzione jabłuszko.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry