http://themodders.org/Themes/theModdersTheme
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 dzień
1 tydzień
1 miesiąc
Zawsze
theModders
Szukaj
Sztab
Użytkownicy
Statystyki
Kto jest online
Pomoc
Regulamin
Nowe posty
Tutoriale
Zaloguj się
Rejestracja
theModders
/
Grafika komputerowa
/
Grafika 3D
/
Tutoriale
(Moderator:
Jedairusz
) /
Wypalanie normal mapy
[
1
]
Wypalanie normal mapy
8629
4
O temacie
Autor
Zaczęty
10.01.2010 roku
Wyświetleń
8629
Odpowiedzi
4
Klark Cent
Klark Cent
Użytkownicy
posty
706
Propsy
654
Użytkownicy
Klark Cent
Wypalanie normal mapy
2010-01-10, 20:17
(Ostatnia zmiana: 2010-01-10, 21:17)
0
Lista propsujących:
Jako ze nowy ZBrush nie ma ZMappera i mieć nie będzie postanowiłem o to stworzyć tego magicznego tutoriala o wypalaniu normal mapy.
Użyje do tego
Photoshopa
1 textury z cgtextures
ZBrusha
i ZBrushowego modelu boxa
1. Poszukujemy sobie na cgtextures jakiejś textury do zrobienia alphy ja wybrałem texture muru
http://ifotos.pl/zobacz/1_xrqwxw.JPG
2.Potem otwieram ją w photoshopie gdzie zmieniam ją na grayscale
http://ifotos.pl/zobacz/2_xrqwxs.JPG
3. Potem wchodze w levels żeby otrzymac taki mocny b&w kontrast
http://ifotos.pl/zobacz/3_xrqwxa.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/4_xrqwxq.JPG
4.Zapisuje jako jpg. png. albo psd. Są jeszcze inne formaty w których mozna zapisać ale nie chce mi sie ich wypisywać o nich bedzie później
http://ifotos.pl/zobacz/5_xrqwnp.JPG
5.Odpalam ZB i szukam ich modelu cuba ma numerek 32 chyba włączam opcje perspective żeby jakoś to wyglądało
http://ifotos.pl/zobacz/6_xrqwnh.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/7_xrqwex.JPG
6.Jak już mam model na ekranie klikam "Make Polymesh 3D" inaczej nic nie zrobię a mam zamiar przeciez wypalic super normala -.-'
http://ifotos.pl/zobacz/8_xrqwee.JPG
7.Pojawia się teraz np nowa opcja geometry HD a w zwykłym geometry dochodzi opcja divide która musimy kliknąć tak z 6 razy żeby ładnie nam się siateczka zagęściła pięknie
http://ifotos.pl/zobacz/9_xrqwew.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/10_xrqweq.JPG
8.No dobra trzymając ctr+shift zaznaczam tak żeby jedna sciana była nie zaznaczona potem puszczam shift pojawia się czerwona ramka i puszczam o nie ma juz zbędnych ścian super
http://ifotos.pl/zobacz/11_xrqwwp.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/12_xrqwwh.JPG
P.S Jesli nie puszcze shift bedzie zielona ramka a tej nie chcemy
http://ifotos.pl/zobacz/13_xrqwss.JPG
9. Ok wchodze po lewej w Alpfa Off potem w Import i szukam tego co zrobiłem w PSie
http://ifotos.pl/zobacz/14_xrqwap.JPG
10.Jak już znalazłem to ustawiając odpowiednio wielkość brusha i intensywność klikam na naszej powierzchni i powstaje nam pseudo sculpt co widać na zamieszczonych super fotach.
http://ifotos.pl/zobacz/15_xrqwah.JPG
11.Ok pora dalej się bawić. Wieć trzymając ctrl macham myszką po naszej płaszczyżnie działania. Jeśli się zaciemnia to ok oznacza to że nie można wtedy na niej nic robić o co teraz nam chodzi
http://ifotos.pl/zobacz/16_xrqwax.JPG
12.Nastepnie opcja Surface i Noise odpowiednio ustawiam sobie np na mały albo a duży jak kto lubi i powstaje taka opcja pseudo zniszczeń następnie klikam Apply to Mesh żeby nam to wypaliło jako sculpt.
http://ifotos.pl/zobacz/17_xrqwae.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/18_xrqwas.JPG
P.S Jeśli nie zaznaczył bym ctrl tej części obszaru to nois powstał by na całym a tego nie chcieliśmy
13. Ok otworzyłem opcje Uv Map i Texture Map. UV sam nie wiem po co. No ale jesli nie macie modelu z rozłożoną texturą to nie jest zabawa dla was chyba ze umiecie rozłożyć w ZB ja jeszcze nie umiem. Ten boz ZB ma chyba automatycznie rozłożoną ale nie jestem tego pewien. No ale lecimy dalej do Texture map klikamy tam na New Txtr iobok powstaje nam taki biały kwadracik nie wiem czemu : P ale ma być.
http://ifotos.pl/zobacz/19_xrqwqs.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/20_xrqwqa.JPG
14. Dobra zmieniamy teraz poziomy zagęszczenia w Geometry i Geometry HD na 1 żeby została nam zwykła śmieszna płaska ściana. LEcimy do zakłądki Normal Map tam klikamy Create NormalMap i jak widać na obrazku powstaje kolorowa Normal Mapa.
http://ifotos.pl/zobacz/21_xrqspx.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/22_xrqspn.JPG
15.I zonk dalej płasko więc musimy coś jeszcze chyba zrobić. Ostatnie co musimy to wejść w Displacement Map tam klikam Create DispMap i na naszej płaskiej ścianie mamy pięknie wypaloną Normal Mape czy to nie piękne? Bez zadnego Geometry piękny mur z którym idziemy z nim szpanować na forum dla nastolatek.
Jeśli chodzi o wypalanie to chyba na tyle.
Możemy zabawić się z Material i potem z render i wyjdzie nam to i tamto. Bawcie się dalej sami.
http://ifotos.pl/zobacz/23_xrqspw.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/24_xrqsha.JPG
http://ifotos.pl/zobacz/25_xrqsrh.JPG
Inny podobny przykład wypalenia
http://ifotos.pl/img/sc_xrasse.JPG
Klark Cent
Klark Cent
Użytkownicy
posty
706
Propsy
654
Użytkownicy
Klark Cent
Wypalanie normal mapy
#1
2010-01-10, 20:57
0
Lista propsujących:
http://depositfiles.com/files/2dhkgpadb
Tu sa same screeny w paczce jak by ktoś tak wolał
Thoro
Thoro
The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty
3323
Propsy
3560
Profesja
brak
The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Thoro
The Modders
Wypalanie normal mapy
#2
2010-01-10, 21:39
0
Lista propsujących:
elvans zmień hosting bo za miesiąc tych plików (grafik) już nie będzie.
Klark Cent
Klark Cent
Użytkownicy
posty
706
Propsy
654
Użytkownicy
Klark Cent
Wypalanie normal mapy
#3
2010-01-10, 22:07
0
Lista propsujących:
Jak chcecie to zróbcie reupload : P
Thoro
Thoro
The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty
3323
Propsy
3560
Profesja
brak
The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Thoro
The Modders
Wypalanie normal mapy
#4
2011-07-04, 10:44
(Ostatnia zmiana: 2011-07-04, 10:45)
0
Lista propsujących:
O zajebiste. Powinno się udać.
pomyliłem tematy ale nic
theModders
/
Grafika komputerowa
/
Grafika 3D
/
Tutoriale
(Moderator:
Jedairusz
) /
Wypalanie normal mapy
[
1
]
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry