Fantasy bez magii? 22800 64

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 4.12.2009 roku

Wyświetleń 22800

Odpowiedzi 64

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy274
  • Użytkownicy
Cytuj
I tak wyglądają wszystkie rozmowy z Tobą. Zero zawartości merytorycznej i ucieczka, kiedy traci się grunt pod nogami.

Na szczęście nie wszyscy są tacy - Gother, masz jeszcze jakieś ciekawe pomysły?

Nie mam czasu udupiać każda pusta gadkę na forum xd
Bawcie sie i życzę powodzenia.
 

Kazzmir
  • Gość
nie macie racji, będzie tak jak powiedziałem że ma być. koniec  :D
 

Vierzba

Vierzba

Użytkownicy
Seba
posty590
Propsy1408
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Seba
Cytuj
Gother podał bardzo dobry przykład z roślinnością leczniczą, niekoniecznie trzeba tu się ograniczać do minerałów. Z drugiej strony wykorzystanie minerałów jako substratów do produkcji różnorakich przedmiotów jest jak najbardziej racjonalne: z jednych można uzyskać związki potrzebne przy produkcji materiałów wybuchowych, inne faktycznie mogą mieć wpływ na organizm (niekoniecznie trzeba tu podawać graczom równania reakcji). Minerał w tym znaczeniu nie oznacza jedynie kryształu pulsującego magiczną energią, ale po prostu skałę, którą można spalić, rozpuścić czy wykorzystać do produkcji różnych narzędzi ze względu na właściwości, np. twardość.

Ja bym dodał swobodę i wolną rękę w łączeniu i obróbce poszczególnych składników. Brak z góry ustalonych receptur oraz setki roślin, które w odpowiednim połączeniu dają jebitną miksturę. Gracz odnajduje tą kombinację metodą prób i błędów, coś jak alchemia w Wiedźminie bez przepisu. Kiedy opracuje taaaką miksturę diablo działającą na organizm (lub - mówiąc po mmo-wemu - zajebiście podnoszącą staty) może naiwnie rozpowiadać każdemu wokoło o swojej miksturze lub zrobić na nią monopol, zabunkrować się w swojej chatynce i wyrabiać hurtowo potiony trzepiąc z tego grubą kasę.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Takie rozwiązanie na pewno byłoby ciekawe (chociaż dość pracochłonne), jednakże jego zasadniczym minusem jest to, że gracze mogliby umieszczać receptury na stronach internetowych i rozwój nowych serwerów byłby nieco nierównomierny. Z drugiej strony, jest także parę sposobów na ograniczenie takich działań, na przykład:
- ograniczenia levela,
- wymagany odpowiedni skill,
- wymagany odpowiedni sprzęt: nie każdą miksturę uwarzysz w rondelku, do tych lepszych potrzebujesz prawdziwej destylarni,
- za korzystanie z profesjonalnych, wspólnych (prowadzonych przez kartel) laboratoriów i destylarni trzeba słono płacić, w zależności od poziomu zaawansowania chemii,
- zorganizowanie własnego laboratorium jest kosztowne, może opłacić się jedynie w przypadku zorganizowanej gildii.

Podobnie można to odnieść do wyrobu tkanin/ubrań, tworzenia mechanizmów, wykuwania broni i zbroi, tworzenia wszelkich wyrobów skórzanych, gorzelnictwo i tak dalej.

Ogólnie, wszelkie profesje można podzielić na dwie kategorie, tak jak w Dofusie: zbierackie oraz produkcyjne. Wszystkie wymienione wyżej znalazłyby się w drugiej kategorii, natomiast w pierwszej znalazłoby się zielarstwo, myślistwo, rybołówstwo (w gruncie rzeczy ryby i inne stworzenia morskie to nie tylko pożywienie, ale także źródło trucizn, barwników, skór i tak dalej). W jakiś sposób trzeba by było także wykonać takie najprostsze i najbardziej podstawowe profesje jak rolnictwo, górnictwo, hodowla, drwalnictwo. Z drugiej strony, ze względu na to że byłyby to raczej powtarzalne, nudne i mało wymagające czynności, można ich wykonywaniem obciążyć głównie NPCów lub zrobić jako dodatkową, chwilową robotę dla początkującego gracza - bo ani w tym nie ma żadnej filozofii, ani jakoś szczególnie się tego rozbudować nie da, a szybki zarobek dla nowicjusza jak znalazł.

EDIT:
Jeszcze odnośnie warzenia mikstur: w sumie można by tu dodać element niepewności i zanim gracz dowie się, jakie właściwości ma jego dzieło, musi je przetestować i dopiero po wykonaniu testu określone zostaje za pomocą liczb, jaką właściwą siłę ma mikstura. Do tego mogą dojść skutki uboczne: jedne zauważalne od razu i od razu dopisywane do receptury, inne ukryte, długoterminowe, takie że ciężko jest je wykryć i powiązać z konkretnym produktem. Dochodzi wtedy element ryzyka: gracz robi lub kupuje i wypija coś, co ma przynieść wymierne, natychmiastowe efekty, ale musi liczyć się z tym, że przy zbyt częstym zażywaniu lub przy zbyt dużych dawkach, może nawet zdrowie stracić :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Kazzmir
  • Gość
zastanawiałeś się kyro, że steampunk także wywodzi się z świata w którym powstał d&d, te anglosaskie badziewia rodem z usa i wogóle, przecież samo to powoduje że steampunk powinien ci się źle kojarzyć. a co ty na gdyby to był klimat renesansowych wynalazków leonarda da vinci po przeróbce i powiedzmy 50 lat rozwoju?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
zastanawiałeś się kyro, że steampunk także wywodzi się z świata w którym powstał d&d
Kraje anglosaskie to nie tylko D&D. D&D to twór całkiem niedawny, natomiast steampunk rodził się chociażby u Verne czy u Wellsa (chociaż u tego drugiego różnie to wyglądało). To nie jest wymysł ostatnich kilkunastu lat, ale ostatnich 150-200.
a co ty na gdyby to był klimat renesansowych wynalazków leonarda da vinci po przeróbce i powiedzmy 50 lat rozwoju?
Nie znam dobrze wynalazków Leonarda da Vinci, ale wydaje mi się, że sama "czysta" mechanika to za mało i należałoby do tego dodać także parę. Tak więc: silnik parowy, kotły, piece, wiatraki, balony, sterowce, dość skomplikowane machiny przemysłowe, parowce, miechy i tak dalej. Raczej nie widziałbym w tym: kolei (poza torowiskami w kopalniach), elektryczności, żarówek, silników spalinowych, prądnic, strzelb opartych na prochu. Ewentualnie można by wrzucić jakieś pierwsze urządzenia oparte na ropie, chociażby lampę naftową, poza tym zmechanizowane kusze oraz karabiny pneumatyczne jako prototypy. Jeśli chodzi o materiały, to głównie drewno jako podstawa konstrukcji, mniejsze elementy metalowe; szkło do mniejszych urządzeń (lampy, sprzęt laboratoryjny).

EDIT:
Przypomniało mi się o tym:
http://paleo-future.blogspot.com/2007/04/p...circa-1900.html
Wiele rzeczy nijak tu nie pasuje ale koncepcje fajne.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Kazzmir
  • Gość

Kazzmir
Gość

Fantasy bez magii?
#46 2009-12-06, 22:18(Ostatnia zmiana: 2009-12-06, 22:24)
steampunk jako taki zaś nawiązuje do tych tam verna itp bo tamta epoka temu sprzyjała, a nie verne stworzył steampunk jako to co widzimy w grach czy książkach pisanych w 20 wieku. steampunk to taka 19 wieczna fantastyka, dla nas to zupełnie inna bajka.

nadal nijak steampunk nie jest to w sumie alternatywa dla teraźniejszych pomysłów, bo istnieje.

leonardo po upgradzie mógłby być ciekawszy, tak poprostu.

nie podważam stempunku jako takiego, bo jest ciekawy i można go ciekawie użyć, ale idee tego pomysłu jak mi się zdaje, idee wywalenia magii i zastąpienia jej czymś innym, alternatywą, steampunk choć pasuje, jest jedną z kolejnych opcji dostępnych w innych grach, sądziłem że może szukasz czegoś innego, czegoś więcej...
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Obejrzałem trochę szkiców Leonarda i faktycznie, miał koleś łeb :)  Faktycznie jest tam sporo konceptów wręcz "fantastycznych" machin (jak chociażby okrągły czołg) i jak najbardziej warto by było takie skarby wykorzystać. W każdym bądź razie raczej nadal obstawałbym przy wprowadzeniu również silnika parowego. Poza tym, mechanizmy można również oprzeć na kołach zamachowych, żyroskopach itd. - możliwości jest wiele.

Ogólnie bardzo ciekawe w tej kwestii byłoby pokazanie z innej perspektywy świata rewolucji przemysłowej: bardzo szybko zwiększająca się liczba mieszkańców, gwałtownie rozrastające się miasta, suburbanizacja. Zadymione, hałaśliwe i brudne dzielnice przemysłowe zaraz obok bogatych placów, pałaców i ogrodów. Wszędzie widoczna jakaś mechanika, widoczny gwałtowny rozwój: magazyny, surowce, narzędzia, półprodukty. Na farmach, zamiast standardowego (w innych grach) zestawu studnia-pług-poidło-taczka-beczka, porządne, wielkie mechaniczne kombajny. Wszędzie, gdzie by nie pójść, jakaś technika lub jej pozostałości.

I niech mi ktoś powie teraz, że wymyślanie takich rzeczy:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...onardo_tank.JPG
Jest niekreatywne :(
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
Cytat: Żadna Głupia Spółgłoska link=topic=7945.msg72981#msg72981 date=Dec 7 2009, 12:32 AM\'
I niech mi ktoś powie teraz, że wymyślanie takich rzeczy:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...onardo_tank.JPG
Jest niekreatywne :)
przecież to nie działa, nie ma odniesienia do fizycznego świat, czysta fantazja, magia
 

Kazzmir
  • Gość
przecież to nie działa, nie ma odniesienia do fizycznego świat, czysta fantazja, magia

zysk gdzie ty masz oczy?
 

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
gdyby te projekty miały wartość praktyczną, to byłyby używane w przeciwnym przypadku mówienie o wielkich wynalazkach jest nieporozumieniem. takie rzeczy sam sobie mogę w brudnopisie rozrysować. nie mówię, że Da Vinci nic sensownego nie zrobił, ale twierdzenia jak to, że wynalazł helikopter można sobie darować
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Wynalazł metodę, jak zrobić helikopter.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
gdyby te projekty miały wartość praktyczną, to byłyby używane w przeciwnym przypadku mówienie o wielkich wynalazkach jest nieporozumieniem. takie rzeczy sam sobie mogę w brudnopisie rozrysować. nie mówię, że Da Vinci nic sensownego nie zrobił, ale twierdzenia jak to, że wynalazł helikopter można sobie darować
W sumie nie chodzi konkretnie o to, by robić tylko to, co faktycznie w naszym świecie znalazło praktycznie zastosowanie, ale o to, by robić tylko to, co samo w sobie nie łamie praw fizyki. Taki czołg nie ma w sobie nic z magii, to tylko kupa drewna i żelastwa. W grze, nawet jeśli nie udałoby się znaleźć dla niego praktycznego zastosowania z punktu widzenia gracza, to jak najbardziej może być elementem dekoracyjnym, na przykład leżąc zakopany do połowy w ziemi, obrośnięty trawą i mchem na jakimś polu bitwy. Gdyby zrobić pustą łąkę do zabijania mobków, to jako lokacja mogłaby się wydawać nudna, natomiast napakowanie takich machin już tworzy z niej coś ciekawego i w miarę charakterystycznego (innymi słowy, można już jej nadać nazwę Dark Battlefield of Despair :) ).
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy

Zysk

Fantasy bez magii?
#53 2009-12-06, 23:47(Ostatnia zmiana: 2009-12-06, 23:51)
Cytuj
Most were impractical, like his aerial screw helicopter design that could not provide lift.

Cytuj
One design that he produced shows a helicopter to be lifted by a rotor powered by four men. It would not have worked since the body of the craft itself would have rotated in the opposite direction to the rotor.

http://www.youtube.com/watch?v=c4u3Y_zZ6Q0

jeszcze o czołgu:
Cytuj
Although the drawing itself looks quite finished, the mechanics were apparently not fully developed because, if built as drawn, the tank, with a lot of effort, might be made to rotate on the spot, but would never progress in a forward direction.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
To nie zmienia faktu, że działania niektórych machin można w ogóle w grze nie przedstawiać. Z drugiej strony, niektóre z nich, także najwyraźniej niepraktyczne, mogą być obiektami badań NPCów, jakimiś prototypami które będziemy mogli oglądać w laboratorium czy gdzieś, ale z których sami faktycznie nigdy nie skorzystamy.

BTW - koncepcja, jeśli chodzi o rozwój gry i dodatki, daje możliwość nie tylko dodawania nowych połaci lądu (dalsza eksploracja kontynentu), ale daje także racjonalne wyjaśnienie stałego napływu coraz to nowszych machin wraz z każdą wersją czy updatem.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
W ostatnich dniach koncepcja sporo się rozwinęła. Kazz zarzucił pomysłem, który w rozwinięciu wydaje się całkiem dobry. On to nazwał "genetyką", ale chodzi po prostu o krzyżowanie zwierząt. W mojej wersji, którą sobie obmyśliłem, mogłoby to wyglądać mniej więcej tak: mamy kilka zwierząt hodowlanych/udomowionych. Te, które mogą być wykorzystywane do walki lub transportu, posiadają oczywiście odpowiednie statystyki. Będąc hodowcą takich zwierząt, możemy krzyżować odpowiednie osobniki, a z ich statystyk algorytm wygeneruje odpowiednie statystyki potomka/potomków. Zły dobór może wygenerować oczywiście osobnika słabszego, dobry (co już zależy od zdolności własnych hodowcy) odpowiednio lepszego. W ten sposób w wyniku długiej hodowli można by uzyskiwać rasy szybsze, większe i silniejsze.

Równie ważna byłaby w tym przypadku opieka nad takimi zwierzętami. Po pierwsze - wyżywienie i zapewnienie dogodnych warunków: jeśli w okresie zaraz po urodzeniu zwierzę zostanie zaniedbane, może mieć to nieodwracalne negatywne skutki, a więc nawet najlepszy genotyp można zmarnować. Podobne zaniedbanie w okresie dorosłym również obniżałoby w dużej mierze statystyki, ale raczej czasowo, choć może z niepełną możliwością regeneracji. Po drugie mogłoby się tu liczyć samo wychowanie zwierzęcia: jedno mogłoby stać się agresywne, czyli w gruncie rzeczy o wiele lepiej przystosowane do walki, ale także trudniejsze w opanowaniu i ryzykowne w codziennym użytku, drugie może być łagodne, potulne, ale jednocześnie być, co by nie mówić, pierdołą.

W ten sposób uzyskujemy całkiem rozbudowany system. Hodowlą mogliby się zajmować zarówno pojedynczy gracze, jak i całe gildie, których członkowie wspólnie zajmowaliby się krzyżowaniem i opieką. Gdyby którejś udało się uzyskać naprawdę dobrą rasę, mogliby ją upowszechnić wśród swoich członków, a jednocześnie pilnie strzec, by nie wydostała się nigdzie na zewnątrz. Taki "koń z rzędem" mógłby być oczywiście warty tyle co wioska, a więc zdobycie i rozmnażanie takiego zwierzęcia mogłoby być dochodowe, a więc w przypadku gildii daje to możliwość takiego samego "wykradania genotypów", jak receptur i projektów.

Oczywiście dla ukazania różnic pomiędzy poszczególnymi osobnikami musiałyby powstać zróżnicowane wersje modeli dla silniejszych i słabszych zwierząt. Dodatkowo, stwarza to kolejne możliwości rozwijania systemu w update'ach - zawsze można przecież oswoić kolejne dzikie zwierzę (wersja hard) czy też uzyskać nowy fenotyp (wersja easy).

Ostatecznie daje to także zapełnienie luki hobbitów, którzy we wcześniejszej wersji po prostu nie wyróżniali się niczym szczególnym. Możemy więc stworzyć zasadniczy podział:
Krasnoludy - kowalstwo i wydobycie surowców,
Gnomy - wynalazki i administracja,
Kenderzy - tkactwo/krawiectwo, myślistwo i złodziejstwo,
Gobliny - chemia i medycyna,
Hobbici - hodowla i rolnictwo.
Oczywiście wszystko to może być przemieszane, ale dane rasy mogą mieć do danych zajęć pewne predyspozycje, zarówno "wizualne", czyli jakieś cechy morfologiczne, jak i związane typowo z grą różnice w szybkości zdobywania doświadczenia.

I druga sprawa: Fałek podesłał mi na gg link do trailera gry Venetica:
http://www.youtube.com/watch?v=hqEkanobUfo
Muszę przyznać że fabuła tej gry jest po prostu skopana :D  Mimo to, ma ona bardzo ciekawą grafikę:
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/...22084501952.jpg
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/...22084436748.jpg
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/...22084446936.jpg
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/94...20004016011.jpg
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/...22084457264.jpg (zalążki steampunku?)
http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/...22084431030.jpg
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/94...20004010277.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/761044546.jpg

Wszystko jest takie kolorowe i bajkowe, a jednocześnie realistyczne, lekkie i pełne. Oczywiście nie pokazuję screenów na których są potwory ;)  W każdym bądź razie wydaje mi się, że tego typu grafika byłaby bardzo dobrym ekwiwalentem dla WoWa czy Aiona (choć można ją jeszcze bardziej urealistycznić). Proszę zwrócić uwagę w szczególności na wystrój lokacji: wszystko jest zapełnione, nie ma tego uczucia pustki, którą widać chociażby w miastach w Lineage czy w Wyzimie w Wiedźminie. Pełno sprzętów i towarów, teren raczej urozmaicony, postacie zróżnicowane i charakterystyczne.

Jednocześnie stwarza to możliwości wprowadzenia dużej dawki humoru, szczególnie takiego rodem z RH. Ach, wspominałem wcześniej o odzywkach? W sumie czemu podczas walki nie mielibyśmy słyszeć charakterystycznych tekstów typu "pomacać cię moim cepikiem?"? Wydaje mi się, że oprócz realistycznych zamków, głównym elementem zapadającym w pamięć w tej grze są właśnie te odzywki. Niektóre z nich nawet weszły do praktycznie codziennego użytku, szczególnie w przypadku moim i kumpla, który także jest wielkim fanem tej gry.

Wracając do Venetici - zauważyłem, że taki styl jest dla studia Deck13 charakterystyczny. Wcześniej także, nawet nie mając zbyt wielkich możliwości silnikowych, zawsze robili lokacje w miarę zróżnicowane i zapełnione:
Jack Keane - mimo, że jest to gra o grafice typowo bajkowej oraz jest tam także wiele elementów stricte steampunkowych, to jest ona jakoś tak dziwnie realistyczna. Wydaje mi się, że głównie przez te właśnie zapełnienie. Kilka przykładów:
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939184421.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939183250.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939181531.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939180109.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939175250.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939174906.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939174546.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939172390.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939172046.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939171703.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939170562.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939169125.jpg
Elementy steampunku:
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939182937.jpg - sterowiec,
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939178937.jpg - samolot. W grze jest tego sporo więcej.
Transport na słoniach - bardzo ciekawy pomysł, chociaż można zawsze udomowić inne zwierzę:
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939167640.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939184031.jpg

Zwróciłem uwagę na jeszcze jeden element, chociaż myślałem o tym już wcześniej:
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939184781.jpg
http://images4.gry-online.pl/galeria/galer...2/939169843.jpg
Reklamy :D
A co, gdyby całą grę zrobić w realiach w pewien sposób parodiujących obecną wszechobecną reklamę i marketing? Wcześniej już mówiłem o oparciu wszystkiego na handlu i wielkich kartelach. Można by więc w gruncie rzeczy pokazać w formie do pewnego stopnia groteski i absurdu działania rzeczywistych kompanii i koncernów, ich nieraz wścibskie wpychanie się do życia szarych obywateli. W grze kartele mogłyby ze wszystkich sił próbować zdobyć klientów i zwolenników. Tak więc, do naszego kontrastowego, szaro-kolorowego świata dochodzą wielkie banery na sklepach i fabrykach, sponsorowane imprezy okolicznościowe, wielkie inwestycje "dla ludu" oraz nagminne, często humorystyczne wstawki w wypowiedziach. Mielibyśmy więc jakiegoś konduktora na sterowcu czy parowcu powtarzającego w kółko "Podróżują państwo dzięki uprzejmości firmy ..." albo jakiegoś herolda z tubą/megafonem, któremu niekiedy nieco za głośno palnie się "jak ja nie lubię tej roboty". Jednocześnie daje to możliwość podzielenia całej społeczności na dwie różne grupy: jednej zaślepionej propagandą i uważającej reklamowe hasełka za jedyną słuszną prawdę, oraz drugiej, która mimo że pracuje dla danych karteli, to jednak jest raczej znudzona i zmęczona przymusem powtarzania w kółko tych samych tekstów i z której przy odpowiedniej perswazji wypływa cała szczerość.
Dodatkowo, wszelkie plakaty i banery (które na pewno podkolorowałyby lokacje) można by zrobić w nieco "socrealistycznym" stylu, parodiując jednocześnie jego samego (chociaż nie mam na myśli tutaj "kreski" i kolorystyki charakterystycznej dla socrealizmu, a raczej propagandowe hasła i kreowanie utopijnych wizji).

To tyle :D
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Kazzmir
  • Gość
miałem też parę innych ciekawych pomysłów ;)
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Możesz je tutaj przedłożyć ;)
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Muszę przyznać że fabuła tej gry jest po prostu skopana biggrin.gif
E tam! Taka nowatorska o nekromancie :lol2:
Cytuj
Mimo to, ma ona bardzo ciekawą grafikę:[ /quote]
W sumie w grze nie jest taka ładna, jak na screenach (przynajmniej na moim lapku nie była :P )
Cytuj
Jednocześnie stwarza to możliwości wprowadzenia dużej dawki humoru, szczególnie takiego rodem z RH. Ach, wspominałem wcześniej o odzywkach? W sumie czemu podczas walki nie mielibyśmy słyszeć charakterystycznych tekstów typu "pomacać cię moim cepikiem?"? Wydaje mi się, że oprócz realistycznych zamków, głównym elementem zapadającym w pamięć w tej grze są właśnie te odzywki. Niektóre z nich nawet weszły do praktycznie codziennego użytku, szczególnie w przypadku moim i kumpla, który także jest wielkim fanem tej gry.
W szczególności te z Gothica :D  Np. "To już koniec, śmieciu!" :D
Cytuj
Reklamy biggrin.gif
Zagraj w Enter the Matrix, tam są reklamy m.in. Intela i Nokii :D

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Np. "To już koniec, śmieciu!" :lol2:
No na przykład.
Zagraj w Enter the Matrix, tam są reklamy m.in. Intela i Nokii :[
Nie chodzi mi o reklamowanie konkretnych, prawdziwych marek, ale o taką chamską, nachalną, wręcz groteskową reklamę, parodiującą rzeczywistość.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry