[G2NK]Mgła 4672 13

O temacie

Autor Caesum

Zaczęty 18.09.2009 roku

Wyświetleń 4672

Odpowiedzi 13

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Może ktoś mi wyjaśnić jak dodać mgłę do jakiegoś obszaru? Chodzi mi o kilka, tzn:
1. Zielona mgiełka, przez którą nie widać nieba(jak na bagnie w Jarkendarze);
2. Mgiełka "pełznąca" po ziemi(jak przy cmentarzach);
3. Świetliki(takie jakby zielone światełka latające sobie, takie też chyba były);

Za pomoc z góry dziękuję ;)
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

[G2NK]Mgła
#1 2009-09-18, 23:57(Ostatnia zmiana: 2009-09-18, 23:58)
1. użyj w spacerze opcji zCZone Vob FarPlane default potem bierzesz edit box i wpisujesz jaki obszar ma zajmować mgła
2. to zwykły pfx wstawiasz jako vob i dajesz zamiast modelu nazwę pfx, ściągnij vobbilder i tam powinny być wszystkie voby + pfx razem z nazwami
3. przeczytaj punkt 2
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pewnyś na pewno, że zCZone Vob FarPlane default tworzy zieloną mgiełkę? O ile dobrze pamiętam, to on zwiększał widoczność chyba ;o A ja chcę właśnie dodać mgłę.
 

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy

mateoboss

[G2NK]Mgła
#3 2009-09-19, 09:04(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 09:07)
1. Nie wiem
2. Mgiełka: zCVob z wizualem pfx'a

a) Czerwona: LAVAFOG_BIG.pfx
b) Szara mgła "cmentarzowa": GROUNDFOG1_INDOOR_MID.pfx
c) Tak samo szara tylko większa, taka jak te nad jeziorkiem koło farmy Onara: GROUNDFOG1_OUTDOOR_HIGH.pfx
Była chyba jeszcze zielona ale nie pamiętam teraz gdzie ją znaleść :lol2:
3. Świetliki:
a) GLOWWORMS_SMALL.pfx - małe ale jest ich dużo
b) GLOWWORMS.pfx - duże ale w bardzo małej ilości.

EDIT:
Najlepszym (według mnie) sposobem to jest otworzyć świat zen, przypomnieć sobie gdzie owy efekt się znajduje, polecieć tam, zaznaczyć voba i skopiować linijkę visual. Albo jak powiedział kolega Wietrzyk - vobbilder
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

[G2NK]Mgła
#4 2009-09-19, 10:05(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 10:05)
Mój błąd :lol2:  to powinno być zCZoneZFog wielkość zmieniasz za pomocą edit box  ,a kolor w opcji fogcolor, pobaw się także opcjami fadeoutsky i override color wszystko potwierdzasz za pomocą apply, teraz będzie wszystko działać.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

[G2NK]Mgła
#5 2009-09-19, 11:01(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 11:01)
Dzięki :lol2:  Nie wiem czemu, ale za każdym razem jak robiłem samodzielnie FOG'a, to on w ogóle nie chciał działać. Na szczęście znalazłem go na jednym bagnie więc już jest dobrze :lol2:
Choć nie rozumiem czemu mi nie działało, skoro wszystko miałem tak samo.
Może trzeba resetować wtedy zena?
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
raczej nie, u mnie każdy fog działa, kilka razy zdarzyło mi się stosować szybkie vobowanie itp. ale fogi zawsze samemu robiłem.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

[G2NK]Mgła
#7 2009-09-19, 14:29(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 16:06)
Dzięki.
Ale teraz jak dodałem tą mgłę, to mi ona niemiłosiernie miga i gra laguje. :c
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
to już pewnie wina karty graficznej lub sterownika
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

[G2NK]Mgła
#9 2009-09-19, 16:24(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 16:36)
Mam GeForce 8600GT i najnowsze sterowniki 190.38 dla Vista 64bit, więc to raczej nie jest to :c
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

[G2NK]Mgła
#10 2009-09-19, 16:42(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 16:44)
hmm... tak się dzieje w spacerze czy w gothicu? może masz ustawione niskie detale lub za duże (czasami tak jest jak ma się za wysoką rozdzielczość) ustawiałeś wygładzanie i inne ustawieni grafiki dla gothica w sterowniku? może na wstawiałeś kilka FOG'ów koło siebie, ewentualnie może przestawiłeś jakieś opcje.

edit: sprawdzałeś to na innym Windowsie? vista jest dość specyficzna
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Caesum

[G2NK]Mgła
#11 2009-09-19, 16:45(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 20:28)
Tak, wstawiłem kilka fogów koło siebie, bo chcę dać mgłę na dużym terenie. To może być właśnie ten problem? :o

A zacina się tylko w Gothicu, w Spacerze zaś chodzi ok. I racja, mam ustawione 1440x900.

EDIT: Czy da się jeden vob mgły rozciągnąć na naprawdę duży teren?
 

mateoboss

mateoboss

Użytkownicy
posty53
Propsy1
  • Użytkownicy

mateoboss

[G2NK]Mgła
#12 2009-09-19, 21:05(Ostatnia zmiana: 2009-09-19, 21:07)
Caesum - u mnie na starym monitorze 1024x768 wszystko chodziło gładko, a teraz na 1440x900 gdy chodze po jaskini z tymi korzeniami na górze gra też "skacze". To pewnie wina dużej rozdzielczości. Mam zintegrowanego Geforce 8200, a to na pewno nie jego wina, bo na Geforce TI2 na rozdzielczości 1024x768 nie było takich problemów. Trzeba to będzie jakoś przeżyć

EDIT: Wydaje mi się, że w żadnej grze nie da się skalować efektów. Nie sądze, żeby w Gothicu się dało, ale oczywiście mogę się mylić
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hmh, racja, pamiętam, że w G2 jak miałem duże rozdzielczości to gra mi skakała w jaskiniach. Jednak sądzę, że to nie z tego powodu, gdyż jak voby mgły na siebie nie nachodzą, to tego problemu nie ma. :c

Za to zauważyłem, że mgła gryzie się z wodą.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry