Dyskusja i opinie o modzie 467227 1281

O temacie

Autor orcwarrior

Zaczęty 11.02.2008 roku

Wyświetleń 467227

Odpowiedzi 1281

Zysk

Zysk

Użytkownicy
posty606
Propsy451
  • Użytkownicy
chyba nie bardzo rozumiesz na czym polega modyfikowanie Gothica (i większości gier, zwłaszcza własnościowych). Piranha Bytes są źli i nie udostępnili kodu źródłowego Gothica, więc modyfikacja silnika musiałaby przebiegać na poziomie binarnym, co jest trudne. Jest to też nielegalne, ponieważ Piranha Bytes na to nie zezwolili.
Jednak wiele aspektów gry nie jest kontrolowane przez silnik, tylko skrypty, co umożliwia wprowadzanie wielu zmian.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Więc po co tworzysz czas zapłaty?

Najpierw popatrz na datę powstania projektu. Jak się coś robi tyle lat to chyba wypada to ukończyć i zakończyć w wielkim stylu? Wracaj lepiej panie modder do modyfikowania, a przepraszam przepisywania całego silnika gry od nowa. Najlepiej zrób coś świeżego bo rzecz jasna rozumiem że za tak wielkim zapałem i zapleczem modderskim idzie również ogromny staż min, w kierunku programowania grafiki, nieprawdaż?
 

shergar

shergar

Moderator działu
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Darth Revan
Cytat: Zysk link=topic=661.msg41820#msg41820 date=Jan 4 2009, 23:20\'
chyba nie bardzo rozumiesz na czym polega modyfikowanie Gothica (i większości gier, zwłaszcza własnościowych). Piranha Bytes są źli i nie udostępnili kodu źródłowego Gothica, więc modyfikacja silnika musiałaby przebiegać na poziomie binarnym, co jest trudne. Jest to też nielegalne, ponieważ Piranha Bytes na to nie zezwolili.
Jednak wiele aspektów gry nie jest kontrolowane przez silnik, tylko skrypty, co umożliwia wprowadzanie wielu zmian.
j.w. + PB chyba nie robili engine sami dla siebie, tylko zakupili i wykorzystali jakiegoś gotowca.

Poza tym po co ci bloor jak będzie hdr? :|

A tak w ogóle to modyfikowanie engine bez dokumentacji to coś więcej niż masochizm - akurat coś o tym wiem.

Poza tym jak chcesz zrobić super, hiper Gothica to zrób go na crysisie czy ut3. Albo zrób własny engine chociażby z wykorzystaniem irrlichta. Engine do gothica to straszny shit więc to zdecydowanie strata czasu.

Pozdro.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

mcmoherlol

mcmoherlol

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Dzięki ludzie. Dzięki za wszystko. W ogóle nie potrzebnie pisałem tamten post. Nie wiem co da się wycisnąć z tego silnika czy jak napisał zysk, ze skryptów, ale ja postaram się coś zrobić. MÓWIĘ OCZYWIŚCIE O GOTHIC 2. Przynajmniej wiem mniej więcej wiem za co się biorę. Szkoda. A miało być tak pięknie... Shergar nie na crysisie czy ut3 tylko na cryengine2 lub unreal engine 3. Po za tym nie stać mnie na licencję na najlepszy silnik na świecie(ue3).  :|  
No ale trudno coś tam zrobię większego, mniejszego muszę się jeszcze wiele nauczyć...
 
Wszystko jest możliwe...

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
inżynieria wsteczna na zaawansowanym poziomie jest baardzo trudna...
no ale na poziomie lamera wystarczy dobry edytor exe i własnoręcznie zrobiona dll (np do injekcji, lub do kopiowania z niej funkcji na zmodyfikowany exe)...
trzeba "TYLKO" znaleźć podobną funkcję i jej parametry i co zwraca (najlepiej udokumentowane, ale mało znajdziesz dokumentacji zamkniętych projektów nawet w internecie)...
w szukaniu pomagają tylko nazwy głównych funkcji programu (zapisane w nagłówku exe wraz z adresami) i kod który już jest skompilowany, więc do strawienia potrzebuje dezassemblera (to zostaw innym...)
jeśli gra napisana jest w C++ masz pomoc w postaci dodatkowych literek w nazwie funkcji która decyduje jakie ma parametry (w C++ nazwa funkcji jest kombinacją nazwy danej przez programistę i identyfikatory typów parametrów)

@LAW
publikowanie zmienionego exe łamie prawa jego twórcy, ale nikt nie zabrania pisania patcherów (program który modyfikuje exe według wzorca i dodaje/zawiera tylko to co się różni od oryginału), ani injekcji dll (zewnętrzny program doładowywuje naszemu dodatkową DLL-kę podczas uruchomienia i my ją musimy napisać)...

to na tyle

PS: aha, aby dodać shader wystarczy albo dodanie funkcji i wskaźników do tabeli, jeśli piszesz w zgodnym formacie i silnik jest "zręczny", albo podmienić "twardy" shader własnym menedżerem shaderów (wystarczy napisać prosty program na bazie direct-x i można nawet dodawać shadery z innych gier)
 

Narestel

Narestel

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Skoro to wszystko wiesz to może sam zrobisz? Może dzięki temu wyjdzie jakaś poprawka do CZ z twoim udziałem, a cała scena moddingu Gothica będzie ci wszięczna?
 

shergar

shergar

Moderator działu
Darth Revan
posty872
Propsy1303
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Darth Revan
Majaczek silnik gothica na pewno nie jest zręczny - ach te fachowe określenia :roll:

I jedno zasadnicze pytanie - po jaką cholerę? Bo chyba od tego powinno się zacząć. To po prostu mija się z celem.

Druga sprawa co tak naprawdę stanowiło o sukcesie G1? Na pewno nie grafa, znaczy nie jej zaawansowanie, tylko klimat, świat i fabuła.

Jak dla mnie wymiana texów, woda, niebo, niektóre animki to już szczyt marzeń.
 
Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku... Ale to nie cel podróży kształtuje ludzką duszę, tylko droga, która do niego zmierza...

mcmoherlol

mcmoherlol

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Ciekawe... a co do fizyki no cóż pozostawia wiele do życzenia. Tą też przydałoby się ulepszyć aczkolwiek nie miałbym zamiaru używać do tego physx'a  :D  albo euphorii  :) . Był taki opensourcowy engine np. stalker cień czarnobyla był na nim robiony... I NIE CHODZI MI TU O SILNIK GRY TZN. XRAY ENGINE, TYLKO O SILNIK FIZYKI.Może ktoś wie jak się nazywał? Aha i co do zmiany silnika, gothic engine jest na swój sposób orginalny... Nie wiem jeszcze co zrobię na razie się uczę ale może mi się uda. Już nie chce mi się grać w nic jedynie w unreal'a 3 sobie czasem popykam  ;)  
No ale cóż widzę że postaraliście się z tymi wodospadami w CZ. Jestem ciekaw jak to wygląda w ruchu.

Dzięki już mam. Chodziło mi o Open Dynamics Engine. Czyli o ODE.

Vertex: Nie dubluj. Posty połączone.
 
Wszystko jest możliwe...

majaczek

majaczek

DreamVader
The Dreamer
posty404
Propsy191
Profesjabrak
  • DreamVader
  • The Dreamer
Czemu tego niezrobię?
chociażby dlatego że musiałbym zrobić spory kawałek kodu, a gry pisałem tylko w 2d, poza tym nie wiem czy nie przydałby się jakiś wrapper, a wtedy pytanie który użyć, etc.

poza tym słowo "TYLKO" było pisane z humorem, przecież uzyskanie zgodności kodu własnego z istniejącym to często największy problem, a jak już działa to mogą się zdarzyć crashe "nie wiadomo z kąd"

dwie największe modyfikacje oparte na inżynierii wstecznej jakie znam to
- WoG do heroes of M&M 3 - sporo namieszali w silniku, ale co zrobili to prawie nie wiadomo
- obse do Obliviona - bardzo ładnie zrobiony, bazuje na niezbyt agresywnej metodzie zwanej "injekcją DLL" dodaje nowe opcje w scriptingu obliviona i umożliwia pisanie wtyczek DLL, poza tym działa bez crashów (pomijając sytuacje w których crash jest winą oryginalnego silnika gry)

czasami dłubanie w exe jest tak męczące że lepiej napisać silnik od nowa, tak powstał (powstaje) VCMI które jest odpowiednikiem WoGa ale bazuje na przepisaniu silnika od nowa...
 

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy273
  • Użytkownicy

Siekacz

Dyskusja i opinie o modzie
#249 2009-01-07, 14:31(Ostatnia zmiana: 2009-01-07, 14:34)
Cytuj
Czemu tego niezrobię?

Zrobić się na pewno da.
Rozwalają mnie te oficjalne wypowiedzi chłopaków (Te o licencjach itp)
Chyba wybrałeś zły temat na taka dyskusje.

Cytuj
poza tym słowo "TYLKO" było pisane z humorem, przecież uzyskanie zgodności kodu własnego z istniejącym to często największy problem, a jak już działa to mogą się zdarzyć crashe "nie wiadomo z kąd"

Zależy

Cytuj
- WoG do heroes of M&M 3 - sporo namieszali w silniku, ale co zrobili to prawie nie wiadomo

Do teraz byłem prawie pewien że to była czysta modyfikacja skryptów
 

mcmoherlol

mcmoherlol

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
No cóż wszystko jest możliwe. I nikt nie powie mi że tak nie jest.
 
Wszystko jest możliwe...

Siekacz

Siekacz

Użytkownicy
posty139
Propsy273
  • Użytkownicy
Cytuj
No cóż wszystko jest możliwe. I nikt nie powie mi że tak nie jest.

Może i tak, ale nie wszystko opłacalne i sensowne xd

Jak na serio zaczniesz nad tym myśleć, mam parę artykułów
 

mcmoherlol

mcmoherlol

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Już zacząłem. Np. język cieniowania tzn. shading laungage. http://www.opengl.org/documentation/glsl/ przyda mi się to? Tak w ogóle to dałoby się zaimplementować open dynamics enigne do gothca? Byłoby nieźle.... Przynajmniej w stalkerze to nieźle wygląda. No ale oni robili tę grę przez 7 lat  :D

//Edit by Bula: Kiedy skończysz ten offtop? Jak chcesz pogadać o tym to sobie zrób temat w dziale Developing i programowanie, bo ten temat jest o czymś innym.
 
Wszystko jest możliwe...

Magras

Magras

Użytkownicy
posty18
  • Użytkownicy
Cytuj
Ale trochę jestem w szoku że potrzebny będzie ktoś przed mutacją 19.gif
Sorki, że daję stary cytat ale chciałem się dowiedzieć czy to jeszcze aktualne.
I jeszcze mam pytanie co do moda.Czy będą gladiusy? -------> http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ius_in_hand.jpg
 

Narestel

Narestel

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Miecze o budowie gladiusa były przecież już w podstawce G1.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską

Thoro
The Modders

Dyskusja i opinie o modzie
#255 2009-03-08, 17:00(Ostatnia zmiana: 2009-03-08, 17:00)
Cz. to już teraz światowa mieszanka pod względem uzbrojenia co imo daje taki sobie efekt. Obędzie się.
 

Magras

Magras

Użytkownicy
posty18
  • Użytkownicy
A z tym dubbingiem to aktualne?
 

Damianx

Damianx

Użytkownicy
Damiano Italiano
posty257
Propsy4
  • Użytkownicy
  • Damiano Italiano
Naprawde fajnie to wygląda. Szczególnie dynamika walki na bagnie :D
 
Mody zrobione przez Damianx project :



             
               
               


Życzę miłej gry

Radixxx

Radixxx

Użytkownicy
posty78
Propsy3
  • Użytkownicy
Film jest zajefajny :D  Muzyka jest świetna, trzymająca w napięciu. Mi to wyglądała jakby Innos zesłał klątwę na ten obóz xd
 

GeneralLee

GeneralLee

Użytkownicy
posty169
  • Użytkownicy
Świetna muzyka no i super jest tam przedstawiony zwłaszcza obóz po zniszczeniu
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry