Własne tekstury mieczy 1901 5

O temacie

Autor jedker

Zaczęty 24.06.2009 roku

Wyświetleń 1901

Odpowiedzi 5

jedker

jedker

Użytkownicy
posty6
  • Użytkownicy
mam problem z edycją tekstur broni. Otóż po rozpakowaniu _compiledImage, konwersji w XIMGConverter do .tga i obróbce w Photoshopie pakuje plik z powrotem do folderu, uruchamiam grę i dupa. Zamiast ostrzy mieczy widać tylko czarną powierzchnię jakby tekstura była zepsuta. Jeżeli gra nie widzi tekstury to wyświetla inną, a tutaj tak jakby ona była, ale jakaś "dziwna". Podobną operację przeprowadzam z innymi teksturami np. pancerzy i nie ma takiego problemu. Może powinienem spróbować umieścić tekstury w formacie .dds? Proszę o pomoc bo już skończyły mi się pomysły, a próbowałem już wielu rzeczy. Może ktoś obeznany w temacie spróbowałby edytować tekstury mieczy u siebie?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A z jakiego formatu konwertujesz plik i do jakiego formatu (podaj całą nazwę wraz z rozszerzeniem). I jeśli możesz, to wrzuć jakiegoś screena. Może graficy będą co wiedzieć.

jedker

jedker

Użytkownicy
posty6
  • Użytkownicy
konwertuje plik G3_Weapons_Blades_01_Diffuse_S2.ximg do formatu .tga pod tą samą nazwą. Edytuje w Photoshopie, zapisuje w formacie .tga (uwzględniając kanał alpha). Tak spreparowany plik pakuje za pomocą G3PakDir. Utworzone archiwum _compiledImade.pak wklejam do folderu Data. Po włączeniu gry wygląda to tak:[attachment=269:screen.jpg]
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Mi się nawet podoba :P
A jak tak naprawdę powinna wyglądać?

jedker

jedker

Użytkownicy
posty6
  • Użytkownicy

jedker

Własne tekstury mieczy
#4 2009-06-26, 18:04(Ostatnia zmiana: 2009-06-26, 18:10)
tekstury mieczy mojej produkcji niewiele różnią się od tych oryginalnych. Jedyne co zmieniam to częściowo kolorystykę mieczy (zwłaszcza tych z rudy) i niektóre detale jak te czerwone rubiny w rękojeściach czy ogólnie kolorowe miecze (niebieskawa katana z kwiatuszkami na ostrzu? co to jest?!), które osobiście mi się nie podobają... Poprawiam też ostrość tekstur i takie tam pierdoły. Ciekawostka odkryta przed chwilą: jeżeli utworzony przeze mnie plik .tga zapiszę ponownie ale już bez kanału alpha to tekstury mieczy pojawiają się i niby wszystko gra, ale wszystkie ostrza świecą się jak psu jajca  <_<  nawet zardzewiały miecz jest wypolerowany na wysoki połysk. A tu przykład krótkiego miecza na którym bardzo dobrze widać ten efekt:[attachment=270:screen.jpg]
 

jedker

jedker

Użytkownicy
posty6
  • Użytkownicy
Już odnalazłem źródło problemu. Otóż Gothic tworząc sobie odpowiednik pliku .tga z rozszerzeniem .ximg nie umie (albo nie chce :/  ) poprawnie przetworzyć kanału alpha który w mieczach (i tylko w mieczach np. topory mają osobny plik) jest jakby "mapą nierówności". Odpowiada on bowiem za przeźroczystość obiektu i tworzy wrażenie faktury ostrza. Jeśli chodzi o pokonanie tego ograniczenia jestem całkowicie bezsilny i nie mam pomysłu co z tym zrobić :(  . Nobel + doktorat honoris causa + całoroczny zapas Mamby dla człowieka który odnajdzie rozwiązanie problemu. Czekam na śmiałków.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry