Remove NPC i Insert NPC 3516 6

O temacie

Autor zkajo

Zaczęty 27.05.2009 roku

Wyświetleń 3516

Odpowiedzi 6

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Ostatnio mam ciężko z odpaleniem gothica ale chciałbym napisać skrypt który niestety nie będzie szybko przetestowany. Amulet po załorzeniu będzie wywoływał npc (insert npc) po czym rozładuje się i nie będzie można go użyć do następnego naładowania.

Pytania:

1) Czy jeśli użyje opcji insert npc - i potem osoba przywołana zginie, i następnie przywołam ją ponownie następnym razem, to czy zachowa wszystkie swoje nowo zdobyte atrybuty jak umiejętności, staty, levele itp? (nowo nabyte).

2) Czy kiedy npc ginie, można dać mu jakąś atrakcyjną śmierć? (chodzi o efekt). Chodzi mi tu o pfx'y - i jeśli tak to gdzie? Ewentulanie jak zrobić by natychmiastowo zniknęła po śmierci?

3) Po użyciu amuletu będzie to działało tak, że usunę naładowany amulet, i wstawię ten zużyty (dwa różne itemy), czy będzie mi się wyświetlał ten irytujący tekst 'otrzymałeś przedmiot'?  :)  

Thx za odpowiedzi, szczególnie potrzebne mi numer 2  :)
 
Moje gg: 8169289

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
1) Czy jeśli użyje opcji insert npc - i potem osoba przywołana zginie, i następnie przywołam ją ponownie następnym razem, to czy zachowa wszystkie swoje nowo zdobyte atrybuty jak umiejętności, staty, levele itp? (nowo nabyte).
Raczej nie, ale głowy za to nie dam... Bo jak zginie, to przy ponownym przywołaniu wróci do swojego pierwotnego stanu, no chyba żeby coś wymyśleć na zmiennych. Najlepiej to sprawdzić w grze.

Cytuj
2) Czy kiedy npc ginie, można dać mu jakąś atrakcyjną śmierć? (chodzi o efekt). Chodzi mi tu o pfx'y - i jeśli tak to gdzie? Ewentulanie jak zrobić by natychmiastowo zniknęła po śmierci?
Pewnie tak.
Pfx daj w odpowiednie miejsce w pliku ZS_Dead.d w c:\Program Files\Piranha Bytes\Gothic\_Work\Data\Scripts\Content\AI\ZS_Human
A jak się daje pfx, to nie wiem :)

Levy

Levy

Użytkownicy
posty61
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
3) Po użyciu amuletu będzie to działało tak, że usunę naładowany amulet, i wstawię ten zużyty (dwa różne itemy), czy będzie mi się wyświetlał ten irytujący tekst 'otrzymałeś przedmiot'? old_lol.gif

Wydaję mi się, że niestety tak. Jest to przecież funkcja B_Giveitems a więc jak sama nazwa wskazuję wtedy NPC otrzymuje przedmiot, a w grze wtedy ZAWSZE pojawia się ten napis. Chyba że go usuniesz ( nie wiem gdzie on jest, chyba w pliku tekst ) ale wtedy z kolei ten napis nie pojawi się już wcale, w żadnym wypadku...
 

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dracon

Remove NPC i Insert NPC
#3 2009-05-30, 22:04(Ostatnia zmiana: 2009-05-30, 22:04)
Nie pojawi się - to działa tylko wtedy, gdy NPC da PC_Hero jakiś item, jeśli wpiszesz w skryptachCreateInvItem (hero, INSTANCE_ITEMU); to sie nie pokaże (wiem, bo próbowałem kiedyś zrobić topór, który - gdy PC_Hero ma więcej siły - z dwuręcznego robi się jednoręczny)
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

Levy

Levy

Użytkownicy
posty61
Propsy4
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W sumie racja. Przy createinvitem się rzeczywiście nie powinno pojawić, bo przeciez ten przedmiot się tworzy w ekwipunku, nikt nam go nie daje. Nie wiem czemu na to nie wpadłem :)
 

Beniak xdd

Beniak xdd

Użytkownicy
posty17
Propsy1
  • Użytkownicy
1) Przy insert wzywa się postać ze skryptu więc raczej będzie miała określone w skrypcie staty itd. Ew. mógłbyś zrobić kilka takich postaci (nie wiem czy z postaciami da się zrobić "prototype" jak z przedmiotami) i potem wzywać inne postacie.

3) Jestem niemal na 100% (powiedzmy 99%) pewien, że da się takie coś zrobić :D
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444

Retsked

Remove NPC i Insert NPC
#6 2009-05-31, 08:05(Ostatnia zmiana: 2009-05-31, 08:05)
Ja bym na twoim miejscu popatrzył w amulecie ognika.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry