Ten tutorial przedstawia łatwe i szybkie tworzenie jaskiń i tuneli przy użyciu spilne'ów i loft nurbsa.
Uwaga!!! 100m w Cinema 4D to 1m w Gothicu
Krok 1.
Wstawiamy Circla za pomocą Objects-> Spline primitive-> Circle lub po prostu tak:

Krok 2. Wstawionego Circla kopiujemy i wklejamy go za pomocą komend ctrl+c ctrl+v, każde kolejne wklejone kółko (circla) przesuwamy o kilka metrów w przód do uzyskania mniej więcej takiego obrazka

Przesunięcie obiektu może nastąpić poprzez wpisanie odpowiedniej odległości w zakładce Coordinates lub za pomocą strzałek które wychodzą z zaznaczonego obiektu.
Krok 3. Teraz wstawiamy Loft Nurbs'a objects-> NURBS-> Loft NURBS lub w ten sposób:

następnie wszystkie spline'y przeciągamy do Loft NURBS aby uzyskać takie coś

Krok 4. Klikamy na Loft NURBS w zakładce Objects i przechodzimy do zakładki Attributes-> Object. Zaznaczamy Organic Form i ustawiamy parametry do uzyskania żądanego efektu. w moim przypadku takiego:

Krok 5. Zaznaczając po kolei pojedyncze Circle, a następnie przesuwając, powiększając i obracając je na boki możemy uzyskać taki efekt:

Rada: Aby łatwiej i przyjemniej się nam pracowało możemy pozbyć się modyfikatora phong. Robimy to poprzez przejście do zakładki Objects, zaznaczenie dwóch niebieskich kropek obok Nurbsa i wciśnięcie delete

Krok 6. Kiedy już ułożymy wszystko tak jak chcemy przychodzi chwila aby przejść do opcji make editable, więc zaznaczamy w Objects NURBS'a i klikamy "c" utworzył nam się edytowalny obiekt w którym 2 rzeczy są nie potrzebne Cap 1 i Cap 2, zaznaczamy je i usuwamy.

Krok 7. Powstały obiekt możemy spokojnie edytować za pomocą vertex'ów i polygonów, ale to już w kolejnym tutku.
Końcowy efekt wygląda tak:

O tym sposobie tworzenia jaskiń dowiedziałem się od Regesa, starsi forumowicze wiedzą o kogo chodzi.