2 pytania nt. dialogu 4092 8

O temacie

Autor Tanner

Zaczęty 2.04.2009 roku

Wyświetleń 4092

Odpowiedzi 8

Tanner

Tanner

Użytkownicy
posty83
  • Użytkownicy

Tanner

2 pytania nt. dialogu
2009-04-02, 21:34(Ostatnia zmiana: 2009-04-02, 23:06)
1. Chce żeby po dialogu npc prowadził nas do waypointu (np. jak talas czy mordrag) albo poprostu po dialogu spacerował do tego wp ale żeby dialog się skończył. Wpisałem:

AI_StopProcessInfos (self);
AI_GotoWP (self, "waypoint");

lecz dialog się nie kończy i kamera jest jak w dialogu a nie za pc_hero. I nie da się poruszać a jak chce zrobić żeby się dało.


2. Jaki skrypt jest jak np. idziemy do obozu a koleś nam daje 1 ostrzeżenie a po drugim zabija? Patrzyłem inne skrypty ale nie wiem o co chodzi w komendach typu self.aivar.

Pomóżcie plees :D


PS: To wszystko do gothica I
 

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy
1.

Popatrz w skypt np. Talasa, on nie idzie tam bezpośrednio, on zmienia rutynę (ZS_GUIDE.... chyba, popatrz w skrypt np. Mordraga). Po zmianie rutyny dialog się kończy i gość zaczyna cię prowadzić.

Używając AI_gotoWP możesz co najwyżej zrobić coś w stylu Miltena, tzn. Idzie i wraca, albo idzie i nie wraca, w każdym razie idzie zanim dialog się skończy.  :)
 

Tanner

Tanner

Użytkownicy
posty83
  • Użytkownicy
Dzięki,

a drugie pytanie? jeśli mógłbyś...:)
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Robisz zmienną dodającą się +1 za każdym odezwaniem się. if (zmienna<2) {atak}.
 

Tanner

Tanner

Użytkownicy
posty83
  • Użytkownicy
A jak dokładnie mam napisać, żeby dodało do zmiennej + 1?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Na początek tworzysz zmienną:
var int zmienna;Przy pierwszym dialogu dajesz zmienna=1;W drugim dajesz zmienna+=1;

Tanner

Tanner

Użytkownicy
posty83
  • Użytkownicy
A co mam jeszcze wpisać przy condition, bo wpisuje:
if (Hlp_StrCmp(Npc_GetNearestWP(self), self.wp))i jest permanent na true to npc cały czas mi mówi ten dialog, nawet nie pozwoli mi się oddalić od niego.
Co moge wpisać zamiast tego, ale żeby ten dialog się powtarzał za każdym razem jak będe próbował wejść do obozu?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Zawsze możesz dać, aby poszedł do jakiegoś waypointa:
AI_GotoWP(hero,"WAYPOINT");

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy
Dialogi strażnika to te najbardziej skomplikowane... Ale da się je trochę uprościć, zrób dialog tak żeby po pierwszym podejściu do waypoint X na odległość Y mówił ci co to za miejsce, czemu nie możesz tam wejść itd. Teraz dialog się kończy i zmienia się warunek zagadania NPC do ciebie, tzn. musisz podejść bliżej, wtedy cię ostrzega i każe się odsunąć, co nasz hero robi. jeśli podejdziemy drugi raz to powie to co innego, a nasz PC znowu się cofnie, ale jeśli nim minie dzień zrobisz to trzeci raz to ci wleje, jeżeli odczekasz dzień to znowu zaczyna od pierwszego ostrzeżenia.

Zajrzyj do skryptu Ryżowego Księcia, tam są gdzieś uwzględniane przepływy czasu.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry