Wracanie na waypointa 7773 19

O temacie

Autor Jurigag

Zaczęty 17.03.2009 roku

Wyświetleń 7773

Odpowiedzi 19

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Mam taki problem. Pewnie dla wprawionych to pestka, ja dopiero zaczynam zabawe z modowaniem, a i proszę również o pomoc z ogniskiem w spacerze - jak dodać go na stałe, by nie znikało? Do rzeczy. Jak zrobić by NPC dodany ma własny waypoint i rutynę na nim - TA_Stay od 8:00 do 8:00, np. po walce z moim bohaterem i oddaleniu się gdzieś wracał na ten waypoint i dalej wykonywał TA_Stay?
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
jeśli chodzi o ognisko to zamiast 'pfx' dodaj to jako zwykłego voba, będzie działało dobrze. A co do rutyny, to nie rozumiem problemu. Ma ustawioną rutyne dobrze? Wszystkie godziny są zajęte?
 
Moje gg: 8169289

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tzn z rutyna chodzi mi o to ze po odejsciu od waypointa nie chce na niego wracac, chyba ze to w spacerze trzeba cos ustawic. Po prostu chce zeby np po walce gdy odejdzie kawalek wracal na pierwotny waypoint i dalej robil to co mu rutyna kaze, a tak nie robi;/
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Pokaż mi rutynę tego npca.
 
Moje gg: 8169289

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Heh, nie na tym kompie jestem ale wyglada na takiej zasadzie:

FUNC VOID Rtn_start_2002
{
        TA_Stay(8,00,8,00;"20")
};

Jakoś tak to było, a żekłbym że na 99% tak.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy

Artex

Wracanie na waypointa
#5 2009-03-17, 19:38(Ostatnia zmiana: 2009-03-17, 19:39)
Rutyna nie ma tu nic do rzeczy, skoro NPC po prostu stoi.

Połączyłeś waypoint ścieżkami z sąsiednimi waypointami? Jak wygląda ta walka? Jest jakiś dialog, zmiana rutyny, coś takiego czy po prostu się na ciebie rzuca bo ma ustawione ATT_HOSTILE?

EDIT: up@ jakaś dziwna ta rutyna :lol2:  .  Jeżeli chcesz żeby NPC wykonywał coś 24h na dobę to musisz napisać to na zasadzie: "Stój TU od 12 do 24, a potem stój TU od 24 do 12" inaczej chyba się nie da.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Artex, rzuca się na mnie bo ja go po prostu zaatakowałem xD. A co mam łączyć, jak narazie chce aby stał w jednym miejscu ? Nie mam z czym połączyć, chyba że te ścieżki służa włąsnie do tego aby wracał, ale ja się aż tak dobrze nie połapałem.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Daj mu rutynę na 24 godziny, zobaczymy co zrobi. I zrób więcej niż jeden way, połącz go powiedzmy z jakimś innym kilka metrów dalej.
 
Moje gg: 8169289

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy

Artex

Wracanie na waypointa
#8 2009-03-17, 19:43(Ostatnia zmiana: 2009-03-17, 19:45)
Artex, rzuca się na mnie bo ja go po prostu zaatakowałem xD.

Ah, na to nie wpadłem  :lol2:  .

Jak to nie masz z czym połączyć? To jakiś nowy świat?

Tu masz tut o łączeniu waypointów: http://themodders.org/index.php?showtopic=46

EDIT: Ano tak: NPC nie dojdzie do waypointa który nie jest połączony z resztą (nie wiem ile to ta reszta, ale cóż...) jeżeli w okolicy są inne waypointy to po prosty to połącz.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Hmmm a można te waye łączyć z innymi wayami innych npc ? To tak już miałbym z czym połączyć. A i zkajo jak dodać rutynę na 24h ? :lol2:  B o ja myślałem że ta jest na 24h, no od 8:00 do 8:00.
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy
Po prostu go połącz z innymi  :lol2:

FUNC VOID Rtn_PreStart_1 ()
{
TA_Position (00,00,12,00,"WP_INTRO_FALL3");
TA_Position (12,00,00,00,"WP_INTRO_FALL3");
};

Rutyna 24 godzinna.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

Wracanie na waypointa
#11 2009-03-17, 19:57(Ostatnia zmiana: 2009-03-17, 19:58)
Hmmmm, a gdy łącze waypoint to może jeszcze takie jedno pytanie, zaznaczam jedno i wystarczy że łącze z wszystkimi pozostałymi i inne też będą połączone czy dla każdego way'a trza odzielnie? Hmmmmm to tak trza rutynę 24h ;p  ja myślałem że to na zasadzie pętli jest :lol2:  że Stoi od 8:00 do 8:00 :P \

I tak poza tematem - czym się różni freepoint od waypointa ?
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

zkajo

zkajo

Użytkownicy
posty102
Propsy28
  • Użytkownicy
Tak naprawdę to nie dużo ;p  Zauważ że przy freepointach zwykle stoją zwierzęta. Smalltalk chyba też działa na tej zasadzie ale nie jestem pewien  :lol2:
 
Moje gg: 8169289

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy
Wydaje mi się że wszystkie waye w grze są połączone w jedną olbrzymią zakręconą jak dziadowski bicz siatkę, połącz swojego pointa z jednym bądź dwoma. Jak jest gdzieś po drodze to dwoma, jak taki wolnostojący na krańcu świata to jedna droga w zupełności wystarczy. Możesz na trening rutyn/waypointów w miejscu niedaleko placu wymian gdzie "pasą" się kretoszczuty usunąć je, dać tam waypointy i połączyć je.
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

Wracanie na waypointa
#14 2009-03-17, 21:05(Ostatnia zmiana: 2009-03-18, 16:22)
No w oboziku ktory robie akurat jest troche tych way'i z 30 albo i wiecej to moze taka siatka na caly obozik starczy :lol2:  Dobra dzieki za pomoc, jutro posprawdzam wszystko i zdam relacje czy wraca na miejsce :P

Dzięki, dodanie ścieżek zadziałało ;p
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Zubot

Zubot

Użytkownicy
posty202
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wydaje mi się że wszystkie waye w grze są połączone w jedną olbrzymią zakręconą jak dziadowski bicz siatkę, połącz swojego pointa z jednym bądź dwoma. Jak jest gdzieś po drodze to dwoma, jak taki wolnostojący na krańcu świata to jedna droga w zupełności wystarczy. Możesz na trening rutyn/waypointów w miejscu niedaleko placu wymian gdzie "pasą" się kretoszczuty usunąć je, dać tam waypointy i połączyć je.

Trochę źle myślisz. Ja też tak myślałem, ale NPC zawsze będzie chodził po "czerwonej linii" waypointa do inego wp chyba że napotka jakąś przeszokdę. Też kiedyś miałem problem z ustanowieniem ścieżek dla NPC. :P
 

Artex

Artex

Użytkownicy
posty99
  • Użytkownicy
NPC zawsze będzie chodził po "czerwonej linii" waypointa do inego wp chyba że napotka jakąś przeszokdę. Też kiedyś miałem problem z ustanowieniem ścieżek dla NPC. ;)

A czy ja temu zaprzeczyłem?  :P  .

Waypointy są w prawie całym świecie gry, ale kiedy ktoś chce ustawić swojego NPC w "Tym akurat miejscu" to nie ma innego wyboru jak dodać własnego i połączyć z pobliskimi.

Co do ścieżek to zastanawiałem się czy podczas jakichś wędrówek (karawany) albo ataków, nie lepiej zrobić trzy ścieżki obok siebie i posłać nimi jednocześnie trzy kolumny wojska, niż zrobić taką (za przeproszeniem) zsiekę jak w CZ  ;)  .
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Jurigag

Wracanie na waypointa
#17 2009-03-18, 19:00(Ostatnia zmiana: 2009-03-18, 19:07)
Teraz mam kolejny problem, tworzę 5 łóżek w jednym miejscu + 3 waypointy pomiędzy nimi, oraz npc z rutyną TA_Sleep, jednak żadne nie idą spać, albo gdy próbują zasnąć przechodzą na inne łóżko i tak w kółko, co znowu zrobiłem źle ? :P

//----------Rutyna-------------
FUNC VOID Rtn_Start_2002 ()
{
TA_Smalltalk (06,00,23,00,"19");
TA_Sleep (23,00,06,00,"223");
};
zamiasty znaleść se łożko i isć spąć, to np coś je itp itd ;/

EDIT:Kierunek strzałki oznacza kierunek spania i chyba kazdy musi miec odzielny waypoint do odzielnego łóżka zdaje mi się ?
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Nygus

Nygus

Użytkownicy
posty132
Propsy14
  • Użytkownicy
 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Hmmm dziwne. Ale w normalnym gothicu w niektorych chatach śpia. No cóż najwyżej zrobię iż będą "imprezować co nocy :P
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry