
Opis modyfikacji:
"Historia modyfikacji obraca się wokół niejakiego Irwina, który około dwa lata temu przypłynął do Khorinis w poszukiwaniu lepszego losu. Na początku było mu bardzo ciężko, ale z czasem życie Irwina stało się lepsze: zamieszkał w gospodzie i zaczął polować. Jednak pewnego niezbyt pięknego poranka wszystko zmieniło się diametralnie. Polowanie rozpoczęło się na samego myśliwego…"
Cechy modyfikacji:
- Ekstremalna trudność na początku gry – w niektórych miejscach i okolicznościach może się wydawać, że przejście modyfikacji jest nierealistycznie, trudne lub nawet niemożliwe, ale tak nie jest. Odrobina cierpliwości, wytrwałości i uwagi pomoże graczowi, jeśli nagle gdzieś utknie i nie będzie mógł wymyślić, co robić dalej. Bardzo ważne jest zapisywanie gry tak często, jak to możliwe, a co najważniejsze na różnych polach zapisu.
- System kontaktów z kluczowymi postaciami – modyfikacja implementuje relacje z określonymi postaciami, które mogą być neutralne, przyjazne, złe, napięte lub jeszcze inne. Na relacje mogą wpływać różne rzeczy – od zmiany ceny towarów i usług po alternatywny rozwój niektórych wydarzeń i zadań. Relacje mogą być poprawiane lub pogarszane przez działania samego gracza. O aktualnym stanie relacji z konkretnymi postaciami można się dowiedzieć ze specjalnej księgi, która znajduje się w ekwipunku głównego bohatera od samego początku gry.
- Nowe i zmodyfikowane umiejętności: kradzież kieszonkowa, czujność i umiejętność złodzieja – kradzież kieszonkowa ma teraz trzy poziomy umiejętności oraz jest powiązana z nową umiejętnością – czujnością. Czujność jest trzy poziomową umiejętnością, od której zależy zdolność Irwina do rozpoznawania prób kradzieży kieszonkowej na nim samym. Modyfikacja wprowadza też nowy parametr – umiejętność złodzieja, która pomaga poprawić skuteczność zarówno kradzieży kieszonkowej, jak i czujności.
- Palenie i uzależnienie od niego – palenie różnych skrętów w modyfikacji da Irwinowi bonusy w postaci doświadczenia i zwiększy określone cechy. Jednocześnie zbyt częste korzystanie z produktów z bagiennego ziela powoduje uzależnienie od palenia. Uzależnienie samo ustępuje po określonym czasie, o ile Irwin wstrzyma się od palenia.
Dodatkowe cechy modyfikacji:
- Akcja modyfikacji rozgrywa się w alternatywnej wersji miasta Khorinis, gdzie nie ma paladynów, a miastem rządzi gubernator Larius, który zarządza strażą miejską.
- Irwin może spać tylko określoną ilość czasu, a kiedy to zrobi, będzie mógł ponownie zasnąć dopiero po godzinie gry. Na samym początku gry bohater nie może spać.
- Surowe mięso można piec na piecu/ogniu/patelni po kilkanaście kawałków na raz.
- W modyfikacji jest możliwość pograć w podrzucanie monety, zakładając się o złoto.
- I więcej…
Autor modyfikacji: Larodar
Pomoc techniczna: Osmith, 4YBAK, Beowulf, Milo, ZakonKrwii
Redaktor tekstu: Castle
Aktorstwo głosowe: Adept, !sTaR, Druid, JETman, Брайк (Brajk), demor is def, Blade, DSAnimated
Muzyka: Dennis
Polonizacją zajęła się grupa Bractwa Gothica:
Tłumaczenie: smox, metek56, Meta
Skrypty: Nefario, Boguś
Testy: Duch, Nefario
Montaż: Khrotok Jabarth
Premiera PL: 12 października 2023Link do pobrania modyfikacji:
https://www.mediafire.com/file/tdsr6ie6red22pn/Mrok_straconych_cieni_PL.zip/filePosłowie:
Autor modyfikacji wydał wersję demo, gdzie można ukończyć kilka zadań i poznać powierzchownie świat gry. Szczerze? Polecam ograć, bo fabuła opowiada o alternatywnym Khorinis i zupełnie inaczej chodzi się po porcie i wypełnia zadania. Autor planuje także kontynuację prac nad modyfikacją, więc projekt będzie rozwijany.
https://www.youtube.com/watch?v=DjuXKKxso4c&list=PLZh_OUmUpPuTH6sZfHs_3adq7SL9Qrb98&index=10
Post połączony: Wczoraj o 10:38

Larodar kontynuuje prace nad swoją modyfikacją i choć sam przyznaje, że do kolejnej wersji moda jeszcze musi sporo zrobić to podzielił się z nami kilkoma informacjami oraz screenami.
Na ten moment w modyfikacji:
- jest już 36 różnych zadań
- ponad 50 niezależnych postaci (nie wliczając strażników i zwykłych mieszkańców) z którymi możemy porozmawiać, dostać zadanie lub usłyszeć ich historie
- fabuła została rozbudowana i wydłużona względem pierwszej wersji moda
- niektóre stara zadania i dialogi zostały przepisane od nowa, a kilka z nich otrzymało nowy sposób na ukończenie
- system uzależnienia, złodziejstwa i relacji między postaciami dostały nowe ulepszenia i poprawki
- miasto Khorinis (szczególnie część portowa) otrzymała zupełnie nowy wygląd lub uległa zmianie
- nowi handlarze i handlarze
- dodano umiejętność gotowania oraz 15 przepisów
- oraz wiele więcej
Więcej screenów znajdziecie na Gothic Polska na fb