[G1] Gotowiec jak zrobić by postać się odzywała do nas po kilku dniach 350 2

O temacie

Autor Kirgo2

Zaczęty 23.06.2025 roku

Wyświetleń 350

Odpowiedzi 2

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty45
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Krótki poradnik na temat tego jak ustawić by dana postać odezwała się do nas dopiero za kilka dni. Sam pierdzieliłem się z ustawianiem tego zdecydowanie zbyt długo, więc może jakiemuś podobnemu świeżakowi oszczędzę podrzucając gotowca.


1. Najłatwiej opisywaną rzecz zrobić biorąc za wzór dialog ze Świstakiem.

Whistler_BuyMySword_Day = Wld_GetDay();
2. To coś wyżej rozpoczyna odliczanie. Dzieli się na "Whistler_BuyMySword_Day" i "Wld_GetDay". To pierwsze zmieniamy na to na co chcemy zmienić, a to drugie zostawiamy. Zróbmy więc sobie przykładowo:

JozekJeKielbaseIpowieNamCzyBylaDobra = Wld_GetDay();
3. Teraz to nasze "JozekJeKielbaseIpowieNamCzyBylaDobra" trzeba wpisać do pliku Story_Globals.d w folderze Gothic\_work\DATA\scripts\Content\Story

var int JozekJeKielbaseIpowieNamCzyBylaDobra;


5. A teraz najważniejsze: jak zrobić by warunek zadziałał tak jak chcemy

if (JozekJeKielbaseIpowieNamCzyBylaDobra <= (Wld_GetDay() - 2))To jest warunek, że coś się stanie PO UPŁYWIE dwóch (?) dni



(JozekJeKielbaseIpowieNamCzyBylaDobra > (Wld_GetDay() - 2))To jest warunek, że coś się stanie ZANIM UPŁYNĄ dwa (?) dni



I tyle. Jak jesteś nowicjuszem to lepiej ze znakami ">" i "<" nie kombinować, bo te znaki na gruncie skryptów Gothica rządzą się chyba jakąś własną ezoteryczną logiką, więc można dostać nerwicy i zmarnować od groma czasu na zabawę z tym szajsem. Po prostu weź z działającego gotowca i miej to z głowy :)
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty470
Propsy237
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
A masz jakiś pomysł jak wywołać jakieś zdarzenie w świecie po upływie tych 2 dni? Np, że npc zmieni rutynę itp. Próbowałem podpiąć ten warunek Wld_GetDay pod wyzwalacz poklatkowy, ale nie zadziałało w ogóle.
 

Kirgo2

Kirgo2

Użytkownicy
posty45
Propsy6
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ja bym zrobił to chyba tak:
1. Dialog z jakąś postacią. W tym dialogu wstawić

JakaśRzecz = Wld_GetDay();
2. Drugi dialog z tą postacią lub inną. Dialog ten ustawić na IMPORTANT żeby postać sama do nas zagadywała i w tym dialogu dać to co chcemy wywołać (np. zmianę rutyny u jakiejś innej postaci).

Ewentualnie próbowałbym poeksperymentować z podczepieniem tych rzeczy pod coś co każdy gracz będzie musiał prędzej czy później kliknąć - np. pod PC_Sleep w Sleepabit.d albo wypicie mikstury zdrowia.
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry