[G2NK] Gothic 2 ModFix PL (Rebalans klasycznego G2, bez NK) 2017 9

O temacie

Autor DjObama

Zaczęty 5.05.2022 roku

Wyświetleń 2017

Odpowiedzi 9

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty6
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gothic 2 Mod Fix


Informacje:
Platforma: Gothic 2 Noc Kruka
Aktualna wersja: 1.4 PL 1.1i
Autor modyfikacji: Desomorphine
Link do oryginalnego tematu: https://worldofplayers.ru/threads/39287/
Autor wersji polskiej: DjObama

Gothic 2 Mod Fix to modyfikacja mająca 3 główne cele:


1) pozbywa się ona zawartości dodatku Nocy Kruka, czyli przywraca oryginalne doświadczenie klasycznego Gothica 2.
2) balansuje i utrudnia ona rozgrywkę. Autor starał się osiągnąć poziom trudności pomiędzy klasycznym Gothikiem 2 a Nocą Kruka.
3) naprawia ona całą masę nielogiczności i bugów w grze. Lista zmian ma ponad 70 stron, także trochę tego jest.

Modyfikacja NIE dodaje żadnej nowej zawartości tzn questów, itemów.

OPIS

Pamiętacie pierwszy raz gdy graliście w Gothika 2 bez Nocy Kruka? Pamiętacie jak to było nie rozumieć gry i być trzepanym przez każdego przeciwnika? Od tamtych pamiętnych chwil wszyscy staliśmy się lepsi w naszą ukochaną grę. A teraz nie potrafimy tak po prostu zapomnieć jak gra się w Gothika. Jeżeli graliście ostatnio w podstawkę G2 (stara płytka bez dodatku lub classic mod) mogliście być mocno zdziwieni jak prosta to była gra. Ten tutaj mod w zasadzie PRZYWRACA oryginalne doświadczenie granie w klasycznego G2 po raz pierwszy. Gra jest trudniejsza, bardziej zbalansowana i krótka - bez piratów, majańskich świątyń i Jarkendaru. Dla wielu z nas jest to zaleta.

Ogólnie możecie się spodziewać krótszej, ale za to bardziej spójnej gry. W drugim rozdziale, rzeczywiście trzeba przekradać się między bandami orków i wargów, a na przestrzeni całej gry przeciwnicy są realnym zagrożeniem. Jednocześnie czuć progresję postaci, a gra każdą gildią jest bardziej unikalna. Bronie z rudy najemników są teraz silniejsze, a oręż paladynów cały czas trzyma poziom. Grając magiem znajdziemy nowy czar ofensywny w III kręgu - lodową lancę zaczerpniętą z dodatku a pozostałe zaklęcia zostały odpowiednio zbalansowane.

Najważniejsze zmiany, które zwróciły moją uwagę:
Spoiler
- w jaskiniach jest teraz ciemno, pochodnia lub czar światła mają teraz sens
- przeciwnicy mają wyższe wartości pancerza i zdrowia
- mikstury stałe dają teraz 3 punkty (eliksir ducha 5)
- eliksir życia daje +10 punktów trafień
- bronie z rudy są teraz bardziej opłacalne, mają wyższe obrażenia w stosunku do wymaganej siły niż kupne/znaleźne
- musimy mieć założone Oko Innosa przed zbliżeniem się do smoków, inaczej nas atakują a my im nic nie robimy
- handlarze zdejmują założoną broń przed handlem
- w III kręgu magii pojawia się zaklęcie ofensywne 'Lodowa Lanca' z dodatku, a w IIgim "Przywołanie warga" zamiast wilka. (jak grałem magiem i tak się do niczego nie nadawał xD)
- Lodowy smok otrzymuje zwiększone obrażenia od czarów ognia, Ogniste smoki analogicznie
- automatyczna akrobatyka powyżej 100 zręczności (w klasyku w ogóle nie było akrobatyki)
- doświadczenie za kradzież kieszonkową jest zależne tylko i wyłącznie od trudności kradzieży
- nie można już spać w cudzych domach (są wyjątki oczywiście)
- niektóre bronie zamienione są modelami, aby miały bardziej odpowiedni wygląd w stosunku do statystyk
- parę nowych modeli łuków i kusz
- dźwięki cięciw
- dodano mikstury pełni życia i many (bardzo drogie receptury)
- paladyni, strażnicy i magowie pozdrawiają się nawzajem
- sprzedaż po 20% wartości (w klasyku 30%)
- zmniejszono ilość złota w sakiewkach do 10, 25 i 50 monet (zamiast 25, 50 i 100)
- kusze wymagają teraz zarówno siły jak i zręczności
- pułkownicy i przywódcy orków wyglądają teraz nieco inaczej niż inni elitarni orkowie
- dodano wzmocnioną ciężką zbroję łowcy smoków. Można ją kupić dopiero po przyniesieniu Bennettowi 12 smoczych jaj.
- dodano do ekwipunku Pana Cieni Inubisa nieużywany wcześniej przedmiot - "Kamień Wiedzy". Po użyciu daje +5 punktów nauki.
- dodano "progresywne" pożyczanie od Lemara. Teraz, jeśli Bezimienny będzie konsekwentnie spłacał swoje długi (najpierw 50/100, potem 200 złotych), pojawi się możliwość pożyczenia od lichwiarza 1000 monet
- Harad płaci teraz 200 sztuk złota za każdy wykuty miecz
- wszyscy łowcy smoków są teraz wyposażeni w lekką zbroję
- pobite postacie, którym zabrano broń otrzymają teraz zardzewiały oręż zależny od gildii zamiast lag
- dodano zbroję strażnika (jak na ekranie ładowania) do znalezienia w Górniczej Dolinie
- kupcy mają aktywowany ekwipunek handlowy z rozdziału 6. Jest on aktywowany, gdy kapitan wzywa załogę na pokład statku

(70-stronicowy pdf)


Zmiany, które dodałem przy okazji tłumaczenia:

Spoiler
- poprawione formatowanie niektórych listów
- dodałem wyświetlanie nazw otrzymywanych i oddawanych przedmiotów - w klasycznym G2 jak i w modzie wyświetlała się tylko liczba przedmiotów.
- Poprawne wyświetlanie oddawanych przedmiotów paru różnych rodzajów w dialogach z: Baltramem, Gromem, Babo, Bennetem i Halvorem. UWAGA: zmieniona logika oddawania tych przedmiotów względem wersji rosyjskiej!
- Poprawne wyświetlanie otrzymywanych przedmiotów paru różnych rodzajów w dialogach z: Kati, Jan, Pyrokar, Andre, Babo, Hagen, Tandor, Gorn, Lee, Benett, Wilk, Engor, Matteo i Vatras.  UWAGA: zmieniona logika oddawania tych przedmiotów względem wersji rosyjskiej!
- dodałem potwierdzenie przed zaczęciem nowej gry
- dodałem opcję wyłączenia śladów broni przy zamachach w menu gry (wymaga restartu gry)
- przywrócony napis "Gothic II" w menu zamiast "Noc Kruka"
- poprawiony dialog z Thorbenem - usunięcie słowa "Potem" które do niczego się nie odnosiło przy wyborze opcji "Jestem pokornym sługą..."
- Nazwanie barmana - w oryginale właściciel ziemski
- Poprawka tekstu Mortisa
- Halvor zły tekst do pliku dźwiękowego
- poprawki wyświetlania bookstandów
- poprawiony dialog z vinem "ale nie bierzesz jej dla mnie,zrozumiano?", który do niczego się nie odnosił
- zamieniłem DIA_Coragon_Add_05_14 na DIA_Coragon_Add_05_20
- wklejona odpowiedź beziego na pytanie Marii ile zarabia : 40 sztuk złota | odpowiedź wycięta z dialogu z orlanem
- Poprawiony dialog z Godarem. Nielogiczna odpowiedź zastąpiona kwestią z innego dialogu.
- pierwszą kwestią w rozmowie z Sagittą jest teraz "Kim jesteś?" zamiast "Nie czujesz się trochę samotna?"
- zamiana "chodźmy dalej" na "chodźmy tam razem" w dialogu z angarem przy krypcie
- nowy dźwięk śmierci Poszukiwaczy

Przywróciłem kwestie dialogowe usunięte w rosyjskiej wersji moda (najprawdopodobniej ze względu na błędy w ros. lokalizacji)
- DIA_Xardas_EQUIPMENT_14_03
- DIA_Oric_IAmBack_11_03
- DIA_Marduk_Kap3_PERM_AndNow_15_02 i 03
- DIA_Baltram_Trick_01_00
- DIA_BALTRAM_TRICK_15_01 w skróconej wersji
- DIA_DIEGONW_NEEDHELP_WHOAREYOU_11_08
- DIA_BDT_1020_Wegelagerer_FirstWarn_GiveWeapon_06_01 - zamieniony na svm w rosyjskiej wersji moda

Przywróciłem kwestie dialogowe nieużywane w żadnym skrypcie w polskiej wersji Gothica 2
- DIA_Xardas_PYROWILLNICHT_14_05
- DIA_VATRAS_DI_UNDEADDRAGONDEAD_05_07
- DIA_VATRAS_MISSION_YES_05_02
- zamiana DIA_VATRAS_ADD_05_11 na skrócony, nieużywany DIA_VATRAS_MISSION_YES_05_01
- DIA_Vatras_MISSION_05_00 i skróciłem DIA_VATRAS_ADD_05_10
- SVM_9_Monsterkilled - "To mnie kręci!"
- DIA_Bilgot_TAKEYOUWITHME_05_01
- przywrócony dialog z karrasem "Bowiem to jeszcze nie koniec"

Przesunięcie w górę roślin częściowo zapadających się pod modelem świata
- szczaw królewski nad jaskinią cieniostwora koło latarni
- goblinie jagody przy kręgu Lobarta, w kotlinie przy khorinis, przy farmie Akila i za farmą Sekoba
- korzeń leczniczy przy murach khorinis (z zadania ziół dla  Constantino)

I parę innych zmian, których zapomniałem zanotować.

Nie są to zmiany, ale warto wspomnieć jak działa system nauki w G2:
Spoiler
- siła i zręczność kosztują zawsze 1 punkt nauki, mana kosztuje 2
- chyba że dołączymy do magów - od momentu zostania nowicjuszem za manę płacimy 1/1 a za siłe i zręczność 2/1
- płacenie za umiejętności bojowe jest...skomplikowane. Ogólnie płacimy 1/1, ale w pewnych przedziałach 2/1 ponieważ zwiększamy też "tą drugą" wartość
Inaczej: kiedy osiągamy kolejny próg walki wręcz (30/60) jednym rodzajem broni będziemy płacić podwójnie DOPÓTY dopóki poziom walki drugą bronią osiągnie ten sam przedział. Wystarczy wartość minimalna przedziału. Przedziały to 10-30, 30-60 i 60-90.
Przykład: jeżeli zwiększamy tylko broń jednoręczną to od 30% płacimy podwójnie, ale zwiększa się nam zarówno broń jednoręczna jak i dwuręczna. Będziemy tyle płacić dopóki broń dwuręczna osiągnie 30%. Stanie się to przy 50% broni jednoręcznej.Wtedy płacimy normalnie, bo obydwie umiejętności mamy w tym samym przedziale. Od 60% broni jednoręcznej znowu płacimy podwójnie, aż broń dwuręczna też osiągnie 60%. Stanie się to gdy będziemy mieli 90% broni jednoręcznej. Trochę pogmatwane, ale nie jest to bez sensu. Na początku gry nie ma za bardzo broni dwuręcznych, poza tym są one bardzo niewygodne w korzystaniu na początkowych animacjach. Można więc na przykład zwiększyć broń jednoręczną do 30% na początku gry i potem nie musieć płacić podwójnie za dwuręczną aż osiągniemy w niej 60%. Kosztowo wyjdzie na to samo, ale będziemy lepsi na początku gry korzystając z jednoręcznej.

Instalacja i uruchamianie
Spoiler
- instalujemy Uniona według jego instrukcji
- opcjonalnie instalujemy pluginy do Uniona, polecam: zBrightLight, zCleanupCamSpace, zDanglingWeapons, zTorchControl, zMiscUtils
- wypakowujemy paczkę do folderu z grą
- uruchamiamy modyfikację poprzez GothicStartera


Zachęcam do pobierania. Jeżeli ktoś natknie się na jakiekolwiek niespójności lub błędy proszę śmiało dawać znać! Ja przechodziłem grę magiem i paladynem, jeżeli zagracie najemnikiem może jeszcze znajdziecie coś do poprawki.
Lista zmian:
Spoiler
17.11.2022 wersja 1.1i
- nazwy oddawanych Ferrosowi mieczy zależą teraz od globalnych nazw
- tekstura runy do słonecznego kręgu
- poprawione napisy dialogów bullco po zabiciu sylvia (dzięki minecraftkoxik2008)

12.11.2022 wersja 1.1g
- poprawione modele odzienia w ekwipunku: stara rycerska zbroja, wieśniaczki L i M, obywatelki L i M, sędziego i poszukiwacza

11.11.2022 - wersja 1.1f
- "alchemia" w dialogu z vatrasem_di zastąpiona odwołaniem do txt_talents
- sisimo-> pismo
NAME_Key = "Klucz" dla wszystkich kluczy
NAME_Map = "Mapa" dla wszystkich map
NAME_Letter = "List"
NAME_Goldpocket = "Skórzany mieszek"
itemfeller: dodano ItRw_Crossbow_L_03
ItPo_Perm_LittleMana - NAME_Trank2
ItPo_DragonEggDrinkNeoras_MIS - NAME_Trank2
ItRi_OrcEliteRing - NAME_Ring
ItWr_Manowar - NAME_Spruchrolle
ItWr_LastDoorToUndeadDrgDI_MIS - NAME_Spruchrolle
g2_classic_credits2.BIK i g2_classic_credits dodane do MENU i B_Extro_AVI

07.11.2022 - wersja 1.1e
- const string w text.d dla wszystkich mikstur
- skrypty tworzenia mikstur są teraz zależne wyłącznie od nazw składników i nazw tych mikstur (ułatwia tłumaczenie moda)
- nazwy mikstur do nauczenia w dialogach z: Neorasem, Sagittą, Constantino, Vatrasem_DI, Ignazem i CH odwołują się do nazw globalnych
- literówka w nazwie eliksiru many
- nazwy mikstur w ekwipunku zależne od nazw globalnych w text.d
- mikstury do podniesienia mają teraz dwa rodzaje opisu: mikstura (dla esencji i ekstraktów) oraz eliksir dla pozostałych
- const string dla kręgów magii i odwołania do nich w dialogach z: ch, Vatras_Di i miltenem_Di
- poprawione małe litery w WldInsert: BIGFARM i WOLF
- nauka skradania i otwierania zamków są zależne od nazwy globalnej w dialogu z Laresem_DI, PC_THIEF_DI i Godarem
- skrypty Characterhelpera testowo odwołują się jak najwięcej do nazw globalnych (w celach ułatwienia tłumaczenia)
- dodane umiejętności łowieckie w text.d aby nie musieć ich tłumaczyć w skrypcie każdego nauczyciela
- nazwy umiejętności łowieckich w dialogach z: Gaanem, Gromem, Grimbaldem, Godarem, Talbinem są zależne od nazw w text.d (ułatwia tłumaczenie)
- nauka otwierania zamków u ramireza wyświetla teraz poprawnie koszt nauki
- itemfeller ma w ekwipunku pełnię życia i many oraz ich receptury
- milten_di "tworzenie run" zamienione odwołaniem do text.d

05.11.2022 - wersja 1.1d
- składniki mikstur robionych przez neorasa zależą teraz od ich globalnych nazw
- baltram concattext
- tandor global names hook (arrows)
- npc Agon name corrected

05.11.2022 - wersja 1.1c
- albrecht and milten_di teaching paladin runes now hooks up to global names +
- nazwy mieczy do nauczenia u Jana są pobierane z wartości globalnych
- abuyin tobaccos names hooked to item names

02.11.2022 - wersja 1.1b
- literówka w blogentry hokurna +
- poprawka TopicRescueBennet - linia 1316 w SLD_LEE +
- poprawione opisy mieczy do nauczenia u Benneta i Dobara  +
- literówka - Jasper -> Jesper +
- poprawka wpisu dziennika Rupert +

21.08.2022 - wersja 1.1a
- przekierunkowanie nazw otrzymywanych i oddawanych przedmiotów, aby ułatwić tłumaczenie moda
- poprawka tekstu Garonde -> Garondowi (nieskompilowane)
- usunięte niepotrzebne pliki dialogów z moda, zamiast tego skrypty odwołują się bezpośrednio do tych plików z Nocy Kruka


Planuję wydać tego fixa/modyfikację także w wersji ze światem z L'Hivera. Trzymajcie kciuki, na razie usunąłem już chyba całą zawartość, którą dodawała Noc Kruka do obszaru Newworld (okolice Khorinis). Pozostało usunąć jakoś ruiny Magów Wody i zastanowić się jak i czy zapełnić potworami obszary poszerzone przez L'Hivera. I wziąć się za Górniczą Dolinę.

Edit1: Dzięki @Simon Said modyfikacja jest dostępna również w Warsztacie Steam!
 

GaroK

GaroK

Użytkownicy
posty66
Propsy24
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, że mogę wywalić skrypty z tego które sam tłumaczyłem do kosza?

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty6
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, że mogę wywalić skrypty z tego które sam tłumaczyłem do kosza?

Hej. Aaaa, kurka, widzisz. Nie odpowiedziałeś mi na reddicie to sam się za to wziąłem. Zanim zacząłem prosiłem o wskazówki na Bractwie Spolszczenia, ale nikt się nie odezwał. Przykro mi! Btw nie mam na ten moment w życiu czasu robić wersji angielskiej...
 

Cysiu

Cysiu

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy istnieje możliwość uruchomienia modyfikacji bez instalacji Uniona, na standardowym PlayerKit'cie?
 

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty6
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy istnieje możliwość uruchomienia modyfikacji bez instalacji Uniona, na standardowym PlayerKit'cie?

Nie testowałem, ale nie widzę przeciwwskazań. Spróbuj!
 

Cysiu

Cysiu

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cóż - niestety próby się nie powiodły. :/
Chyba pozostaje więc zainstalować ponownie Uniona.
 

Surf_Golo

Surf_Golo

Użytkownicy
posty1
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Fenomenalny mod, właśnie takiego Gothiczka zapamiętałem.
 

Pavlox

Pavlox

Użytkownicy
posty66
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
https://prnt.sc/JHQReitEisos
https://prnt.sc/p7QpUlvoXptH

screeny z finalnych statystyk (czysty mag ognia), świetna modyfikacja, nie jest tak banalnie jak w oryginalnym classicu, propsy za tego moda :)
 
Wycierał ci ktoś dzisiaj nosek?

minecraftkoxik2008

minecraftkoxik2008

Użytkownicy
tak było
posty27
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • tak było
całość zajęła mi 14 godzin, bardzo dużo biegania po górniczej dolinie w celu omijania przeciwników - brak szponu beliara i łatwo castowalnych deszczy ognia (wymagają 90 many, na klasach niemagicznych nie ma możliwości tego rzucić) skutecznie zniechęciła mnie przed czyszczeniem całej GD, mimo że na końcowych statach wszyscy orkowie/jaszczuroludzie padają na maks. dwa uderzenia
bardzo przyjemny mod na nawet maksymalnie jeden dzień grania, nie grałem w to bez nocy kruka już 15 lat, można naprawdę odetchnąć z ulgą gdy nie musimy latać z questami dla kręgu wody, odpada cały jarkendar i część questów od npc w świecie gry, bardzo szybki gameplay nastawiony na jak najszybsze zniszczenie smoków

postać przed zebraniem ekipy na statek, wyczyszczeniem khorinis i całej GD, myślałem że będą straszne kłopoty z wbiciem sensownej siły przed irdorath ze względu na cap nauki siły do 90. ALE: łowca smoków na zamku w GD po przyniesieniu mu miecza uczy do stu punktów, z kapliczek innosa jest do odebrania pewnie +10 pkt. siły, amulet siły ze skrzyni w kanałach pod miastem +15 siły, pierścień z zatopionej wieży xardasa +10 siły i pierścień siły +5 obok khorinis + standardowo inne bonusy typu eliksiry siły
najlepszy miecz dwuręczny wymaga 125 siły a według gothicpedii wymagał w zwykłej dwójce 'tylko' 100

bardzo mi się podobało, jedyny warty zapamiętania bug z gry to nieprzetłumaczone dialogi z bullko po zabiciu sylvia w lodowej krainie - gra chce je wyświetlać w cyrylicy i powstają śmieszne znaczki
 

DjObama

DjObama

Użytkownicy
posty6
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://prnt.sc/JHQReitEisos
https://prnt.sc/p7QpUlvoXptH

screeny z finalnych statystyk (czysty mag ognia), świetna modyfikacja, nie jest tak banalnie jak w oryginalnym classicu, propsy za tego moda :)

@Pavlox Zastanawiam się nad poprawieniem przydatności niektórych zaklęć. Jak grałem magiem to przywołanie warga było dla mnie zmarnowanymi punktami. Myślę nad zbuffowaniem go, albo dodaniu opcji "ulepszenia" niektórych run przywołań za PN, być może zwiększając limit przywołań. Może dwa wargi nie byłyby już tak bezużyteczne... Duża burza ognista też słabawa była. Co o tym myślisz? Jakie zaklęcia wydawały Ci się słabo zbalansowane?

@minecraftkoxik2008 Cieszę się, że się podobało, tekst bullka już poprawiony!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry