[G2NK] Lobos 83131 170

O temacie

Autor Lobos

Zaczęty 9.10.2020 roku

Wyświetleń 83131

Odpowiedzi 170

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Lobos

[G2NK] Lobos
2020-10-09, 13:13(Ostatnia zmiana: 2020-10-19, 16:12)

Typ modyfikacji: TOTAL CONVERSION
Długość modyfikacji: 20 - 30h (Dłużej jeśli wszystko zbieramy i w pełni korzystamy z tego co mod ma do zaoferowania).
Warunki: Od zera do bohatera

Modyfikacja jest kierowana do dojrzałego odbiorcy, który przy tym umie grać w gothica.


Słowem wstępu...
Tworzyłem ten projekt z pasją, nierzadko podchodzącą pod obsesję skutkującą brakiem snu, rezygnacją z pracy i życia społecznego. Modyfikację zacząłem tworzyć w wigilię 2014 roku a ukończyłem w październiku 2020. Będzie mi tego trochę brakować, ale przyszedł wreszcie czas wypuścić moda na światło dzienne i zająć się swoim życiem.


Informacje ogólne:
- 94 questy (W tym 2 - 3 informacyjno naprowadzające)
- 4 autorskie światy (+ 1 na potrzeby prologu)
- 6849 linijek dialogowych.
- Ponad 300-tu NPC.
- 3 rozdziały.


Prolog

Zamierzchłe czasy...
Królestwo Lobosu u szczytu swej potęgi kontynuuje ekspansję... Dzięki sile i potężnej przewadze militarnej szybko podbija i zagarnia nowe krainy. Pan Lobosu uwiedziony wizją nieskończenie rosnącej mocy wysyła ekspedycję - elitarny legion złożony z najlepszych żołnierzy armii Lobosu, w pewien osobliwy zakątek krainy - do doliny wilgotnych lasów równikowych obfitującej w złoża złota i magicznej rudy, jednak również w siedliska różnych groźnych bestii. Zwabieni pogłoskami o złocie, doliną szybko zaczynają interesować się różnego rodzaju awanturnicy i bandyci.
Następstwem zaistniałej sytuacji jest wydanie przez wielkiego Neptuna, dowódcy całej wyprawy, specjalnego dekretu, iż tylko osoby mające upoważniający glejt mogą przebywać w dolinie.
Wiele tygodni później trójka przyjaciół – farmerów o duszy poszukiwaczy przygód żyjąca z dnia na dzień pragnieniem szybkiego wzbogacenia, porywa się na wyprawę w te niebezpieczne tropikalne tereny niezdając sobie w pełni sprawy z czyhających tam zagrożeń. Po długiej wędrówce przez góry udaję się im bez większego wysiłku odkryć całkiem pustą jaskinię ze skałami złota. Jednak radość niedzielnych poszukiwaczy przygód nie trwa długo...



Idea modyfikacji

Czyli to, na co szczególnie zwróciłem uwagę, to dbałość o szczegóły i logika, by w modzie wszystko znalazło swoje uzasadnienie, niebyło wyrwane z kontekstu, będąc przypadkowo pozlepianą modderską fantazją.
Nieprzemyślane kwestie dialogowe i misje, potężne artefakty czy inne „mega” bronie, którymi posiekamy większość potworów już w połowie gry to zjawisko, które skutecznie odbiera chęć do gry. Skupiłem się na tym, by rozgrywka przybrała bardziej „realną” formę wliczając w to świat, dialogi, ekonomię, postacie, potwory i przedmioty, gdzie super ekwipunek czy złoto nie leżą na ziemi tylko trzeba się o nie postarać.

Środowisko gry
Mięso czy inne jedzenie, które nadaje się do spożycia nie leży tak po prostu na ziemi, bo zaraz obsiadły by je owady. To samo z roślinami, które nie wyrosną na pustyni czy na skałach (z jakimiś wyjątkami).

Balans gry
Odpowiednio dopasowany poziom trudności zapewni, że nigdy nie będzie zbyt łatwo co miało miejsce w oryginalnych częściach gry. Do danego etapu gry został dopasowany też odpowiednio zbalansowany ekwipunek do zdobycia. W modyfikacji nie zabraknie broni: Mieczy, toporów, biżuteri do noszenia czy bonusowych przedmiotów, które regularnie można, a nawet należy wymieniać.
Większość gier RPG opiera się o stały rozwój postaci, którą gramy.
Modyfikacja jest tak skonstruowana, że kładzie na to jeszcze większy nacisk, co bardzo wyraźnie widać, jeśli zbyt słabo ją rozwijamy.
Jednak daje przestrzeń zarówno dla graczy, którzy nie lubią wbijać dużego poziomu, jak i tych, którzy to robią i maxują statystyki.
Zależnie od umiejętności, gracz może sam wybrać do jakiego stopnia chce rozwijać swoją postać.
Balans jest wyważony tak, by nawet przeciętny gracz dawał sobie radę.

Mechanika
Zbalansowana została zarówno gra łucznikiem pod zręczność jak i gra pod siłę i bronie 1h/2h. Wspomnieć tu należy, że skalowanie obrażeń pozostaje bez zmian co do oryginalnego gothic 2 noc kruka. Kusze i bronie jednoręczne pod zręczność zostały dlatego odpowiednio zmodyfikowane.
Kosz nauki to zawsze 5 punktów nauki za 5 punktów atrybuty/ umiejętnosci.



Co oferuje modyfikacja:
- Zróżnicowany klimat gry, od sielanki, mglistych tropikalnych terenów, poprzez słoneczną pustynię, ciemne jaskinie, aż po świątynne mroczne lokacje, groty i nie do końca jasne paranormalne zjawiska, pełne złowrogiej magii.
- Wciągająca fabuła opisująca historię osadzoną w całkiem nowym uniwersum.
- Co rozdział poprzeczka w poziomie trudności wzrasta, jednocześnie odblokowują się też nowe możliwości rozwoju bohatera.
- Odświeżone modele broni (kusze, łuki, miecze, topory) oraz ich textury. Część modeli jest mojego autorstwa.
- Odświeżone modele i textury pozostałych vobów (Zintegrowane z modem zasoby z L'hivera i carnage pack)
- Odświeżony wygląd pancerzy z G1 plus kilka nowych.
- Szeroki wybór broni dostępny w grze.
- Nowe przedmioty (każdego rodzaju).
- Dialogi na wysokim poziomie.
- Zadania, świat gry i całe jego środowisko trzyma się logiki. Wszystko ma swoje uzasadnienie i przeznaczenie.
- Nowe wymagania i statystyki przedmiotów, potworów, postaci, broni itd.
- Zbalansowany poziom trudności podzielony na 3 rozdziały (potwory, ekonomia, wynagrodzenia, dostęp do lokacji)
- Nowy wygląd okien, statystyk, przerobione menu i screeny ładowania.
- Dbałość o szczegóły (dialogi są spójne, postacie, klimat gry trzyma się porządku, nic nie jest wyrwane z kontekstu)
- Nowe umiejętności (Gotowanie, Silne ciało, Wytwarzanie).
- Nowe monologi np. możliwość pieczenia mięsa nad ogniskiem lub odświeżania się w beczkach wody.
- Możliwość korzystania z toalety.
- System wytwarzania pasów i ulepszanie ekwipunku za pomocą odpowiednich składników zdobytych w grze.
- Na nowo zdefiniowany losowy drop przedmiotów z zabitych wrogów i NPC zależny od ich gildii i rangi.
- Każdy przedmiot znajdzie swoje zastosowanie w grze.
- Stałe bonusy po spożyciu określonej ilości różnego rodzaju żywności. (Możliwość zdobycia dokładnych informacji w grze).
- Zmiana stylu chodzenia zależnie od „rangi” bohatera.
- By zarobić będzie trzeba się o to postarać uczciwą/nieuczciwą pracą lub/i większym wysiłkiem. Złoto jest  trudniejsze do zdobycia, nie wystarczy tylko eksplorować.
- Za naukę trzeba płacić złotem, a czasami również przysługą.
- Zwroty akcji, ukryte lokacje, sekrety.
- Dla bardziej ambitnych graczy, którzy lubują się w hack n’ slash i zamiast napisu "Wilk" widzą "60 expa" czeka niemałe wyzwanie i sporo zabawy. (Zakres wymagań / statystyk broni jest dość szeroki i zaczyna się od 5-tego punktu atrybutu na 370-tym kończąc).


Wykorzystuję zasoby z:
- L’hiver (modele i tekstury)
- Legend of Ashlun (tekstury)
- Carnage pack
- Pojedyńcze zasoby z WOG.de i themodders.org


 Walktrought z moda
https://www.youtube.com/watch?v=2sJWiVX_tvA


Screeny z gry
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler


DOWNLOAD: INSTALKA MODA

 DOWNLOAD: Pliki do instalacji ręcznej

SOLUCJA


Jeśli komuś crashuje grę, zaleca się pobranie następujących rzeczy:
1. gb_patch
2. najnowszego systempacka 1.8
3. Wersję raportową gothic2_fix-2.6.0.0-rev2.exe
Na konieć usunąć program.RPT
Opcjonalnie uruchamiać gothic starter jako administrator

Sposób instalacji:
Odpal instalator, wskaż ścieżkę do folderu z Gothic 2 Noc kruka, w okienku usuń końcówkę "\Lobos". Instaluj.



Przygotowałem również nietestowaną wersję Ultra+ dla prawdziwych szaleńców szukających wyzwania. (Nietestowaną w sensie, nie próbowałem jej przechodzić. Nie jestem masochistą.)
Zmiany wersji Ultra+:
- Zmniejszony EXP za potwory o 10%
- Zmniejszona ilość HP za poziom z 12 do 3.
- Zwiększone statystyki potworów od 40 do 100%
- Zwiększone statystyki NPC od 30 do 40%
- Obniżono statystyki pancerzy od 20 do 60%
- Zwiększono statystyki pancerzy NPC od 15 do 40%

DOWNLOAD: INSTALKA WERSJI ULTRA+

DOWNLOAD: Pliki do instalacji ręcznej wersji Ultra+


Do najlepszego doświadczania modyfikacji i poprawy imersji mocno zalecam upewnić się, że mamy w gothic.ini poniższe ustawienia w podanej konfiguracji.
zFogDisabled=0
zFogRadial=1
zVobPointLight=1


Modyfikacja nie koliduje z żadnymi pakietami skryptowymi/unionem. Jest napisana wyłącznie na czystym oryginalnym deadalusie.



Podziękowania dla:
Simon Said'a za poprawę błędów ortograficznych zarówno dema, jak i pełnej wersji oraz za same testy i wyłapywanie błędów i sugestie zmian.
Tizgara za wszechstronne przeanalizowanie modyfikacji, sprawdzenie jej balansu i sugestie, które dodatkowo wzbogaciły i poprawiły rozgrywkę.
Fabia za poprawę błędów ortograficznych zarówno dema jak i 1 rozdziału oraz za wyłapywanie błędów i sugestie zmian w 1 rozdziale.
Teddy_bear'a za testy modyfikacji.
Parzival'a za testy modyfikacji.
Yetem12 za testy modyfikacji.
Sculler'a za testy dema modyfikacji.


Dziękuję również wszystkim, którzy wyrażali chęć pomocy i dobrze życzyli projektowi.
Pobierajcie i grajcie z tego wszyscy.
 

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty114
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ależ odświeżane było w oczekiwaniu :lol2: Gratuluje zakończenia pracy, pobieram i biorę się za to cacko. Przyznam, że mam duże oczekiwania.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Słowa dotrzymałem 13:13 :D
Życzę miłej gry, za tydzień będzie solucja.
 

Kravis

Kravis

Użytkownicy
posty276
Propsy76
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam nadzieję, że szampan się chłodzi, bo co by nie mówić, można uznać wydanie moda za niemały sukces zwłaszcza wysokiej jakości. Gratulacje i dziękuję w imieniu swoim i innych fanów Gothica.
 

OrtegaX

OrtegaX

Użytkownicy
Bractwo Gothica
posty358
Propsy298
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothica
Przede wszystkim gratuluję wydania moda, sam nie zagram ale na pewno obejrzę u kogoś. Świetna robota. Oczywiście wrzucę premierę na Gothic Polska na fb, żeby więcej osób dowiedziało się o premierze tej perełki.

TheKetrab

TheKetrab

Użytkownicy
posty334
Propsy217
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
Gratulacje Lobos ! :D
 

Bal-Sagoth

Bal-Sagoth

Użytkownicy
Kosmicyzm
posty89
Propsy24
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kosmicyzm
Świetna wiadomość, akurat chciałem zagrać w moda do Gothica i oto takie cacko  :)
 
J. R. R. Tolkien
C. S. Lewis
Owen Barfield
Robert E. Howard

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty4088
Propsy844
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
No i doczekaliśmy się, byłem srogo hajpnięty (takie słowo... teraz już istnieje) na tego moda od jakiegoś czasu. Gratulacje, odpalę niebawem!
 
You cheated not only the game, but yourself.
You didn't grow.
You didn't improve.
You took a shortcut and gained nothing.
You experienced a hollow victory.
Nothing was risked and nothing was gained.
It's sad that you don't know the difference.

SparrowJacek

SparrowJacek

Użytkownicy
Why is the rum gone?
posty368
Propsy78
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Why is the rum gone?
Super, z chęcią zagram. W opisie mnóstwo informacji o balansie, mam jednak nadzieję, że za uważną eksplorację zostaniemy nagrodzeni a to lepszą bronią, a to szybszym dostępem do jakiejś umiejętności, czy też miksturą/roślinką.
 
Zapamiętajcie dzień, w którym nie schwytaliście Kapitana Jacka Sparrowa

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Polecam, to świetna modyfikacja warta Waszego czasu.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Polecam, na balansie się nie zawiedziecie, jest to jedna z najmocniejszych stron moda :)
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Parzival

Parzival

Użytkownicy
CEO (Itharu Team)
posty104
Propsy25
ProfesjaProducent
  • Użytkownicy
  • CEO (Itharu Team)
Polecam, prawdziwy majstersztyk! :lol:
 

Dziqu

Dziqu

Użytkownicy
posty36
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wie ktoś jak zmienić tak, żeby można było pod Q i E atakować  lewo/prawo i jednocześnie skręcać w lewo/prawo pod Q i E? zawsze zmieniałem, to w obydwu przypadkach działało. Teraz jak zmieniam na atak, to usuwa mi ustawienie ze skręcania i na odwrót
 

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty114
Propsy13
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Niestety, u mnie crash średnio co 10-15 minut rozgrywki i przy każdej próbie wczytania gry oprócz z menu po restarcie. Fixy oczywiście prawidłowo zainstalowane, poszedł reinstall i podjąłem kilka działań prewencyjnych, ale nic z tego. Chyba mam po prostu niefart. Próbowałem na systempacku 1.6 i 1.8.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Deathrou
U mnie było to samo, ale to nie wina modyfikacji tylko oprogramowania. Czasami pomagało mi ustawienie uruchom jako administrator we właściwościach gothic.exe i gothic startera.
 

xendix

xendix

Użytkownicy
posty497
Propsy98
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Brawo za ukończenie i wydanie moda, bardzo na niego czekałem.
Na screenach w całym temacie od początku widać było jakość.
Ogram Ucieczkę i od razu zaczynam Lobos.
 

SparrowJacek

SparrowJacek

Użytkownicy
Why is the rum gone?
posty368
Propsy78
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Why is the rum gone?
Rozegrałem pierwszą fazę moda, aż do wyjścia z kopali i szczerze powiem, że jestem pod wrażeniem! Klimat pierwszej lokacji bardzo dobry, motywy wykorzystane bardzo podobne do Dark Sagi, gdzie to początkowy etap był moim ulubionym.  Dialogi bardzo przyjemne, na wysokim poziomie i póki co żadnych błędów nie widziałem, co też bardzo na plus.

Mam jedno pytanie: da się zdobyć siarkę przed wyjściem na powierzchnię? To jedyne zadanie z tych, które wyglądają na robialne na obecnym etapie gry.
 
Zapamiętajcie dzień, w którym nie schwytaliście Kapitana Jacka Sparrowa

KeReth

KeReth

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozegrałem pierwszą fazę moda, aż do wyjścia z kopali i szczerze powiem, że jestem pod wrażeniem! Klimat pierwszej lokacji bardzo dobry, motywy wykorzystane bardzo podobne do Dark Sagi, gdzie to początkowy etap był moim ulubionym.  Dialogi bardzo przyjemne, na wysokim poziomie i póki co żadnych błędów nie widziałem, co też bardzo na plus.

Mam jedno pytanie: da się zdobyć siarkę przed wyjściem na powierzchnię? To jedyne zadanie z tych, które wyglądają na robialne na obecnym etapie gry.
Tak da się zdobyć siarkę w kopalni jest tak jakby nad tym dziadkiem magiem z kopalni. Ja za to mam problem gdzie znaleźć te zapiski Manolo i jak podać miksturę Rafka jakiemuś skazańcu.
 

SparrowJacek

SparrowJacek

Użytkownicy
Why is the rum gone?
posty368
Propsy78
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Why is the rum gone?

SparrowJacek

[G2NK] Lobos
#18 2020-10-10, 00:00(Ostatnia zmiana: 2020-10-10, 00:13)
Zapiski możesz znaleźć w sali tuż przy wyjściu z kopalni, tam gdzie jeden z zarządców jest. Trzeba poszukać między pudłami.

Post połączony: 2020-10-10, 00:13
A miksturę można podać Zadziornemu bandycie.
 
Zapamiętajcie dzień, w którym nie schwytaliście Kapitana Jacka Sparrowa

Dziqu

Dziqu

Użytkownicy
posty36
Propsy10
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kto uczy siły w 1 rozdziale?
 


0 użytkowników i 2 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry