Gothic Remake 3292 33

O temacie

Autor Drakonter

Zaczęty 13.12.2019 roku

Wyświetleń 3292

Odpowiedzi 33

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4136
Propsy1032
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
No mylisz się, LoK ma w sobie można powiedzieć kilka gatunków, to taki dobrze wykonany misz masz, daleko temu do typowego slashera
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

W dupie mam goticzka nie odpowiadam na żadne pytania elo

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty39
Propsy12
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

Gothic Remake
#21 2019-12-16, 20:57(Ostatnia zmiana: 2019-12-16, 21:17)
The problem with Gothic is that it happened when all stars were aligned against it, during the intermediate 3D era full of acclaimed hits, and it still took and won many fans by storm. It was crude, loaded with errors, sometimes the RPG logic was splitting at the seams, but it had a clear vision of what it wanted (to tell a story of a no name who kills a big boss of a badass mofo) that was complemented with, if only rudimentary, world building. The deficiencies in technical and execution departments were annoying, but the concept was clear and it was the main reason of its success.

The resulting mix was something that resembled a positive surprise done by your momma for a Sunday diner. And '00s was full of surprises, where even Gothic could find its niche.

But it was then. This is now.

The nostalgic fans will reject it, while the newcomers mostly won't find anything in it for themselves, being accustomed to games from a completely different "timeline". The usual issues connected to the original Gothic idea, mainly to the RPG aspect and to the equipment, will also deduce from the final score; a lot, with both being grievously outdated for 2020. I'm afraid the usual theme of using Kickstarter and/or IndieGoGo to gather extra funds, even if the remake is supposed to be developed by a regular studio supplied with regular money, will pop up at some point too, and as it turned out many times before, might conclude in dissatisfied backers who wasted money on empty promises.

It will not score great in financial terms nor it will be warmly received by fans and critics. It will, naturally, win a flock of fanatic buffs, but nothing beyond that.

No amount of polishing and refining will ever be capable of raising the original Gothic formula from the dead without a superbly long and well thought preparation and production process, plus without continued support after the release. It would require someone like Lauren Faust, and I'm not kidding, who reactivated the My Little Pony franchise that became a social phenomenon. But then again, she spent almost a year just to write and sketch everything up, before presenting the final idea to the people who hired her. She based it on the thoroughly studied source material, and it was the old made the new.

Do you think THQ Nordic is going to invest their money in the studio responsible for the remake for one whole year, or even a half of it, so they could study and compile everything they might need for a successful reboot, even before they would start working on it for real?

The remake might be fueled by good intentions, but without serious and lengthy (and, in extension, costly) initial development process to learn what *really* made Gothic shine, it's going to end as a money grab. You want Gothic for 2020? You need to invest money first... but you don't know how it's gonna turn out. And THQ Nordic is a company with investors behind it, and those investors are not interested in a costly process of resurrecting your Gothic.

Cheers.
 

PanPink

PanPink

Użytkownicy
posty35
Propsy46
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Sama idea zrobienia czegoś z marką Gothic mi sie podoba, choć bardziej wygląda to na reboot niż remake. Taki reboot jak Tomb Raider z 2013 roku, ktory ożywi markę przydałby się Gothicowi. Albo coś takiego co zrobiono z Resident Evil 2, który był co prawda remakem, ale ze sporą ilością zmian uwspółcześniających grę. Jednak taki Gothic powinien się czymś wyróżniać na tle innych współczesnych action erpegów by nie powtorzyc przypadku Arcanii, która była dla wszystkich i dla nikogo jednoczesnie. Pomimo wszelkich udogodnień remake powinien jednak zachowywać ten surowy klimat wczesnego średniowiecza oraz wrażenie osaczenia i osamotnienia w świecie. Pod względem klimatu  póki co najbardziej przypomina Skyrima, nawet pierwszy dialog z Diego zrobiony jest w pierwszej osobie i interfejs miejscami też podobny do tego ze Skyrima. Dialog z Diego żałosny, ta postać wygląda jakby za bardzo jarała się samym faktem bycia tym kultowym Diego z kultowego Gothica. :D I do tego wygląda jakby zostala wyrwana z drugiego Asasyna. Zresztą za bardzo też postacie podkreślają fakt jaka ta kolonia jest niebezpieczna i straszna. W oryginale wypadało to dużo naturalniej, postaci wspominały o tym jakby mimochodem, a o niebezpieczeństwie przekonywalismy się na własnej skórze.

Trochę za dużo bogactwa w tej kolonii. Strażnicy noszą zbyt bogato zdobione pancerze, wszystko jest tutaj takie monumentalne. Jak pokazuje ten krótki filmik, można na UE4 zrobić cos co bardziej wpasowuje się w klimaty G1:
https://www.youtube.com/watch?v=KCSYt7aoNSk


Tak szczegolowo omawiać tego prototypu nie ma sensu, bo większość rzeczy będzie szła do wymiany. Fajnie, że karta postaci wygląda identycznie. Interfejs zbyt rozbudowany, widać, że pod pada, za dużo w tych wszystkich zakładek. Gothic stawiał na prostotę. Chyba najlepszy interfejs z gier PB miał pierwszy Risen, był prosty i przejrzysty jednoczesnie. Minigierka otwierania zamków w ostatecznej wersji pewnie też sie znajdzie. Kierunek w jakim idzie system walki też mi się podoba, bo w For Honor walka była świetna, ale jesli walka bedzie bardziej w stylu Risena 1 to tez bedzie ok.
 
Może i ten sweter jest wieśniacki, ale taki właśnie ma być.

Fayors

Fayors

Użytkownicy
posty259
Propsy33
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Powiem tak: Remake Gothic'a ma potencjał, ale niezależnie od tego jak dobry on będzie, to zawsze znajdzie się ktoś, kto znajdzie jakieś ale. Problem polega na tym, że niektórzy popadli w totalny fanatyzm i nie zdają sobie sprawy, że mamy rok 2019, a nie 2001. Mi się wydaję, że to jest też kwestia mentalności ludzi, którzy boją się po prostu jakichkolwiek zmian. Szczerze, to wolę zobaczyć nowe lokacje, bardziej rozbudowanych bohaterów, niż po raz kolejny grać w dosłownie to samo, tylko w lepszej szacie graficznej. Bardzo chciałbym żeby zarówno charaktery jak i historie postaci były jakoś bardziej rozwinięte, bo nie ukrywam tego mi w Gothic'u brakowało. Pomysł z Glosariuszem, który był jak widać inspirowany tym z wiedźmina bardzo przypadł mi do gustu,. Postać Bezimiennego też wypadałoby jakoś rozwinąć, bo nie oszukujmy się. Jest on po prostu nijaki, ale nadrabia tym, że drwi z silniejszych od siebie ludzi, szydzi z nich i używa ironii za co pokochałem tą postać. THQ Nordic trochę zboczył z trasy, bo jest troszeczkę za dużo przekleństw i monologów, aczkolwiek są one jak najbardziej mile widziane. Tylko w granicach dobrego smaku, zachowując przy tym Gothic'owy styl. Nowymi rozwiązaniami w tym kierunku także bym nie pogardził.

Generalnie Playable Teaser nie wypadł najgorzej. Owszem kilka rzeczy trzeba zmienić bądź poprawić, jak np. Ciepłą paletę barw, która nijak ma się do klimatu kolonii karnej. Czy sielankową muzykę, która kompletnie nie pasuje, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Otrzymaliśmy połączenie Gothic'a i Wiedźmina posypanego nieco elexem i risenem. Jeżeli proporcje będą dobrze dobrane, to możemy otrzymać całkiem przyzwoitą giereczkę ;) Mam tylko nadzieję, że twórcy nie zrezygnują z planów z powodu za przeproszeniem bezmózgich tępaków z fanatycznej sekty Gothic'a, a z tego co się dowiedziałem to na całe szczęście nie będą mieli tutaj nic do powiedzenia :).
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty208
Propsy126
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
jesli chodzi o przeklenstwa to paradoksalnie sa one tylko w polskiej wersji. to raczej wina osoby odpowiedzialnej za tłumaczenie
 

Zegiz

Zegiz

Użytkownicy
posty340
Propsy444
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • online

Zegiz

Gothic Remake
#25 2019-12-17, 17:48(Ostatnia zmiana: 2019-12-17, 19:20)
bezmózgich tępaków z fanatycznej sekty Gothic'a, a z tego co się dowiedziałem to na całe szczęście nie będą mieli tutaj nic do powiedzenia :).
@Fayors weź wypierdalaj z tym gównem geniuszu 

co do remaku
 skoro coś było dobre kiedyś może być dobre i dziś i mówię o większości rzeczy z Gothica 1, przecież można odświeżyć grę zachowując to, co ją mocno charakteryzowało lub ROZBUDOWAĆ, a nie TOTALNIE ZMIENIAĆ i chodzi mi tu o gameplay, historię, styl graficzny, charakter postaci, rozwój postaci, system walki, system obozów i swobodę w eksploracji. To co zostało zaprezentowane w demie nie wskazuje na to aby twórcom zależało na tym aby oddać ducha Gothica.

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty48
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce

Uriel

Gothic Remake
#26 2019-12-18, 12:10(Ostatnia zmiana: 2019-12-18, 20:29)
Osobiście bawiłem się całkiem dobrze. To "demo" wygląda obiecująco, ale niesatysfakcjonująco. Zabrakło "Witamy w Kolonii" (podobno dotarło to do twórców i mają to zmienić), no i "risenowość" szaty graficznej też nie pasuje do Gothica ni w ząb. Kilka innych rzeczy też wymaga poprawy ale, moim zdaniem, to wszystko jeszcze się będzie zmieniać i kształtować. Bardziej mnie martwi czy twórcy nie zrobią z opowieści zwykłego "Hero Story" i czy rozumieją, że Gothic 1 to w sumie prosta historia o zwykłym facecie który ląduje w pierdlu. Tyle, że magicznym. Jego jedynym celem jest przeżyć i możliwie szybko się stąd wyrwać. Przez co pakuje się w co raz większe szambo. A w "demie" od początku wybuchy, ogień, zębacze...No czuć, że twórców korci na jakąś "epickość".
 

UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty35
Propsy14
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
Demko ograne i cóż...

Przede wszystkim to co rzuca się w oczy, to że nie jest to podejście do "remake'u" Gothica, a "rebootu". I to jest mój główny zarzut w stosunku do całości - zbyt wiele jest tutaj nowej "interpretacji" twórców, aniżeli faktycznego poszanowania materiału źródłowego.
Na początek postacie. Żadna z tutaj przedstawionych nie przypomina - ani wyglądem, ani charakterem - te z oryginalnego Gothica. A już chyba najbardziej oberwał Bezimienny - nie jest to, jak pisze @Werewolf, "po prostu człowiek", wręcz przeciwnie - to jakiś wymoczek rodem z filmów superbohaterskich pokroju Spider-mana. "Najgorsze więzienie na świecie", no prośba, kto w około-średniowiecznych czasach by tak powiedział? W dodatku po minucie przebywania tam?
Samo intro nie jest wcale lepsze. Nie ma ikonicznego prowadzenia nad urwisko, nie ma wyroku, nie ma Pyrokara, który daje bohaterowi list i tym samym nadaje temu jakieś znaczenie, bo w końcu będzie mógł wybrać sobie nagrodę, jakiej tylko zapragnie. Nie, tutaj po prostu losowy strażnik daje ci list, nie tłumaczy dlaczego i po co, a i sam fakt tego, że Bezimienny jest więźniem... Nie istnieje. Nawet jego fatałaszki są zbyt "czyste" jak na kolejnego skazańca, jakby dosłownie był szpiegiem "wywiadu Myrtany", zsyłanym do Kolonii. Gdzie strażnicy, gdzie "Witamy w Kolonii" z pięścią w twarz? Tutaj tego nie ma, za to mamy wejście rodem ze Szklanej pułapki, czy innych Szybkich i wybuchowych.
Później zaś "Diego" - bo nie jestem w stanie nazwać go TYM Diegiem - ratuje go przed byciem pożartym przez... Zębacze. Na początku gry. Pomijam fakt, że kompletnie Zębaczy nie przypominają, co jest powtarzającym się motywem całego dema, ale tak niebezpieczne stworzenia, które do tej pory były zarezerwowane na jakąś połowę gry (w G1 i G2/G2NK), radośnie hasają sobie nie tylko na samym początku rozgrywki - bo potem mamy okazję jednego nawet ubić - ale w pobliżu Miejsca Wymiany. Ciekawą robotę odwalają ci strażnicy, zezwalając takim bestiom się tam pałętać.
Same lokacje są całkiem w porządku. O ile wydaje mi się, że Miejsce Wymiany dostało trochę zbyt odjechany lifting - naprawdę, port w Novigradzie w trzecim Wieśku może mu co najwyżej buty lizać - to reszta w miarę dobrze odwzorowana im dalej idziemy. A rozbudowanie ich o dodatkowe tereny? No kurła, tutaj z @Werewolf mogę się zgodzić, czułem się jak dziecko eksplorując znów nowe tereny.
I co do samych nowych rzeczy - jestem jak najbardziej na tak, o ile nie koliduje to z podstawową zawartością. Jasne, przyda się gdzieniegdzie lifting starych dialogów i zadań, bo wiele było niesatysfakcjonujących, szczególnie już po dołączeniu do jakiegoś obozu. Jednak całkowita zmiana zadań i dialogów to lekka przesada, tym bardziej że pod tym względem demo przedstawiło żałośnie niski poziom - żadnej postaci nie polubiłem, a wręcz wszystkie oprócz Bloodwyna (no, poza tym że w sumie to spoko ziomek z niego teraz, tylko na sekundę musi przypomnieć, że jednak jest silniejszy) mnie irytowały, na tyle że chętnie bym im przyłożył, a samego Bezimiennego zrzucił z urwiska.
Nowe zadania raczej do wybitnych nie należą i nie chciałbym ich zobaczyć w pełnej wersji - szczególnie wspomnianej przez @Dennerks walki ze strażnikiem. Przez dłuższy czas walka z jakimkolwiek kopaczem to prawie samobójstwo, nie mówiąc o strażniku - rannym czy nie. Któremu też chciałem przyłożyć zaraz po tym jak go oszczędziłem, tak na marginesie. Jedynie drugi etap ze znalezieniem skrzynki był całkiem przyjemny, ale to pewnie dlatego, że wiązał się z eksploracją nowych terenów.
No i... Tutorial. W Gothicu. Nie chodzi mi już o te wyskakujące okienka, które przerywają grę, ale całe zadanie z Diego to jeden wielki tutorial, w którym nie czujesz się, jakby Diego faktycznie dawał ci wybór - nie, on jest twoim mentorem, to widać od początku, a by dotrzeć do Starego Obozu MUSISZ z nim iść. Innej opcji po prostu nie ma. Z tym też wiąże się oczywiście kolejne zadanie, które tak pasuje do początków skazańca w kolonii, jak pięść do nosa. Co tam, zabij grupkę wilków, parę ścierwojadów i zębacza, nie ma sprawy. A na koniec i tak jesteś "świeżakiem", co to musi udowodnić swoją wartość. W G1 po zabiciu zębacza chyba od razu by się mianowali strażnikiem, gdybyś ledwo co się tam znalazł. W takim tempie spodziewam się po trzech godzinach radosnego ubijania Cieniostworów, bo co tam, jak szaleć to szaleć.
Z tym też wiąże się system walki i jest to naprawdę przyjemny element dema. Naprawdę fajnie się walczyło, była satysfakcja, jednak... Nie pasuje to do dynamicznego RPG, jakim jest Gothic, czy do jakiegokolwiek dynamicznego RPG. Walka z trzema wilkami na raz to była katorga, ten system po prostu nie działa z grupą przeciwników, nawet jeśli 1v1 jest naprawdę przyjemny.
Przyznam za to, że widok na Stary Obóz pod koniec i ta muzyka tytułowa w tle sprawiła, że moje serduszko zabiło mocniej. Może dlatego, że to najbliższe Gothicowi co mnie spotkało po tych dwóch godzinach gry. Co do samej muzyki, to oprócz tego jednego momentu, coś tam brzdąkało w tle, ale nic co by zapadało w pamięć. Może poza utworem w trakcie walki, który nawiasem mówiąc, bardziej przypominał mi jakiegoś Wiedźmina.

Generalnie zrozumienia materiału źródłowego jest tutaj zero, to nie jest "remake" Gothica - to czysty reboot, zapożyczający jednie uniwersum. Praktycznie wszystko jest tutaj zbudowane od zera i po swojemu. Gdyby nie znany tytuł gry i imiona, mógłbym to wziąć za kolejnego RPG od jakiegoś mało znanego studia. Nic się tu nie wybija (a przynajmniej nie pozytywnie). Wszystko jest średnie, poprawne, bo po prostu działa, tworzy w miarę spójną całość.
Problem polega chyba na tym, że sami twórcy nie wiedzą, do kogo chcą tym celować. Z jednej strony wzięli znany tytuł, wiedząc (i to na pewno), że fani od lat chcą remake'u. Z drugiej strony boją się, że tych będzie zbyt mało, by projekt się zwrócił - i mają po części rację - i chcą stworzyć coś kompletnie nowego, próbując zachęcić nowych graczy. Kolejnym problemem jednak jest to, że w początkowych napisach zarzekają się, iż chcą przywrócić kultowego Gothica i zapoznać go z nowymi graczami właśnie - ale modyfikując grę całkowicie (czyli ponownie - fabuła, postaci, dialogi) nie zapoznają ich z Gothiciem, tylko co najwyżej z jego uniwersum, a to też częściowo.
Jestem jak najbardziej za remakiem, ale tylko jeśli odwzorują główną historię oraz postacie prawie 1:1 (bo jak już wspomniałem, tu i ówdzie przyda się trochę poprawek) i dodadzą coś od siebie. Bo to niewiarygodna okazja, by Kolonię wypełnić nową zawartością, której tak brakowało od 3 rozdziału, gdzie Dolina staje się prawie pusta pod tym względem. I tak jestem wdzięczny, że coś w tym kierunku robią, no i mamy ankietę - to jakiś start.
 
Po co mi sygna? Nie będę szpanować.



Nie zawsze wiara jest tym, w co wierzysz.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1731
Propsy2203
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie działa na moim laptopie sprzed 10ciu lat więc moim zdaniem jest gówniane
 

Splash

Splash

Moderator
posty4047
Propsy3250
ProfesjaNierób
  • Moderator
Mnie działa, ale opinia taka sama c:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty821
Propsy233
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Mi się ładowało półgodziny i zaraz po tym się wykrzaczyło. Chyba już czas zmienić laptopa.
A co do opinii, to taki średniak.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Strona na facebook'u:

https://www.facebook.com/DarkModdersTeam/

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty146
Propsy148
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie grałem w teaser, mój komputer nie spełnia wymagań. Obejrzałem za to na YT i mogę tylko powiedzieć, że nie trafia do mnie pomysł na odświeżenie Gothika, zaproponowany przez studio z Barcelony.

Spoiler
 

Xankir

Xankir

Złote Wrota
posty249
Propsy71
Profesjabrak
  • Złote Wrota
Remake już oficjalnie potwierdzony, razem z wynikami ankiety. Teraz tylko mieć nadzieję, że na serio wezmą zdanie graczy i tego nie spieprzą.
 
,,Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
A.Sapkowski

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6247
Propsy2462
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Tylko oby nie brali ZA BARDZO zdania graczy, bo większość narzekała na rzeczy które naprawde były spoko w Remake.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry