Gothic Remake 30088 42

O temacie

Autor Drakonter

Zaczęty 13.12.2019 roku

Wyświetleń 30088

Odpowiedzi 42

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
undefined
posty104
Propsy94
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • undefined
Godzinę temu THQ Nordic wstawiło na twittera screena z remake'u Gothica na którym widać stary obóz.

Link do tweeta

Następnie wstawili trailer i porównanie z klasycznym Gothiciem.
https://www.youtube.com/watch?v=HuuUaHa3_sg

https://www.youtube.com/watch?v=Crc2iO_-LR8


Chwilę później Gothic Playable Teaser znalazł się na Steamie i ma do niego dostęp każdy kto miał jakąś grę Piranha Bytes w bibliotece.
Link do gry na steamie

Jak wrażenia i co o tym myślicie?
 
29.08.2023 - goodbye cruel world

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dopiero pobieram, ale jako wieloletni fan jestem jak najbardziej na tak.

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
Zle nie jest ale tez wybitnie  nazwać tego nie można, wiadomo  prototyp kierunek jaki obierają jest ok, trzeba czekać na rozwój ( i wysyłać opinie ) bo jest tego za mało na rzetelna ocenę.

Opinia purystów wiadomo to się ignoruje bo ta są psychofani.
Fajnie ze chcą to rozbudować to jest na pewno na plus,  jak i ogólny wygląd tez nie jest źle, walka to ze została zmieniona  jest plusem tyle ze wybór padł na for honor,  to  ma byc rpg akcji a nie symulator średniowiecza brakuje temu dynamiki, wolałbym walkę ala Dark Souls ale to większość osób chce tego kierunku, bazując na aktualnych opiniach rzecz jasna.

Nowe postaci próbują być ciekawe na gothicowy sposób, wiadomo za mało tego jest aby lepiej  to ocenić ale znowu kierunek jest ok.

Do dialogów mógłbym się przyczepić brakuje tu czegoś i slabo tez jest z ogólnym klimatem, wiadomo ze rozwój musi być a klimat gothica był w drewnie i toporność tez, tu tego z logicznych powodów nie ma i brak barriery, to może mieć wpływ na klimat, fakt ze kolor sa bardziej żywe/jaskrawe no tutaj to widać jakby szli w reamke risena pierwszego, no ale to prototp od opinii graczy dużo zależy.

Finalnie warto podkreślić duży plus za podejście dawania dema i słuchania graczy, miejmy taka nadzieje. 
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jak na to patrzę to widzę, że odbiega to od Gothic 1 w zbyt zbyt bajeczną stronę. Niby tam jakiś szkielet leży dla mrocznego klimatu, ale to jak w wysprzątanym pokoju zostawić jeden talerz do mycia na stole. Myślę, że fanom G1 i LoK to nie przypadnie go gustu od strony klimatu.

 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Co to jest LoK @Namiot ?
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
undefined
posty104
Propsy94
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • undefined
Dobra, sam ograłem ten Teaser i nie jest źle ale mogło być lepiej.
Pomysł z lekką zmiana fabuły niby jest spoko bo zawsze coś nowego a główny wątek zostaje.
Podoba mi się też to, że już na start dostajemy opcje do wyboru w zadaniach, które mają swoje konsekwencje.
Co do mechanik to widać, że gra stała się bardziej casualowa, system walki niby jest przyjemny ale jest zły, bo można łatwo pokonać każdego przeciwnika i brak dynamiki, walka jest drewniana.
Co do eksploracji to tutaj duży + ode mnie bo mimo że to jest tylko 1 mała lokacja to jest wyładowana itemami i znajdzie się coś ciekawego.

I szanuję za to, że nie wypuszczają gówno remake od razu tylko słuchają graczy jak to powinno wyglądać i dzięki temu może w końcu się doczekamy prawdziwego Gothica po 13 latach.
 
29.08.2023 - goodbye cruel world

hardom

hardom

Użytkownicy
posty55
Propsy26
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak wy możecie chwalić to badziewie? Przecież tam nie ma prawie nic z gothica. Bezimienny wgl nie przypomina oryginału, a jego teksty to jakaś parodia - wgl nie pasuje to do jego charakteru. Diego to już wgl tragedia, zrobili z niego jakiegoś Hiszpana machającego szabelką i chodzącego w pelerynie. Nie ma tam wgl klimatu Gothica, ponura kolorystyke zamienili kolorami rodem z risena albo ostatniego assasyna.  Zamiast budzącej niepokój muzyki z oryginału mamy jakieś nędzne brzdekanie. Ci ludzie chyba w życiu w Gothica nie grali, skoro nie potrafią nawet dobrać dobrej muzyki. Gra cały czas prowadzi za raczke, w oryginale gadałeś minutę z Diego i mogłeś sobie biegać po całej koloni, a tutaj po godzinie gry nie da się dojść nawet do starego obozu. Wygląd zbroi to jakaś tragedia. Magiczna bariera jest prawie nie widoczna. Nowe tereny które dodali tak naprawdę nic nie wnoszą, widać że są tylko po to żeby można było zrobić samouczek, tyle że to Gothic a nie assasyn creed. W tym demie poszło nie tak wszystko co mogło, mam nadzieję że pełna wersja nigdy nie ujrzy swiatla dziennego. Już arcania była lepsza, bo tam przynajmniej nie zmieniało charakteru i wyglądu postaci.
 

ING

ING

Użytkownicy
posty64
Propsy59
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Niech ktoś mi powie kto grał czy jest:
- nokautowanie zamiast śmierci po pierwszym padnięciu
- zabieranie broni i pieniędzy kiedy padłeś
- wrogowie ostrzegający cię zanim zaatakują
- brak minimapy
- brak quest trackerów
- brak nachalnych tutoriali
- brak niewidzialnych ścian

Jeśli tego nie ma, to ci developerzy nie wiedzą co to gothic i nie nadają się do tej roboty.
 

Dennerks

Dennerks

Użytkownicy
posty37
Propsy24
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dennerks

Gothic Remake
#8 2019-12-14, 10:10(Ostatnia zmiana: 2019-12-15, 14:12)
- nokautowanie zamiast śmierci po pierwszym padnięciu
Nie.
- zabieranie broni i pieniędzy kiedy padłeś
Nie.
- wrogowie ostrzegający cię zanim zaatakują
Ludzcy? Jednak tak, pomyliłem się. XD Ale nie masz takiej swobody zaatakowania każdego czy wyjęcia miecza kiedy chcesz. Np. Orry'ego zaatakujesz - Diego już nie.
- brak minimapy
Tak.
- brak quest trackerów
Brak, ale są np. znaczniki, że se leży coś w krzakach. W sensie z daleka widzisz, że jest np. przedmiot do zebrania.
- brak nachalnych tutoriali
Przed pierwszą walką Ci wyskakuje filmik, jak walczyć. XD
- brak niewidzialnych ścian
Oczywiście, że są. Nie można np. pływać.

Ogólnie trzeba pamiętać, że to jest playable teaser, nawet nie demo. Więc mnóstwo rzeczy jest okrojonych. Zarzutów jednak mam dużo - Bezimienny nie zachowuje się jak Bezimienny, dodatkowo Diego na niego mówi: "rookie". Sam Diego zachowuje się strasznie teatralnie, a nie jak ten z pierwszej czy nawet drugiej części. Wszystko się świeci jak psu jajca na Wielkanoc, ale od Risen 2 PB nas do tego przyzwyczaiło (tak, wiem, że PB tego nie robi). Ogólnie jest też kilka niezrozumiałych zmian. Bezimienny jest też znacznie silniejszy niż ten, który był w G1, dodatkowo ma tatuaż na ręce, nie ma brody. Taki spoiler mały, ale jest zadanie, w którym musimy walczyć ze strażnikiem ze Starego Obozu. Co prawda rannym, ale nadal - napierdzielamy się z nim jakimś złamanym mieczem i możemy go pokonać. W G1 na samym początku to trudno było pokonać nawet nieco silniejszego kopacza, jak Grim, a co dopiero się bić ze strażnikiem... Diego też poznajemy nieco inaczej, nadal nas ratuje, ale nie przed Bulitem, tylko przed zębaczami czy czymś zębaczopodobnym. Brak też scenki, w której pojawia się Pyrokar przed sędziom, wręczając nam list. Nie da się przewijać dialogów, nie da się przewijać cutscenek, których jest moim zdaniem dość dużo. Brakuje takiego ciężkiego, więziennego, szorstkiego klimatu. Muzyka jest ok, ale nie umywa się do tego z G1. No dużo by się rozpisywać... Ogólnie jakby mieli zrobić remake, to spoko, że pewne zmiany by były, ale imo zamiast aż tak bardzo kombinować na nowo, to po prostu pododawać wycięty z G1 content, może trochę z Gothic Sequel, porobić nowe questy, a samą główną linię tylko nieco modyfikować. Po przejściu gry zresztą jest ankieta, którą można wypełnić i jakieś sugestie im podrzucić.
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty207
Propsy344
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Już nie przesadzajcie z tymi listami zażaleń. Zdaje się że w g2 który też był ,,tru goticzkiem" też można było zginąć, chyba nawet na początku gry podczas walki z tym bandziorem przy schodkach w drodze do miasta. Oczywistym jest że nowy gothic byłby inną grą niż 20 lat temu. Oczekiwanie że będzie to to samo co kiedyś tylko na innym engine i z ładniejszą grafiką to głupota, tak samo jak narzekanie że w teaserze nie ma jakiegoś bohatera albo teraz ma tatuaż zamiast krosty na dupie.
Moje pierwsze wrażenie jest w połowie pozytywne, w połowie neutralne. Ja np. nie mam pretensji o te znaczniki, jak już dotarłem do miejsca gdzie coś ma leżeć to może mi się podświetlić żebym nie szukał jakiegoś itemu który leży metr ode mnie w trawie. Świat jest fajnie zaprezentowany, tego się spodziewałem po kolonii karnej w nowej grze. Mogło by być tylko mniej kolorowo. Walka taka o, trochę drewno ale są też fajne momenty, podobały mi się skaczące wilki haratające szyję.
Jakby poprawić trochę rzeczy to w takiego remaka bym chętnie zagrał
 
Gothic najlepszy

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6469
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Generalnie teaser na YouTube był tragiczny i już przeklinałem, że PB sra sobie na swoją markę, bo to co widziałem było paskudne. Odpaliłem i skończyłem, a moje zdanie dużo się poprawiło. Nie ma się czym zachwycać, ale uważam że w wielu miejscach poszli w dobrym kierunku, gra całkiem nieźle działa poza paroma momentami (mam dobrego kompa, więc nie wiem jak w przypadku słabszych podzespołów, ale taki Elex to już np. tragedia). Pod kątem vobowania i terenu jest dość przyjemnie, trochę ten sezon poszerzono, moim zdaniem działa. Ale ja pierdziu, jak oni nie poprawią animacji i modeli NPC to będzie straszna lipa XD Dialogi średnie, czasami niezłe, a czasami miałem ochotę walnąć facepalma. Bezimienny to w ogóle jakiś debil i nie dałbym rady takim PC grać. Walka wygląda ciekawie, ale nie wiem czy nie wolałbym jakiegoś bardziej dynamicznego rozwiązania, a jednocześnie prostego, jak w Wieśku 3, szczególnie, że walka z wieloma przeciwnikami wydaje mi się, że będzie zbyt chaotyczna. Przy napisach uświadomiłem sobie, że to już nie PB i dobrze, bo dawno gry nie umieli dobrej zrobić, a tak nowe studio z nowymi pomysłami, może przedstawi coś ciekawego. Chciałbym zagrać w dobrą trójeczkę. Życzę chłopakom powodzenia i postaram się ich wesprzeć ankietami i takimi sprawami.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
https://www.youtube.com/watch?v=KXdgq2vkNaY


Kurde, że też nie dodali tej akcji. Tylko jakieś wybuchy i teatrzyk hiszpana. xd
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca

Werewolf

Gothic Remake
#12 2019-12-14, 20:52(Ostatnia zmiana: 2019-12-14, 21:00)
Zagrałem w to i cóż...

Zakochałem się.

Czekałem na to odkąd w dzieciństwie zagrałem w pierwszego Gothica (bodajże rok po premierze, był w jakiejś gazecie). Pamiętam uczucie zagubienia ale i społeczności, jedności gdy pierwszy raz przechodziłem przez bramy SO, nie wiedząc gdzie się udać i gubiąc się w uliczkach, które wtedy wydawały się ogromne.

Teraz znów poczułem podobne uczucie, biegając po omacku po terenie, który wywołuje nostalgie, a jednocześnie jest tak nowy i pełny zakamarków.

Wszystko jest tak jak powinno być, wszystko jest na tyle nowe, żeby poczuć nowy dreszczyk i uczucie, jednocześnie na tyle stare, że czuje się nostalgie i z tyłu głowy ma się ,,cholera, znam to".

Co do aspektów samego dema... chociaż to nawet na wyrost powiedziane, bo to jest pre-alpha-tech developer demo.

Walka - dużo lepsza niż w samym Gothicu. Na pewno ją jeszcze poprawią, ale już jest sto razy lepiej. Już nie wystarczy lewo-prawo-blok.

Główny bohater - podoba mi się to, co zrobili z Beziem. Jego wyglądu nie będę komentował, bo jest dla mnie po prostu dobry. Ale charakter - w końcu jest tym kim powinien być - po prostu człowiekiem. Nie kimś, kto mając 10 siły, 10 zręczności i 50 życia, po spotkaniu niemalże ze śmiercią, wychodzi z tego niewzruszony. Jest kimś, kto dba o swoje, kto boi sie o własne życie, często to komentując....

...właśnie. Monologi. Bardzo mi się podobają, że Bezi komentuje, aczkolwiek za dużo ich jest. Na przykład gdy powiedział ,,dobrze, tu zatkne te pochodnię" czy jakoś tak, to już wywołało uśmiech politowania na mojej twarzy.

Świat - to jest coś pięknego, co z nimi zrobili. Jest dla mnie piękniejszy niż sama jedynka, dwójka czy nawet trójka, która nie licząc miast-wsi miała bardzo dobry świat. Miejsca, które jednocześnie są te same, ale i nowe, coś pięknego.


Grafika - troszke zbyt jasno, zbyt przejaskrawiono, ale to w końcu pre-alpha i tak dalej. Mam nadzieję, że to poprawią - jeśli nie, przeboleję, na pewno wyjdą jakieś SweetFX czy inne darkerlooki :D


Postacie - to co zrobili z Diego podoba mi się równie tak, jak nowy świat czy nowy bezi. W końcu jest też tym kim powinien być od początku - cwaniaczkiem, który dba przede wszystkim o swoje, dzieki czemu zaszedł tak wysoko jak zaszedł. W oryginalnym Gothicu od początku był wielkim kumplem beziego - a przecież wtedy więźniów rzekomo ,,zrzucali" dosyć często. Z każdym się tak kumplował? Nie, teraz dopiero po tym, jak zobaczył na co ,,nas" (beziego) stać, zaofiarował dobre słowo - jak samemu mówiąc - na przyjaźń trzeba dużo więcej. Bloodwyn i Orry - nie mogę powiedzieć, że nie podoba mi się to co z nimi zrobili, bo to nieprawda - są po prostu inni. Bloodwyn to inny Bloodwyn niż w oryginalnym Gothicu a Orry to też inny Orry. Jedno trzeba jednak przyznać - mają charakter i pokazują to co powinno być widać od samego początku już w oryginalnym Gothicu - tu jest kolonia karna, tu są wieźniowie którzy krwią i potem a także bliznami dorobili się tego, czego mają, nie wahając się wsadzić noża w plecy, bo jak sami powiedzieli - tu nie ma przyjaciół.
Caydena i Sarima nie będę komentował, bo to nowe postacie. Jednak sposób, w jaki został poprowadzony ich quest daje mi spore nadzieje, że gdy to już wyjdzie, będzie bardzo dobrą grą.

Sam system gry też jest cudowny. Sterowanie i reszta jest bardzo intuicyjna. Bardzo mi się podobał fakt, że wysokość i odległość skoku zależy od nas - jeśli przytrzymamy spacje dłużej, bohater skoczy dalej i wyżej, jeśli krócej - bohater zrobi tylko lekki wyskok.


Ogólnie jestem zachwycony. Jak powiedziałem - targały mną wielkie emocje, z jednej strony nostalgia, bo to wszystko już było, jest znane na wyrost, a jednocześnie zagubienie i niewiadoma, bo jest nowe i pozmieniane.

Ahh. I optymalizacja. Nie mogę się na ten temat obiektywnie wypowiedzieć, bo mój aktualny lapek jest wymiatający :D Ale jednak zauważyłem pewne spadki FPS w niektórych momentach. Problem jednak się rozwiązał, gdy zainstalowałem jeszcze raz, tym razem na dysku SSD - być może to wczytywanie tekstur lub coś, w czym SSD pomaga?

To pokazało co oznacza REMAKE (przypominam, że to Gothic Remake - nie Remaster, że tylko odświeżona grafika).


A płaczków typu
Cytuj
HURR DURR TO JUSZ NIE JES GOTIK BO TA BRYLKA RUDY BYLA NIE W TYM MIEJSCU DURRR REEEEE

Nawet nie bede komentować. Mam tylko nadzieje, że twórcy nie wezmą pod uwagę opinii takich fagów i nie zrażą się do tworzenia gry. Bardzo podoba mi się ich podejście i otwarcie dla fanów i mam nadzieję, że posłuchają tych rozsądnych i konstruktywnych opinii, plusów i minusów, jak i krytyki.

Minusy tego dema? Nie warto o nich mówić, bo to pre...[...] i tak dalej. Ale pare jest:

-Nie można przewijać dialogów, a postacie często tak wolno mówią, że dużo szybciej się przeczyta.
-Tak samo z dialogami, długie przerwy między jednym a drugim.
-Tutoriale - jeśli się już jeden obejrzało, to nie powinny wyskakiwać, tymczasem podchodząc do trzech garnków miałem...trzy tutoriale gotowania. Co ciekawe - mimo eksploracji nie znalazłem przepisów, a są na pewno, bo acziwki o nich są :D
-Wytrzymałość - dziesięć metrów biegu i bohater już jest zmęczony. Ja rozumiem, że sprinterem nie jest, ale przy takiej posturze i umięśnieniu raczej powinien dobrze sobie radzić z biegiem.
-Wysokość - dosłownie 3 metry wystarczą, żeby bohaterowi zleciało pół paska HP, po 4-5 metrach bohater umiera, co jest dla mnie naprawdę śmieszne xD
-Animacje nie są płynne, czasami postać naprawdę dziwnie się zachowuje.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Zagrałem w to i cóż...

Zakochałem się.

Czekałem na to odkąd w dzieciństwie zagrałem w pierwszego Gothica (bodajże rok po premierze, był w jakiejś gazecie). Pamiętam uczucie zagubienia ale i społeczności, jedności gdy pierwszy raz przechodziłem przez bramy SO, nie wiedząc gdzie się udać i gubiąc się w uliczkach, które wtedy wydawały się ogromne.

Teraz znów poczułem podobne uczucie, biegając po omacku po terenie, który wywołuje nostalgie, a jednocześnie jest tak nowy i pełny zakamarków.

Wszystko jest tak jak powinno być, wszystko jest na tyle nowe, żeby poczuć nowy dreszczyk i uczucie, jednocześnie na tyle stare, że czuje się nostalgie i z tyłu głowy ma się ,,cholera, znam to".

Co do aspektów samego dema... chociaż to nawet na wyrost powiedziane, bo to jest pre-alpha-tech developer demo.

Walka - dużo lepsza niż w samym Gothicu. Na pewno ją jeszcze poprawią, ale już jest sto razy lepiej. Już nie wystarczy lewo-prawo-blok.

Główny bohater - podoba mi się to, co zrobili z Beziem. Jego wyglądu nie będę komentował, bo jest dla mnie po prostu dobry. Ale charakter - w końcu jest tym kim powinien być - po prostu człowiekiem. Nie kimś, kto mając 10 siły, 10 zręczności i 50 życia, po spotkaniu niemalże ze śmiercią, wychodzi z tego niewzruszony. Jest kimś, kto dba o swoje, kto boi sie o własne życie, często to komentując....

...właśnie. Monologi. Bardzo mi się podobają, że Bezi komentuje, aczkolwiek za dużo ich jest. Na przykład gdy powiedział ,,dobrze, tu zatkne te pochodnię" czy jakoś tak, to już wywołało uśmiech politowania na mojej twarzy.

Świat - to jest coś pięknego, co z nimi zrobili. Jest dla mnie piękniejszy niż sama jedynka, dwójka czy nawet trójka, która nie licząc miast-wsi miała bardzo dobry świat. Miejsca, które jednocześnie są te same, ale i nowe, coś pięknego.


Grafika - troszke zbyt jasno, zbyt przejaskrawiono, ale to w końcu pre-alpha i tak dalej. Mam nadzieję, że to poprawią - jeśli nie, przeboleję, na pewno wyjdą jakieś SweetFX czy inne darkerlooki :D


Postacie - to co zrobili z Diego podoba mi się równie tak, jak nowy świat czy nowy bezi. W końcu jest też tym kim powinien być od początku - cwaniaczkiem, który dba przede wszystkim o swoje, dzieki czemu zaszedł tak wysoko jak zaszedł. W oryginalnym Gothicu od początku był wielkim kumplem beziego - a przecież wtedy więźniów rzekomo ,,zrzucali" dosyć często. Z każdym się tak kumplował? Nie, teraz dopiero po tym, jak zobaczył na co ,,nas" (beziego) stać, zaofiarował dobre słowo - jak samemu mówiąc - na przyjaźń trzeba dużo więcej. Bloodwyn i Orry - nie mogę powiedzieć, że nie podoba mi się to co z nimi zrobili, bo to nieprawda - są po prostu inni. Bloodwyn to inny Bloodwyn niż w oryginalnym Gothicu a Orry to też inny Orry. Jedno trzeba jednak przyznać - mają charakter i pokazują to co powinno być widać od samego początku już w oryginalnym Gothicu - tu jest kolonia karna, tu są wieźniowie którzy krwią i potem a także bliznami dorobili się tego, czego mają, nie wahając się wsadzić noża w plecy, bo jak sami powiedzieli - tu nie ma przyjaciół.
Caydena i Sarima nie będę komentował, bo to nowe postacie. Jednak sposób, w jaki został poprowadzony ich quest daje mi spore nadzieje, że gdy to już wyjdzie, będzie bardzo dobrą grą.

Sam system gry też jest cudowny. Sterowanie i reszta jest bardzo intuicyjna. Bardzo mi się podobał fakt, że wysokość i odległość skoku zależy od nas - jeśli przytrzymamy spacje dłużej, bohater skoczy dalej i wyżej, jeśli krócej - bohater zrobi tylko lekki wyskok.


Ogólnie jestem zachwycony. Jak powiedziałem - targały mną wielkie emocje, z jednej strony nostalgia, bo to wszystko już było, jest znane na wyrost, a jednocześnie zagubienie i niewiadoma, bo jest nowe i pozmieniane.

Ahh. I optymalizacja. Nie mogę się na ten temat obiektywnie wypowiedzieć, bo mój aktualny lapek jest wymiatający :D Ale jednak zauważyłem pewne spadki FPS w niektórych momentach. Problem jednak się rozwiązał, gdy zainstalowałem jeszcze raz, tym razem na dysku SSD - być może to wczytywanie tekstur lub coś, w czym SSD pomaga?

To pokazało co oznacza REMAKE (przypominam, że to Gothic Remake - nie Remaster, że tylko odświeżona grafika).


A płaczków typu
Cytuj
HURR DURR TO JUSZ NIE JES GOTIK BO TA BRYLKA RUDY BYLA NIE W TYM MIEJSCU DURRR REEEEE

Nawet nie bede komentować. Mam tylko nadzieje, że twórcy nie wezmą pod uwagę opinii takich fagów i nie zrażą się do tworzenia gry. Bardzo podoba mi się ich podejście i otwarcie dla fanów i mam nadzieję, że posłuchają tych rozsądnych i konstruktywnych opinii, plusów i minusów, jak i krytyki.

Minusy tego dema? Nie warto o nich mówić, bo to pre...[...] i tak dalej. Ale pare jest:

-Nie można przewijać dialogów, a postacie często tak wolno mówią, że dużo szybciej się przeczyta.
-Tak samo z dialogami, długie przerwy między jednym a drugim.
-Tutoriale - jeśli się już jeden obejrzało, to nie powinny wyskakiwać, tymczasem podchodząc do trzech garnków miałem...trzy tutoriale gotowania. Co ciekawe - mimo eksploracji nie znalazłem przepisów, a są na pewno, bo acziwki o nich są :D
-Wytrzymałość - dziesięć metrów biegu i bohater już jest zmęczony. Ja rozumiem, że sprinterem nie jest, ale przy takiej posturze i umięśnieniu raczej powinien dobrze sobie radzić z biegiem.
-Wysokość - dosłownie 3 metry wystarczą, żeby bohaterowi zleciało pół paska HP, po 4-5 metrach bohater umiera, co jest dla mnie naprawdę śmieszne xD
-Animacje nie są płynne, czasami postać naprawdę dziwnie się zachowuje.

Nad Arcanią też się tak zachwycałeś? xD
 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

outlander

outlander

Użytkownicy
posty457
Propsy227
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
Arcania teoretycznie nie była zła. Cierpiała głównie na te same bolączki co to demko. Kiepskie postaci i dialogi. Do tego dochodziła korytarzowa struktura gry. Reszta była (poza optymalizacją) dość sprawna. Drugą sprawą jest to czy PB byłaby w stanie dzisiaj  odtworzyć ten sam styl dialogów i grafiki. Patrząc na ich najnowszą grę, szczerze w to wątpię. Dla mnie nowe studio to nowa nadzieja dla tej serii.

Co do dema jestem dobrej myśli. Wysłałem im jakiś feedback i czekam na rozwój wydarzeń. Zobaczymy co z tą grą zrobią.

https://www.youtube.com/watch?v=9yyCbM0rUj8
 


Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Arcania teoretycznie nie była zła. Cierpiała głównie na te same bolączki co to demko. Kiepskie postaci i dialogi. Do tego dochodziła korytarzowa struktura gry. Reszta była (poza optymalizacją) dość sprawna. Drugą sprawą jest to czy PB byłaby w stanie dzisiaj  odtworzyć ten sam styl dialogów i grafiki. Patrząc na ich najnowszą grę, szczerze w to wątpię. Dla mnie nowe studio to nowa nadzieja dla tej serii.

Co do dema jestem dobrej myśli. Wysłałem im jakiś feedback i czekam na rozwój wydarzeń. Zobaczymy co z tą grą zrobią.

https://www.youtube.com/watch?v=9yyCbM0rUj8


Ktoś musi mieć naprawdę słabego kompa, skoro nawet intro mu sie wiesza xD

Ale to intro pokazuje coś bardzo ważnego - że Gothic odniósł taki sukces w Polsce głównie dzięki polskiemu dubbingowi.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Werewolf Legacy of Kain - gra, która posiada specyficzny mroczny klimat podobnie jak Gothic 1. Nie twierdzę, że to jest kopiuj wklej, ale czuć tego samego ducha jakby :)

I przy okazji w LoK (w szczególności SR2 i Defiance) angielski dubbing jest naprawdę bardzo dobry w porównaniu do reszty śmiecia z innych gier.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Legacy of Kain to przecież gierka typu devil may cry - gdzie idziesz cały czas do przodu i napierdalasz coraz to nowszych przciwników, taką przynajmniej zapamiętałem gdy widziałem ją u kumpla kilkanaście lat temu, mylę się? :D
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Tizgar

Tizgar

Użytkownicy
Marian "Menda" Pazdzioch
posty4623
Propsy1116
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
  • Marian "Menda" Pazdzioch
No mylisz się, LoK ma w sobie można powiedzieć kilka gatunków, to taki dobrze wykonany misz masz, daleko temu do typowego slashera
 
Każdy mój post to moje własne zdanie na dany temat, i każdy ma prawo się z nim nie zgodzić.
Przyjaciół miej blisko, ale wrogów jeszcze bliżej.
Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone.
I was dreaming, about gold.
Jeśli czegoś nie rozumiesz to zaneguj to, tak najłatwiej nie wyjść na idiotę, ale tylko idiota neguje dwa razy to samo.
Prawda objawiona: Umiesz liczyć ? licz na siebie, twoje szczęście innych jebie.

Czudak

Czudak

Użytkownicy
posty142
Propsy60
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Czudak

Gothic Remake
#21 2019-12-16, 20:57(Ostatnia zmiana: 2019-12-16, 21:17)
The problem with Gothic is that it happened when all stars were aligned against it, during the intermediate 3D era full of acclaimed hits, and it still took and won many fans by storm. It was crude, loaded with errors, sometimes the RPG logic was splitting at the seams, but it had a clear vision of what it wanted (to tell a story of a no name who kills a big boss of a badass mofo) that was complemented with, if only rudimentary, world building. The deficiencies in technical and execution departments were annoying, but the concept was clear and it was the main reason of its success.

The resulting mix was something that resembled a positive surprise done by your momma for a Sunday diner. And '00s was full of surprises, where even Gothic could find its niche.

But it was then. This is now.

The nostalgic fans will reject it, while the newcomers mostly won't find anything in it for themselves, being accustomed to games from a completely different "timeline". The usual issues connected to the original Gothic idea, mainly to the RPG aspect and to the equipment, will also deduce from the final score; a lot, with both being grievously outdated for 2020. I'm afraid the usual theme of using Kickstarter and/or IndieGoGo to gather extra funds, even if the remake is supposed to be developed by a regular studio supplied with regular money, will pop up at some point too, and as it turned out many times before, might conclude in dissatisfied backers who wasted money on empty promises.

It will not score great in financial terms nor it will be warmly received by fans and critics. It will, naturally, win a flock of fanatic buffs, but nothing beyond that.

No amount of polishing and refining will ever be capable of raising the original Gothic formula from the dead without a superbly long and well thought preparation and production process, plus without continued support after the release. It would require someone like Lauren Faust, and I'm not kidding, who reactivated the My Little Pony franchise that became a social phenomenon. But then again, she spent almost a year just to write and sketch everything up, before presenting the final idea to the people who hired her. She based it on the thoroughly studied source material, and it was the old made the new.

Do you think THQ Nordic is going to invest their money in the studio responsible for the remake for one whole year, or even a half of it, so they could study and compile everything they might need for a successful reboot, even before they would start working on it for real?

The remake might be fueled by good intentions, but without serious and lengthy (and, in extension, costly) initial development process to learn what *really* made Gothic shine, it's going to end as a money grab. You want Gothic for 2020? You need to invest money first... but you don't know how it's gonna turn out. And THQ Nordic is a company with investors behind it, and those investors are not interested in a costly process of resurrecting your Gothic.

Cheers.
 

PanPink

PanPink

Użytkownicy
posty34
Propsy50
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Sama idea zrobienia czegoś z marką Gothic mi sie podoba, choć bardziej wygląda to na reboot niż remake. Taki reboot jak Tomb Raider z 2013 roku, ktory ożywi markę przydałby się Gothicowi. Albo coś takiego co zrobiono z Resident Evil 2, który był co prawda remakem, ale ze sporą ilością zmian uwspółcześniających grę. Jednak taki Gothic powinien się czymś wyróżniać na tle innych współczesnych action erpegów by nie powtorzyc przypadku Arcanii, która była dla wszystkich i dla nikogo jednoczesnie. Pomimo wszelkich udogodnień remake powinien jednak zachowywać ten surowy klimat wczesnego średniowiecza oraz wrażenie osaczenia i osamotnienia w świecie. Pod względem klimatu  póki co najbardziej przypomina Skyrima, nawet pierwszy dialog z Diego zrobiony jest w pierwszej osobie i interfejs miejscami też podobny do tego ze Skyrima. Dialog z Diego żałosny, ta postać wygląda jakby za bardzo jarała się samym faktem bycia tym kultowym Diego z kultowego Gothica. :D I do tego wygląda jakby zostala wyrwana z drugiego Asasyna. Zresztą za bardzo też postacie podkreślają fakt jaka ta kolonia jest niebezpieczna i straszna. W oryginale wypadało to dużo naturalniej, postaci wspominały o tym jakby mimochodem, a o niebezpieczeństwie przekonywalismy się na własnej skórze.

Trochę za dużo bogactwa w tej kolonii. Strażnicy noszą zbyt bogato zdobione pancerze, wszystko jest tutaj takie monumentalne. Jak pokazuje ten krótki filmik, można na UE4 zrobić cos co bardziej wpasowuje się w klimaty G1:
https://www.youtube.com/watch?v=KCSYt7aoNSk


Tak szczegolowo omawiać tego prototypu nie ma sensu, bo większość rzeczy będzie szła do wymiany. Fajnie, że karta postaci wygląda identycznie. Interfejs zbyt rozbudowany, widać, że pod pada, za dużo w tych wszystkich zakładek. Gothic stawiał na prostotę. Chyba najlepszy interfejs z gier PB miał pierwszy Risen, był prosty i przejrzysty jednoczesnie. Minigierka otwierania zamków w ostatecznej wersji pewnie też sie znajdzie. Kierunek w jakim idzie system walki też mi się podoba, bo w For Honor walka była świetna, ale jesli walka bedzie bardziej w stylu Risena 1 to tez bedzie ok.
 
Może i ten sweter jest wieśniacki, ale taki właśnie ma być.

Fayors

Fayors

Użytkownicy
posty259
Propsy34
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Powiem tak: Remake Gothic'a ma potencjał, ale niezależnie od tego jak dobry on będzie, to zawsze znajdzie się ktoś, kto znajdzie jakieś ale. Problem polega na tym, że niektórzy popadli w totalny fanatyzm i nie zdają sobie sprawy, że mamy rok 2019, a nie 2001. Mi się wydaję, że to jest też kwestia mentalności ludzi, którzy boją się po prostu jakichkolwiek zmian. Szczerze, to wolę zobaczyć nowe lokacje, bardziej rozbudowanych bohaterów, niż po raz kolejny grać w dosłownie to samo, tylko w lepszej szacie graficznej. Bardzo chciałbym żeby zarówno charaktery jak i historie postaci były jakoś bardziej rozwinięte, bo nie ukrywam tego mi w Gothic'u brakowało. Pomysł z Glosariuszem, który był jak widać inspirowany tym z wiedźmina bardzo przypadł mi do gustu,. Postać Bezimiennego też wypadałoby jakoś rozwinąć, bo nie oszukujmy się. Jest on po prostu nijaki, ale nadrabia tym, że drwi z silniejszych od siebie ludzi, szydzi z nich i używa ironii za co pokochałem tą postać. THQ Nordic trochę zboczył z trasy, bo jest troszeczkę za dużo przekleństw i monologów, aczkolwiek są one jak najbardziej mile widziane. Tylko w granicach dobrego smaku, zachowując przy tym Gothic'owy styl. Nowymi rozwiązaniami w tym kierunku także bym nie pogardził.

Generalnie Playable Teaser nie wypadł najgorzej. Owszem kilka rzeczy trzeba zmienić bądź poprawić, jak np. Ciepłą paletę barw, która nijak ma się do klimatu kolonii karnej. Czy sielankową muzykę, która kompletnie nie pasuje, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Otrzymaliśmy połączenie Gothic'a i Wiedźmina posypanego nieco elexem i risenem. Jeżeli proporcje będą dobrze dobrane, to możemy otrzymać całkiem przyzwoitą giereczkę ;) Mam tylko nadzieję, że twórcy nie zrezygnują z planów z powodu za przeproszeniem bezmózgich tępaków z fanatycznej sekty Gothic'a, a z tego co się dowiedziałem to na całe szczęście nie będą mieli tutaj nic do powiedzenia :).
 

outlander

outlander

Użytkownicy
posty457
Propsy227
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
jesli chodzi o przeklenstwa to paradoksalnie sa one tylko w polskiej wersji. to raczej wina osoby odpowiedzialnej za tłumaczenie
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki

Gizbor17

Gothic Remake
#25 2019-12-17, 17:48(Ostatnia zmiana: 2019-12-17, 19:20)
bezmózgich tępaków z fanatycznej sekty Gothic'a, a z tego co się dowiedziałem to na całe szczęście nie będą mieli tutaj nic do powiedzenia :).
@Fayors weź wypierdalaj z tym gównem geniuszu 

co do remaku
 skoro coś było dobre kiedyś może być dobre i dziś i mówię o większości rzeczy z Gothica 1, przecież można odświeżyć grę zachowując to, co ją mocno charakteryzowało lub ROZBUDOWAĆ, a nie TOTALNIE ZMIENIAĆ i chodzi mi tu o gameplay, historię, styl graficzny, charakter postaci, rozwój postaci, system walki, system obozów i swobodę w eksploracji. To co zostało zaprezentowane w demie nie wskazuje na to aby twórcom zależało na tym aby oddać ducha Gothica.
 

Uriel

Uriel

Użytkownicy
Człowiek w wiadrzanej masce
posty49
Propsy15
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Człowiek w wiadrzanej masce

Uriel

Gothic Remake
#26 2019-12-18, 12:10(Ostatnia zmiana: 2019-12-18, 20:29)
Osobiście bawiłem się całkiem dobrze. To "demo" wygląda obiecująco, ale niesatysfakcjonująco. Zabrakło "Witamy w Kolonii" (podobno dotarło to do twórców i mają to zmienić), no i "risenowość" szaty graficznej też nie pasuje do Gothica ni w ząb. Kilka innych rzeczy też wymaga poprawy ale, moim zdaniem, to wszystko jeszcze się będzie zmieniać i kształtować. Bardziej mnie martwi czy twórcy nie zrobią z opowieści zwykłego "Hero Story" i czy rozumieją, że Gothic 1 to w sumie prosta historia o zwykłym facecie który ląduje w pierdlu. Tyle, że magicznym. Jego jedynym celem jest przeżyć i możliwie szybko się stąd wyrwać. Przez co pakuje się w co raz większe szambo. A w "demie" od początku wybuchy, ogień, zębacze...No czuć, że twórców korci na jakąś "epickość".
 

UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty42
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
Demko ograne i cóż...

Przede wszystkim to co rzuca się w oczy, to że nie jest to podejście do "remake'u" Gothica, a "rebootu". I to jest mój główny zarzut w stosunku do całości - zbyt wiele jest tutaj nowej "interpretacji" twórców, aniżeli faktycznego poszanowania materiału źródłowego.
Na początek postacie. Żadna z tutaj przedstawionych nie przypomina - ani wyglądem, ani charakterem - te z oryginalnego Gothica. A już chyba najbardziej oberwał Bezimienny - nie jest to, jak pisze @Werewolf, "po prostu człowiek", wręcz przeciwnie - to jakiś wymoczek rodem z filmów superbohaterskich pokroju Spider-mana. "Najgorsze więzienie na świecie", no prośba, kto w około-średniowiecznych czasach by tak powiedział? W dodatku po minucie przebywania tam?
Samo intro nie jest wcale lepsze. Nie ma ikonicznego prowadzenia nad urwisko, nie ma wyroku, nie ma Pyrokara, który daje bohaterowi list i tym samym nadaje temu jakieś znaczenie, bo w końcu będzie mógł wybrać sobie nagrodę, jakiej tylko zapragnie. Nie, tutaj po prostu losowy strażnik daje ci list, nie tłumaczy dlaczego i po co, a i sam fakt tego, że Bezimienny jest więźniem... Nie istnieje. Nawet jego fatałaszki są zbyt "czyste" jak na kolejnego skazańca, jakby dosłownie był szpiegiem "wywiadu Myrtany", zsyłanym do Kolonii. Gdzie strażnicy, gdzie "Witamy w Kolonii" z pięścią w twarz? Tutaj tego nie ma, za to mamy wejście rodem ze Szklanej pułapki, czy innych Szybkich i wybuchowych.
Później zaś "Diego" - bo nie jestem w stanie nazwać go TYM Diegiem - ratuje go przed byciem pożartym przez... Zębacze. Na początku gry. Pomijam fakt, że kompletnie Zębaczy nie przypominają, co jest powtarzającym się motywem całego dema, ale tak niebezpieczne stworzenia, które do tej pory były zarezerwowane na jakąś połowę gry (w G1 i G2/G2NK), radośnie hasają sobie nie tylko na samym początku rozgrywki - bo potem mamy okazję jednego nawet ubić - ale w pobliżu Miejsca Wymiany. Ciekawą robotę odwalają ci strażnicy, zezwalając takim bestiom się tam pałętać.
Same lokacje są całkiem w porządku. O ile wydaje mi się, że Miejsce Wymiany dostało trochę zbyt odjechany lifting - naprawdę, port w Novigradzie w trzecim Wieśku może mu co najwyżej buty lizać - to reszta w miarę dobrze odwzorowana im dalej idziemy. A rozbudowanie ich o dodatkowe tereny? No kurła, tutaj z @Werewolf mogę się zgodzić, czułem się jak dziecko eksplorując znów nowe tereny.
I co do samych nowych rzeczy - jestem jak najbardziej na tak, o ile nie koliduje to z podstawową zawartością. Jasne, przyda się gdzieniegdzie lifting starych dialogów i zadań, bo wiele było niesatysfakcjonujących, szczególnie już po dołączeniu do jakiegoś obozu. Jednak całkowita zmiana zadań i dialogów to lekka przesada, tym bardziej że pod tym względem demo przedstawiło żałośnie niski poziom - żadnej postaci nie polubiłem, a wręcz wszystkie oprócz Bloodwyna (no, poza tym że w sumie to spoko ziomek z niego teraz, tylko na sekundę musi przypomnieć, że jednak jest silniejszy) mnie irytowały, na tyle że chętnie bym im przyłożył, a samego Bezimiennego zrzucił z urwiska.
Nowe zadania raczej do wybitnych nie należą i nie chciałbym ich zobaczyć w pełnej wersji - szczególnie wspomnianej przez @Dennerks walki ze strażnikiem. Przez dłuższy czas walka z jakimkolwiek kopaczem to prawie samobójstwo, nie mówiąc o strażniku - rannym czy nie. Któremu też chciałem przyłożyć zaraz po tym jak go oszczędziłem, tak na marginesie. Jedynie drugi etap ze znalezieniem skrzynki był całkiem przyjemny, ale to pewnie dlatego, że wiązał się z eksploracją nowych terenów.
No i... Tutorial. W Gothicu. Nie chodzi mi już o te wyskakujące okienka, które przerywają grę, ale całe zadanie z Diego to jeden wielki tutorial, w którym nie czujesz się, jakby Diego faktycznie dawał ci wybór - nie, on jest twoim mentorem, to widać od początku, a by dotrzeć do Starego Obozu MUSISZ z nim iść. Innej opcji po prostu nie ma. Z tym też wiąże się oczywiście kolejne zadanie, które tak pasuje do początków skazańca w kolonii, jak pięść do nosa. Co tam, zabij grupkę wilków, parę ścierwojadów i zębacza, nie ma sprawy. A na koniec i tak jesteś "świeżakiem", co to musi udowodnić swoją wartość. W G1 po zabiciu zębacza chyba od razu by się mianowali strażnikiem, gdybyś ledwo co się tam znalazł. W takim tempie spodziewam się po trzech godzinach radosnego ubijania Cieniostworów, bo co tam, jak szaleć to szaleć.
Z tym też wiąże się system walki i jest to naprawdę przyjemny element dema. Naprawdę fajnie się walczyło, była satysfakcja, jednak... Nie pasuje to do dynamicznego RPG, jakim jest Gothic, czy do jakiegokolwiek dynamicznego RPG. Walka z trzema wilkami na raz to była katorga, ten system po prostu nie działa z grupą przeciwników, nawet jeśli 1v1 jest naprawdę przyjemny.
Przyznam za to, że widok na Stary Obóz pod koniec i ta muzyka tytułowa w tle sprawiła, że moje serduszko zabiło mocniej. Może dlatego, że to najbliższe Gothicowi co mnie spotkało po tych dwóch godzinach gry. Co do samej muzyki, to oprócz tego jednego momentu, coś tam brzdąkało w tle, ale nic co by zapadało w pamięć. Może poza utworem w trakcie walki, który nawiasem mówiąc, bardziej przypominał mi jakiegoś Wiedźmina.

Generalnie zrozumienia materiału źródłowego jest tutaj zero, to nie jest "remake" Gothica - to czysty reboot, zapożyczający jednie uniwersum. Praktycznie wszystko jest tutaj zbudowane od zera i po swojemu. Gdyby nie znany tytuł gry i imiona, mógłbym to wziąć za kolejnego RPG od jakiegoś mało znanego studia. Nic się tu nie wybija (a przynajmniej nie pozytywnie). Wszystko jest średnie, poprawne, bo po prostu działa, tworzy w miarę spójną całość.
Problem polega chyba na tym, że sami twórcy nie wiedzą, do kogo chcą tym celować. Z jednej strony wzięli znany tytuł, wiedząc (i to na pewno), że fani od lat chcą remake'u. Z drugiej strony boją się, że tych będzie zbyt mało, by projekt się zwrócił - i mają po części rację - i chcą stworzyć coś kompletnie nowego, próbując zachęcić nowych graczy. Kolejnym problemem jednak jest to, że w początkowych napisach zarzekają się, iż chcą przywrócić kultowego Gothica i zapoznać go z nowymi graczami właśnie - ale modyfikując grę całkowicie (czyli ponownie - fabuła, postaci, dialogi) nie zapoznają ich z Gothiciem, tylko co najwyżej z jego uniwersum, a to też częściowo.
Jestem jak najbardziej za remakiem, ale tylko jeśli odwzorują główną historię oraz postacie prawie 1:1 (bo jak już wspomniałem, tu i ówdzie przyda się trochę poprawek) i dodadzą coś od siebie. Bo to niewiarygodna okazja, by Kolonię wypełnić nową zawartością, której tak brakowało od 3 rozdziału, gdzie Dolina staje się prawie pusta pod tym względem. I tak jestem wdzięczny, że coś w tym kierunku robią, no i mamy ankietę - to jakiś start.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie działa na moim laptopie sprzed 10ciu lat więc moim zdaniem jest gówniane
 

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3409
ProfesjaNierób
  • Moderator
Mnie działa, ale opinia taka sama c:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Mi się ładowało półgodziny i zaraz po tym się wykrzaczyło. Chyba już czas zmienić laptopa.
A co do opinii, to taki średniak.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie grałem w teaser, mój komputer nie spełnia wymagań. Obejrzałem za to na YT i mogę tylko powiedzieć, że nie trafia do mnie pomysł na odświeżenie Gothika, zaproponowany przez studio z Barcelony.

Spoiler
 

Xankir

Xankir

Złote Wrota
posty255
Propsy85
Profesjabrak
  • Złote Wrota
Remake już oficjalnie potwierdzony, razem z wynikami ankiety. Teraz tylko mieć nadzieję, że na serio wezmą zdanie graczy i tego nie spieprzą.
 
,,Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. Drugim zaś śmierć."
A.Sapkowski

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Tylko oby nie brali ZA BARDZO zdania graczy, bo większość narzekała na rzeczy które naprawde były spoko w Remake.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty42
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
Oby też nie brali ZA BARDZO zdania takich ludzi jak Werewolf, bo tacy plusują rzeczy, które kompletnie do Gothica nie pasują i w Teaserze sprawiają, że wystarczy zabrać tytuł "Gothic" i może to równie dobrze być jakiś losowy, niskobudżetowy RPG.
 

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Pojawiła się już strona gry na steam: https://store.steampowered.com/app/1297900/Gothic_1_Remake/
twórcy udostępnili też obrazek przedstawiający nowy wygląd ścierwojadów:


No i Gothic obchodzi 20 urodziny! :)

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6343
Propsy2477
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Dziwne te ścierwojady, te wypustki kostne i czaszka jakby na zewnąrz.. wyglądają ciekawie i intrygująco :D Już nie moge się doczekać, demo było świetne, aż jestem ciekaw co wymyślą dalej :D

Na stronie steam widnieje, że będzie pełny polski dźwięk razem z dźwiękiem, oznacza to dubbing? :O Cud miód!
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki

Gizbor17

Gothic Remake
#37 2021-03-16, 19:44(Ostatnia zmiana: 2021-03-16, 19:51)
Patrzę na tego stwora i mam wrażenie że widzę zębacza lub coś zębaczopodobnego, a nie ścierwojada. Ta czaszka wygląda bardziej jak założona niż element ciała.  Kolejną sprawą jest to że ścierwojad to zwykły niezbyt groźny potworek, którego można łatwo zabić na początku gry, a na renderze wygląda jak krwiożercza bestia. Według mnie powinni bardziej go upodobnić do jakiegoś dużego ptaka tak jak to było w gothic 3 czy arcani.
Mam wrażenie że twórcy sami nie wiedzą co chcą zrobić, nie zbadali za bardzo zwierząt z oryginału, a przecież gdy rozmawiamy z Draksem szkodnikiem z nowego obozu mówi nam że "Ścierwojady - tak nazywamy te wielkie ptaszyska...". Popatrzyli na gothicowe bestie i zrobili takie coś na szybko aby było co zaprezentować.
 

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy603
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Stawiam 1000PLN że ta gra to będzie chłam, przy dobrych wiatrach 7/10. Ci ludzie nie czują Gothica i ze swoją koncepcją pójdą w stronę która nie będzie nikomu odpowiadać. Obstawiam że zmiękczą grę tak żeby pasowała pod globalne gusta, okrawając Gothica z jego wielu charakterystycznych cech. Zakład jak najbardziej poważny, jak ktoś postawi 1K na to że będzie to udany remake i gra co najmniej tak dobra jak oryginał to możemy to formalnie ugruntować.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1727
Propsy2215
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Skisnę jeśli gra zostanie znienawidzona przez fanów Gothica, za to zbierze kilkukrotnie większy nowy fanbase
 

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Kolejny art udostępniony przez twórców - tym razem pełzacz.

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
https://www.youtube.com/watch?v=GPwjzngluy4


Świąteczny klimat udziela się też i goblinom z Górniczej Doliny. :)

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1208
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy





No to doigraliśmy się. Aztek został nominowany na Bezimiennego. Po tej nominacji mógłby usnąć konto bo wstyd a nie przed.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry