Po zagadaniu do Kruka na Pustyni Adanosa, przeniesie nas on do swojego koszmaru. W nowej lokacji po krótkiej rozmowie, na rozgrzewkę mamy do pokonania dwa szkielety.
Po zabiciu ich, po lewej stronie zauważamy za kratami skarb i przycisk, ale jeszcze nie możemy tam wejść. Wrócimy tutaj później.
Po przejściu przez wąski tunel, odkrywa się przed nami nowa mroczna lokacja. Po prawej widzimy zerwany most.
Kierujemy się więc w lewo, aż dojdziemy do małego pomieszczenia z pierwszym przeklętym strażnikiem jaszczurem Margotem -wojownik.
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=g0x6oOeajOs
Zabijamy i zabieramy z ciała klucz i otwieramy po lewej pomieszczenie z przełącznikiem, który nam otworzy przejście przez wcześniej nieczynny most. Wracamy i widzimy przed mostem ducha Baldara, z którym krótko rozmawiamy. Pojawi się nam znowu, kiedy pokonamy kolejnego strażnika. Następnie przechodzimy przez most. Kierujemy się w lewo w dół wąskim korytarzem na mały cmentarz nad morzem lawy.
Za prawą kolumną w punkcie 1 jest przełącznik .
Aktywujemy go i pojawia się drugi przeklęty strażnik Argulin w punkcie 2 - wojownik. Podczas walki musimy oddalić się od niego kilka razy z powodu fali ognia.Następnie w miejscach trzech poświat - punkt 3 - pojawią się przełączniki, naciskamy je i kończymy bossa.
Link do walki na YT
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=g0x6oOeajOs
Po walce wracamy do miejsca z przełącznikami i dwoma bramami z kratami..
Tutaj kolejny raz rozmawiamy z duchem. Podczas rozmowy pojawia się nowy przeciwnik Cień Akash'a - wojownik. Nie polecam stawania na kamieniu, bo będzie się ciągle uleczał. Nie polecam również biec na cmentarz, bo będzie nam wysysał życie. W trakcie walki przeciwnik się zatrzyma i pojawi się napis "czas na ogień i wodę", biegniemy do czterech przycisków i naciskamy ogień i wodę, po czym znów walczymy. Po chwili znów pojawi się napis "czas na ciemność i ziemię", i znów naciskamy przyciski i kończymy walkę.
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=d4PT58mM_7Y
Po walce otwiera się krata z prawej strony. Idziemy do środka, i w dół aż do kolejnej kraty. Żeby ją otworzyć musimy się wrócić kawałek do:
Używamy zwoju chrząszcza i przechodzimy przez otwór w ścianie. Po drugiej stronie spotkają nas zombiaki i kolejny boss Ilfer - starożytny strażnik z pustyni Adanosa (ten z garbem).
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=9f3PLKZVpug
Po walce przekręcamy przełącznik i wracamy przez otwór w ścianie chrząszczem. Krata jest już otwarta i możemy spotkać naszego znajomego Xardasa, a raczej jego zjawę w postaci Opata. Walka z nim jest trudna bo używa szerokiego wachlarza rzeczy, którymi chce nas zabić: deszcz ognia, klątwy, zabiera życie no i teleportuje się często za nas. Po osłabieniu go trochę, najpierw przyzywa na raz 6 demonów, potem trzy zjawy i w końcu trzy mocne szkielety.
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=sMbbTY840JM
Po pokonaniu strażnika Opata, pojawia się ponownie duch i otwiera się przejście brama z tyłu.
Zanim tam pójdziemy, po lewej stronie mamy świecące światła z przełącznikami. Przy odpowiedniej kombinacji otworzą pomieszczenie po drugiej stronie.
Rozwiązanie:
Spoiler
Czerwone zabijają nas, a niebieskie naciskając od najsłabiej świecącego do najmocniej i na końcu pośrodku nieświecący.
Rozwiązanie zagadki pozwala otworzyć pomieszczenie z kratą po drugiej stronie pomieszczenia. Następnie wychodzimy z pomieszczenia i idziemy wzdłuż rzeki lawy, aż do mostu.
Niestety wejście na niego spowoduje zawalenie go i wpadnięcie do lawy. Żeby tego uniknąć wracamy aż do miejsca walki z Cieniem Akash'y:
i przechodzimy teraz przez kratę z lewej strony. Ale zanim przez nią przejdziemy, wracamy do naszego skarbu, z początku tej lokacji. Teraz mając klucz po zabiciu Opata, możemy zabrać naszą nagrodę za trudy tej lokacji.
Tak więc, wracamy do naszego przejścia z lewej strony, i idziemy krętym korytarzem aż spotkamy po lewej stronie pomieszczenie z przełącznikiem na ścianie. Otwiera nam przejście nad salą z Opatem.
Wychodzimy z pomieszczenia z przełącznikiem w lewo, i teraz znajdujemy się nad salą z Opatem. Po lewej mamy już otwarte przejście - wcześniejszy przełącznik. Zanim przejdziemy przez te drzwi, kierujemy się jeszcze do pomieszczenia po prawej stronie. Wracamy i idziemy półką skalną pod pionowymi kolumnami.
Jedna z nich, która jest przechylona spadnie na nas. Na końcu mamy kolejny przełącznik, który otwiera nam wejście do groty po prawej stronie przed zapadającym się mostem.
Wracamy w dół i idziemy do tej groty. Tutaj po naciśnięciu przełącznika czeka nas w/g mnie najtrudniejsza walka, przy czym stopień trudności będzie się zwiększał w trakcie tej potyczki. Spotykamy druida, który jest prosty w walce, ale gość ma ponad 300 000HP.
Druid będzie się przemieniał w następujące stworzenia: wilk, polna bestia, smoczy zębacz, cieniostwór i przerośnięty kretoszczur. Po każdej walce będzie mu spadała całkowita ilość życia.
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=5Q_ekptjMQ0
Po pokonaniu go otwiera się pomieszczenie z teleportem, który zabiera nas za most. Bez runy teleportacyjnej, już tu nie wrócimy, tak więc warto wcześniej wrócić się po skarb.
Idziemy dalej i przed mostem spotkamy kolejnego bossa Beltessor'a - mag.
Po walce pojawiają się trzy duchy przed mostem; znajomy Baldara, duch magi duch wojownik. Podczas rozmowy z naszym starym znajomym dowiadujemy się, że musimy odpowiedzieć na kilka zagadek bocznych duchów, a na końcu na dwie jego.
Odpowiedzi to:
Spoiler
Innos; koszmar; dusza, ja.
Po przejściu przez most, spotykamy Bezimiennego i musimy podjąć walkę. Od razu mówię, żeby nie atakować zbyt długo zblokowanej postaci, ani nie atakować z góry np. z pomnika. Przeciwnik będzie się leczył na 100%. Pojawiające się pierwsze szkielety polecam szybko usunąć, bo mogą zblokować naszego przeciwnika i tym samym go uleczyć. Trzeba też uważać na falę ognia z deszczem.
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=MC7xpBHhXXc
Po pokonaniu, otwieramy przejście zdobytymi kluczami.
I oto jest cel naszej wędrówki w tym koszmarze.
Po krótkiej rozmowie, zaczynamy walkę. Jak zbijemy mu życie, będą się pojawiać przeciwnicy. Najpierw znajomy duch Baldar, szkielety, demony i na końcu dwa duchy maga i wojownika. W końcu osłabiony Kruk pada pod gradem naszych ciosów. Czyścimy arenę walki, ponieważ później już nie będziemy mogli. Na tronie pojawia się kreator tego koszmaru pod postacią Torbena. Po rozmowie przeistacza się w demona Sakkakh/ Saqqah, który będzie się leczył na maksa, aż do momentu interwencji Xardiego. Wyciągnie nas z jego koszmaru i teraz będziemy mogli go spokojnie zabić.
Link do walki na YT:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=NMs32oW62Cw
Po tym rozmawiamy z Xardim i smokiem przed wejściem. Koniec.