[G1] Ustawienie minimalnych obrażeń 4290 6

O temacie

Autor Mordecai

Zaczęty 17.07.2018 roku

Wyświetleń 4290

Odpowiedzi 6

Mordecai

Mordecai

Użytkownicy
posty13
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy w pierwszym Gothicu jest możliwość ustawienia minimalnej wartości obrażeń, tak jak to było w GIINK? Wiem, że minimalne obrażenia zadawane przez naszą postać wynoszą 0, ale dla np. zwierząt wynosi ona 1.
I jeszcze dodatkowe pytanie. Nie da się zmniejszyć wartości sprzedaży, na mniejszą niż 50%? Czytałem, że trzeba by było użyć Icarusa, ale jakoś nie czuję się na siłach.
 

bogu9821

bogu9821

Użytkownicy
posty407
Propsy185
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Masz tutaj funkcję do g2, lecz niestety ona nie zadziała, bo adresy są inne w g1. https://themodders.org/index.php?topic=28962.0
Musisz użyć IDA. https://www.hex-rays.com/products/ida/support/download_freeware.shtml


EDIT: @Mordecai Tutaj masz funkcję przerobioną przez Chickena pod G1:
func int DMG_OnDmg(var int victimPtr, var int attackerPtr, var int dmg) {

    return dmg;
};
   
   
func void _DMG_OnDmg() {
    EAX = DMG_OnDmg(ECX, MEM_ReadInt(MEM_ReadInt(ESP+548)+4), EAX);
};
func void InitDamage() {
    const int dmg = 0;
    if (dmg) { return; };
    HookEngineF(7567329, 6, _DMG_OnDmg);
    dmg = 1;
};

Pewnie dalej nie będziesz wiedział jak to zrobić, ale musisz pokombinować, bo to jest BARDZO DUŻA pomoc.

Jeśli chodzi o  obrażenia potworów, to masz stałą w pliku balancing.d, lecz możesz ją normalnie zmienić, bo stałe w daedalusie to tak na prawdę zmienne.

Co do 2 to spójrz na ten temat. https://themodders.org/index.php?topic=29071.20
 
while(false) Do();

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
I jeszcze dodatkowe pytanie. Nie da się zmniejszyć wartości sprzedaży, na mniejszą niż 50%? Czytałem, że trzeba by było użyć Icarusa, ale jakoś nie czuję się na siłach.

Zależy co chcesz osiągnąć. W constants jest zmienna, która przypisuje wartość sprzedaży wszystkich przedmiotów w grze. W gothic 2 ta wartość domyślnie to 15, nie wiem ile wynosi w G1, możesz do woli zmieniać tę wartość na jakąkolwiek chcesz. Jeśli zaś chcesz modyfikować u jednego handlarza, polecam link wyżej.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
@Bogdan Zwei ta stała znajduje się tylko w G2. Najlepszy sposób to zainstalować SystemPack i w jego pliku konfiguracyjnym zmienić wartość opcji TRADE_VALUE_MULTIPLIER.

Co do minimalnych obrażeń, ich wartość zależna jest od stałej NPC_MINIMAL_DAMAGE. Znajduje się ona w pliku Balance.d. Nie pamiętam jednak czy ma ona też wpływ na obrażenia zadawane przez gracza oraz czy nie dotyczy ona wyłącznie obrażeń zadawanych graczowi.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
@Bogdan Zwei ta stała znajduje się tylko w G2. Najlepszy sposób to zainstalować SystemPack i w jego pliku konfiguracyjnym zmienić wartość opcji TRADE_VALUE_MULTIPLIER.

Byłem pewny, że w G1 też jest. Prawdopodobnie jest tylko w jakimś modzie i przez to myślałem, że jest oryginalnie.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Prawdopodobnie jest tylko w jakimś modzie i przez to myślałem, że jest oryginalnie.
Tak, w Czasie Zapłaty i źle się to skończyło dla cen przepisów na broń xD
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Mordecai

Mordecai

Użytkownicy
posty13
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Więc w gwoli wyjaśnień. Nie pracuję nad niczym dużym, ot wprowadzam takie różne małe modyfikacje do skryptów, żeby sobie utrudnić trochę kolejne podejście do gry. Grę znam na pamięć, więc pewne pewne małe urozmaicenia się przydadzą, bo kolejne podejście w którym ciacham wszystko jak leci i mam kilkanaście tysięcy bryłek rudy, nie sprawia zbytniej przyjemności.
Nawet nie wiedziałem, że w pliku konfiguracyjnym SystemPacka można robić takie rzeczy. Wielkie dzięki! Mega się to przyda! :D
W Balance.d faktycznie jest możliwość ustawienia minimalnych obrażeń, niestety nie wpływają one na obrażenia zadawane przez gracza. Cóż... Nie mam wystarczającego doświadczenia i umiejętności, by zająć się też tym drugim zagadnieniem. Może kiedyś, jeśli jakoś bardziej wejdę w temat.
Dzięki wszystkim za pomoc!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry