Hej, cześć i czołem!
Chciałbym przedstawić wam grę nad którą pracowałem przez ostatnie 12 tygodni (choć tak naprawdę to 6 ale o tym później). Jest to gra przygotowana na zaliczenie jednego z przedmiotów na moim uniwersytecie. Założenia projektu obejmowały stworzenie gry typu side-scroller w Unreal 4.
Zostałem powołany przez moją grupę jako lider. Muszę dodać, że grupy zostały przydzielone losowo i nie miałem wpływu na to jakich ludzi, z jakimi umiejętnościami dostaje (a trzeba przyznać, że trafiały się osoby totalnie zielone, które miały problem z podstawami
).
Naszym (a w zasadzie głownie moim) pomysłem było stworzenie remake'u gry wyścigowej z brick game (tanie chińskie konsolki przenośne z 99999 gier). Po 6 tygodniach okazało się, że pomysł nas przerasta, głównie od strony technicznej, ponieważ planowaliśmy proceduralne generowanie terenu itd. Szybko okazało się, że oprócz technikaliów, poziomy generowane przez silnik wyglądały bardzo generycznie.
Po 6 tygodniach, w połowie semestru, postanowiłem przejąć pałeczkę od znajomego i zająć się blueprintami, gameplayem i implementacją wszystkiego. Wcześniej zajmowałem się głównie modelami, master-materiałami i ogólną kompozycją.
Podczas produkcji nauczyłem się bardzo dużo, głownie blueprintów w Unreal 4, dzięki czemu jestem teraz samowystarczalny i moge stworzyć jakieś proste produkcje sam. Nie do końca jestem zadowolony z wyglądu gry, ale tak jak wspomniałem wcześniej, był to projekt grupowy i musiałem przydzielić pewne zadania członkom grupy, a nie miałem wystarczająco dużo czasu by wszystko poprawiać itd.
Do moich modeli zalicza się głownie to co pokazałem na moim art-station (
https://www.artstation.com/wowoz) oraz pare innych speed-modeli, które robiłem dosłownie pare dni przed zaliczeniem (i to w ilości hurtowej) tj. worki z cementem, worki na smieci i inne elementy, którymi wypchaliśmy dość puste enviro.
W planach miałem dodać split screen, drugiego gracza, licznik okrążeń itd, ale niestety nie starczyło mi czasu (oprócz tego mam jeszcze 2 inne przedmioty i pracuje w studio).
Mam nadzieje, że gra wam się spodoba, choć mam świadomość tego że jest mega prymitywna i brzydka
Screenyhttps://drive.google.com/file/d/1e-KPBVdBvHIWQVozt6Rr5j8e-R-xr0pU/viewSterowanie:
WASD - poruszanie się
P - menu pauzy
Z - reset pozycji (gdy utkniemy)
E - Quick time event