Studia - jak sie uczyc programowania 5556 5

O temacie

Autor tldr

Zaczęty 8.01.2018 roku

Wyświetleń 5556

Odpowiedzi 5

tldr

tldr

Użytkownicy
posty715
Propsy117
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czesc, nigdy nie programowalem, na studiach mam c# i do zaliczenia bedzie trzeba na egzaminie napisac jakis przykladowy program, od czego mam zacząć żeby to zdać? :|
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
pisać programy?
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
https://www.youtube.com/watch?v=fCWXDxS0Aa8
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
W sumie to co napisał wowoz, rób programy, jak czegoś nie wiesz uderzaj na fora internetowe i google. Rinse and repeat.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

A.K.

A.K.

Użytkownicy
posty159
Propsy161
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pytanie - chcesz tylko zdać, czy nauczyć się programować?

Jeśli to pierwsze - zorientuj się, jakie dokładnie zagadnienia będą wymagane i przerób je sobie gruntownie, pisząc proste programiki. Jak czegoś nie wiesz, to posiłkuj się informacjami na forach (nie wiem jak C#, ale ogólnie do zagadnień programistycznych polecam na przykład Stack Overflow).

W drugim przypadku, tak jak pisali poprzednicy - dużo pisz. Tylko nie bierz się od razu za duże projekty, bo się zniechęcisz. Zacznij od prostych programów, jak czegoś nie wiesz, ponownie - szukaj na forach. Pisanie to podstawa.

Niektórzy mogą się nie zgodzić, ale jako uzupełnienie polecałbym zainteresować się jakimś dobrym, możliwie najbardziej aktualnym podręcznikiem. Wbrew pozorom można w takich książkach znaleźć przydatne rozwiązania i ułatwienia, których w innym przypadku się nie pozna, bo zwyczajnie nie pomyśli się o tym, że mogą w ogóle istnieć.

@Kelten - Ja na Twoim miejscu bym streścił, bo nie każdemu pewnie chce się słuchać tych opowieści o jeździe i kawie.
 

Wonski

Wonski

Gry (themodders@telegram)
radio engineer
posty256
Propsy91
ProfesjaProgramista
  • Gry (themodders@telegram)
  • radio engineer

Wonski
Gry (themodders@telegram)

Studia - jak sie uczyc programowania
#5 2018-01-10, 13:17(Ostatnia zmiana: 2018-01-10, 13:29)
Przykładowy program? Hello world? :D
Pisz na forum, zawsze ktoś pomoże :)

tak btw
Skoro na studiach masz napisać program w c# to sądzę, że macie jakieś zajęcia wprowadzające do tego języka. Chyba nie każą Ci uczyć się samemu od podstaw języka, dobrze mówię?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry