Zakończenie misji bez dialogu 4344 19

O temacie

Autor Potężny Magus

Zaczęty 9.06.2017 roku

Wyświetleń 4344

Odpowiedzi 19

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam pytanie jak zrobić żeby misja się zakończyła bez dialogu że na przykład NPC daje ci misje na zabicie jego samego i po tym misja się kończy bez rozmowy z nikim?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
tak z pamięci to zdaje się że warunek: jeśli npc o danym instance nie żyje to zakońc misję i dodaj hero odpowiednie doświadczenie etc.

tylko musiałbyś to odświerzać jakimś ticktockiem czy FF a może nawet w funkcji zadawanych obrażeń.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

gothic1210
  • Gość
W Gothic 1 możesz dodać odpowiedni warunek w pliku B_CheckDeadMissionNPCs. Wtedy nie musisz używać tick tocka (jest dużo szybciej i wydajniej).
 

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak?Bo ciągle mi wyskakuje jakiś błąd
Cytuj
{

   {
      if (CH1_ZabijMnie == LOG_RUNNING) && (NPC_isdead(ODL_123_Weirdo))
      {
         B_LogEntry   (CH1_ZabijMnie,   "Weirdo zdechł");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_ZabijMnie,   LOG_SUCCESS);
         
      };
   };
};
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Jaki? Nie każ analizować skryptu. Pokazuj błędy.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
"U:PAR:Syntax error: { (line 15)"
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
jest takie fajne coś jak zspy on wkarze ci dokładniej że linia 15 w jakim pliku ew wskarz która to 15 linijka twojego skryptu, takie rzeczy ułatwiają pomocnym tu ludzią w szybkim rozwiązaniu problemu.

EDIT: Btw co otwiera drugi "{" i co zamyka jeden z "}" ?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Żadnych broń boże tick-tocków czy innych ff.
Jeżeli misja jest na zabicie, dodajesz odpowiedni warunek do funkcji ZS_Dead i tyle. Przejrzyj ten skrypt.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
func void B_CheckDeadMissionNPCs ()
//Diese Funktion checkt im ZS_Dead, ob eine Mission durch den Tot eines NSCs obsolet geworden ist.
{
   if (Hlp_GetInstanceID(Org_844_Lefty) ==  Hlp_GetInstanceID(self))
   {
      if (Lefty_Mission == LOG_RUNNING)
      {
         B_LogEntry   (CH1_CarryWater,   "Po śmierci Lewusa problem wody chyba sam się rozwiązał.

Nigdy nie lubiłem tego człowieka.");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_CarryWater,   LOG_SUCCESS);
         LeftyDead = TRUE;
      };
   };
};

{

   
      if (CH1_ZabijMnie == LOG_RUNNING) && (NPC_isdead(ODL_123_Weirdo))
      {
         B_LogEntry   (CH1_ZabijMnie,   "Weirdo zdechł");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_ZabijMnie,   LOG_SUCCESS);
         
      };
   
};
Zspy wcześniej wskazał że to ten plik (B_CheckDeadMissionNPCs) bo i tylko ten edytowałem
Piętnasta linijka to ta pusta pomiędzy pierwszym i drugim nawiasem
Ten drugi nawias raczej nic nie otwierał więc go usunąłem ale błąd ten sam
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
No a co w tej linii otwieasz? bo nie widzę tam funcji, aniifa ani nic.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Gościu, wyjaśnij mi do czego TO jest...
func void B_CheckDeadMissionNPCs ()
//Diese Funktion checkt im ZS_Dead, ob eine Mission durch den Tot eines NSCs obsolet geworden ist.
{
   if (Hlp_GetInstanceID(Org_844_Lefty) ==  Hlp_GetInstanceID(self))
   {
      if (Lefty_Mission == LOG_RUNNING)
      {
         B_LogEntry   (CH1_CarryWater,   "Po śmierci Lewusa problem wody chyba sam się rozwiązał.

Nigdy nie lubiłem tego człowieka.");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_CarryWater,   LOG_SUCCESS);
         LeftyDead = TRUE;
      };
   };
};

{

   
      if (CH1_ZabijMnie == LOG_RUNNING) && (NPC_isdead(ODL_123_Weirdo))
      {
         B_LogEntry   (CH1_ZabijMnie,   "Weirdo zdechł");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_ZabijMnie,   LOG_SUCCESS);
         
      };
   
};
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
func void B_CheckDeadMissionNPCs ()
//Diese Funktion checkt im ZS_Dead, ob eine Mission durch den Tot eines NSCs obsolet geworden ist.
{
   if (Hlp_GetInstanceID(Org_844_Lefty) ==  Hlp_GetInstanceID(self))
   {
      if (Lefty_Mission == LOG_RUNNING)
      {
         B_LogEntry   (CH1_CarryWater,   "Po śmierci Lewusa problem wody chyba sam się rozwiązał.

Nigdy nie lubiłem tego człowieka.");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_CarryWater,   LOG_SUCCESS);
         LeftyDead = TRUE;
      };
   };
};
{
      if (CH1_ZabijMnie == LOG_RUNNING) && (NPC_isdead(ODL_123_Weirdo))
      {
         B_LogEntry   (CH1_ZabijMnie,   "Weirdo zdechł");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_ZabijMnie,   LOG_SUCCESS);   
      };
};


Niepotrzebny nawias i pusta linijka jaką po sobie pozostawił usunięty ale błąd nadal ten sam tylko tym razem wskazuje mi linię czternastą
Ten nawias otwiera warunek if tak? jestem początkujący i niezbyt rozgarnięty ale jak to usunę to nadal wyskakuję błąd tylko tym razem zamiast syntax error : { to syntax error : if
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
@Potężny Magus
Jeśli można, to następnym razem jak będziesz coś gdzieś wstawiać, to zaznacz ładnie kolorem gdzie jest błąd.
Niby nic takiego, ale ułatwi trochę sprawę. Ja na przykład dalej nie wiem która to 14 linijka XDD
Dla mnie to: };
a nie: if

Nie doczekałbyś się chyba żadnej odpowiedzi...
Jak na razie to usunąłeś tylko odstępy, które i tak nic nie zmieniają... jedynie wygląd tego wszystkiego.
Odstępy są tylko po to, żeby lepiej widzieć co i gdzie jest napisane. One nic nie zmieniają, chyba że w "  ".

1. Wyjaśnij mi jeszcze raz proszę, do czego TO jest.

2. Po co jest LeftyDead = TRUE;?
func void B_CheckDeadMissionNPCs ()
//Diese Funktion checkt im ZS_Dead, ob eine Mission durch den Tot eines NSCs obsolet geworden ist.
{
   if (Hlp_GetInstanceID(Org_844_Lefty) ==  Hlp_GetInstanceID(self))
   {
      if (Lefty_Mission == LOG_RUNNING)
      {
         B_LogEntry   (CH1_CarryWater,   "Po śmierci Lewusa problem wody chyba sam się rozwiązał.

Nigdy nie lubiłem tego człowieka.");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_CarryWater,   LOG_SUCCESS);
         LeftyDead = TRUE;
      };
   };
};
{
      if (CH1_ZabijMnie == LOG_RUNNING) && (NPC_isdead(ODL_123_Weirdo))
      {
         B_LogEntry   (CH1_ZabijMnie,   "Weirdo zdechł");
         Log_SetTopicStatus   (CH1_ZabijMnie,   LOG_SUCCESS);   
      };
};
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Jak na razie to usunąłeś tylko odstępy, które i tak nic nie zmieniają... jedynie wygląd tego wszystkiego.
Wiem ale tam jak dobrze rozumiem to koleś się coś czepiał o ten odstęp
Cytuj
No a co w tej linii otwieasz? bo nie widzę tam funcji, aniifa ani nic.
Chyba że jestem na tyle głupi że nie rozumiem co ten użytkownik miał na myśli
jak w poprzednim poście mówiłem ten nawias otwiera ten warunek if jeśli dobrze rozumiem
a jeśli chodzi o wszystko w obrębie nawiasu to jest to część mojego zadania za radą użytkownika Gothic1210
Cytuj
W Gothic 1 możesz dodać odpowiedni warunek w pliku B_CheckDeadMissionNPCs. Wtedy nie musisz używać tick tocka (jest dużo szybciej i wydajniej).
wpisałem warunek mający kończyć moje zadanie (CH1_ZabijMnie) wydaje mi się że to tak powinno wyglądać i pytam się jaki popełniłem błąd
Wszystko wyżej poczynając od "LeftyDead= TRUE" jest już z czystego gothic'a
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty364
Propsy288
Profesjabrak
  • Czas Honoru
Znaj moje dobre serduszko :P
Trooochę mi to zajęło :lol2:
Cytuj
func void przykład_1()
{ - otwarcie przykład_1
|
|
   if(przykład_2)
|   { - otwarcie przykład_2
|   |
|   |   if (przykład_3)
|   |   { - otwarcie przykład_3
|   |   |
|   |   |   ...
|   |   |
|   |   }; - zamknięcie przykład_3
|   |
|   }; - zamknięcie przykład_2
|
}; - zamknięcie przykład_1


brak_przykładu
{ - otwarcie ??? <<NIE MA CZEGO OTWIERAĆ
|
|      if(Przykład_5)
|      { - otwarcie przykład_5
|      |
|      |   ...
|      |
|      }; - zamknięcie przykład_5
|
}; - zamknięcie ??? <<NIE MA CZEGO ZAMYKAĆ
Jeśli chcesz umieścić przykład_5 w przykład_1, nie możesz:
{ otworzyć
}; zamknąć
{ ponownie go otworzyć
}; ponownie zamknąć

Musisz usunąć "{" , "};", a przykład_5 przenieść do przykład_1 zanim go zamkniesz.

Dosłownie od rana siedziałem przed gothiciem... Mam nadzieje, że jakoś sensownie to napisałem. Teraz wybaczcie, idę się w końcu zdrzemnąć :wstyd:
 
How can I see roses... and only feel thorns...

Potężny Magus

Potężny Magus

Użytkownicy
posty12
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z całego mojego upośledzonego serduszka dziękuję ci za to że mi to wytłumaczyłeś :D znaczy...nadal nic nie rozumiem ale ważne że działa xd
Dziękuje za pomoc
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Jak to nie rozumiesz?

otwieramy funkcję lub if'a

func void ()
{

};

tak samo:
if(jakiś warunek)
{
 to:
};

tak samo nie robimy if'a poza funkcją.


Zapomniałeś o średnikach.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy232
Profesjabrak
  • Użytkownicy
tak z pamięci to zdaje się że warunek: jeśli npc o danym instance nie żyje to zakońc misję i dodaj hero odpowiednie doświadczenie etc.

tylko musiałbyś to odświerzać jakimś ticktockiem czy FF a może nawet w funkcji zadawanych obrażeń.

TickTock czy FF nie są niezbędne.

Nie wiem jak w G1, ale w G2 można ustawić trigger odpalający się za każdym razem, kiedy ginie jakiś NPC. Albo na bezczela skorzystać z gotowej już funkcji DragonKillCounter.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Nie lepiej po prostu użyć ZS_Dead?
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Boguś, Zucklov też o tym wspomniał po czym watek się zmienił na naukę podstaw :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry