System walki w Gothic 3 20828 10

O temacie

Autor Mordecai

Zaczęty 3.05.2017 roku

Wyświetleń 20828

Odpowiedzi 10

Mordecai

Mordecai

Użytkownicy
posty13
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ostatnio zacząłem grać w Gothic 3 i muszę przyznać że system walki jest okropny.
Próbowałem z alternatywnym SI i bez niego, ale i tak nie wiele to zmienia. Nie wiem czy problem leży po mojej stronie, czy po stronie gry.
Zaczynając od tego że ciosy mają cholernie mały zasięg (walczę toporami dwuręcznymi, nie wiem jak reszta) i często przeciwnik mnie bije, a ja mu tylko macham toporem przed twarzą.
Przeciwnicy robią unik od razu po naciśnięciu przycisku odpowiedzialnego za atak. Animacja ataku nawet się dobrze nie rozkręci, a przeciwnik jest już dwa metry dalej.
I z jakiej racji przeciwnicy mogą robić uniki, a ja nie?
Nie mam już sił do tej gry.
Są jakieś mody które zmieniały by trochę ten system walki? Czytałem o Adrenaline mod, ale to raczej nie to czego bym chciał.
Jeśli nie to proszę o rady i zapraszam do dyskusji.

Ps. Jeśli to zły dział, to przepraszam, ale na prawdę nie wiem gdzie to umieścić.
 

Mind Fear

Mind Fear

Użytkownicy
VLTSW
posty39
Propsy10
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • VLTSW
Szczerze, nie pamiętam żebym miał z tym problem, to zależy od gustu, wydaje mi się, że właśnie system walki w gothicu 3, szczególnie w przypadku starcia z ludźmi/orkami, ułatwia grę. Ale ja osobiście raczej nie zwracam uwagi na takie rzeczy, łatwo się przyzwyczajam, tak samo było z poprzednimi częściami, parę osób mi powiedziało że gothic 1 ma straszny cały system sterowania postacią, a ja nie widziałem żadnego problemu.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
@Mordecai ja mam wręcz przeciwne odczucia co do G3 podstawki (CP 1.75.14 CM QP Update Pack chuje-muje-dzikie-węże-synu).

Jak dla mnie, na hardzie (SI AI AB CHWDP aktywne) za mało agresywni przeciwnicy - nawet nie potrafią wyprowadzić serii ciosów, identyczne AI dla każdego - 1 cios->odejście/blok/stanie w miejscu i czekanie na wpierdol->1 cios->odejście/blok/stanie w miejscu i czekanie na wpierdol->1 cios->itd...

Bezpieczna taktyka na potwory (każdy styl walki) - zadaj 1 cios (nieważne, cięcie czy uderzenie), odejdź kawałek do tyłu, 1 cios, odejdź do tyłu, 1 cios, powtarzaj...

Bezpieczna taktyka na ludzi/orków/zdehlaków - zadaj 1 cios bądź serię ciosów, zablokuj/omiń cios (zawsze będzie tylko 1 od strony przeciwnika), atakuj, zablokuj/omiń cios NPC'ta, atakuj, itd...

Co do walk na arenie, odpala się tam NPC'tom dziwna wścieklizna - HP mają pomnożone chyba x2, prędkość ataku x1.5 i wyprowadzają kombinacje ciosów. Mimo tego i tak nie ma z nimi jakiegoś problemu (potężne ataki wykonują pół dnia).

Rada co do dwuręczniaków - dobij trochę wytrzymałości i spamuj "wirek" (blok+LPM). Ten cios jest tak przesadzony że aż jajka swędzą.

Jakbyś sobie zablokował poziom postaci na lvl 1 albo zablokował wartość obecnych punktów doświadczenia na 0 Cheat Engine'em, to mógłbyś normalnie ukończyć grę. Długo by ci to zajęło i nudno by było, ale każdego przeciwnika można pokonać na 1 lvlu bez draśnięcia z palcem w dupie.

"Nie wiem czy problem leży po mojej stronie, czy po stronie gry."
Prawdopodobnie po Twojej stronie Mordecai, bez obrazy.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Ostatnio zacząłem grać w Gothic 3 i muszę przyznać że system walki jest okropny.
Próbowałem z alternatywnym SI i bez niego, ale i tak nie wiele to zmienia. Nie wiem czy problem leży po mojej stronie, czy po stronie gry.
Zaczynając od tego że ciosy mają cholernie mały zasięg (walczę toporami dwuręcznymi, nie wiem jak reszta) i często przeciwnik mnie bije, a ja mu tylko macham toporem przed twarzą.
Przeciwnicy robią unik od razu po naciśnięciu przycisku odpowiedzialnego za atak. Animacja ataku nawet się dobrze nie rozkręci, a przeciwnik jest już dwa metry dalej.
I z jakiej racji przeciwnicy mogą robić uniki, a ja nie?
Nie mam już sił do tej gry.
Są jakieś mody które zmieniały by trochę ten system walki? Czytałem o Adrenaline mod, ale to raczej nie to czego bym chciał.
Jeśli nie to proszę o rady i zapraszam do dyskusji.

Ps. Jeśli to zły dział, to przepraszam, ale na prawdę nie wiem gdzie to umieścić.
Nie graj dwuręcznymi brońmi, bo walka nimi jest beznadziejna

Na wilki i inne szybkie potwory atakujące klikaj ppm myszki, na ludzi spamujesz llpm

A najlepiej grac czyms innym bo system walki mieczem w g3 to jakaś parodia
 

Rivet

Rivet

Użytkownicy
posty102
Propsy30
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dla mnie marzeniem byłby gothic 3 z systemem walki z Risen 1, który strasznie przypadł mi do gustu.
 
 

Mordecai

Mordecai

Użytkownicy
posty13
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Mind_Fear Ludzie i Orki faktycznie nie stanowią dużych problemów i opiera się to na spamowaniu jednego przycisku, natomiast zwierzęta są wrzodem na dupie. Z kolei w archaicznym już Gothicu 1 system sterowania, też nie odrzucał mnie w żadnym stopniu.

@Squerol Takie taktyki już ogarnąłem jakiś czas temu, ale z zasięgiem i prędkością broni dwuręcznych jest to cholernie ciężkie do wykonania. A co do przejścia gry na 1 lvl to faktycznie się zgodzę. Czasochłonne, aczkolwiek metodą prób i błędów, możliwe.
Tak btw. nie miał byś może moda na same uniki? Z tego co widziałem to było coś takiego, ale pliki wygasły, lub zostały usunięte.

@Mac_Dun Chciałem zrobić sobie serię G1, G2, G3. Każdą część przejść podobną postacią i z podobnymi wyborami, by utrzymać jakby ciągłość rozwoju i historii bezimiennego. Naturalnym następstwem było używanie broni dwuręcznej i w trzeciej części.
Zgadzam się, system walki to parodia.

@Rivet Nie tylko twoim marzeniem ;)

No cóż. Mam wrażenie, że ten system walki jest niedokończony, zapewne przez to cholerne JoWood. Gdzieś nawet czytałem, że ktoś znalazł w jakimś poradniku dołączonym do gry, wzmiankę o tym jak wykonać atak z wyskoku, który nie został zaimplementowany w ostatecznej wersji gry.
Trudno, jakoś tam sobie poradzę. Myślę, że dla tego świata, muzyki i innych zajebistości, warto się przemęczyć z tym ułomnym systemem walki.
 

SanTiago

SanTiago

Użytkownicy
posty212
Propsy47
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Mnie natomiast ciekawi to, że skoro Community Story Project tak mocno ingeruje w grę i wprowadza nowe mechaniki, to dlaczego nie może wprowadzić nowego systemu walki?
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Przywrocenie kilku czarów wyciętych nazywasz nowa mechanika? Systemu walki nie da się poprawić calosciowo, drobne zmiany juz i tak zostały poprawione w takim jednym patchu
 

SanTiago

SanTiago

Użytkownicy
posty212
Propsy47
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Przywrocenie kilku czarów wyciętych nazywasz nowa mechanika?

Widziałeś materiał o tworzeniu zwojów? Przypominasz sobie, że dzielą Gothiczka 3 na rozdziały? Nie? No to będziesz musiał zrobić mały research:
https://www.youtube.com/user/Gothic3CSP
Nie ma za co :)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
No nie oszukujmy się, ale rozdziały w gothic 3 to nic nie za bardzo skomplikowanego

Co do tworzeni zwojów, to nie wiedziałem. Ale dzięki za info :D

I w sumie tyle, nazywasz nową mechaniką? xd  No bez jaj Cesarz xd
 

SanTiago

SanTiago

Użytkownicy
posty212
Propsy47
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
Ale jednak jest!  :ok: Czyli wygląda na to, że da się zrobić  :trollface:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry