Tworzenie gadających zwierząt 2345 13

O temacie

Autor Gozalez

Zaczęty 25.03.2017 roku

Wyświetleń 2345

Odpowiedzi 13

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Tak jak w tytule, próbuję stworzyć owcę z którą będzie można odbyć dialog. Próbowałem już zmieniać modele ludzi na owcę poprzez zmiany w pliku B_SetNpcVisuals ale nie mogę dodać innej płci poprzez zwykłego if'a.   :hmmm:
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Co, po co ci płeć dla zwierzęcia? I jakie ify w skrypcie postaci?
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Chciałem żeby, po wpisaniu w skrypcie postaci czegoś innego niż MALE/FEMALE w płeć, Postać wyglądała jak owca (Ten kod to ostatni eksperyment, było ich wiele innych ale najczęściej kończyły się syntax errorem)
// ***********************************************
// B_SetNpcVisual
// --------------
// die Hautfabe wird hier ÜBERGANGEN (ist immer 0)
// und muß manuell korrekt gesetzt werden!
// Ausserdem gibt es nur EIN Nacktmesh für Männer
// und EINS für Frauen
// ***********************************************

func void B_SetNpcVisual (var C_NPC slf, var int gender, var string headMesh, var int faceTex, var int bodyTex, var int armorInstance)
{
slf.aivar[AIV_Gender] = gender;

//Mdl_SetVisual (self, "Sheep.mds");

//Mdl_SetVisual (slf,"HUMANS.MDS");


if (gender == MALE)
{
// ------ Visual ------ "body_Mesh", bodyTex SkinColor headMesh, faceTex, teethTex, armorInstance
Mdl_SetVisualBody (slf, "hum_body_Naked0", bodyTex, 0, headMesh, faceTex, 0, armorInstance);

// ------ schwache NSCs sind schmal ------
if (slf.attribute[ATR_STRENGTH] < 50)
{
Mdl_SetModelScale (slf, 0.9, 1, 1); //BREITE / Höhe / Tiefe
};

// ------ starke NSCs sind breit ------
if (slf.attribute[ATR_STRENGTH] > 100)
{
Mdl_SetModelScale (slf, 1.1, 1, 1); //BREITE / Höhe / Tiefe
};
}
else //gender == FEMALE
{
if(gender == FEMALE)
{
if (bodyTex >= 0) && (bodyTex <= 3) //MännerBodyTex angegeben
{
//bodyTex = bodyTex + 4; // Females haben Variation 4-7 (Males 0-3)
};

// ------ Visual ------ "Bab_body_Mesh", bodyTex SkinColor headMesh, faceTex, teethTex, armorInstance
//Mdl_SetVisualBody (slf, "Hum_Body_Babe0", bodyTex, 0, headMesh, faceTex,  0, armorInstance);
}
else
{

// Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR
Mdl_SetVisualBody (slf, "Sheep_Body", DEFAULT, DEFAULT, "", DEFAULT,  DEFAULT, -1);
};
};
};
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Istniała taka owca nazywała się Betsy :F
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Istniała taka owca nazywała się Betsy :F
Wiem, niestety ani nie umiem dodać innej ani zedytować dla niej dialogu. Próbowałem pogrzebać w skryptach smoków ale tak samo nie wiem gdzie są dialogi
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
A dodaj do skryptu owcy to:
aivar[AIV_ToughGuy] = TRUE;
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
A dodaj do skryptu owcy to:
aivar[AIV_ToughGuy] = TRUE;

Co dokładnie robi ta linijka?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
Dodaje aivar, nie wiem jaki, ale Betsy i owca Akila posiadały ten Aivar.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Głównie właśnie o to jaki to aivar jest mi chodziło XD. Bo to że go dodaje to umiem się zorientować
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Jakie to ma dla ciebie znaczenie?
W przypadku ludzi ten aivar sprawia, że np. po pobiciu ich albo gdy są świadkami bójki nie dostajesz grzywny. W przypadku zwierząt - nie wiem. Ważne, że działa.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Opiera się na nim funkcja:
func int C_NpcIsToughGuy (var C_NPC slf)
{
// ------ AIVAR ------
if (slf.aivar[AIV_ToughGuy] == TRUE)
{
return TRUE;
};

// ------ ToughGuy-Gilden ------
if (slf.guild == GIL_SLD)
|| (slf.guild == GIL_DJG)
|| (slf.guild == GIL_BDT)
|| (slf.guild == GIL_PIR)
{
return TRUE;
};

return FALSE; //Default
};

Wykorzystywana min w ZS_Talk

:)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
http://themodders.org/index.php?topic=21985.0
Znalazłem ten temat i bardzo mi pomógł ale nadal nie wiem paru rzeczy. Czy mogę zapisać te pliki po prostu w folderze z potworami i folderze z dialogami a także co z tą linijką:
aivar[AIV_MM_REAL_ID]         =    ID_KOZA01;
Muszę dodać wpis w jakimś pliku i co wpisać do startup.d żeby ta koza pojawiła się w świecie
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
1)Czy masz stałą ID_KOZA01?
2)Po co dajesz jej AIVAR który zazwyczaj jest używany do tworzenia trofeów?
3)Wystarczy w Startup_JakiśŚwiat dodać linijkę Wld_InsertNpc(koza,"WP");
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Gozalez

Gozalez

Użytkownicy
posty9
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Po paru próbach się udało. Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry