Przenikający płaszcz. 4058 15

O temacie

Autor Pan.L

Zaczęty 30.12.2016 roku

Wyświetleń 4058

Odpowiedzi 15

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Pan.L

Przenikający płaszcz.
2016-12-30, 20:19(Ostatnia zmiana: 2016-12-30, 20:27)
Ostatnio postanowiłem podłączyć coś do modelu jakiegoś pancerza aby wszystko działało w grze. Metodą prób i błędów udało mi się wyeksportować z blendera model pancerz z dodanym na plecach płaszczem. Problem polega na tym że w grze przy szyi, model przenika. Z przodu widzę za sobą elementy płaszcza zaś z tyłu widać żelazne spinki. Zatem chciałbym was zapytać czym to może być spowodowane ? Popełniłem gdzieś błąd przy kościach czy to wina samego płaszcza?
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
wrzuć jakieś screeny
 

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zauważyłem fakt iż czasami jest to bardziej zauważalne czasami mniej. Jednak to nie zmienia faktu ,że owa nieprawidłowość dalej jest.
Spoiler
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Kurde taka okazja, szkoda na nowy temat, zwykłe pytanie mam wybacz @Pan.L że ci się wdupiam w problem, Koledzy graficy z doświadczeniem, czy próba zriggownia pliku 3ds jako zbroi może coś spiepszyć że ta zbroja nie będzie działała lub będzie ale miejscami przeźroczysta?
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Zauważyłem fakt iż czasami jest to bardziej zauważalne czasami mniej. Jednak to nie zmienia faktu ,że owa nieprawidłowość dalej jest.
Spoiler

Zaimportuj ten model do blendera i jeszcze raz wyeksportuj, pamiętaj o usunięciu skompilowanej wersji.

Kurde taka okazja, szkoda na nowy temat, zwykłe pytanie mam wybacz @Pan.L że ci się wdupiam w problem, Koledzy graficy z doświadczeniem, czy próba zriggownia pliku 3ds jako zbroi może coś spiepszyć że ta zbroja nie będzie działała lub będzie ale miejscami przeźroczysta?

Źle zrobiony rigging może spowodować złe działanie zbroi, ale czy te przenikanie tekstur to chyba nie, to zależy od czegoś innego.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
czyli teoretycznie jesteś pewien że np ciągnę z neta randomowy model w formacie 3ds i mogę go zriggować oraz wyexportować do asc? słyszałem że 3ds do asc to spory problem dla laika, no i własnie by mi się to zgadzało bo za każdym razem gdy próbowałem gotowca riggować na gothicu to albo crash albo efekt strszny, sory to mój ostatni post nie na temat autora, liczę na odpowiedź i mam nadzieję że autor niema nic przeciwko a nawet sam jest zainteresowanym moimi pytaniami :)
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki radzie Gizbora mój problem z przenikaniem zniknął :) Ale nie zaznaczam jeszcze że temat rozwiązany dopóki @Toworish nie uzna ,iż również jego pytania się wyczerpały :D
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
czyli teoretycznie jesteś pewien że np ciągnę z neta randomowy model w formacie 3ds i mogę go zriggować oraz wyexportować do asc?
jasne, tylko musisz prawidłowo to zrobić
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Ok, ja tam uważam że jest gitara, wnioskuję więc że zwyczajnie pomijałem jakieś kawałeczki modelu przy riggowaniu, jak mnie kiedyś znów coś natchnie to będę musiał się za to zabrać, Nie mam więcej pytań.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
I ja jeszcze zapytam z zagadnienia od @Toworish. Gothicowy szkielet ma charakterystyczną pozę (ramiona w dół itd) Natomiast gdy mam jakiś randomowy model pancerza to ma on ramiona bardziej ku górze. Zmierzam do tego czy jeśli zmienię ułożenie tych gothicowych kości tak aby pasowały do modelu i je podłączę to wpłynie jakoś na finalny efekt choćby w gothicu ?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie wydaje mi się, niby zawsze zalecają po zriggowaniu przywrócić szkielet do normalnej postaci, ale na moje to bez różnicy, bo i tak gdy wejdziesz w grę to szkielet odgrywa animację stania i później wiadomo wszystkie inne więc ustawia się tak jak powinien.

Kurde źle przeczytałem, tak podczas riggowania dla wygody nawet musisz sobie dopasować szkielet do modelu.

resztą co będę tłumaczył coś o czym nie mam pojęcia :F
Polecam
https://www.youtube.com/watch?v=qcgE6eEX0hM
i tutek na temat riggowania na forum, powinno to odpowiedzieć na twoje pytanie.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Postanowiłem odkopać ten temat zamiast zakładać nowy. Otóż bawiłem się ostatnio w rigging jednak coś mi nie wychodzi. Tak jak wspominałem wcześniej model posiada rozłożone ręce. Dopasowuje kości podłączam i szkielet powraca do pozy wyjściowej. Natomiast ręce modelu dalej są rozłożone tak jak były. Zapewne robię coś źle jednak po kilku próbach doszedłem do wniosku że bez was chyba nie pójdę o krok dalej. Dołączam załącznik dowodowy moich wypocin :D
Spoiler

Dodatkowe pytanie dotyczące ponownie samego Blendera. Jak można podzielić model aby był jednym obiektem jednak tak abym mógł osobno zaznaczać jego elementy: nogi,ręce itd
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Jeśli nie oglądałeś - polecam filmik czipa17. Bardzo fajnie to opisał, jak co się powinno robić.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dobra. Zrobiłem to w inny sposób przystosowując model do kości a nie odwrotnie ale obecnie natrafiam na 1 problem. Po eksporcie mojego asc jest tylko szkielet bez modelu. Jakieś pomysły czym to może być spowodowane?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
W starszej wersji kerraxa był problem z nazwami. Modelom daj nazwę z prefixem zm_  + sprawdź czy przy exporcie są zaznaczone na export (takie drzewko kości się pokazuje)
 


Pan.L

Pan.L

Użytkownicy
posty72
Propsy3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Doszedłem do tego po pewnym czasie sam ale i tak dzięki za odpowiedź :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry