Dobra lecim z tym dodawaniem NPC'tów
Nie wiem, czy masz zainstalowane te wszystkie content mody itp. itd. etc. .hwdp .jp i chyba znasz hierarchię wczytywania plików (podam jak któś nie wie, pak<pxx(np. p00, p01,)<cpt<cxx<mod<mxx<nod<nxx, pierw gra wczytuje dane z plików pak, na końcu z nod, ale z nod tylko z alternatywnym balansem włączonym, więc jak masz np. tego samego npcta - jako murzyna w pak i jako azjatkę w m01, w grze będziesz miał azjatkę
)
Także, jak coś chcesz zedytować, wypakowywuj ten plik po kolei - najpierw go wypakuj z pak, i tak po kolei, aż dojdziesz do ostatniego mxx'a, nod'a możesz pominąć - zobacz sobie co tam jest, nic szczególnego.
Wypakuj sobie np. "Projects_compiled\G3_World_01\Varant\Braga_City\G3_Varant_01_Braga_NPC_01\G3_Varant_01_Braga_NPC_01.lrentdat"
Dobra lecimy, najpierw znajdź sobie w grze koordynat gdzie chcesz zespawnować NPC'ta - wbijasz do gry, wbijasz "marvin" (kody - możesz też "testmode" true w ge3.ini), konsola ~, zakładka "edit"->"toggle editor", znowu zakładka "edit"->"edit mode"->"free cam mode" (shiftem szybko latamy).
Leć gdzieś gdzie chcesz coś zespawnować, np. lokacją testową będzie Braga i namiot na wzgórzu - wciśnij ctrl+s, zobaczysz koordynaty, koordynaty znajduj stykając się kamerą z ziemią, jak na screenie
Zaznaczyłem, które to koordynaty x, y, z, rób sobie najlepiej screena z koordynatami w grze, później łatwo sobie je przepiszesz (polecam bandicam'a).
Dobra lecimy do "lrentdat'ów":
Otwórz wypakowany ".lrentdat" NPC'tów Bragi g3ditem - folder i nazwa miasta nie ma znaczenia tak na marginesie, możesz wklepać npc'ta do pliku z Ishtar i dać mu koordynaty z Klasztoru, i tak zadziała, jest to tylko tak zrobione żeby był porządeczek
Ja teraz jak moduję to wklepuje NPC'ty i potworki do osobnego pliku - wziąłem sobie Projects_compiled\Consequences\ZixZax.lrentdat, jest porządeczek
Dobra, sklonuj (jak Kelten wyżej mówił
) sobie byle jakiego NPC'ta, np. AssWarrior_01 (prawy klik -> klonen). Zmień sobie jego name, zresetuj "guid" (żeby miał unikalne, klik na tą czarną ikonkę), wyczyść "Reference Guid" - jest to referencja do "guid" rzeczy z innego pliku, np. do NPC'ta z templatsów, a my na razie tego nie chcemy.
Dobra, teraz edycja:
Weźmiemy się pierw za pancerz i łeb.
Musimy znać nazwę modelu (mesh), wariant jego tekstury (material switch) i jego guid.
Łatwo edytować to pod zakładką NPC, "Kórperteile", Kopf to łeb, Korper to ciało, dalej włosie, broda, hełm.
Klikamy na ikonkę ołóweczka pod Korper.
Bierzemy te dane z pliku wybranego elementu, hełmy w items\items_story a heady, body, barty, facialstuffy mamy w "\Templates\NPC\__Master_Humans", np. wziąłem sobie pancerz "HumanBodyParts_Body_Body_Nom_Elite_Outlaw_a" (elitarny banity), otwórz go. Zakładka "Animation". W "lrentdadzie" kopiujesz to do Korper w odpowiednie pola. Skopiuj też "Reference Guid" pod zakładką "allgemeien". Zmień początek liczby ChangeTime (np. masz 50, zmień na 60, masz 99, zmień na 109, ChangeTime to coś jak odśwież - jak tego nie zmienisz, nie zobaczysz zmian na rzeczach zespawnowanych już w grze, co najwyżej jak coś zespawnujesz komendą spawn - także jak zmieniasz coś, gdzie masz ChangeTime, ZAWSZE ją powiększaj zanim zapiszesz edycję). Kliknij zielonego ptaszka (ok).
Zrób to samo z głową czy tam hełmem, tak samo pierw wypakuj sobie wybraną główkę, skopiuj dane, zrób changetime itd.
Przykładowa nazwa pliku głowy "HumanBodyParts_Head_Hero_04_S13.tple"
Aha, name dajesz jakie sobie chcesz
Możesz też importować npc'tów prosto z innych "lrentdat'ów", "tools"->"entieties aus Datei importieren" i podrzucać ich części ciała, np. łeb thorusa z pliku trelis podrzucasz na swojego NPC'ta.
Dobra, teraz koordynaty.
"allgemeinein", "position" - kliknij ołóweczek, wklep x, y, z ze swojego zrobionego screena w grze.
Pitch, jaw i roll to jak chciałbyś obiekt obrócić, nachylić, itp. (zapomniałem które to które, zostaw to w spokoju przy NPC'cie
). Scale to rozmiar objektu - naprawdę fajna sprawa
Dobra, daj "Speichren", i gotowe. Zwiększ changetime pod "allgemeinen" i zapisz.
Teraz rutyny pod "navigation".
Na razie w ramach testu, zostaw tylko jedną rutynę (domyślna "start"). Wklej pod working, relaxing i sleeping "guid" swojego NPC'ta, żeby stał w miejscu i nie spierdolił nam w siną dal
Tak poza tym możesz wrąbać tu guid czego chcesz.
Co do innych zakładek tutej:
- "CollisionShape" - jak sama nazwa wskazuje, kolizje. Nie ruszaj przy NPC'tach, co najwyżej jak podstawiasz np. człowieka pod potwora, przy różnorakim podstawianiu itd.
- "Inventar" - tu ustawiasz, co ktoś "dropi" (mówiąc po metinowsku hehe) i jakiego zestawu broni używa. Możesz sobie ustawić byle co, możesz sobie w templatsach nawet robić swoje własne zestawy do grabieży, zestawy używanych broni przez NPC'tów/humanoidy,
- "Animation" - co ustawiasz tutej zależy od rodzaju edytowanego objektu,
Jeszcze zakładka "NPC", warte wspomnienia opcje:
- "Stimme" głos - rodzaj jęków, stęków, svm'ów,
- "level" - poziom zadawanych obrażeń i ile dostajemy expa za ubicie NPC'ta/potworka,
- "max level" - poziom wytrzymałości - ile ma HP, jaką ma odporność na obrażenia,
- "klasse" - klasa postaci, tu jest ciekawa sprawa z "mage'em" - ustawisz to, to NPC tak o, od buta, może ciskać kulami ognia i mrozu
- "politiche coś tam coś tam" - gildia, np. Out to bandzior, Mid to goniec/druid, none neutralny, nom koczownik itp. Ustaw Out to będzie postać cały czas z czerwonym napisem i zła
,
Reszta chyba jasna
(nie wiem tylko co to ten guardpoint i sonstiges)
Dobra, załóżmy że już złlepiłeś swojego "Frankensteina" hehe.
I oczywiście zwiększyłeś ChangeTime po "allgemeinen".
Kliknij "+" z lewej strony, koło nazwy swojego NPC'ta - jak rozwinięte pliki będą na czerwono, to znaczy że właściciel się nie zgadza.
Pod zakładką "interaction" masz pole "owner" - wklej tam "guid" swojego NPC'ta powyżej, oczywiście ChangeTime i zapisz.
Wróć do swojego NPC'ta, zwiększ mu znowu ChangeTime w razie w i zapisz.
Dobra, jeżeli o niczym nie zapomniałem masz już zlepionego NPC'ta.
Skopiuj swój zedytowany plik z całą strukturą jak po wypakowaniu (no wiesz, np. struktura folderu "Projects_compiled\G3_World_01\Varant\Braga_City\G3_Varant_01_Braga_NPC_01\") do Gothic 3\Data.
Możesz też spakować folder w G3PU pod nowy plik "Projects_compiled" ale na razie sprawdzamy tylko czy działa, także nie robimy tego, szkoda czasu.
Rozpocznij nową gre, wklep komendę w konsoli - goto <tu wpisz name swojego NPC'ta z lrentdat'a> kilknij enter. Powinienieś się przenieść do swojego NPC'ta
Mój przykładowy NPC
Nie wiem czy jasno wytłumaczyłem, co innego robić a tłumaczyć hehe
Zapewne nie wyświetla się nazwa twojego NPC'ta, musisz dodać odpowiednią linijkę do stringtable.ini (np. FO_<nazwaNPCta>=your mom;;aaa;;bbb;;itd.), skompilować sobie _stringtable.bin (poprzez skasowanie wszystkich projects_compiled poza .pak i rozpoczęciem nowej gry z wklejonym plikem stringtable.ini w odpowiednie miejsce) , zmienić nazwę na stringtable.bin i wrąbać do pod "projects_compiled" .
Tak na marginesie, g3dit to super łatwe i użyteczne narzędzie, trochę się w nim pobaw a zobaczysz jakie to proste , szybkie i przyjemne
Infosów czy Questów nim nie zedytujesz, ale do tego najlepszy Notepad++ i G3_Editor żeby zobaczyć co w trawie piszczy.
Nie wiem jak to jest z tym modkitem, jebany chuj szmata pizda się nie włącza na moim kompie