Gothic 3 własna postać 6723 16

O temacie

Autor Slejduxx

Zaczęty 23.08.2016 roku

Wyświetleń 6723

Odpowiedzi 16

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty76
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Slejduxx

Gothic 3 własna postać
2016-08-23, 17:19(Ostatnia zmiana: 2016-08-23, 17:27)
Witam. Chciałbym się zapytać, czy do stworzenia NPC w gothic 3 (nowego NPC) potrzebny jest jakiś program? Jak tak to jaki? Liczę na odpowiedź. :)
 

Zohrokey

Zohrokey

Użytkownicy
Buggerfall
posty138
Propsy51
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Buggerfall

Zohrokey

Gothic 3 własna postać
#1 2016-08-23, 17:26(Ostatnia zmiana: 2016-08-23, 17:27)
Polecam użyć ModKita
 
Steam

System operacyjny: Windoors 10 Home (64-bitowy)
GeForce GT 740M
8GB RAM
Intel i5-3317U/1.70GHz CPU

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty76
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A dokładnie jak mam zrobić.
 

Zohrokey

Zohrokey

Użytkownicy
Buggerfall
posty138
Propsy51
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Buggerfall
Zainstaluj najnowszą wersję community patcha
link: https://pliki.cdp.pl/gothic-3/
Po zainstalowaniu powinien już ci się pojawić w folderze z grą folder z Modkitem, który instalujesz i to tyle.
Co do programu to nie wiem jak go używać, powinna chyba być tam jakaś instrukcja
 
Steam

System operacyjny: Windoors 10 Home (64-bitowy)
GeForce GT 740M
8GB RAM
Intel i5-3317U/1.70GHz CPU

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty76
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam wszystko i Mod Kita... Jedynie nie wiem jak zrobić nowego NPC, ale trudno może ktoś mi jeszcze odpisze.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Potrzebujesz G3pu do wypakowywaniq i pakowania plików gry i uniwersalngo łatwego w obsłudze o g3dit.Jutro ciwszystko wytłuamczę bo pisze z roboty :)

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty76
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Bardzo Ci dziękuję :)
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Nowych nie da się zrobić ,można klonować tylko już istniejących i pozmieniać im spawn pointy.
 

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty76
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
A wie ktoś jak zmienić NPC'towi pancerz?
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Możesz zmienić nie tylkokoordynaty gdzie się zespawnuką ale wszystko -  np.  jaka twarz, ciało (pancerz)  płeć jego staty klasę gildie gatunek dosłownie wszystko nie tylko gdzie sie zespawnuje. Możesz nawet założyć npcowi hełm albo zwiększy/zmniejszyć jego wielkość
robiłem to przez. lrentdat'y

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Rutyny potrafisz im zmienić?
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary

Squerol

Gothic 3 własna postać
#11 2016-08-23, 21:49(Ostatnia zmiana: 2016-08-24, 09:42)
Tak, też przez przez "lrentdaty". Każda postać może mieć wiele rutyn, w każda składa się z 3 czynności typu "relaxing", "working"  i "sleeping". Rutyny postaciom możemy przestawiać w grze np. stawiając warunek "SetRoutine"  po wybraniu danej opcji dialogowej czy po wkroczeniu w jakiś punkt w ".info'sach". Co ma postać robić ustawiamy jako "Guid" objektu/npc/ itp. (każda rzecz ma unikatowy "guid", jak chcemy, żeby postac pracowała na jakimś tam kowadle, to dajemy "Guid" wybranego kowadła z pliku ".node", jak chcemy żeby łaziła do NPC'ta dajemy "guid" NPC'ta z "lrentad'ów" bądź z jego templatsów ".tple" jeśli jest do tego pliku referencja, chyba nie ma różnicy.

lrentdaty NPC'tów możemy znaleźć w "Projects_compiled\G3_World_01\NAZWA_REGIONU\NAZWA_LOKACJI\na przykład G3_Varant_01_Lago_NPC_01\na przykład G3_Varant_01_Lago_NPC_01.lrentdat"

lrentdaty NPC'tów których nie znaleźliśmy w wyżej wymienionych pliczkach i lrentdaty wszystkich potworów plik "SysDyn_{.....}.lrentdat" w "Projects_compiled\G3_World_01\SysDyn_{....}\" (bardzo dupny plik).
Też są tam obiekty w grze (i osełki których w ".node'ach nie znalazłem :) ).

lrentdaty obiektów mamy w "Projects_compiled\G3_World_01\NAZWA_REGIONU\NAZWA_LOKACJI\na przykład G3_Varant_01_Lago_Dynamic_Objects_01\na przykład G3_Varant_01_Lago_Dynamic_Objects_01_SHyb.node"

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Tego jeszcze nie próbowałem dzięki za info.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary

Squerol

Gothic 3 własna postać
#13 2016-08-24, 11:38(Ostatnia zmiana: 2016-08-24, 11:54)
Dobra lecim z tym dodawaniem NPC'tów  :ok:

Nie wiem, czy masz zainstalowane te wszystkie content mody itp. itd. etc. .hwdp .jp i chyba znasz hierarchię wczytywania plików (podam jak któś nie wie, pak<pxx(np. p00, p01,)<cpt<cxx<mod<mxx<nod<nxx, pierw gra wczytuje dane z plików pak, na końcu z nod, ale z nod tylko z alternatywnym balansem włączonym, więc jak masz np. tego samego npcta - jako murzyna w pak i jako azjatkę w m01, w grze będziesz miał azjatkę :))
Także, jak coś chcesz zedytować, wypakowywuj ten plik po kolei - najpierw go wypakuj z pak, i tak po kolei, aż dojdziesz do ostatniego mxx'a, nod'a możesz pominąć - zobacz sobie co tam jest, nic szczególnego.
Wypakuj sobie np. "Projects_compiled\G3_World_01\Varant\Braga_City\G3_Varant_01_Braga_NPC_01\G3_Varant_01_Braga_NPC_01.lrentdat"

Dobra lecimy, najpierw znajdź sobie w grze koordynat gdzie chcesz zespawnować NPC'ta - wbijasz do gry, wbijasz "marvin" (kody - możesz też "testmode" true w ge3.ini), konsola ~, zakładka "edit"->"toggle editor", znowu zakładka "edit"->"edit mode"->"free cam mode" (shiftem szybko latamy).
Leć gdzieś gdzie chcesz coś zespawnować, np. lokacją testową będzie Braga i namiot na wzgórzu - wciśnij ctrl+s, zobaczysz koordynaty, koordynaty znajduj stykając się kamerą z ziemią, jak na screenie
Spoiler

Zaznaczyłem, które to koordynaty x, y, z, rób sobie najlepiej screena z koordynatami w grze, później łatwo sobie je przepiszesz (polecam bandicam'a).

Dobra lecimy do "lrentdat'ów":

Otwórz wypakowany ".lrentdat" NPC'tów Bragi g3ditem - folder i nazwa miasta nie ma znaczenia tak na marginesie, możesz wklepać npc'ta do pliku z Ishtar i dać mu koordynaty z Klasztoru, i tak zadziała, jest to tylko tak zrobione żeby był porządeczek :) Ja teraz jak moduję to wklepuje NPC'ty i potworki do osobnego pliku - wziąłem sobie Projects_compiled\Consequences\ZixZax.lrentdat, jest porządeczek :)

Dobra, sklonuj (jak Kelten wyżej mówił  :ok:) sobie byle jakiego NPC'ta, np. AssWarrior_01 (prawy klik -> klonen). Zmień sobie jego name, zresetuj "guid" (żeby miał unikalne, klik na tą czarną ikonkę), wyczyść "Reference Guid" - jest to referencja do "guid" rzeczy z innego pliku, np. do NPC'ta z templatsów, a my na razie tego nie chcemy.

Dobra, teraz edycja:
Weźmiemy się pierw za pancerz i łeb.
Musimy znać nazwę modelu (mesh), wariant jego tekstury (material switch) i jego guid.
Łatwo edytować to pod zakładką NPC, "Kórperteile", Kopf to łeb, Korper to ciało, dalej włosie, broda, hełm.
Klikamy na ikonkę ołóweczka pod Korper.
Bierzemy te dane z pliku wybranego elementu, hełmy w items\items_story a heady, body, barty, facialstuffy mamy w "\Templates\NPC\__Master_Humans", np. wziąłem sobie pancerz "HumanBodyParts_Body_Body_Nom_Elite_Outlaw_a" (elitarny banity), otwórz go. Zakładka "Animation". W "lrentdadzie" kopiujesz to do Korper w odpowiednie pola. Skopiuj też "Reference Guid" pod zakładką "allgemeien". Zmień początek liczby ChangeTime (np. masz 50, zmień na 60, masz 99, zmień na 109, ChangeTime to coś jak odśwież - jak tego nie zmienisz, nie zobaczysz zmian na rzeczach zespawnowanych już w grze, co najwyżej jak coś zespawnujesz komendą spawn - także jak zmieniasz coś, gdzie masz ChangeTime, ZAWSZE ją powiększaj zanim zapiszesz edycję). Kliknij zielonego ptaszka (ok).

Zrób to samo z głową czy tam hełmem, tak samo pierw wypakuj sobie wybraną główkę, skopiuj dane, zrób changetime itd.
Przykładowa nazwa pliku głowy "HumanBodyParts_Head_Hero_04_S13.tple"
Aha, name dajesz jakie sobie chcesz  :ok:

Możesz też importować npc'tów prosto z innych "lrentdat'ów", "tools"->"entieties aus Datei importieren" i podrzucać ich części ciała, np. łeb thorusa z pliku trelis podrzucasz na swojego NPC'ta.

Dobra, teraz koordynaty.
"allgemeinein", "position" - kliknij ołóweczek, wklep x, y, z ze swojego zrobionego screena w grze.
Pitch, jaw i roll to jak chciałbyś obiekt obrócić, nachylić, itp. (zapomniałem które to które, zostaw to w spokoju przy NPC'cie  :ok:). Scale to rozmiar objektu - naprawdę fajna sprawa  :D
Dobra, daj "Speichren", i gotowe. Zwiększ changetime pod "allgemeinen" i zapisz.

Teraz rutyny pod "navigation".
Na razie w ramach testu, zostaw tylko jedną rutynę (domyślna "start"). Wklej pod working, relaxing i sleeping "guid" swojego NPC'ta, żeby stał w miejscu i nie spierdolił nam w siną dal :)
Tak poza tym możesz wrąbać tu guid czego chcesz.

Co do innych zakładek tutej:
- "CollisionShape" - jak sama nazwa wskazuje, kolizje. Nie ruszaj przy NPC'tach, co najwyżej jak podstawiasz np. człowieka pod potwora, przy różnorakim podstawianiu itd.
- "Inventar" - tu ustawiasz, co ktoś "dropi" (mówiąc po metinowsku hehe) i jakiego zestawu broni używa. Możesz sobie ustawić byle co, możesz sobie w templatsach nawet robić swoje własne zestawy do grabieży, zestawy używanych broni przez NPC'tów/humanoidy,
- "Animation" - co ustawiasz tutej zależy od rodzaju edytowanego objektu,

Jeszcze zakładka "NPC", warte wspomnienia opcje:
- "Stimme" głos - rodzaj jęków, stęków, svm'ów,
- "level" - poziom zadawanych obrażeń i ile dostajemy expa za ubicie NPC'ta/potworka,
- "max level" - poziom wytrzymałości - ile ma HP, jaką ma odporność na obrażenia,
- "klasse" - klasa postaci, tu jest ciekawa sprawa z "mage'em" - ustawisz to, to NPC tak o, od buta, może ciskać kulami ognia i mrozu :)
- "politiche coś tam coś tam" - gildia, np. Out to bandzior, Mid to goniec/druid, none neutralny, nom koczownik itp. Ustaw Out to będzie postać cały czas z czerwonym napisem i zła :),

Reszta chyba jasna :) (nie wiem tylko co to ten guardpoint i sonstiges)

Dobra, załóżmy że już złlepiłeś swojego "Frankensteina" hehe.
I oczywiście zwiększyłeś ChangeTime po "allgemeinen".
Kliknij "+" z lewej strony, koło nazwy swojego NPC'ta - jak rozwinięte pliki będą na czerwono, to znaczy że właściciel się nie zgadza.
Pod zakładką "interaction" masz pole "owner" - wklej tam "guid" swojego NPC'ta powyżej, oczywiście ChangeTime i zapisz.
Wróć do swojego NPC'ta, zwiększ mu znowu ChangeTime w razie w i zapisz.

Dobra, jeżeli o niczym nie zapomniałem masz już zlepionego NPC'ta.

Skopiuj swój zedytowany plik z całą strukturą jak po wypakowaniu (no wiesz, np. struktura folderu "Projects_compiled\G3_World_01\Varant\Braga_City\G3_Varant_01_Braga_NPC_01\") do Gothic 3\Data.
Możesz też spakować folder w G3PU pod nowy plik "Projects_compiled" ale na razie sprawdzamy tylko czy działa, także nie robimy tego, szkoda czasu.
Rozpocznij nową gre, wklep komendę w konsoli - goto <tu wpisz name swojego NPC'ta z lrentdat'a> kilknij enter. Powinienieś się przenieść do swojego NPC'ta :)

Mój przykładowy NPC
Spoiler


Nie wiem czy jasno wytłumaczyłem, co innego robić a tłumaczyć hehe

Zapewne nie wyświetla się nazwa twojego NPC'ta, musisz dodać odpowiednią linijkę do stringtable.ini (np. FO_<nazwaNPCta>=your mom;;aaa;;bbb;;itd.), skompilować sobie _stringtable.bin (poprzez skasowanie wszystkich projects_compiled poza .pak i rozpoczęciem nowej gry z wklejonym plikem stringtable.ini w odpowiednie miejsce) , zmienić nazwę na stringtable.bin i wrąbać do pod "projects_compiled" .

Tak na marginesie, g3dit to super łatwe i użyteczne narzędzie, trochę się w nim pobaw a zobaczysz jakie to proste , szybkie i przyjemne :)

Infosów czy Questów nim nie zedytujesz, ale do tego najlepszy Notepad++ i G3_Editor żeby zobaczyć co w trawie piszczy.

Nie wiem jak to jest z tym modkitem, jebany chuj szmata pizda się nie włącza na moim kompie  :|

gothic1210
  • Gość
@Squerol może warto to przenieść do tutoriali? :D
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary

Squerol

Gothic 3 własna postać
#15 2016-08-24, 12:37(Ostatnia zmiana: 2016-08-24, 12:48)
Może się komuś przyda, także róbcie sobie z tym co chcecie, zezwalam hehe  :P

Slejduxx

Slejduxx

Użytkownicy
posty76
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Bardzo Ci dziękuję za pomoc :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry