Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 289599 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 289599

Odpowiedzi 515

zeddicus94

zeddicus94

Użytkownicy
posty523
Propsy40
Profesjabrak
  • Użytkownicy
nie da sie tego zaisntalowac, daje folder gothica i opcja zainstaluj sie nie wyswietla
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
update 1.25.3 (link w podpisie).

Polecam zagrać z Texture Patch by Artermiano

-poprawione dialogi i zadania od Rączki;
-poprawiona rutyna cienia STT_330_schatten (ten przy Mordragu w SO)
-zatruwanie i naliczanie damage jest aktywne;
-chata Fiska i jeo skrzynie mają już nazwy;
-relacje do pc_hero "friendly" działa już po wczytwaniu save dla większości npc;
-smażenie wszystkich mięs na raz plus exp (1 mięso usmażone - 1 xp);
-pancerze kopacza są o połowę tańsze (u Fiska do kupienia);
-zadanie u Cavalorna (zdobyć trofeum) aktywne;
-niektóre monstery mają losowe staty i textury (ścierwojad, zębacz, kretoszczur);
-okono dialoowe wyboru zostało przesunięte i rozciąnięte (długie opcje wyboru nie są zcinane);
-nowy startcreen,któreo nie nadpiszą patche graficzne (pochodzi z GFM);
 

Stonnos111

Stonnos111

Użytkownicy
posty301
Propsy53
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Po tym update wyskakuje mi dziwny błąd podczas zapisywania i wczytywania, gra nie crashuje.
Błąd : "save_UPDATEPACK/savegame1/SCRPTSAVE.SAV - Datei konnte nicht erstellt werden. Fehlercode 3 "
 
"A człowiek pokonał bestię która wróciła do królestwa Beliara"

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
dziwne, testowałem na oddzielnym kompie z win7 i nie mam tego. system pack 1.7 jest?
 

Stonnos111

Stonnos111

Użytkownicy
posty301
Propsy53
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Jest, spróbuje reinstal wszystkiego.
Naprawione, w folderze z update są 3 pliki systempack.ini, updatepack.dis.ini i updatepack.ini.
Problem występuje jak plik upadatepack.dis.ini jest w folderze system. Wtedy też są 2 opcje moda w gothicstarter do wyboru.
Wersje te same ale w opisie wiecej podziekowań dla użytkowników.
 
"A człowiek pokonał bestię która wróciła do królestwa Beliara"

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#125 2018-01-23, 00:25(Ostatnia zmiana: 2018-01-27, 16:55)
Do patcha można by było dodać usunięcie spawnowanie się stali u Huno (i innych kowali-handlarzy) za każdym razem jak podejdzie do pieca, bo można przez to dosłownie mnożyć sobie rudę bez końca, przy okazji nie wykorzystując żadnych bugów czy exploitów. Każdy stalowy pręt to +10 bryłek rudy po przerobieniu na miecz. Po sprzedaży wykutej broni kupuje się kolejne pręty, bo magicznie respią się w ekwipunku kowala i koło się zamyka.

Jest też problem z dłuższymi dialogami, które często są poucinane. Strzelam, że to wina zmienionej czcionki na tą z G2.

Podczas rozmowy ze strażnikiem bramy Starego Obozu jest też literówka w dialogu. Pyta on "dokąd się wybieramy", Bezimienny odpowiada "do obozu", a wyświetla się "to obozu".

Zmieniłbym również coś w nastawieniu magnatów do Blizny, bo o ile dobrze pamiętam, gdy się go zaatakuje, nikt nie reaguje i można tym sposobem pozyskać sobie najlepszy miecz jednoręczny i najlepszą kuszę w grze zaraz po dojściu do wewnętrznego pierścienia SO.

Po zaatakowaniu postaci która jest pod wpływem zaklęcia snu, wstaje ona i się nie rusza (zaklęcie chyba nadal działa, ale animacja się zmienia), więc można ją okładać ile się chce. Tutaj proponowałbym anulowanie efektu czaru po ataku.

Przywrócenie imion randomowym kopaczom uważam również za niepotrzebny dodatek, bo ich dialogi nie różnią się od tych z podpisem "Kopacz" i nie jest związane z nimi żadne zadanie. Wydaje mi się, że właśnie dlatego ich imiona zostały usunięte, żeby gracz niepotrzebnie nie sprawdzał co mają do powiedzenia.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
dłuższe dialogi były poprawione w wersji 1.25.31

http://ifotos.pl/z/qnpxean

 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
dłuższe dialogi były poprawione w wersji 1.25.31

http://ifotos.pl/z/qnpxean

Pisałem o patchu Mareva (jeśli wróciłby do robienia go), nie twoim. W twoim jest za dużo dodatków, a szukam czegoś jedynie z naprawą błędów i z usprawnieniami, nie z dodatkowym contentem.

Btw. Gothic jest już wystarczająco łatwy, nie potrzeba tam tańszych itemków, czy więcej dodatkowego expa.
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Ja natomiast chętnie bym zainstalował Twój patch pawbuj (wyeliminowany problem z dłuższymi dialogiami, itd.), ale szkoda, że nie wydałeś tak jak Marev wersji zwykłej oraz Full, bo mnie z kolei odstrasza mnie od Twojego patcha to że jest czymś więcej niż patchem i feature packiem - pojawiają się dodatkowe zadania do których pewnie nie będzie dubbingu, a tego nie lubię. Mówię o tym:

Cytuj
Nowe zadania
  • quest z mieczem Świstaka został rozbudowany (6 możliwości - losowo);
  • Cavalorn zleca nam zadanie z trofeami za dobry łuk;
  • Rączka daje 2 nowe zadania: kradzież amuletu ze skrzyni strażnika i okradzenie jednego z 2 Baalów w Obozie;
  • dodano walkę na arenie z GorHanisem i możliwość dołączenia go do drużyny;
  • dodano quest związany z odblokowaniem południowej bramy (zabić agreswne wilki i przywódcę stada);
Czy mógłbym prosić o udostępnienie wersji bez quest packa?
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@muuz,

     quest z mieczem Świstaka został rozbudowany (6 możliwości - losowo);
(tylko jedna opcja nie ma dubbingu).
Sam quest z przyniesieniem 110 bryłek rudy jest za nudny.

    Cavalorn zleca nam zadanie z trofeami za dobry łuk;(jest nieobowiązkowe)

    Rączka daje 2 nowe zadania: kradzież amuletu ze skrzyni strażnika i okradzenie jednego z 2 Baalów w Obozie;
(brak dubbingu Rączki,minimum  jedno zadanie  trzeba zrobić np. masz wyuczony skill "otwieranie zamów" i musisz obrobić skrzynię straznika bramy.), analogicznie kradzież.

    dodano walkę na arenie z GorHanisem i możliwość dołączenia go do drużyny;(pełny dubbing, w g1 były niewykorzystane dialogi GorHanisa i jest nieobowiązkowe, nie chcesz byc najlepszy na arenie SO - nie musisz!)

    dodano quest związany z odblokowaniem południowej bramy (zabić agresywne wilki i przywódcę stada);
(można go nie robić, ale straznik nie otworzy bramy do czasu przyniesienia skóry przywódcy stada).

Wszystkie dialogi Bezimiennego w nowych questach  mają oryginalny dubbing z serii Gothic .

zobacz sobie chociażby opcję z mieczem Fiska na moim kanale.
https://www.youtube.com/watch?v=3UBx63SSHyY


wersję 1.25.4 już udostepniłem (link w moim podpisie). Generalnie to poprawki w zadaniach i to co pisał Sakujo (poza czarem snu, na razie nie bawiłem się w poprawę czarów). Planuję dodać nowe czary np. otwieranie zamków, oswojenie zwierzęcia.

 Wszystkie bugi, jakie znalazłem - wyeliminowałem. Zobaczymy co dalej, ale chyba zrobię sobie dłuzszą przerwę.
 

Frizbick
  • Gość
Chyba nie bardzo ogarniam co się dzieje w tym filmie ze Fiskiem.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Chyba nie bardzo ogarniam co się dzieje w tym filmie ze Fiskiem.
Cwaniak rzuca się na beziego jeżeli ten podniesie miecz świstaka. Mogłem jeszcze zrobić , że po pobiciu Fisk zabierze ten miecz z ekwipunku. Mozna to dodać.

Jest to tylko jedna z opcji. Jest jeszcze kilka innych losowych scenariuszy min. miecz świstaka będzie w kufrze w chacie Fiska (trzeba tam sie zakraść).  Generalnie w gothicach ( i imodach też) za dużo jest prostych questów, przynieść,podaj etc.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#132 2018-02-05, 03:47(Ostatnia zmiana: 2018-02-05, 06:19)
Dołączam się do prośby @muuz o wydanie patcha bez zbędnych dodatków. Jak znajdę jeszcze jakieś błędy lub pomysły na ulepszenia to podrzucę.

EDIT: Pobrałem twoją wersję i dobiegłem do Starego Obozu. Moje przemyślenia na tą chwilę:

Pierwsze co rzuca się w oczy to nierówna ramka z dialogami, zapewne przez rozdzielczość jakiej używam (1366x768). Zgaduję, że coś przesuwałeś przy okazji naprawy ucinających dialogów. Niektóre pokazują się normalnie, z oknem na środku, ale przy większości okno jest z lewej strony.

Gdy próbuje się zaatakować potwora, któremu nie zadajmy obrażeń, Bezimienny wypowiada kwestię, że nie zadaje obrażeń. Wszystko fajnie, ale w tym czasie postać się unieruchamia (przynajmniej podczas walki z goblinem nad opuszczoną kopalnią) i nie można się ruszać/atakować aż nie skończy mówić. W dodatku wypowiadana kwestia tak jakby ucina się (Bezi mówi "potrzebuję innej..." i nie dopowiada "broni") przez co brzmi to dziwnie. Zgaduję, że tak to zostało nagrane więc można po prostu wyciąć drugie zdanie z tej kwestii.

Nie można pobić goblina nad opuszczoną kopalnią, bo mamy za mało siły, więc radzę zamienić go na inne stworzenie, bo nie ma powodu żeby gracz po niego wracał już po odwiedzeniu Starego Obozu.

Nie wiem również dlaczego kretoszczury zatruwają. Rozumiem w przypadku krwiopijców, jaszczurów czy topielców, bo mogą mieć jakiś tam jad, ale kretoszczury? Nie widzę sensu. No chyba że to nie jad, tylko dżuma.

Postacie, które uciekają przed nami w Starym Obozie (np. Wrzód po pobiciu) biegną do wewnętrznego pierścienia, a przez to że są tam teraz kraty, bugują się w tamtym miejscu i biegają w kółko.

Straż reaguje podczas atakowania chrząszczy. Gdy się je raz uderzy po przekroczeniu pierwszej bramy za placem wymian, Orry i drugi strażnik zaczynają do nich strzelać z kusz, co jest dziwne. Z tego co pamiętam to moby mają swoje flagi, więc chyba wystarczy zmienić nastawienie strażników do chrząszczy.

W dzienniku są zakładki "Udane/Zakończone/Nieudane Misje" i "Info Ogólne". Żeby wyglądało bardziej estetycznie, radzę zmienić na "Udane/Zakończone/Nieudane zadania" i "Informacje ogólne", z każdym członem od nowej linijki. W kilku miejscach zauważyłem, że wielkie litery są w środku zdania, mimo że samo zdanie nie jest ani tytułem, ani tego nie wymaga, więc radzę również zmienić to, bo nie wygląda zbyt estetycznie.

Tekstura nowej zbroi Thorusa (herb paladynów, zamiast mordy cieniostwora) średnio pasuje i za bardzo odstaje, chociażby kolorystycznie (jasna biel i czerwień kontrastują z resztą pancerza).

Podczas dialogów nasze kwestie podpisane są jako "Bezimienny", co jest dziwne, bo to nie jest jego imię czy tytuł. Bezi ma imię, po prostu my, jako gracze, go nie poznajemy, dlatego doradzam zmienić to na "Ja", tak jak w oryginale.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Mi zdecydowanie te zmiany pasują. Jeżeli chcecie patcha bez dodatków to proszę  o listę co dokładnie ma się w nim zawierać. Można też zrobić, ze w dialogu z Diego wyłaczamy/właczamy niektóre ustawienia.

Niektóre z twoich uwag dotyczą oryginalnego g1 (np. rodzaje zadań w menu log).
Wrzód ucieka ale odczekaj 30 sekund i "powinien się uspokoić". Zawsze można zrobić, że ucieka do swojej chaty  XD (poprawię to). ZS_Flee było edytowane i sprawdzane.

Tekst, który wyswietla się przy uderzeniu zbyt mocnego npc rzeczywiscie pochodzi z g1 i taki jest w oryginale, mi zawsze pomaga PPM i nie utrudnia gry (spróbuj u siebie).

Orry i kumple nie reagują na chrzaszcze (z resztą one są na hita, więc niby jak mają to robić). Możesz nagrać film, bo u mnie jest OK.

Wycentrowanie dialogów poprawiłem, jednak przy kliknięcie ESC (game paused) , pierwszy dialog zawsze wyświetla się w standardowych ustawienaich (sorry, taki mamy silnik zengin).

W dialogu może zostac np. Bezi (popularne u nas) albno cąłkiem to skasować. "Ja" to też głupie, nieprawdaż?


Swoją drogą żaden z was nie dał szansy zadaniom, a szkoda.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
Podziel to chłopie bo nie każdy jest zainteresowany rzeczami jakie ty chcesz sobie tam dodać według własnego widzi mi się.

Stwórz instalator z możliwością wyboru jak w przypadku Content Moda do Gothic'a 3'go bądź zrób 3 wersje na bugfix'y, przywrócony kontent i nowe feature'y.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Podziel to chłopie bo nie każdy jest zainteresowany rzeczami jakie ty chcesz sobie tam dodać według własnego widzi mi się.

Stwórz instalator z możliwością wyboru jak w przypadku Content Moda do Gothic'a 3'go bądź zrób 3 wersje na bugfix'y, przywrócony kontent i nowe feature'y.
dobrze chłopie , tylko na razie muszę i tak od tego odsapnąć.
 

gothic1210
  • Gość
Co za ton wypowiedzi xD Zrób i koniec... Pawbuj, ja na twoim miejscu bym im na złość te zadania zostawił. xD
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Co za ton wypowiedzi xD Zrób i koniec... Pawbuj, ja na twoim miejscu bym im na złość te zadania zostawił. xD

Pewne jest, że wydam małą łatkę do aktualnej wersji i robię przerwę, a kiedy kolejna wersja (w tym zmiany odnośnie różnych opcji moda) to pozyjemy, zobaczymy. Na razie chcę od tego odpocząć.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#138 2018-02-09, 04:51(Ostatnia zmiana: 2018-02-09, 06:26)
Pewne jest, że wydam małą łatkę do aktualnej wersji i robię przerwę, a kiedy kolejna wersja (w tym zmiany odnośnie różnych opcji moda) to pozyjemy, zobaczymy. Na razie chcę od tego odpocząć.

Ogólnie o wiele większe parcie jest na "nieoficjalny patch", niż na modyfikację, bo modyfikacji jest multum, a jako taką łatkę naprawiającą błędy ciężko znaleźć, szczególnie po polsku (oczywiście poza tą z tego tematu). Jeśli robiłbyś już tę osobną wersję bez dodatków i większych zmian, to mógłbym pomóc w wyszukiwaniu potencjalnych bugów. Przeszedłem też Gothic'a kilkanaście razy na parę różnych sposobów i znam go na wylot, także mógłbym podpowiedzieć parę rzeczy odnośnie balansu, czy walorów estetycznych/immersyjnych, które można by było poprawić. Jakby co to pisz na PW, lub pod tym tematem.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1625
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
proszę, podziel gdzie co i jak powinno wygladać.
[ fix mod patch 1.25}

[*] dodano kolory nazw skrzyni na wzór z G3 i "exp" i "bonus do umiejętności" za ich otwarcie w zależności od długości kombinacji zamka;

[*] nazwy NPC mają różny kolor w zależności od nastawienia ("attitude");
 
[*] zmieniony kolor dialogów  w celu lepszej widoczności (skopiować systempack.ini do folderu system!)

[*] niektóre monstery (zębacze, wilki, ścierwojady, krwiopijcy) mogą zatruć bohatera, mają losowe statystki jak i tekstury w celu większej różnorodności przeciwników;;

[*] zbroje mają swój limit wytrzymałości na uderzenia (limit pojedynczych uderzeń bez względu na ich siłę);

[*] dodano nowe  dźwięki svm do skrzyń typu "brakuje mi wytrychów" czy " bez odpowiedniego klucza nigdy tego nie otworzę" z G2NK;

[*] otwieranie skrzyń wymaga wyuczenia umięjętności u Rączki;

[*] nowy system powiadamiania (exp, przekazywanie itemów wraz z nzwą i ilością stuk, nazwy zadań i ich status);

[*] handlarze tracą swoje towary, jeżeli zostaną pobici lub zabici;

[*] maganci są nieśmiertelni do 4. rozdziału;

[*] NPC tracą całą rudę, jeżeli zostaną pobici lub zabici;

[*] strażnicy poprawnie korzystają z kołowrotów, jeżeli hero zostanie pobity (wcześniej się zacinali i tylko stali);

[*] NPC zabierają broń przeciwnika z pola walki;

[*] poprawiona rutyna ZS_FollowPC (NPc korzystają z drabin, atakują innych NPc jeżeli ci zaatakują głównego bohatera oraz czekają na niego jeżeli ten wspina się na wzniesienia);

[*] bramy nie zacinają się po wczytaniu save'a i dodane zostały sfx przy ruchu i są zamykane na noc w Starym Obozie;

[*] przeniesiona animacja dobijania NPC z G2NK;

[*] straznicy podczas rutyny ZS_Guard i ZS_GuardPallisade chodzą w nocy z pochodniami;

[*] powalenie kolumny w klasztorze zmiennokształtnych zwięsza siłę i zręcznośc;

[*] dodatkowe powiadomienie, jeżeli hero zyska przyjazny stsounek NPC (tak jak w Gothic Sequel);

[*] NPC kładą się normalnie spać;

[*] poprawione przypisanie portali do gild w Starym Obozie;

[*] szalony Cor Kalom ma maskę śniacego w finałowej walce;

[*] w jaskini pod mostem przy wejsciu do SO znajdziemy zwoje magiczne (przydatne w questach);

[*] wolne celowanie by  @Szap (jako opcja);

Nowe zadania

[*] quest z mieczem Świstaka został rozbudowany (6 możliwości - losowo);

[*] Cavalorn zleca nam zadanie z trofeami ;

[*] Rączka daje 2 nowe zadania: kradzież amuletu ze skrzyni strażnika i okradzenie jednego z 2 Baalów w Obozie;

[*] dodano walkę na arenie z GorHanisem i możliwość dołączenia go do drużyny;

[*] dodano quest związany z odblokowaniem południowej bramy (zabić agreswne wilki i przywódcę stada);

Nowe itemy

[*] amulet złodzieja: podnosi umiejętności złodziejskie, otwierania zamków oraz zręczność;
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry