mkf(int) - Make Float - Stwórz Float -> Przeobraża liczbę int (czyli np. 16, 33, 120, 420) w float, czyli po zapisaniu mkf(1); otrzymamy dziwną liczbę, jeśli ją wyświetlimy w grze poprzez np. Print(). W tym przypadku otrzymamy liczbę 1065353216, czyli 1.0 (nie 1, bo już mamy float, a nie int).
truncf (int) - Truncate Float - Zetnij float -> Przywraca Float do inta. Czyli, jeśli nasz float wynosi 1.0, zmieni go na 1 (int), jeśli nasz float wynosił 3.528, przywróci nam 3. Ważna uwaga, int działa tak, że odczytuje tylko liczbę pierwszą, przed przecinkiem, czyli jeśli nasz float będzie miał 3.999... to i tak dostaniemy 3 z powrotem (obcina przecinek).
roundf (int) - Round Float - Zaokrąglij float -> konwertuje naszego float do int, zaokrąglając jego wartość, czyli jeśli po przecinku będzie 5 i więcej, zwiększy nam wartość o jeden do góry i odda int. Przykład: 4.3 = 4, 7.6 = 8.
addf (int x, int y) - Add Floats - Dodaj floaty -> dodawanie, floatów nie da się dodawać jak inty, trzeba używać tej funkcji. Jeśli nie wiadomo, co znaczy dodawanie: łączy liczbę X i liczbę Y, np. 1+1=2.
subf (int x, int y) - Subtract Floats - Odejmij floaty -> odejmowanie floatów. 2-1=1.
negf (int) - Negate Float - Negacja floata -> przeobrażanie liczby dodatniej na ujemną (np. -1 = 1).
mulf (int x, int y) - Multiply Floats - Pomnóż floaty -> mnożenie. 4*4 = 16.
divf (int x, int y) - Divide Floats - Dziel floaty -> dzielenie. 16/4 = 4.
invf (int) - Inverse Float -> Nie do końca wiem o co tu chodzi, dzieli 1 przez wasz float, czyli np. 1/32 = 0.03125.
fracf (int x, int y) - to samo co divf (nie wiem po co).
gf (int x, int y) - Greater Float - Większy float -> zwraca true jeśli x > y, false jeśli nie.
gef (int x, int y) - Greater or Equal Float - Większy bądź równy float -> zwraca true jeśli x > y, lub x = y, false jeśli mniejszy.
lf (int x, int y) - Lower Float - Mniejszy float -> zwraca true, jeśli x < y.
lef (int x, int y) - Lower or Equal Float - Mniejszy bądź równy float -> zwraca true jeśli x < y, lub x = y, false jeśli większy.
sqrtf (int) - Square root Float - Skróć Float -> zmniejsza float z x.abcdef... do x.abcd.
sqrtf_approx (int) - to samo, co sqrtf, tyle, że zaokrągla ostatnią liczbę, czyli 3.5888883 = 3.5889.
printf (int) - Pokazuje napis z wartością naszego floata.
Osobiście polecam to, ponieważ nie ucina żadnych liczb i można użyć do wszystkiego, nie tylko, żeby wyświetlić wartość na ekranie.