Połączenie mdsa z rutyną. 2088 0

O temacie

Autor zmajcek

Zaczęty 25.02.2016 roku

Wyświetleń 2088

Odpowiedzi 0

zmajcek

zmajcek

Użytkownicy
posty49
Propsy99
Profesjabrak
  • Użytkownicy

zmajcek

Połączenie mdsa z rutyną.
2016-02-25, 18:56(Ostatnia zmiana: 2016-03-06, 21:54)
Cześć, w tym wątku chciałbym poznać trochę teorii na temat animacji/mdsów i ich połączenia z rutynami. Poniżej tylko przykład jaki wykorzystuje każda z dziennych rutyn.

Przykład animacji palenia fajki wodnej:

mamy pliki .asc odpowiedzialne za:
-model fajki (MDL)
-animacje ruszającej się fajki (MSB)
-mds tej animacji

od strony postaci mamy
-hum body naked na który nakładamy animacje palenia (poruszania się gracza)
-i mds z katalogu humans

mdsy określają przedziały w jakich klatkach wykonywana jest stosowna sekwencja.

Patrząc od strony przeciwnej mamy rutyne ZS_Smoke_Waterpipe.
Rutyna określa zachowanie postaci po dojściu do waypointu z fajką, odpopwiada za wywołanie początku i końca animacji.

Np za loop odpowiada:

FUNC int ZS_Smoke_Waterpipe_Loop ()
{
// ------ Wasserpfeife rauchen ------
if (!C_BodyStateContains(self, BS_MOBINTERACT_INTERRUPT))
&& (Wld_IsMobAvailable(self,"SMOKE"))
{
AI_UseMob (self, "SMOKE", 1);
};


return LOOP_CONTINUE;
};
Domyślam sie że fragment "AI_UseMob (self, "SMOKE", 1);" wywołuje sekwencje z animacji mdsa-klatka 45-190 odpowiadająca ciągłemu pykaniu fajki.
Nie rozumiem jednak jakie jest połączenie tego wyrażenia "SMOKE" z mdsem-skąd program ma wiedzieć gdzie sięgnąć. Przeszukiwałem pliki gry z tą intencją ale wyrażenie to pojawia się właściwie tylko w pliku TA odpowiadającemu rutynom.
Nie rozumiem jak gra komunikuje się między rutynami a mdsami.
TO narazie tyle, jak mi przyjdzie do głowy dalszy ciąg tego problemu to pytanie zadam  w tym temacie.


Tak po namyśle dodam w skrócie, te zwroty w rutynach np SMOKE, PAN, BAUMSAEGE (ciecie piłą) to są nazwy mobów w spacerze? Mógłby mi ktoś to wyjaśnić? Bo z tego co widzę one się w świecie gry tak nie nazywają. Nazywają się pełną nazwą np SMOKE_WATERPIPE. Skąd się te nazwy biorą i jak na tej podstawie stworzyć własną animacje?)

EDIT
DObra już wszystko sam zrozumiałem, temat nieważny. Mogę powiedzieć tylko że najważniejsze jest nazewnictwo animacji a przede wszystkim 1 człon np SMOKE (z animacji SMOKE_WATERPIPE) Na tej podstawie "widzą" się animacje przedmiotu (fajka wodna) z animacjami npca/gracza. Rutyna to tylko zachowanie npców. Z tego co widziałem nie ma żadnego związku z animacją i nie jest do niej wymagana. (co nie było dla mnie takie oczywiste na początku). Długo mi zajęło zrozumienie tego ale to dla tego że pomyliłem kolejność nazewnictwa w 1 pliku:D.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry