Ja radzę jeśli już chcesz pod siłę 1h+tarcza, ponieważ postacie pod siłę paradoksalnie są nastawieni bardziej na obronę niż na atak, w znaczeniu, że mają najlepsze pancerze. Tarcza ten efekt po pierwsze powiększa, mamy jeszcze lepszą obronę, po drugie daje op opcje odporności na odrzut, który jest tu bardzo częstym zjawiskiem, wszystkie inne profesje się męczą i trenują latanie, a ty z tarczą sobie stoisz i bijesz. Po trzecie wiele graczy idąc w 2h i tak uczy się troszkę 1h, żeby używać postrachu nieumarłych, a trupy to chyba 50% z tych silniejszych potworów, w tedy ty masz 100% umiejętności walki tym mieczem plus dodatkową obronę, a wojownicy 2h się męczą.
Jako gildie to zależy co wolisz:
- jako strażnik miejski masz naukę tarczy za darmo (jeśli chodzi o kasę) a nauka ta jest bardzo droga (około 30k pójdzie) i możliwość otrzymania tarczy paladyna już w R2 (podobno, sam nie testowałem), przez co z questa Mroczna sieć możesz otrzymać coś innego np. błogosławione bełty
- jako najemnik masz tam trochę pierdołek typu kasa od onara, możliwość otworzenia skrzyń na farmie i takie duperele ale jeszcze dwa bardzo ważne aspekty - Ciężką zbroję ŁS już w R3, a nie w R5 czyli tą obronę wyżej wspomnianą, przez co łatwiej zrobić zaginionego brata, oraz neutralność Bogów, a potrzebujesz szponu beliara grając 1h, palkiem ciężko się doprosić o cokolwiek Beliara. Dlatego ja jednak wybrałem Najemników.
Jeśli już pójdziesz w tarcze i 1h, rada ode mnie, ucz się od razu do 100% bo niżej nie ma sensu, czyli zachowaj sobie 109 pn na naukę. Po drugie nie bij fortu azgan dopuki nie będziesz mógł pozyskiwać dusz, tam jest bardzo łatwo zdobyć w prosty sposób dużą liczbę dusz.
@LostCookies po 50 + 1:D