Jak stworzyć skrypt zmiany amunicji w łuku czy kuszy? 6400 18

O temacie

Autor Darkmodders

Zaczęty 12.01.2016 roku

Wyświetleń 6400

Odpowiedzi 18

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Witam.

Tak jak w temacie. Chce wykonać taki skrypt który pozwoli mi na wybór amunicji w łuku czy kuszy. Nie prosze o żadne gotowce, chce się nauczyć tego krok po kroku. Jeśli jest gdzieś, na forum, tutorial mówiący o tym to prosił bym o link do niego gdyż sam takowego nie znalazłem. Prosze o pokierowanie.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
użyj opcji klawiszy że np jak klawisz 3 to taka strzala jak 4 to inna.

Oto mój skrypt wyboru strzał :

Spoiler
func void wyborstrzal(var C_Npc other, var C_Npc self)
{var C_ITEM equippedbow;



if(MEM_KeyState(KEY_3)==KEY_PRESSED )
{
      
         equippedbow = Npc_GetEquippedRangedWeapon(hero);
         equippedbow.munition = ItRw_Arrow;
         
         };
      

if(MEM_KeyState(KEY_4)==KEY_PRESSED )
      {
      
         equippedbow = Npc_GetEquippedRangedWeapon(hero);
         equippedbow.munition = ItRw_FireArrow;
         
         
         };
if(MEM_KeyState(KEY_5)==KEY_PRESSED )
      {
      
         equippedbow = Npc_GetEquippedRangedWeapon(hero);
         equippedbow.munition = ItRw_PoisonArrow;
         
         };


};




No chyba że wolisz dialog a o tym chyba był gdzieś tutek

EDIT: tutaj jest tutek monologi do przedmiotu : http://themodders.org/index.php?topic=25425.0
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Mógłbyśmi to jakoś bardziej wytłumaczyć? :)
Wiesz, ja wole wędke niż rybe ;)
Co do skryptu. Robić osobny czy wystarczy że wpisze to w istniejący skrypt np. RangedWeapon.d?
W skrypcie łuku jest funkcja munition, czyli wystarczy podmienić go nazwą naszej funkcji?

EDIT: Do tego tutek nie jest mi potrzebny, to są podstawy moddingu, rzecz jasna monologi.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Zainstaluj Ikarusa i Lego http://themodders.org/index.php?topic=16580.0
Jak wykonasz krok po kroku to potem do swojego folderu _moje wrzucasz ten skrypt
Na koniec dodajesz w startupie w init global : FF_Apply (wyborstrzal);
Uruchamiasz Gothica z reparse scripts i tyle :)
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Z ikarusa i lego korzystam od dłuższego czasu.
Czyli nie musze w ogóle nic ruszać w skryptach łuków po tych czynnościach?
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Tylko jeśli byś chciał użyć dialogu jako wybór strzał byś musiał użyc on_equip = twoja funkcja;
   on_unequip = twoja funkcja :)
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Możesz to zrobić na zmiennej :P. Wystarczy funkcja on_state. Czyli funkcja ognista.func void ognista (){...Deklarujesz zmienną typu C_ItemC_ITEM zalozonyluk;poźniej dajesz zalozonyluk=Npc_GetEquippedRangedWeapon(hero);//na chłopski rozum zmienna jest to założona broń dystansowa postaci-Heroi niżej  nazwazmiennej.munition=instancja strzaly;To wszysko. Należy dodać także warunki dla łuków i kusz. Na szybko pisałem jeżeli czegoś nie rozumiesz to pisz.
nazwazmiennej to zmienna C_ITEM- czyli nie gotowiec :P
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Tylko jeśli byś chciał użyć dialogu jako wybór strzał byś musiał użyc on_equip = twoja funkcja;
   on_unequip = twoja funkcja :)

To chyba prostszy i przyjemniejszy sposób :)

Możesz to zrobić na zmiennej :P. Wystarczy funkcja on_state. Czyli funkcja ognista.func void ognista (){...Deklarujesz zmienną typu C_ItemC_ITEM zalozonyluk;poźniej dajesz zalozonyluk=Npc_GetEquippedRangedWeapon(hero);//na chłopski rozum zmienna jest to założona broń dystansowa postaci-Heroi niżej  nazwazmiennej.munition=instancja strzaly;To wszysko. Należy dodać także warunki dla łuków i kusz. Na szybko pisałem jeżeli czegoś nie rozumiesz to pisz.
nazwazmiennej to zmienna C_ITEM- czyli nie gotowiec :P

O chłopie, to żeś teraz dowalił.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Tylko jeśli byś chciał użyć dialogu jako wybór strzał byś musiał użyc on_equip = twoja funkcja;
   on_unequip = twoja funkcja :)

To chyba prostszy i przyjemniejszy sposób :)

No zależy :) bo do każdego łuku by trzebabyło dodać te funkcje on_equip i on_unequip a mi sie nie chciało :)
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Tylko jeśli byś chciał użyć dialogu jako wybór strzał byś musiał użyc on_equip = twoja funkcja;
   on_unequip = twoja funkcja :)

To chyba prostszy i przyjemniejszy sposób :)

No zależy :) bo do każdego łuku by trzebabyło dodać te funkcje on_equip i on_unequip a mi sie nie chciało :)
Ten jest na zasadzie monologu. Mój jest na zasadzie że bierze strzałę do ręki jak mapę i amunicja sama się zmienia w każdym łuku :) więc nie trzeba dodawać wszędzie funkcji Unequip.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Mi tam to nie przeszkadza. Dzięki wielkie za pomoc, pomogłeś znacznie :)
Propsy sie należą.
Tylko jeśli byś chciał użyć dialogu jako wybór strzał byś musiał użyc on_equip = twoja funkcja;
   on_unequip = twoja funkcja :)

To chyba prostszy i przyjemniejszy sposób :)

No zależy :) bo do każdego łuku by trzebabyło dodać te funkcje on_equip i on_unequip a mi sie nie chciało :)
Ten jest na zasadzie monologu. Mój jest na zasadzie że bierze strzałę do ręki jak mapę i amunicja sama się zmienia w każdym łuku :) więc nie trzeba dodawać wszędzie funkcji Unequip.

Może i masz racje tylko że średnio rozumiem twój sposób.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Tylko jeśli byś chciał użyć dialogu jako wybór strzał byś musiał użyc on_equip = twoja funkcja;
   on_unequip = twoja funkcja :)

To chyba prostszy i przyjemniejszy sposób :)

No zależy :) bo do każdego łuku by trzebabyło dodać te funkcje on_equip i on_unequip a mi sie nie chciało :)
Ten jest na zasadzie monologu. Mój jest na zasadzie że bierze strzałę do ręki jak mapę i amunicja sama się zmienia w każdym łuku :) więc nie trzeba dodawać wszędzie funkcji Unequip.

Ja poprostu użyłem klawiszy do zmian strzał :D
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Pokażę ci to na skrypcie ok? Mam strzałę :
INSTANCE ItRw_Arrow(C_Item)
{
name = "Strzała";

mainflag = ITEM_KAT_MUN;
flags = ITEM_BOW|ITEM_MULTI;

value = Value_Pfeil;

visual = "ItRw_Arrow.3ds";
material = MAT_WOOD;
on_state[0] = strzala; //To jest funkcja :P
scemeName = "MAP"; //używa jak mapy = animacja :)
description = name;
//TEXT[0] = ""; COUNT[0] = ;
//TEXT[1] = ""; COUNT[1] = ;
//TEXT[2] = NAME_Damage; COUNT[2] = damageTotal;
//TEXT[3] = NAME_Dex_needed; COUNT[3] = cond_value[2];
//TEXT[4] = ""; COUNT[4] = ;
TEXT[5] = NAME_Value; COUNT[5] = value;
};
func void strzala() // funkcja co się dzieje :PP
{
var C_ITEM equippedbow;// to co ci mówiłem wyżej :P
equippedbow = Npc_GetEquippedRangedWeapon(hero);//kto ma broń
equippedbow.munition = ItRw_arrow; // zmiana strzały na zwykłą

};
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Ten sposób nie jest zły. Porównując go do tworzenia monologu i przypisywania go do każdego łuku jest lepszy. Z monologiem tyczy sie taka sprawa że sby użyć dsnej strzały trzeba ściągać i zakładać łuk by wywołać monolog.
Jedną rzecz już rozumiem z tego co mi tłumaczysz SiemaczyS, teraz nurtuje mnie pytanie czy coś dopisywać do skryptu łuku. Ja chce zrobić KILKA strzał, więc czy ten pomysł wypali.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Nic nie musisz dopisywać :). Chyba że chcesz napis amunicja:----Nazwa amunicji.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Dzięki wam za wytłumaczemie :)
Co do sposobu wyboru strzał to wybiore ten który bardziej kminie  :P
Jakbym miał jeszcze jakieś problemy to najwyżej nspisze do was na gg czy pw.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

piootrek86

piootrek86

Użytkownicy
Fanatyk Gothica
posty89
Propsy13
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Fanatyk Gothica
Nie musisz sciagac luku gdy uzyjesz klawiszy do zmiany strzal. Powodzenia w tworzeniu :-)
 
Mam pomysł na moda ale nie mam chęci i zdolności :D

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Przy formie klawiszowej tak, nie trzeba.
Dzięki :)
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry