Wypakuj to sam - Gothic II NK VDFS (pancerz) 1432 4

O temacie

Autor baronWojny

Zaczęty 9.01.2016 roku

Wyświetleń 1432

Odpowiedzi 4

baronWojny

baronWojny

Użytkownicy
posty15
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Witam ! Jako że kilka razy spotkałem się już z problemem braku znajomości VDFSa , więc postanowiłem zrobić ten poradnik akurat tu posłużę się przykładem zbroi, nie ma co przedłużać zaczynamy  ^^

Przypominam jednak, iż chcąc wrzucić obcą pracę do modyfikacji przydało by się zapytać twórców o zdanie a nie wrzucać na pałę bo mogę. Osobiście korzystam z VDFSa tylko w celach osobistych, lubię mieć nawrzucane w Gothicu.

Potrzebne programy

-Gothic 2 Noc Kruka
-Gothic 2 MDK
-Modyfikacja/plik modvdf

Startujemy ! Pod ostrzał weźmy sobie zbroję Abuyin z modyfikacji Requiem



1) Na początku odpalamy naszą modyfikację z której chcemy wyciągnąć pancerz, znajdujemy npc który ją posiada chyba że znamy kod tak czy siak musimy zbroję wyrzucić na ziemię, mieć ją podświetloną i użyć na niej komendy "Edit Focus"



2) Teraz musimy sprawdzić jaką nazwę ma model w plikach modyfikacji w tym celu odczytujemy nazwę z linijki "VISUAL_CHANGE" warto zapisać gdzieś tą nazwę



3) Wszystko mamy odpalamy VDFS. Ścieżka to Gothic II/_work/Tools/VDFS



4) W miejscu podpisanym "Filename" szukamy pliku .vdf naszej modyfikacji zazwyczaj znajduje się w Gothic II/Data


 
5) W przypadku modyfikacji Requiem pliki modyfikacji zostały podzielone na 3 mniejsze, nam będą potrzebne pliki "mod" i "textures", ale spokojnie większość modyfikacji spakowanych jest w 1 plik



6) Ścieżkę gdzie będziemy chcieli zachować materiały wybieramy w opcji "Root path"



7) Kiedy już materiały modyfikacji zostaną ukazane szukamy wypatrzonego modelu. W lewym okienku wybieramy folder "Anims" a w nim "_compiled"



8) w okienku po prawej szukamy nazwy naszego modelu po czym zaznaczamy go i wciskamy "Extract Selected". Warto wcześniej założyć sobie nowy folder oraz mieć zaznaczoną opcję "With patch" dzięki czemu będziemy mieli większy porządek



9) Teraz tekstury. Tym razem wybieramy folder "Textures" a później "_compiled" nie znam żadnego lepszego sposobu  :F więc zaznaczamy wszystko, wyciągamy po czym podmieniamy w Gothicu w tym samym folderze tylko polecam wrzucając w razie konfliktów wcisnąć nie zamieniaj, osobiście załatwiłem sobie tak Fonty a Ruski w okienkach z wypowiadanymi kwestiami i niemiecki podczas wyboru kwestii no czuje się jak pod zaborami.




Teraz kilka uwag:
1) Model wypakowujemy w rozszerzeniu .MDM które niczym się nie różni od .ASC w skrypcie nawet możemy zostawić rozszerzenie .ASC Gothic zajarzy
2) Tekstura jest w formacie .TEX co też nie jest problemem
3) Jest to poradnik do GII kilka razy już próbowałem wypakowywać modele z modyfikacji GI, niestety program uznał że tak nie może być i nie czytał modelu.

No i gotowe wystarczy teraz wykonać skryp, tekstury wrzucić to folderu z teksturami, model wrzucić do asc_bodies/armor i wszystko powinno hulać :)
 
kiedyś zrobię poradnik do VDFS'a ;_;

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1610
Propsy233
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
1) .ASC to zdekompilowana animacja pancerza, a .MDM to skompilowana animacja pancerza.
Gdy będziesz chciał przenieść Pancerz z g1 do g2 musisz go zdekompilować do .ASC i wrzucić do odpowiedniego folderu, jeśli wrzucisz .MDM Gothic 2 go nie rozkmini.
3). Obstawiam że właśnie próbowałeś użyć skompilowanych animacji z g1 w g2.

Ale ogólnie spoko, komuś się przyda.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1691
Propsy443
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
1) .ASC to zdekompilowana animacja pancerza, a .MDM to skompilowana animacja pancerza.
Gdy będziesz chciał przenieść Pancerz z g1 do g2 musisz go zdekompilować do .ASC i wrzucić do odpowiedniego folderu, jeśli wrzucisz .MDM Gothic 2 go nie rozkmini.
3). Obstawiam że właśnie próbowałeś użyć skompilowanych animacji z g1 w g2.

Ale ogólnie spoko, komuś się przyda.

Mylisz się. Gothic odczyta skompilowaną animację nawet jak napiszesz .ASC i nie masz plików .ASC.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1610
Propsy233
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Chyba że z pancerzami jest inaczej, wiem że jak pracowałem nad przenosinami g1 do g2

hero nie wykonywał animacji z g1 ponieważ żywcem podmieniłem foldery Anims\_Compiled
Dopiero gdy wypakowałem wszystkie animacje z g1 do *.ASC a folder _Compiled zostawiłem pusty
To Gothic2 sobie je skompilował po swojemu i dopiero działały, takie jak animacja pirokinezy, wykonywana przez hero do gromu, i inne xd
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

baronWojny

baronWojny

Użytkownicy
posty15
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
1) .ASC to zdekompilowana animacja pancerza, a .MDM to skompilowana animacja pancerza.
Gdy będziesz chciał przenieść Pancerz z g1 do g2 musisz go zdekompilować do .ASC i wrzucić do odpowiedniego folderu, jeśli wrzucisz .MDM Gothic 2 go nie rozkmini.
3). Obstawiam że właśnie próbowałeś użyć skompilowanych animacji z g1 w g2.


Jeżeli chodzi właśnie o ten pierwszy punkt napisałem go dla typowo zielonych gdyż sam głowiłem się przez długi czas jak zmienić .MDM na .ASC a okazało się że tak naprawdę nie ma różnicy w tym czy plik jest właśnie skompilowany i ma inne rozszerzenie.

a co do skompilowanych animacji z Gothic 1 to tak Gothic 2 się obraża i wyskakuje błąd ASC not found: Nazwa.ASC możliwe że tak jak mówisz trzeba wszytko dekompilować (chyba tak się pisze  :lol2:) aczkolwiek teraz kiedy mamy taką perełkę jak Returning 2.0 który zawiera wszystkie lepsze pancerze stworzone na silniku Gothica które można wypakować (tak myślę bo jeszcze się w Returningu nie bawiłe) problem przestaje istnieć , więc nie ma większego problemu jeśli chodzi właśnie o pancerze.  :D
 
kiedyś zrobię poradnik do VDFS'a ;_;


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry