Gothic 2 rutyny 6506 27

O temacie

Autor Kogaan

Zaczęty 25.11.2015 roku

Wyświetleń 6506

Odpowiedzi 27

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Witam mam pytanie czy istnieją rutyny dla postaci z g2 żeby ćwiczył magie jak w g1 i żeby używał tego do robienia run jeśli tak to czy ktoś mógłby mi napisać co mam wpisać w rutynę postaci?
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Otwórz sobie plik TA.d tam masz wszystko.
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
A podasz ścieżkę?
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
A wiesz o istnieniu opcji wyszukaj w twoim komputerze?
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
dobra sam znalazłem a w pliku znalazłem TA_Practice_Magic ale jak go dam w rutynę i włączę grę to postać tylko stoi.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Jeżeli postać wykonuje rutyny, podczas której nie używa żadnego przedmiotu, potrzebne będzie wstawienie do spacera odpowiedniego FreePointu, na którym dana postać będzie "pracować"
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
A muszę tego freepointa jakoś specjalnie nazywać czy coś?
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2281
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Jeżeli chcesz, żeby postać np siedziała na ziemi jak przy ognisku to dajesz FreePointa o nazwie FP_SITCAMPFIRE_TU_DAJESZ_CO_CHCESZ i w rutynie TA_Sit_Campfire
Nie pamiętam jaka była nazwa FP do practicemagic, więc ci nie pomoge
 

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.

Kogaan

Gothic 2 rutyny
#8 2015-11-25, 13:52(Ostatnia zmiana: 2015-11-26, 13:36)
A jest gdzieś w jakimś pliku przypisane że np.  FP_SITCAMPFIRE do TA_Sit_Campfire

Post połączony: 2015-11-25, 15:51
chciałem dodać rutynę stania przy tym do run i stworzyłem plik ZS_RUNE_MAKER.d // *************************
// NSC benutzt Alchemietisch
// *************************

FUNC VOID ZS_RUNE_MAKER ()
{
Perception_Set_Normal();

B_ResetAll (self);

AI_SetWalkmode (self,NPC_WALK);

if (Hlp_StrCmp (Npc_GetNearestWP(self), self.wp) == FALSE)
    {
AI_GotoWP (self, self.wp);
};
if (Npc_HasItems (self,ITMI_RUNEBLANK) == 0)
{
CreateInvItem (self,ITMI_RUNEBLANK);
};
};

FUNC int ZS_RUNE_MAKER_Loop ()
{
// ------ SK: Sollte schon für das neue Mobsi funzen ------
// ------ Alchemie-Tisch benutzen ------

if (!C_BodyStateContains(self, BS_MOBINTERACT_INTERRUPT))
&& (Wld_IsMobAvailable(self,"RUNEMAKER"))
{
AI_UseMob (self, "RUNEMAKER", 1);
};

return LOOP_CONTINUE;
};

FUNC VOID ZS_RUNE_MAKER_End ()
{
AI_UseMob (self, "RUNEMAKER", -1);
};


I do pliku Ta.d dopisałem linijkę func void TA_RUNE_MAKER (var int start_h, var int start_m, var int stop_h, var int stop_m, VAR string waypoint) {TA_Min (self, start_h,start_m, stop_h, stop_m, ZS_RUNE_MAKER, waypoint);}; Ale jak dałem postaci tą rutynę to gra się uruchomiła ale postać tylko stała przy tym do run i nic nie robiła.

Post połączony: 2015-11-26, 13:36
Pomoże ktoś?
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
zamiast
Cytuj
AI_UseMob (self, "RUNEMAKER", -1);
daj to
Cytuj
AI_UseMob (self, "RMAKER", -1);
 


Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Dalej nie działa.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
if (!C_BodyStateContains(self, BS_MOBINTERACT_INTERRUPT))
&& (Wld_IsMobAvailable(self,"RUNEMAKER"))
{
AI_UseMob (self, "RUNEMAKER", 1);
};

a ten zmieniłeś ?
 


Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
Tera działa wielkie dzięki a co do TA_Practice_Magic to co mam wpisać w freepointa?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
FP_PRACTICE 
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.

Kogaan

Gothic 2 rutyny
#14 2015-11-28, 16:16(Ostatnia zmiana: 2015-11-28, 16:22)
Nazwałem freepointa FP_PRACTICE postawiłem go koło weypointa na którym ma być robiona animacja zapikuję świat wchodzę do gry a postać nadal tylko stoi.

Post połączony: 2015-11-28, 16:22
Takie pytanie jak się nazywa animacja odpowiedzialna za teleportację?
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
Untersturmfuhrer
posty2143
Propsy1151
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
  • Untersturmfuhrer
FP_PRACTICE_BYLECO a co do animacji to sprawdź np skrypt abuyina.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
freepointa nazwałem FP_PRACTICE_LOCATION_19_03_ROOM6, LOCATION_19_03_ROOM6 bo tak się nazywa weypoint na którym ma być wykonywana animacja i nadal postać tylko stoi.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Okej żebyś nie pytał zawsze co i jak, nadeszła pora byś zrozumiał powiązanie pomiędzy rutyna i freepointem.

Przykład części skryptu
if (Wld_IsFPAvailable (self, "PRACTICEMAGIC"))
{
AI_GotoFP (self,"PRACTICEMAGIC");         
AI_AlignToFP( self );
};
Widocznie jest tutaj ustalone PRACTICEMAGIC, ale co on oznacza ?

Wld_IsFPAvailable (self, "NAZWA") Ta funkcja sprawdza czy w poblizu znajduje sie freepoint  NAZWA_DOWOLNY123_TEXTabcd
AI_GotoFP (self,"ABCD");NPC wykonujacy rutyne idzie na freepoint ABCD_DOWOLNY_TEXTabcd123456

A wiec funkcje te "działają" tylko jak istnieje freepoint z nazwą, która ma na początku text wpisany do funkcji, naśladowany znakiem "_" a dalej dowolnym textem.

Teraz idź, sprawdź jakie FP ozywa rutyna której chcesz użyć. Mam nadzieje ze da sie zrozumieć co tutaj napisałem.
 


Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nie wiem czy on to ogarnie, dodam tylko że NAZWA i ABCD to to samo po prostu nazwa freepointa której szukają skrypty
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Kogaan

Kogaan

Użytkownicy
Yellow color.
posty561
Propsy33
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Yellow color.
dobra działa i jeszcze jedno pytanko istnieje animacja w gothic żeby postać tylko stała w pozycji przy której się teleportuje? Bo jak zrobiłem rutynę o animacji teleportowania się to postać leciała w górę i opadała i tak w kółko.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry