[Two Worlds 2 PotFF] Worldmerge Mod 7788 7

O temacie

Autor Squerol

Zaczęty 30.07.2015 roku

Wyświetleń 7788

Odpowiedzi 7

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Jako że niedługo będę powtarzać rozgrywkę z Worldmerge (ukończyłem go jedynie raz, było to bardzo dawno), a na forum nie widziałem żadnego tematu z nim związanego, umieszczam informację o modyfikacji.
http://www.insidetwoworlds.com/showthread.php?t=33839


Worldmerge to ogromne rozszerzenie do Two Worlds 2 z dodatkiem Pirates of the Flying Fortress, stworzone przez youngneil1 (stworzył on też mod zwiększający poziom trudności do Kindom of Amalur, "youngneil shapes amalur" bodajże)

Co nam daje modyfikacja? (opis może być niedokładny, bardzo dawno grałem)
* Dodaje 11 znanych z multiplayera "przygodowych" map. Są wplecione w świat gry jako wątek poboczny, uzyskujemy do nich dostęp po zebraniu kryształów, które są poukrywane w świecie gry (wskazówki do każdego kawałeczka dostajemy od gościa który jest w to zamieszany, nie ma możliwości żeby go nie spotkać), wszystkie mapy razem wzięte dają nam ogrom dodatkowego obszaru,
* System walki uległ również zmianom:
+ brak "stunlocka" (animacji "odrzutu" po trafieniu w przeciwnika), Eliminuje to zjebaszczenie walki jak w przypadku niesamowicie spektakularnego systemu walki rodem z największych produkcji Hollywooda i Bollywooda razem wziętych, mianowicie Gothic'a 3,
+ przeciwnicy są agresywniejsi, ulepszone AI przeciwników,
+ używanie umiejętności bojowych (piruety, sztychy, kontrataki itp.) wymagają staminy. Nie ma staminy, nie da rady używać umiejętności. Podczas bloków stamina się nie regeneruje,
+ zdrowie nie regeneruje się podczas walki,
+ bonusowe obrażenia przeciw wrogom ogłuszonym, oślepionym, powalonym, itp. (walka jednoręcznym orężem bez tarczy/drugiej broni jest teraz sensowna), sztyletem jest jeszcze większy mnożnik,
+ pasywne uniki od umiejętności skradania (w trybie skradania czterokrotnie większa szansa),
+ przeciwnicy mają swoje rangi. Jeżeli przeciwnik jest o 5 leveli większy to nazwa jest żółta, o 10 to czerwona, osobiście nie podoba mi się ta zmiana, gdyż tacy wrogowie regenerują sobie życie przy końcówce paska życia i mogą robić niespodzianki teleportując się nam za plecy ("Mighty surprise"), ma to ponoć na celu, jak tłumaczy twórca, wyeliminować wybicie silniejszych wrogów przy pomocy bugów (tzn. wystrzelanie z dystansu wroga zablokowanego w skale itp.), w zwarciu natomiast, idzie się namęczyć z takimi wrogami,
+ Przeciwnicy po opuszczeniu walki w pełni regenerują swoje zdrowie (komunikat "Enemy Refreshed"),
+ dodana animacja picia elixirków,
* Dodano mnóstwo minibossów ze swoimi przydupasami do starych, jak i nowych lokacji, zazwyczaj są to wymagające starcia, są również dodani nowi przeciwnicy, których nie uświadczycie w podstawce single playera, jesteśmy wynagradzani z zaszlachtowanie tych przeciwników (permanentne elixirki, klejnoty),
* 4 poziomy trudności przy instalacji (szczegółowy opis w wątku głównym moda, link na samej górze tematu):
+ more vanilla (najbardziej zbliżony do podstawki),
+ novice
+ expert
+ master - zawiera wszystkie zmiany w grze, polecam pominąć wyżej wymienione poziomy trudności i od razu dać mastera, nic nas nie ominie a i gra jest, będąc szczery, wymagająca i ultra grywalna na tym poziomie trudności,
* Zmodyfikowany system umiejętności:
+ umiejętności bojowe zużywają staminę,
+ im wyższy poziom umiejętności, potrzeba więcej punktów umiejętności do zwiększenia go, przy wyższym poziomie (bodajże przy 6-ym lub 7-mym) potrzeba wykupić (za złoto, rzecz jasna) możliwość dalszego zwiększania u pewnej postaci,
 + nowe efekty umiejętności:
^ skradanie ma wpływ na szanse pasywnego uniku,
^ zabójczy cios (assasination skill) ma wpływ na mnożnik obrażeń, gdy przeciwnik jest ogłuszony/oślepiony/powalony,
^ regeneracja życia poza walką, umiejętność dodaje 2 punkty do atrybutu żywotności za każde zwiększenie umiejętności,
^ kradzież kieszonkowa ma wpływ na dodatkowy łup ze zwłok/pojemików, pojawia się komunikat "Luck of thieves"
^ nie pamiętam nazwy umiejętności po polsku, ten skill od biegania, ma wpływ na ilość naszej staminy,
* Poukrywane permanentne elixiry w świecie gry (bonusy do atrybutów, jak i punktów umiejętności), jak i również poukrywanie klejnoty,
* Zmniejszenie wymaganego poziomu do używania zbroi/broni, więcej barwników, możliwość rozbierania i ulepszania pierścieni i amuletów, dodano również nowe ubrania, peleryny bodajże, zestaw samuraja z Ashos również jest teraz dostępny,
* Dodane bronie hybrydowe ("Arcane Twins"), stosowane równocześnie do walki wręcz jak i czarowania, po prostu alternatywne wersje istniejących mieczy, toporów, itp.
* Znacznie wzbogacony kreator postaci, możliwość instalacji żeńskiej wersji gry (tzn. gramy kobitką, nie wiem jak to jest z kwestiami mówionymi),
* Łączy kampanie z podstawki z tą z Pirates of the Flying Fortress, tzn. wspólna mapa świata, z Nowego Ashos możemy już tam wyruszyć,
* Świetnie zmodyfikowany styl walki nosorożców (zobaczcie sami, tylko na poziomie Master),

Po więcej szczegółów polecam wybrać się do wątku głównego moda w języku angielskim,

Instalacja i rozpoczęcie gry:


Wymaga Two Worlds 2 z dodatkiem Pirates of the Flying Fortress (z najnowszym patchem rzecz jasna), zalecana, lecz nie wymagana, jak podaje twórca, wersja angielska gry (nie testowałem na polskiej wersji, grałem na angielskiej, ponoć po prostu nowe dialogi po angielsku, reszta zostaje, a i nowe teksty mogą się trochę za szybko przewijać).

1. Instalujemy moda na czystą grę, jak mówiłem, zalecam wersję Master, nic nas wtedy nie ominie (inne poziomy trudności są po prostu okrojone),
2. Tworzymy postać w podstawowym scenariuszu, rozpoczynamy grę i zapisujemy save'a,
3. Wracamy do głownego menu, i zaczynamy scenariusz Pirates of the Flying Fortress, ustawiamy KONIECZNIE na poziom trudności "trudny" (nieważne jaki wybrany podczas instalacji, twórca każe wybrać w grze trudny, po prostu mod był pod niego tworzony),
5. Importujemy postać z zapisanego wcześniej save'a, wybieramy żeby go nie level'ować i rozpoczynamy grę, 

Jeżeli wszystko zadziałało, to zaczynami jak normalnie, w pierdlu zamku Vakhmaar z nowym wpisem w dzienniku "Two Worlds Colliding",


Co do moich wrażeń... Mod to po prostu majstersztyk, mocno usprawnia system walki, poziom trudności wzrasta, zmiany w umiejętnościach są trafione, świat jest mocno rozszerzony, nowe potwory i ukryte przedmioty nagradzają eksploracje, nowe mapy z multi są bardzo ciekawe, szukanie kryształow ze wskazówkami też jest fajne. Nie wiem jak się zmiany mają do łucznika/maga, ale grając wojownikiem na poziomie Master gra była po prostu świetna, długa i zbalansowana rozgrywka, lecz jest parę problemów:

* Czasami wręcz z dupy dostajemy masywną ilość punktów atrybutów, rozwiązaniem jest albo zignorowanie ich, albo wydanie w nieużywanie atrybuty (mi się to zdarzyło raz, dostałem ponad 60 punktów na raz),
* Mapa z Pirates of the Flying Fortress nie zawiera nowych przeciwników/przedmiotów. Szkoda. Na dodatek spotkał mnie nie miły, nie unikniony crash w pewnym momencie kampanii Piratów, nie wiem jak inni gracze, forum gdzie jest modyfikacja już dawno "zdechło".
* Bossowie broniący przejść itp. z mapek multiplayer'owskich, mogą nie zrzucać swojej aury, tzn. nie idzie ich ubić. Trzeba polatać w kółko aż objekt objęty aurą sam się otworzy, lub być może użyć jakiegoś cheata (nie wiem, nie sprawdzałem),
* Przełączenie się na interfejs z Xbox'a 360 jest wadliwe, tzn. któreś umiejętności bojowe odmawiają posłuszeństwa (po prostu wciskanie przycisku za niego odpowiedzialnego nic nie dają), nie wiadomo jak to naprawić, przy tym interfejsie klawiatura i mysz jest nieaktywna, więc zmapowanie przycisku z klawierki nie da rady. Jedyne wyjście to interfejs klawierka+mysz i zmapowanie sterowania w xpadder'ze,

Pare uwag dotyczących moda:

* Jak zapewnia twórca, gra na ponad 75 godzin na poziomie Master, nie pamiętam ile mi zajęło,
* Nie należy używać resetowania postaci, może to nieodwracalnie rozjebudać naszą postać, to przez bonusy z permanentnych elixirów i zrewidowanych umiejętności,
* Permanentne elixiry pijemy jeden na jedno otwarcie ekwipunku, tzn. nie klik-klik-klik, tylko jedno użycie, zamykamy ekwipunek, otwieramy ekwipunek i dopiero kolejny raz,
* Do mapek multiplayer'owskich mamy dostęp wyłącznie przez Crystal Mana, nie da się tam dostać ręcznie,
* Nowe właściwości umiejętności nie są wyświetlane, trzeba się ich dowiedzieć z forum modyfikacji,
* Elixirki permanentne nie dodają, jak pisze 1%, tylko 1 punkt atrybutu/umiejętności,
* Drugi Eikronass jest wyłącznie do reszty mapek multi, do niczego poza tym, otoczenie tego pierwszego Eikronass'a jest wypełnione niespodziankami rzecz jasna (środek też służy do mapek multi),
* Jako ciekawostka, nawet na stronie głównej Reality Pump (niech spoczywa w pokoju) jest odnośnik do modyfikacji,

Screeny:
Spoiler




















Video:
Spoiler
Przykładowa potyczka z nosorożcem:
https://www.youtube.com/watch?v=bLKE-JO8DJk

Z dwoma:
https://www.youtube.com/watch?v=08Vsa1u9sr8


Miłej gry życzę :ok:

Namiot

Namiot

Użytkownicy
posty399
Propsy48
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Zainstalowałem na PL wersje i niestety przerzuciło mi prawie wszystko na język angielski. W menu mam kilka słów w naszym języku. Chyba najwyższa pora nauczyć się mówić po inglisz.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Zainstalowałem na PL wersje i niestety przerzuciło mi prawie wszystko na język angielski. W menu mam kilka słów w naszym języku. Chyba najwyższa pora nauczyć się mówić po inglisz.

Hehe na to wychodzi. Dobrze wiedzieć jak mod działa z polską wersją. Co jak co, ale dialogi w Two Worlds'ach 2 nie są zbytnio skomplikowane ;-)

Barnaba

Barnaba

Użytkownicy
posty276
Propsy288
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Byliby chętni do zagrania w przetłumaczonego tego moda?
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Byliby chętni do zagrania w przetłumaczonego tego moda?

Ja na pewno zagram jeszcze nie raz w tego moda, także kiedyś, kiedyś (ale kiedy...) byłbym chętny :ok:

Ale tak na oko z tym tłumaczeniem:
- nowe mapy multiplayer'owe dostępne teraz w singlu używają dialogów z podstawki. Tak samo opisy zadań w dzienniku z multiplayer'a.
- teksty w wątku głównym (poza tutorialem) i w zadaniach pobocznych nie zmienione względem podstawki,

- z nowych rzeczy do przetłumaczenia to tylko nowe przedmioty, rozmowy z kilkoma dodatkowymi postaciami (dużo ich nie ma, chyba tylko 2 nowi NPC'ci jeśli dobrze pamiętam), nazwy nowych przeciwników (jest ich w chuj, ale jak dobrze pamiętam to posiadali oni nazwy własne, także dużo do tłumaczenia tu nie będzie) i kilka nowych wpisów w dzienniku zadań  :)

Dobrze by jeszcze było jakoś dodać opisy niektórych zdolności - posiadają one nowe właściwości, np. "Regeneracja Życia" daje nam premię do atrybutu "Wytrzymałość", "Skradanie się" daje bonus do szans na wykonanie "pasywnego" uniku przez postać, jeśli jesteśmy w trakcie skradania to jeszcze większa jest szansa, i wiele innych - wszystko rospisane w changelog'u ale byłoby wygodnie jeśli gra sama z siebie by nas o tych zmianach dokładnie informowała  :P A nie tylko krótka wzmianka w tutorialu, a opisu zdolności pozostały niezmienione w modzie...

PS. Forum o moddingu TW1/TW2 upadł już dość dawno, nowy link do moda
http://www.moddb.com/mods/worldmerge

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6342
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Byliby chętni do zagrania w przetłumaczonego tego moda?

Tak, ja.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

StoryHelper

StoryHelper

Użytkownicy
posty34
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Jak ktoś szuka wyzwań w Two Worlds 2 Worldmerge to zapraszam:

https://www.youtube.com/watch?v=bzDrhd10Leg


Jak zablokować przesadzone umiejętności bojowe, krótkie "dash'e" zamiast sprintu + opcjonalny speedhack


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry