[C&C 3: TW] Odcinek 1 - informacje wprowadzające 4900 0

O temacie

Autor WielkiKaszaniarz

Zaczęty 25.07.2015 roku

Wyświetleń 4900

Odpowiedzi 0

WielkiKaszaniarz

WielkiKaszaniarz

Użytkownicy
posty35
Propsy7
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Modding "Command & Conquer 3: Tiberium Wars" - informacje wstępne

Spis treści

1) Wstęp
2) Potrzebne programy i pliki
3) Wybrane formaty plików
4) Porady organizacyjne
5) Źródła zewnętrzne

Wstęp

W przeciwieństwie do starszych gier C&C, modding Tiberium Wars nie jest aż tak popularny. Poradników jest jak na lekarstwo, nawet w serwisach anglojęzycznych. Co gorsza, w przypadku niektórych artykułów są pewne braki (minimalne, ale napsuły mi trochę krwi, np. nieaktualne linki albo brak informacji o tym, które opcje w programie mają być zaznaczone/odznaczone)
Kolejny wielki projekt, ale nawet jeśli nie dotrwam do końca, może komuś ułatwię stawianie pierwszych kroków. Będę opierał się na własnych doświadczeniach, ale jeśli tylko będę wspomagał się cudzą pracą, napiszę stosowną adnotację i link do oryginału.

Potrzebne programy i pliki

1) Oryginalna gra Command and Conquer 3: Tiberium Wars - jeśli moddujesz na nielegalnej kopii, robisz to wyłącznie na własną odpowiedzialność. Jeśli jakieś ścieżki, nazwy czy formuły wewnątrz plików kłócą się z tymi opisanymi tutaj, masz problem i ja ci nie pomogę.
O języku instalacji w 'Poradach organizacyjnych'

2) Najnowszy patch 1.09 w wersji angielskiej (istnieje polska wersja, więcej w 'Poradach organizacyjnych')

http://www.cnclabs.com/downloads/downloader.aspx?id=404

3) ModSDK v5.0

http://files.ea.com/downloads/eagames/cc/tiberium/ModSDK/CnC3ModSDK_v5.exe

4) ModSDK Expansion Pack

http://bibber.eu/downloads/cnc3-mod-sdk-expansion/get/

5) Pliki, arty wybranych jednostek z gry (w sumie 35)

http://www.cnclabs.com/downloads/cnc3/modding/CC3_SampleArt.zip
http://www.cnclabs.com/downloads/cnc3/modding/CnC3ArtPack_2.zip

6) Miniatury, obrazki, ikony itp.

http://www.cnclabs.com/downloads/cnc3/modding/UI_and_Texture.zip

7) Program do edycji i tworzenia plików .big (swoiste archiwa gry)

http://www.cnclabs.com/downloads/cnc3/modding/BIGEditorBeta05.zip

8) Program GIMP - do otwierania i edycji plików .tga

http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html

Wybrane formaty plików

1) .big - archiwa zawierające pliki, z których korzysta gra. Otwierany programem BIGEditor

2) .tga - pliki graficzne: ikony, tekstury itp. Otwierane za pomocą programu GIMP.

3) .w3x - inaczej w3d xml. Modele wszystkich modeli 3D. Można je obejrzeć (ale nie edytować) programem W3X Viewer, który znajduje się w zainstalowanym ModSDK (w folderze Tools). Do tworzenia modeli do tej gry potrzeba 3D Studio Maxa w wersji 7 lub 9 (ostatecznie 8) i wtyczki/skrypty, dostarczane przez EA w MOD SDK

4) .xml - czysty kod, zawiera np. parametry jednostek, ścieżki definiujące, gdzie gra ma szukać jakich plików. Otwierane domyślnie Internet Explorerem, ale używaj Notatnika.

Porady organizacyjne

1) Grę na czas moddowania radzę zainstalować tylko w wersji angielskiej, ponieważ przy wybraniu dwóch pakietów językowych są problemy z działaniem stworzonych przez nas minimodów. Przykład: zainstalowałem wersję ANG oraz PL. W efekcie stworzone w czasie nauki minimody nie chciały odpalić po wybraniu wersji ANG w panelu gry, tylko PL.

2) Osobiście grę zapisałem pod adresem
D:/gry/Tiberium Wars
Każdy z was może mieć nieco inną lokalizację, czy to automatyczną, czy to spersonalizowaną.

3) Instalacja Mod SDK jest w pełni zautomatyzowana. Po uruchomieniu instalatora program sam znajdzie, gdzie jest gra, i się do niej doinstaluje. Po zakończeniu pojawi się dodatkowy folder MODSDK, w folderze z grą.

4) Expansion Pack trzeba wrzucić ręcznie. Otwórz pobrany folder (jeszcze go nie rozpakowałeś?!) oraz folder MODSDK. Zaznacz wszystkie pliki w tym pierwszym i skopiuj/przenieś (sugeruję kopiowanie, gdyby coś nie wyszło). Zatwierdź wszelakie pytania systemu, tzn. zezwól na scalanie folderów o tej samej nazwie oraz wybierz opcję 'Przenieś i zamień' (nieważne że czasem różnią się rozmiarami)

5) Wszystkie pobrane pliki poza instalatorem GIMPa wpakuj do osobnego folderu, lokalizacja nie ma znaczenia. W moim przypadku to
D:/modowanie/modding C&C3

6) W dniu pisania tego artykułu wszystkie linki są aktualne i całkowicie bezpieczne. W przypadku jakichkolwiek zmian proszę pisać w tym temacie.

Źródła zewnętrzne

http://www.cnclabs.com/modding/cnc3/
http://www.moddb.com/games/cc-tiberium-wars/tutorials/cc3-beginning-modders-guide-coding
http://www.moddb.com/games/cc-tiberium-wars/tutorials/beginning-coders-guide-2
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry