ELEX 587767 1525

O temacie

Autor Kelten

Zaczęty 30.06.2015 roku

Wyświetleń 587767

Odpowiedzi 1525

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
G3 owszem, podobał mnie również znacznie mniej się od G2NK i G1. Te gry były fantastyczne, kilmatyczne, rzekłbym wręcz magiczne. Gothic 3 mimo to na prawdę mnie się spodobał i zapewnił mi kilkadziesiąt godzin fajnej rozrywki. Świat trochę zawiódł. Brak wielkiej metropolii, mało ludzkości, kompletny brak kobiet. Mimo to lokacje mnie urzekły, zwłaszcza wodospady Silden czy góry Nordmaru. Masa zadań i możliwości gry wręcz mnie przytłoczył. Animację mi nie przeszkadzały. Wczułem się w klimat który zapewniła mi kapitalna muzyka, świetne lokacje, masa zadań. No i nadal to był świat Gothicowy, masa tajemniczych miejsc z własną historią. Te notatki o Pradawnych, księgi, zwoje, pisma. To wszystko jeszcze bardziej zakochiwało mnie w tym uniwersum. Może finał opowieść nie uznaję za szczególnie "epicki", ale nie czuję też się oszukany. 
Akurat jednak w kwestii G3 z nikim kłócić się nie będą bo to jest troszkę specyficzna sprawa. Sam nie grałem jeszcze w Risen 3, ale planuje to na PS4 nadrobić. 
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
No jedno muszę przyznać: G3 miało ogromny, zróżnicowany i ciekawy świat mimo wszystko :P
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Luke_Flamesword

Luke_Flamesword

Użytkownicy
posty188
Propsy402
  • Użytkownicy
PB nie wróci już poziomem klimatu do Gothica z bardzo prostego powodu - klimat Gothica to w dużej mierze świetna, budująca atmosferę muzyka i bardzo fajny design świata. Z PB już dłuższy czas temu odszedł Kai Rosenkranz, a także z tego co kojarzę - koleś odpowiedzialny za design świata w Gothicach. Z tego co pamiętam to nawet więcej osób zdążyło odejść.

Nowe osoby próbują zapewne nieudolnie naśladować swoich poprzedników, ale to już nie będzie to samo. Grę tworzą LUDZIE, a nie firma i bez kluczowych osób, które swoim talentem i kreatywnością dawały grze "to coś" nie będzie starego klimatu. PB wraz ze zmianami kadrowymi nie próbuje najwyraźniej zmieniać swojej tożsamości, tylko dramatycznie, kurczowo się trzymają tego starego Gothica, który wyszedł im w dużej mierze przypadkiem (ot, kilka istotnych elementów wyszło tak że stworzyły bardzo fajną całość).

Dziwne jest to, że w kółko kopiują nie te schematy co trzeba (np. piraci), zamiast tego co w dużej mierze tworzyło niepowtarzalny klimat dwóch pierwszych Gothiców - uczucie przytłoczenia zabójczo groźnym światem, ciągły niepokój połączony z ogromną chęcią eksploracji tego niebezpiecznego, ale ciekawego świata.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Kai już wrócił do PB, ponad rok temu. A ten drugi to bodajże Michael Hoge.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Nie, Kai nie wrócił. Zresztą Jenny mówiła, że mają kogoś nowego do muzy. Hoge pracuję nad swoją grą Spacetime bodajże, ale pomaga też PB.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Fareus no to ja chyba jestem właśnie jednym z tych wyjątków, bo mimo że trójka do pięt nie dorasta jedynce i dwójce, wciąż ją lubię. Może to dlatego, bo grałem w nią pierwszy raz jako dzieciak i teraz działa po prostu siła sentymentu, a może to dlatego bo lubię eksplorację, a Myrtana jest ogromna i całkiem ładna jak na możliwości PB. Gra jednak zupełnie nie nadaje się do dłuższej rozgrywki, jest czymś w stylu casualowego zapychacza czasu, który powinien był się ukazać na tablecie a nie na PC. W G3 gra się dla zabicia czasu, gdy jest się zbyt znudzonym lub zmęczonym na coś ambitniejszego ale chciałoby się połazić bez celu i powykonywać proste zadania. Gra absolutnie kuleje w questach i dialogach, jest to to jeden wielki zapychacz bez krzty ambicji. Spójrzmy chociażby na Morrowinda, który na znacznie większym świecie potrafił uzyskać znacznie ciekawsze questy i dać wrażenie żywego świata o własnej historii. W Gothicu 3 wszystko jest sterylne, well-staged dla głównego bohatera, którego świat powstał wraz z jego narodzinami. xd

Cytuj
Wyobraź sobie, że gry by nie zrobili. Ile teraz po internecie krążyłoby twórczości związanej z dziejami Bezimiennego bohatera, a nuż, możę kiedyś ktoś by się wziął i zrobiłby grę na miarę, coś co by usatysfakcjonowało wszystkich.
Tbh według mnie byłoby pewnie tak jak było w 2008 roku albo nawet jak teraz. Gothic był popularną grą ale we wschodniej części Europy. Polska, Niemcy, Rosja i to właściwie tyle. Nawet po moddingu Gothica to widać. Jest multum takich stron z w/w krajów, ale ile jest brytyjskich? Albo w ogóle amerykańskich? Nawet WOG.com został zamknięty.

I ogólnie moim zdaniem jeśli PB miałoby kiedykolwiek zrobić jeszcze jakąś w miarę dobrą produkcję, powinni zatrudnić kogoś nowego od części fabularnej i zadań. Teraz jest moda na autorów książek więc powinni skorzystać z tej sytuacji i znaleźć kogoś, kto faktycznie ma jakieś pomysły a nie tylko powiela schematy stare jak świat(PB fabułę swoich nowych gier chyba pisze na papierze toaletowym). Ponadto powinni sobie też przypomnieć co działało w Gothicu a co nie działało w Risenie. Szczerze mówiąc patrząc na ich gry mam wrażenie, że PB najpierw czyta recenzje, a później zostawia tylko to co było najbardziej zjechane przez recenzentów.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jeśli PB nie zrobi teraz ELEX gry lepszej od Risen 1, to raczej już nigdy nie uda im się to.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Dorzucę od siebie co myślę na temat, bo tak i huj.

Pierwszą część Gothic robiła grupa zapaleńców, budżet garażowy, świeżo po studiach i ogromna motywacja, czego chcieć więcej? Sukces murowany. I faktycznie, wyszło im. W ferworze zapału po ciepłym przyjęciu pierwszej osłony, powstał Gothic 2, początkowo planowany jako dodatek do gry, wszystko wyglądało pięknie, powstała jeszcze Noc Kruka i wszystko zapowiadało że seria znalazła rzeszę fanów.
Jeżeli poszperacie w internecie odpowiednio głęboko odnajdziecie stare gameplaye, concepty, gdzieś w internecie ponoć nawet dalej skrywa się wersja alpha Gothic 1 (wtedy jeszcze planowana pod multiplayer!), Pirhanie miały plany jeszcze bardziej ambitne niż to co zostało nam przedstawione, ograniczyły ich fundusze i technologia. Dzięki sukcesom pierwszych dwóch części oraz dodatku zdobyli fundusze, a ponieważ czas upływał, rozwinęła się również technologia. Pirhania Bytes chciało zrobić naprawdę smakowity kąsek dla graczy, wyruszenie na Myrthanę, męczony wojną kontynent na którym to wszystko się zaczęło. Zdawałoby się że mieli wszystko czego potrzebowali żeby osiągnąć sukces kolejnym tytułem, czego im zabrakło? Po prostu czasu. Wydawca zaczął naciskać, coraz to więcej pomysłów było wycinanych, nie rozpoczęte lub niedokończone lokacje porzucane, dodajmy do tego fakt że nowa technologia najwidoczniej nie była przez nich w pełni rozumiana i wyszło co, wyszło. Nie myślcie że zwalam winę na JoWood, Pirhanie popełniły dokładnie ten sam błąd co ja z swoją modyfikacją, a potem ze swoją grą - ambicja zaćmiła zdolność szacowania swoich umiejętności i czasu wymaganego na sprostanie zadaniom. W szczególności ostatnie zdanie kieruję ku Caesumowi, który stwierdził że Gothic 3 był robiony "bez krzty ambicji", według mnie to właśnie jej nadmiar dał nam taki wynik. Oczywiście rację może mieć Caesum, ja patrzę na to tylko ze swojej perspektywy i słabo zapamiętanych wywiadów czytanych w internecie.
Potem nadszedł Risen, gra w sumie udana, jednak jak to bodajże Caesum kiedyś stwierdził "to tylko remake Gothic 2 z lekko zmienionym settingiem", największą klapą Risen był port na konsole. Co mamy w następnych dwóch częściach? Grę ustawioną głównie pod konsolę.
Patrząc teraz na produkcje Pirhani od czasów Gothic 3 odnoszę wrażenie że starają się nie eksperymentować, ani specjalnie nie wychylać się z nowinkami, po prostu tworzą grę w oparciu na standardy wyznaczone w chwili rozpoczęcia prac, nie próbując nawet później modernizować swojego dzieła. Co tłumaczy wieczne zacofanie najbardziej widoczne w grafice, oraz obranie post apo jako następnego settingu swojej gry. Po prostu wypuszczają "średniaki", utrzymują się na rynku i to ich zadowala.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Sawik - napisałem, że dialogi i questy były napisane bez krzty ambicji, a nie że cała gra była tak robiona. Gothic 3 pod pewnymi względami z pewnością był projektem ambitnym, jak chociażby wielkość świata i jego różnorodność, ale wątek główny a w szczególności wątki poboczne trącą powtarzalnością. Są absolutnie nieoryginalne, PB poszło na łatwiznę wciskając najbardziej oklepane motywy i rozgrywkę rodem z darmowych gier mmo. W porównaniu do G1 i 2 nie ma żadnego wątku pobocznego, który by faktycznie przyciągnął na dłużej i zainteresował, są to tylko zapychacze miejsca i łatwe źródło exp. Świat jest też ubogi w LORE, o ile Morrowind a nawet poprzednie Gothici dawały informacje o historii lokacji jak i całego świata, Gothic 3 skupia się albo na sprawach całkiem współczesnych(wojna, wątek główny), albo mitycznych. Wprawdzie i tak jest lepiej niż w np. Two Worlds, którego świat jest już zupełnie sterylny i bez charakteru, ale nawet w połowie nie osiąga poziomu TES czy World of Warcraft, których światy sprawiają wrażenie żywych.

Ogólnie Gothic 3 pod pewnymi względami przypomina mi Daggerfalla, tylko z mniejszym światem i nudnymi zadaniami.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Wracając do tematu. Wygrzebałem parę ciekawych informacji:

- póki co nie są planowane DLC do ELEX
- PB ma pomysły na edycje kolekcjonerskie
- bohater będzie mógł wejść w interakcję z innymi rasami
- możliwa będzie dalsza gra po zakończeniu przygody, a przynajmniej PB tak planuje
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
Premiera ELEX'a na początek 2017
Jest już o grze na steam'ie LINK
Są też minimalne wymagania:
Spoiler
  • System: Windows 7, 8, Windows 10 (64 bit)
  • Procesor: Intel Core i5 2.5 GHz lub AMD Phenom II x4 940 3.0 GHz 
  • RAM: 6 GB
  • Grafika: NVIDIA GeForce GTX 570 lub AMD Radeon HD 5870, 1 GB VRAM 
  • 20 GB miejsca na dysku
  • DirectX 11

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Te minimalne wymagania są podane przez Steam a nie przez PB o ile się orientuję. Na pewno podskoczą bo jak sami mówili, będą dopracowywali grafikę na koniec prac. No i skoro gra ma wyjść na początku 2017 to na pewno będzie wyglądać lepiej i będzie większa. 

Znalazłem kolejną ciekawostkę. Z uwagi na jetpack i możliwości walki w trakcie lotu Piranhie mocno rozważają dodanie latających bestii. Osobiście uważam, że jeśli animacje będą dobrze zrobione to może wyjść na prawdę bardzo fajna rzecz. Choć od potworów latających wolałbym ludzi z jetpackami. 
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
No i skoro gra ma wyjść na początku 2017 to na pewno będzie wyglądać lepiej i będzie większa.
Ktoś tu nie zna historii gier tego studia :F #gothic3
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Akurat g3 wyszedł taki, przez zbyt szybką premierę.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Tu Mac Dun ma rację. Kiedy JooWood podało datę premiery PB ci nawet nie ruszyli Nordmaru, mieli nie zrobione praktycznie animacje i grafikę do doszlifowania. Normalnie Gothic 3 wyszedłby z rok później, może troszkę mniej. Ale z powodu kaprycha JooWood które wyczuło kasę wyszło jak wyszło. PB nie zrobiło praktycznie nic w Nordmarze, zwaliło optymalizację, zostawiło dziesiątki bugów, nie dopracowało animacji. Mimo to ( przynajmniej w moim odczuciu) wyszła na prawdę fajna gra. Nie mówię, że wybitna czy poziom takiego Wiedźmina. Ale po prostu fajna, przyjemna gra. 
Nordic daje tymczasem PB zupełnie wolną rękę, podobno dali im też nawet spory budżet i mają plany na marketing. Po za tym Nordic ma na prawdę dobrą reputację a wydane przez nich gry cieszą się dobrymi opiniami. Staram się nie dostrzegać samych negatywów ELEX, ale zwracać uwagę na czynniki które różnią grę jak i podejście twórców i wydawcy od takiego Risena. Z Risenów to z jedynki zrobili takiego G3 w innej oprawie i wyszło bardzo fajnie, ale grę zrobili głównie dlatego, że chcieli dać pstryczka w nos JooWood. Risen 2, mieli pieniądze, wielką reklamę, sporo pomysłów i chcieli zrobić coś nowatorskiego. Ale po wydaniu Risena 2 mimo, że sprzedał się najlepiej z gier PB to Deep Silverowi nagle jakby znikła kasa i Risen 3 powstawał bo musiał powstać, bo seria musiała się jakoś skończyć. Ani PB nie chciało jej się w sumie za bardzo robić, ani nie mieli za dużo czasu ani wydawca nie zainwestował w grę. 
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
http://gry.onet.pl/artykuly/o-poczatkach-serii-gothic-rozmawiamy-z-tomem-putzkim-wspolzalozycielem-piranha-bytes/8rzpyp#mark

Jakby ktoś chciał poczytać wywiad o powstaniach gothica. Ciekawostka że studio PB na początku to było kilka osób, i  później rozwinęło się do 20 osób.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
@Mac Dun jak cię interesuje cała historia PB polecam filmiki arnha ;). 

Wymaganiami ze Steama nie ma co się kierować. Są one podane przez Steam nie przez PB. Jenny Pankratz zapowiedziała, że te właściwe poznamy pod koniec 2016 roku. Przypominam, że ELEX wyjdzie w pierwszych miesiącach 2017. Nordici mają za parę miesięcy zacząć kampanie promocyjną ;)
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
@Mac Dun jak cię interesuje cała historia PB polecam filmiki arnha ;).
@Kuba Czaker Podasz linka? Bo nie kojarze o który ci chodzi.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
https://www.youtube.com/watch?v=yuvISO5qGG8


Masz, bardzo fajny materiał :ok: 

Btw. Gram już 4h w Risena 3 i stwierdzam, że gdyby usunąć to zwolnienie czasu w trakcie wykonywania uderzeń i polepszyć animację to system walki może być taki w ELEX :D 
 


0 użytkowników i 7 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry