[WYDZIELONE] Wypowiedzi ekspertów od grafiki i animacji 19645 61

O temacie

Autor Maciej

Zaczęty 13.02.2015 roku

Wyświetleń 19645

Odpowiedzi 61

Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Wiem, Jurigag właśnie pocisnął ich tam ; D
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Oni linkują tematem z tego forum :lol2: 
Cragann, coś ty uczynił. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A to nie rozumiem, tak ciężko będzie dorobić parę animacji do gry ? :X przecież już nie takie rzeczy ludzie robili i raczej wydaje się to nie być jakimś hiper mega problemem :O
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Podkreślam jeszcze raz. Nie "parę", a kilka tysięcy. 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Podkreślam jeszcze raz. Nie "parę", a kilka tysięcy.

jakie kilka tysięcy ?
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Kilka tysięcy - xDDDD, no to teraz dojebałeś  :lol:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Najlepiej Ci to wyjaśnię tak: Włącz Gothic, wejdź w Marvin, naciśnij klawisz "G" i wykonuj różne czynności. Będzie Ci się pojawiać aktualizowana lista animacji jakie wykonujesz. Dużo prawda? Poza tym każdy palec to osobna kość; każdy gest to osobna animacja.

Post połączony: 2015-02-15, 22:11
Kilka tysięcy - xDDDD, no to teraz dojebałeś  :lol:
:facepalm: Twoim zdaniem ile jest animacji w Gothic? 5?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Cragann

Cragann

Użytkownicy
posty766
Propsy604
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Oni linkują tematem z tego forum :lol2:
Cragann, coś ty uczynił.

Fejm rośnie, za to jakim kosztem.

Nie ma się co kryć.


 :lol2:

 

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Najlepiej Ci to wyjaśnię tak: Włącz Gothic, wejdź w Marvin, naciśnij klawisz "G" i wykonuj różne czynności. Będzie Ci się pojawiać aktualizowana lista animacji jakie wykonujesz. Dużo prawda? Poza tym każdy palec to osobna kość; każdy gest to osobna animacja.

Post połączony: 2015-02-15, 22:11
Kilka tysięcy - xDDDD, no to teraz dojebałeś  :lol:
:facepalm: Twoim zdaniem ile jest animacji w Gothic? 5?

i pokaż mi gdzie masz niby te animacje xD w jakim folderze jest te kilka tysięcy wg ciebie ? XD
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Splash

Splash

Moderator
posty4213
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Najlepiej Ci to wyjaśnię tak: Włącz Gothic, wejdź w Marvin, naciśnij klawisz "G" i wykonuj różne czynności. Będzie Ci się pojawiać aktualizowana lista animacji jakie wykonujesz. Dużo prawda? Poza tym każdy palec to osobna kość; każdy gest to osobna animacja.

Post połączony: 2015-02-15, 22:11
Kilka tysięcy - xDDDD, no to teraz dojebałeś  :lol:
:facepalm: Twoim zdaniem ile jest animacji w Gothic? 5?

i pokaż mi gdzie masz niby te animacje xD w jakim folderze jest te kilka tysięcy wg ciebie ? XD
Jest ich ponad 1000.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
Ale ponad 1000 =/= kilka tysięcy.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Ponad 1000, no to trochę przesadziłem. Mimo wszystko zarówno Jurigag, WW, Mac Dun się nie popisaliście.
Dzięki za obronę @Splash

Post połączony: 2015-02-15, 22:39
Ale ponad 1000 =/= kilka tysięcy.
Tak, ale chyba ich zdaniem tych animacji jest góra setka.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Jest ich ponad 1000.
To są przypuszczenia, czy jakieś sprawdzone info? :|
Tak, ale chyba ich zdaniem tych animacji jest góra setka.
Twój dar jasnowidzenia znów daje o sobie znać?  :hmmm:

EDIT2: Bez porównania do Ciebie wróżbito Macieju.

Jesteś śmieszny  :lol2:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Inaczej Mac Dun. Ile wg. Ciebie jest animacji?
EDIT: Taaaaa.... o ile się założysz, że sam nie wiedziałeś ile jest animacji, a teraz się popisujesz? Znaczy nie wiedziałem, a teraz że ja byłem w błędzie, a Ty jak zwykle zgrywałeś cymbała to wykorzystujesz ten fakt. \
EDIT2: Bez porównania do Ciebie wróżbito Macieju.
EDIT3: Sprawdziłem u siebie. Liczba animacji wynosi: 4824. Więc teraz @Jurigag, @Mac Dun wiecie co możecie zrobić.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Splash

Splash

Moderator
posty4213
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
To są przypuszczenia, czy jakieś sprawdzone info?
Jeśli masz wypakowane wszystkie animacje, przejdź do folderu anims/_compiled, a następnie zaznacz wszystkie pliki zaczynające się na HUM_, HUMANS- i wybierz opcję usuwania. Wtedy pojawi się liczba. Dodaj sobie jeszcze zbroje i ubrania, którym też trzeba byłoby zrobić palce.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Cofam. Wszystkich animacji jest tyle co napisałem. Animacje człowieka wynoszą: 1114. No i dodaj sobie do tego to co jeszcze Splash dodał. 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Eksperci wszędzie :lol2:. @Splash  Nie licz animacji compiled bo powiem jedna animka może być użyta więcej razy a wiec może być skompilowana więcej razy... Samotnych animacji co do humans naliczyłem około 535 i to wraz ze wszystkimi overlayami :)
 


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Mark56, kwestia sporna. Bo jednak te "około 535 plików", zawiera "ponad tysiąc" animacji. Możliwym jest wrzucenie wszystkiego w jeden wielki plik asc, czy to znaczy że w Gothic jest jedna animacja? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Oczywiście to prawda ale wiele animacji jest deklarowanych na kawałeczki jak np bieg , jest początek , pętla i zakończenie ... chcialem tylko powiedzieć ze ilość plików skompilowanych to nie to samo co ilość plików asc. Mowa jest o potrzebie dorabiania animacji na potrzeby palców. A wiec w wypadku takiej potrzeby animator przerabiał by animacje po jednym asc a wiec ich liczba najlepiej przedstawia ilość "pracy". Ale to jest roznie bo niektore animacje akurat nie wymagają dużych zmian (chodzenie, obracanie sie itp), inne zaś tak jak np walka czarami, jedzenie, dialogi, bo tam akurat człowiek bardziej dostrzega ręce. 
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry