Do czego służy plik gothic.src? 3902 9

O temacie

Autor Pelon

Zaczęty 7.02.2015 roku

Wyświetleń 3902

Odpowiedzi 9

Pelon

Pelon

Użytkownicy
Jego Magnificencja
posty47
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Jego Magnificencja

Pelon

Do czego służy plik gothic.src?
2015-02-07, 20:56(Ostatnia zmiana: 2015-02-08, 09:33)
Witam mam malutkie pytanko co oznacza plik gothic.src , do czego on sluzy i inne konkrety odnosnie tego pliku ktory jest bardzo wazny.  Z góry dziekuje : )
 
Chce być ninja ;D

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Ustawia się w nim, które skrypty mają być parsowane i w jakiej kolejności.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
To plik ustalający kolejność parsowania skryptów. Im wyżej tym szybciej parsowane. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Pelon

Pelon

Użytkownicy
Jego Magnificencja
posty47
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Jego Magnificencja
Jeszcze jedna niewiadoma, co oznacza parasowanie  ? I moge tam wrzucac w losowej kolejnosci bo i tak to nic nie zmienia ?
 
Chce być ninja ;D

Splash

Splash

Moderator
posty4211
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
To proces kompilacji skryptów (o ile nie mają błędów), czyli coś jak ich aktualizowanie.
Cytuj
I moge tam wrzucac w losowej kolejnosci bo i tak to nic nie zmienia ?
Nie. Wręcz przeciwnie. Kolejność musi być ustalona. Powiedzmy, że napisałeś jakąś funkcję, którą użyjesz w dialogu. Funkcja musi być parsowana przed dialogami, inaczej podczas parsowania pojawi ci się komunikat "Unknown identifier", czyli nieznany identyfikator. Parser nie będzie skakał od skryptu do skryptu, by znaleźć tę funkcję, dlatego musi być ustalona kolejność.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Pelon

Pelon

Użytkownicy
Jego Magnificencja
posty47
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Jego Magnificencja
czyli pierw funkcja Np:połóż sie,potem dialog: "leżę" z tego  co zrozumialem?

2. jak idzie w tym pliku z przedmiotami oprocz funkcji
przedmioty moga byc w losowej kolejnosci czy jak ten plik sie do nich odnosi, jezeli chce oddac swoj plik z itemkami w folderze work/data/skrypty/items/itemy_mod  to gdzie to powinienem wrzucic i co ma to do reszty?
 
Chce być ninja ;D

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
1. Tak
2. Plik się nie liczy, liczy się kolejność.
Nie możesz użyć czegoś, zanim tego nie stworzyłeś.

Pelon

Pelon

Użytkownicy
Jego Magnificencja
posty47
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Jego Magnificencja
czyli wynika z tego ze dialogi sa na samym koncu  ?

Post połączony: 2015-02-08, 00:25
czy wystarczy zachowac kolejnosc i podpinac swoje itemsy linijke pod tymi piranhii

Post połączony: 2015-02-08, 00:26
albo pirhani
 
Chce być ninja ;D

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Po prostu musisz pamiętać o tym by skrypty były parsowane przed ich użyciem. 
Dajmy przykład:
Zrobiłeś dwa pliki .d B_FindCorpse oraz B_Achievements, w B_Achievements chcesz wywołać funkcję zawartą w B_FindCorpse, żeby było to możliwe, B_FindCorpse musi znajdować się nad B_Achievements. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Pelon

Pelon

Użytkownicy
Jego Magnificencja
posty47
Propsy5
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Jego Magnificencja
Dzięki dobrze mi wytłumaczyles :) 
 
Chce być ninja ;D


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry