Skyrim zajebista wydajność na AMD 8678 16

O temacie

Autor Halk_Hogan_PL

Zaczęty 22.01.2015 roku

Wyświetleń 8678

Odpowiedzi 16

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Witam

Łyknąłem nową kartę - AMD Radeon HD 7970, dokładnie taka http://www.gigabyte.pl/products/page/vga/gv-r797oc-3gd, mam najnowsze sterowniki Catalyst Omega 14.12
I problem jest taki że w Skyrimie wydajność jest tragiczna, powiedział bym że gorzej niż na GTX 460.
Mam tekstury HD 2K i ENB i gra ledwo wyciąga 20-30 fpsów, dziwna jest sprawa że np. przy włączonym ENB mam 20 fpsów, jak wyłącze to mam 23 fpsy. W ENB mam prawie wszystko na full, coś tu jest chyba nie tak gdyż ENB powinno zabierać dużo więcej fpsów. Albo np. w malutkim domu gdzie GTX 460 spokojnie na 60 fpsów sobie radził to na tym Radku mam 25-30fpsów (ENB off/on nie ma różnicy w wydajności). Do tego zauważyłem że po jakimś czasie grania fpsy spadają i gra zaczyna łapać duże ścinki co pare sekund.
O co tutaj kurwa chodzi? Miałem nadzieję że pogram sobie zajebiście na tym radku w skyrima a tu chujnia. W MSI Afterburnerze patrzyłem i użycie GPU waha się pomiędzy 30-60%, czasem dojdzie do 90% lub wyżej a po jakimś czasie spada dużo niżej (przez to pewnie są te ścinki).

Testowałem inne gry (Far Cry 4, Metro 2033 Redux, WoT, War Thunder, ETS 2 i parę innych) i w żadnej z tych gier nie ma takich problemów, spokojnie śmigają na Ultra beż jakichś większych spadków fpsów.

Wie ktoś o co chodzi i jak ten problem rozwiązać?

Pozdro
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Masz SKSE memory patch (zedytowany SKSE.ini) albo sheson memory patch? Nie wiem czy to coś pomoże, ale warto spróbować. Ten ENB w sensie że go wyłączasz to go odinstalowujesz pliki w katalogu gry czy wyłączasz przy pomocy konsoli, czegoś tam?

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Masz SKSE memory patch (zedytowany SKSE.ini) albo sheson memory patch? Nie wiem czy to coś pomoże, ale warto spróbować. Ten ENB w sensie że go wyłączasz to go odinstalowujesz pliki w katalogu gry czy wyłączasz przy pomocy konsoli, czegoś tam?
Ta mam.
ENB wyłączam kombinacją klawiszy Shift+F12, próbowałem też w ogóle nie odpalać ENB (a odpala się go przez injector) ale bez skutku, dalej tak samo.

EDIT:
Z ciekawości zmniejszyłem wszystkie opcje z full na minimum i co się okazuje w domku dalej tak samo 20-30 fpsów a na zewnatrz jakies niecale 5fpsow wiecej jest, czyli od 20 do 40. O co tutaj chodzi?
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
A jaki ten ENB masz? Pewnie coś źle robisz - wina zawsze (99 procent przypadków) jest po stronie użytkownika.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
A jaki ten ENB masz? Pewnie coś źle robisz - wina zawsze jest po stronie użytkownika.
True Vision ENB - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/15983/?tab=1&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fskyrim%2Fajax%2Fmoddescription%2F%3Fid%3D15983%26preview%3D&pUp=1 ale ENB nie ma znaczenia bo teraz na próbę usunąłem całe ENB i tak samo jest z wydajnością.


EDIT:
Teraz jeszcze zauważyłem że po wczytaniu gry przez niecałą sekundę jest około 60fpsów a potem szybko spadają do 20-30, tak jakby coś je ograniczało. Tylko co? w innych grach jest ok.
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
A Skyrima gdzie masz zainstalowanego? Na głównym dysku  folderze Program Files? Używasz jakieś mody?

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
A Skyrima gdzie masz zainstalowanego? Na głównym dysku  folderze Program Files? Używasz jakieś mody?
Na dysku gdzie mam wszystkie gry. Mam dużo modów i właśnie robię kopię Skyrima, chcę zobaczyć jak będzie bez modów bo możliwe że któryś z nich coś pierdoli.
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Weź najlepiej sypnij listą modów jakie masz tj. load order.

Pisałem to wcześniej ale i nie chce mi się powtarzać tego drugi raz - że zjawisko przemodowania swojej gry jest dość częste i czasem ja padam ofiarom tego. Także Skyrim to 32 bitowa gra z czym idzie jest pod limitem a jej system korzystania z pamięci RAM to jest kompletnie skopany szczególnie podczas wczytywania zapisu gry z głównego menu po odpaleniu gry, bo Skyrim na PCeta to port z konsoli, jeszcze raz dziękujemy Bethsofcie, który skopał system korzystania z pamięci kiedy wypuścił wersję 1.9.32.0 http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8058/?tab=4&&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fskyrim%2Fajax%2Fcomments%2F%3Fmod_id%3D8058%26page%3D1%26sort%3DDESC%26pid%3D0%26thread_id%3D554910&pUp=1

Cytuj
In March of 2013, Bethesda released their final patch for Skyrim. Version 1.9.32.0.8. Prior to this, Open Cities Skyrim had little trouble operating in the available memory the game provided.

It has since been found though that Patch 1.9 changed something about the way Skyrim allocates its initial pools of memory, likely due to trying to get the DLC to work on the PS3 and then not bothering to make sure the PC had, you know, PC specific code for that.

The end result is that when traveling, either on foot or by fast travel, it becomes possible for you to run into problems with ILS/CTD issues. This is especially true in Windhelm and almost guaranteed to happen when trying to get back from Solstheim. It's also likely to happen when fast traveling from one city to another, and CTD may result when trying to enter some interiors after you arrive

TLDR;

Zapominj o dużo modach albo ENB.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Weź najlepiej sypnij listą modów jakie masz tj. load order.

Pisałem to wcześniej ale i nie chce mi się powtarzać tego drugi raz - że zjawisko przemodowania swojej gry jest dość częste i czasem ja padam ofiarom tego. Także Skyrim to 32 bitowa gra z czym idzie jest pod limitem a jej system korzystania z pamięci RAM to jest kompletnie skopany szczególnie podczas wczytywania zapisu gry z głównego menu po odpaleniu gry, bo Skyrim na PCeta to port z konsoli, jeszcze raz dziękujemy Bethsofcie, który skopał system korzystania z pamięci kiedy wypuścił wersję 1.9.32.0 http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8058/?tab=4&&navtag=http%3A%2F%2Fwww.nexusmods.com%2Fskyrim%2Fajax%2Fcomments%2F%3Fmod_id%3D8058%26page%3D1%26sort%3DDESC%26pid%3D0%26thread_id%3D554910&pUp=1

Cytuj
In March of 2013, Bethesda released their final patch for Skyrim. Version 1.9.32.0.8. Prior to this, Open Cities Skyrim had little trouble operating in the available memory the game provided.

It has since been found though that Patch 1.9 changed something about the way Skyrim allocates its initial pools of memory, likely due to trying to get the DLC to work on the PS3 and then not bothering to make sure the PC had, you know, PC specific code for that.

The end result is that when traveling, either on foot or by fast travel, it becomes possible for you to run into problems with ILS/CTD issues. This is especially true in Windhelm and almost guaranteed to happen when trying to get back from Solstheim. It's also likely to happen when fast traveling from one city to another, and CTD may result when trying to enter some interiors after you arrive

TLDR;

Zapominj o dużo modach albo ENB.

Tutaj masz Log z BOSSa: http://uploaduj.net/D6fead/bosslog-html/
A i jeszcze pytanko co do loaderów: lepszy jest BOOS czy LOOT? bo mam oba i nie wiem którego używać.
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Przemodowałeś grę koleś - wybieraj ENB albo i obcinaj mody. Nie chce mi się wypisywać modów, które obciążają grę, ale widzę tam w pizdu klimat modów, animations, frostfall, splash of rain, realistic lights, modujące wode mody, FOOTPRINST(!), oraz same modyfikacje miast i osad. Przemodowałeś grę. Może najlepszy komp za 5 lat udźwignie te mody z 60 fps.

A jeśli chcesz obcinać mody to weź zacznij nową grę lepiej.

Cytuj
A i jeszcze pytanko co do loaderów: lepszy jest BOOS czy LOOT? bo mam oba i nie wiem którego używać.
LOOT dla Skyrima. BOSS dla Obliviona. BOSS nie jest już aktualizowany.
Ale weź nie zmieniaj znacząco struktury swojego load order bo zapisy gry ci przestaną zdziałać lub się popsują.

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Przemodowałeś grę koleś - wybieraj ENB albo i obcinaj mody. Nie chce mi się wypisywać modów, które obciążają grę, ale widzę tam w pizdu klimat modów, animations, frostfall, splash of rain, realistic lights, modujące wode mody, FOOTPRINST(!), oraz same modyfikacje miast i osad. Przemodowałeś grę. Może najlepszy komp za 5 lat udźwignie te mody z 60 fps.

A jeśli chcesz obcinać mody to weź zacznij nową grę lepiej.

Cytuj
A i jeszcze pytanko co do loaderów: lepszy jest BOOS czy LOOT? bo mam oba i nie wiem którego używać.
LOOT dla Skyrima. BOSS dla Obliviona. BOSS nie jest już aktualizowany.
Ale weź nie zmieniaj znacząco struktury swojego load order bo zapisy gry ci przestaną zdziałać lub się popsują.
Dobra no to co mam wyjebać tak żeby wydajność wzrosła? I żeby gra tak często nie crashowała bo dość często skurwysyn mi crashuje. Mogę grać od nowa. Na pewno musi być: ELFX, WATER i CoT, bez tego nie będę grał.  :D
Zmodyfikowane miasta i wioski już wyjebałem.


EDIT:
Mam kolejny problem: zrobiłem mały porządek z modami, zoptymalizowałem wszystkie textury (w folderach i w plikach BSA) tym programikiem http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12801/? no i jest taki problem bo gra wywala do pulpitu gdy się włącza menu, zaraz gdy wyskakuje logo Bethesdy gra crashuje. Co jest nie tak?

EDIT2:
Dobra problem z crashem rozwiązany, 1 plugin wymagał innego którego nie było i przez to wywalało.
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
Panowie udało mi się 3 dni temu rozwiązać problem: był jakiś chujowy plik skeleton.nif w folderze character assets który obciążał tak grę że fpsy spadały w chuj, wyjebałem go i panowie kurwa z wszystkimi pierdółkami co wcześniej (tekstury HD 1/2 + 4k, water, w chuj dodatkowej roślinności i trawy, elfx, CoT, footprints, rain i jeszcze dużo innych...) + ENB RealVision + Parallax, fpsy na zewnątrz trzymają stale od 30 do 60 (średnio 40 w lasach), na otwartym terenie spokojnie 50-60, jedynie gorzej w miastach - czasami spadają nawet do 15-20 bo zainstalowałem ponownie edycje JKs ale nie jest źle. Za to w dungeonach prawie cały czas stałe 50-60 klatek, oczywiście z ENB. :D
Myślałem że to wina grafy z AMD a to jednak kurwa skurwysyński plik obciążał grę. :P
Na koniec 4 SSki:
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler

EDIT: A i zapomniałem dodać - jak na razie po około 12 godzinach grania crash zdarzył mi się tylko 2-3 razy gdzie wcześniej z 20 minimum by było. :P

Pozdro i jeśli chceta to temat można zamknąć. :)
 

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
był jakiś chujowy plik skeleton.nif w folderze character assets który obciążał tak grę że fpsy spadały w chuj

To nie jakiś chujowy plik. Źle dobrany skeleton.nif do NPC będzie powodował CTD.

Jurigag

Jurigag

Użytkownicy
posty869
Propsy285
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tak w ogóle słyszałem że na CTD pomaga w sumie wyłącznie zapisu w chmurze na steamie ? :X prawda to ? Bo u mnie CTD właśnie często sie zdarzają np przy zapisywaniu gry. Da się gdzieś sprawdzić jakie mody powodują najczęściej CTD? Tj skąd wiedzieć ile/czego wpakować żeby nie przemodować gry ?
 
Skrypter/Tester - Szukasz testera/skryptera - Pisz !

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Skyrim zajebista wydajność na AMD
#16 2015-02-03, 06:36(Ostatnia zmiana: 2015-02-03, 06:45)
Przede wszystkim nie odinstalowuj modów, a jak to robisz to czyść jakimś save cleanerem.
Halk, jak korzystasz z JKs to się nie dziw, że masz spadki wydajności i ew. crashe, to chyba największa amatorszczyzna jaką tam widziałem od dawna, pełna dirty editów, wild editów, usuniętych navmeshów i ogólnie śmietnik, w dodatku niekompatybilne z niemal wszystkim, bo autor ma w dupie swoich fanów i ignoruje wołania o patche, tylko napisze jakieś życzenia noworoczne, przyklei i każe się całować w dupę.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry