Unity3D - Kurs 23 - Zmiana na rózne sposoby: Skybox, cykl dnia i nocy 3921 0

O temacie

Autor tajemniczy695

Zaczęty 19.01.2015 roku

Wyświetleń 3921

Odpowiedzi 0

tajemniczy695

tajemniczy695

Użytkownicy
Magik
posty55
Propsy2
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Magik
Unity3d - Kurs 23 - Zmiana na rózne sposoby - Skybox, cykl dnia i nocy

Tutek bedzie dosc dlugi, postaram sie w nim pokazac w jaki sposób mozemy uzyskac rotacje slonca, jak mozna zmienic skybox oraz jak utworzyc material dla skybox, jak uzyskac plynne przejscie z dnia do nocy itd. Ogólnie ponizej przedstawiam realizacje tutka w punktach:

I) Rotacja slonca
 - rotacja slonca bez animacji i skomplikowanego kodu
II) Skybox
 - utworzenie materialów dla dnia i nocy
 - skrypt + zmienne odpowiedzialne za zmiane Skybox (zmiana pod przycisk)
III) Cykl dnia i nocy:
a) Latwy sposób (nagranie animacji + kod(zmiana nieba zaleznie od polozenia slonca (dl. animacji))
b) Trudniejszy sposób (kodowanie)
 - utworzenie skryptu dla cyklu oraz obiektu, który bedzie go przechowywal
 - kodowanie
 - dodanie opcji zmiany skybox zaleznie od pory dnia i nocy oraz zmiana intensywnosci promieni slonca
c) Pokazanie opcji SkyboxBlended jako czesc zadania domowego jako o wiele lepsza opcja cyklu dnia i nocy
 - Utworzenie skryptu dla shadera odpowiadajacego za cykl dnia i nocy w skybox
 - Skopiowanie Shadera z: wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended
 - wybranie materialów nocy i dnia i zamiana ze Skybox na SkyBoxBlended
 IV) Poprawki

Link do Shadera:
wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended


https://www.youtube.com/watch?v=hJPu2bcJg3E
 
Bądź sobą zawsze i wszędzie niezależnie od okoliczności.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry