Unity3d - Kurs 23 - Zmiana na rózne sposoby - Skybox, cykl dnia i nocy
Tutek bedzie dosc dlugi, postaram sie w nim pokazac w jaki sposób mozemy uzyskac rotacje slonca, jak mozna zmienic skybox oraz jak utworzyc material dla skybox, jak uzyskac plynne przejscie z dnia do nocy itd. Ogólnie ponizej przedstawiam realizacje tutka w punktach:
I) Rotacja slonca
- rotacja slonca bez animacji i skomplikowanego kodu
II) Skybox
- utworzenie materialów dla dnia i nocy
- skrypt + zmienne odpowiedzialne za zmiane Skybox (zmiana pod przycisk)
III) Cykl dnia i nocy:
a) Latwy sposób (nagranie animacji + kod(zmiana nieba zaleznie od polozenia slonca (dl. animacji))
b) Trudniejszy sposób (kodowanie)
- utworzenie skryptu dla cyklu oraz obiektu, który bedzie go przechowywal
- kodowanie
- dodanie opcji zmiany skybox zaleznie od pory dnia i nocy oraz zmiana intensywnosci promieni slonca
c) Pokazanie opcji SkyboxBlended jako czesc zadania domowego jako o wiele lepsza opcja cyklu dnia i nocy
- Utworzenie skryptu dla shadera odpowiadajacego za cykl dnia i nocy w skybox
- Skopiowanie Shadera z: wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended
- wybranie materialów nocy i dnia i zamiana ze Skybox na SkyBoxBlended
IV) Poprawki
Link do Shadera:
wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended
https://www.youtube.com/watch?v=hJPu2bcJg3E